Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pátek 25. února 2011

To je den, zase ....

Mnozí z nás blogerů určitě nejsou nadšeni ze změn, které byly provedeny.
A pro nás, jak nás někteří mlad'asové nazývají, staříky, je to docela průšvih. Včera jsem se celý večer vztekala nad blogem. Měla jsem připravené fotky, chtěla jsem Vás zase provést po méně známých pražských místech a nic nefungovalo, tedy, abych byla přesná, téměř nic.
A protože patřím mezi lidi, kteří hned neházejí flintu do žita, začala jsem pátrat po problému. První rada zněla - pokud Vám to nefunguje, račte si vymazati vyrovnávací pamět' a cache. Začala jsem mazat a průběžně se vracela na blog v očekávání nějaké změny. Nic! Mazala jsem tedy dál. A opět nic! Ve své "pilnosti" jsem si vymazala kompletně historii (což by zase až tolik nevadilo), horší bylo, že jsem si vymazala všechny své oblíbené položky a různé přístupy a odkazy.
Mezitím jsem občas koukla ke svým oblíbeným blogerům a vidím, že u nich je problém taky. Pavel sliboval a avizoval fotky. Tam kde měly být fotky, bylo velké nic. A v komentářích dotazy - "Hele, kde jsou ty fotky? Já tam nic nevidím." Začala jsem pátrat a zjistila, že blog nereaguje na Explorer. I další blogeři v tom plavali jako já. Občas jsem někomu do komentářů napsala, že by to mohlo jít přes Mozillu.
Rozhodla jsem se, že ráno bude moudřejší večera.
V práci mám nainstalovanou Mozillu, udělala jsem zkoušku, a ejhle, ono to jde. Samou radostí, že konečně můžu na blog něco dát, jsem tam "pleskla" to, co mi poslal synovec emailem. Klidně, bez rozmyslu, bez ověření. Jen jsem tak očkem pokukovala, zdali mi za zády neslídí šéf. Nejsem si totiž jistá, zda by sdílel mou radost. A z mé radosti, že se to konečně povedlo, se vyklubala parádní blamáž. Cítila jsem se jako pitomec, mé omluvy byly k ničemu. Možná, kdybych byla bulvární reportér, mohla by moje zpráva být pokládána za novinářskou kachnu. Ale takhle?
Odpoledne jsem si nainstalovala do počítače doma Mozillu. Hurá, můžu pokračovat. S pilností sobě vlastní jsem sesmolila článeček a umístila fotky. Zkušební textík, který jsem měla rozepsaný, jsem se rozhodla smazat. Ano, ta novinka se mně zeptala, zda smazat ano či ne. Odhodlaně jsem potvrdila ano. Pak jsem chtěla své dnešní dílo prezentovat na blogu. Jo - zůstal jen titulek a pod ním byla ta zkušební ptákovina.
Dalo by se to shrnout do věty: "Má-li se něco pokazit, pokazí se to." (Murphy)
Internet máme přes T-Mobile, a ten nám napsal, že provádí nějaké inovace - ó jaká shoda, také 23. února (že by se dohodli?). Můj muž se na to šel podívat. A díval se a díval, až se mu povedlo vymazat MOJÍ POŠTU a všechnu. Jsme spolu už hodně dlouho, ale měla jsem nutkavý pocit, že ho zabiju.
Ne, nezabila jsem ho, naopak tady na jeho počest umist'uji toto:
A co na závěr? Nezbývá nám, než doufat, že se IT odborníkům na blogu.cz podaří vše uvést do stavu, aby vše fungovalo jako předtím. Každé dítě si musí odbýt dětské nemoci, věřím tedy, že i tato inovace se uzdraví a my budeme moci zase zveřejňovat bez problémů své článečky. Z reakcí mnoha mých oblíbenců totiž vyznělo, že se na to vy.... a půjdou raději jinam. A to by byla škoda.
Já bych totiž strašně nerada přišla o své virtuální přátele.

33 komentářů:

  1. Jo někdy se to tak výborně sejde. Já jsem taky chvíli zápasil s Firefoxem a když už jsem ten článek napsal, zjistil jsem, že je blbej a hned jsem ho zase smáznul. Po potvrzení se uložil do smazaných - řekněte mi někdo proč! Je to neštěstí tahle změna. Nejvíc mi vadí, že nejdou korektně ankety. Klikneš na odpověď jedna, ale hlas se načte k odpovědi 3. Jak mohl někdo tohle vypustit do světa jako hotový produkt, to nechápu. Asi se na psaní pro dnešek vykašlu a půjdu si lehnout. Nevím, kam jinam přejdu, ale rozhlížet se budu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo a myšlenka dne se mi nelíbí. Jednak útočí na nás chlapy, ale hlavně popírá pořadí tvoření světa.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Davide, myšlenka dne je konkrétně míněna na toho mého, za smazanou poštu. Já si včera vymazala důležité přístupy a v té poště jsem měla jakous takous rezervu. A ted' mám krásnou bílou plochu.

    OdpovědětVymazat
  4. Má noční můra... taky jsem pátrala, co se stalo, že můj milovaný prohlížeč nespolupracuje... z celých změn mám hlavu jako balon a kvůli napsání článku jsem byla nucena vzít na milost google chrom... ale přejít nehodlám, tohle je normální diskriminace...

    OdpovědětVymazat
  5. Ten vtip je vskutku "boží".

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak, s tou smazanou poštou - taky bych byla nakrklá, protože některé emaily si ukládám a schovávám.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:Ještě jsem tady... Davide, rozhlídnout se můžeš po jiných serverech, ale nepospíchej s tím stěhováním... dej jim pár dní čas!

    OdpovědětVymazat
  8. Změny mě taky zaskočily, o to víc, že počítač je pro mě velká neznámá a to, co ostatní obejdou jinou cestičkou, nebo pochopí z návodu ostatních(vymazat cache - nemám páru o čem je řeč a nejspíš bych stejně nenašla odvahu něco jen tak mazat, když tomu nerozumím), je pro mě neřešitelné. Nezbývá, než pevně doufat, že nás v tom nenechají dlouho plavat, nikam jinam nechci, jsem konzervativec a líbí se mi tu. Jen těch much je tu najednou víc, než v létě na hnoji. Já vlastně ani nevím, jaký mám prohlížeč, do teď jsem netušila, že to existuje, amatér a ignorant každým coulem, k počítači jsem sedla poprvé v listopadu a jediné, co umím je klikat myší a datlovat (ale dost jsem se zlepšila) na klávesnici. Pro blog, to do teď stačilo. Myslím, že žádná z těch změn, které udělali, nebyla tak převratná, aby to stálo za zmatek, který vzniknul.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Alí, tak teď jsi mě vyděsila, ještě jsem zatím nedávala žádné fotky, ale už když jsem viděla nové záhlaví u přidání článku tak jsem si řekla že se asi zase něco "vylepšuje" a jak se mi teď od tebe potvrdilo, opět to vylepšení je k ničemu.Klasika v Čechách, všechno co funguje dobře a leta, předělat na něco, co nefunguje vůbec.A to se netýká jen blogu.Už od úterka přemýšlím a přemýšlím co s tématem týdne, potřebovala bych inspiraci, nenašel byse nějaký dobrý inspirátor mezi pány blogaři?

    OdpovědětVymazat
  10. Já už o změně portálu taky uvažoval. Jenže jsem tady tak nějak zabydlený a tak Kafekoutek přesunovat nechci. (Ale uvažoval jsem). Taky mám s těmi novotami problém. Setřízení rubrik dle abecedy, nezalamování řádků (píše se mi stále na jeden dlouhatánský řádek), kolem obrázků nejde psát (v některých prohlížečích obrázek ani nevložím). No nevím, jak to dopadne. Poslední článek jsem psal v textovém editoru a do blogu jen okopíroval. Jinak bych se s tím asi nedomluvil.

    OdpovědětVymazat
  11. Jo a zdá se mi, že jsem tu zatím v komentářích jediný chlap. Jdu se poohlídnout po nějakém tom rožku, ke kterému bych si stoupl.

    OdpovědětVymazat
  12. Já přešel z Exploreru na Operu. Viz heslo "Nouze naučila Dalibora housti."

    OdpovědětVymazat
  13. Už jsem tady na blogu zažil několik takových změň kdy nic nešlo, takže se na to dívám s klidem gentlemana, který všechno přežije, jen sebe sama ne.

    OdpovědětVymazat
  14. Taky jsem přešla kvůli vkládání obrázků, na prohlížeč Opera, ale tvořím v něm jen články a pak rychle utíkám domů na Explorer. Pořád doufám, že se admini blogu vzmuží a dají vše do pořádku. Jinak mám sto a jednu chuť, se vším seknout. (

    OdpovědětVymazat
  15. [4]: Přesně chápu, jak se cítila. Já byla pěkně vzteklá, že to nefunguje. Ale věřím, že se to zlepší.

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem spokojená s tabulkami, předtím na nich vůbec nešly dělat barevné rámečky. A s Firefoxem to jde bez problémů. Myslím, že všechno napraví. Než přijdou na to, co a jak spravit, tak to třeba potrvá pár dní, ale to bych jim odpustila

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: Problém je hlavně v prohlížeči. A já se přimlouvám, aby Kafekoutek byl zachován, protože to je pohodové čtení. S tím zalamováním řádků, s odstavci máš stoprocentní pravdu. Já jsem si udělala krásné odstavce, odrážky, aby pak finální, zveřejněný článek se "zdrcnul" do jednoho odstavce. Asi se nás s tím pere víc.

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: (ta 18 byla hned za tou 16...)

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Roh mám jeden tady v kanceláři :o)

    OdpovědětVymazat
  20. Snad se to brzy dá do pořádku, co jsem slyšela, tak psaní článků trvá déle, než je zdrávo. A vzhledem k tomu, že mě to trvá za normálních okolností dlouho (pořád mě něco tahá za nohavici a leze po mě :)), tak nevím, jestli v tom budu pokračovat...

    OdpovědětVymazat
  21. [12]: Já o té Opeře taky přemýšlela, ale tím, že mám v práci Mozillu, tak jsem si jí domů také nainstalovala.

    OdpovědětVymazat
  22. [16]: Rámečky jsem ještě nevyzkoušela, musím si to "ot'apkat". Já taky věřím, že se to všechno spraví.

    OdpovědětVymazat
  23. Také mám Firefoxe( Mozilla), ale ani v něm vše nefunguje Nejde třeba ani napsat zprávu autorovi

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: No, to je teda zase další věc, kterou jsem ještě zatím nevyzkoušela. Třeba se to ještě všechno spraví, dáme tomu nějaký čas.

    OdpovědětVymazat
  25. Mě se v administraci přestaly zobrazovat komentáře, zřejmě nastavili limin na 40, protože ještě včera se mi tam dva připsaly a odpoledne už nic.

    OdpovědětVymazat
  26. Nové změny blogu jsou otřesné! Nic nefunguje ... s tím s tebou souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  27. [15]: Picasso mě nenapadlo! A navíc mám Mozillu, takže některé problémy (hlavně s fotkama a vkládáním videa) mě minuly.

    OdpovědětVymazat
  28. [25]: S těmi komentáři nemám zkušenost, protože jsem jich ještě nikdy neměla takové množství.

    OdpovědětVymazat
  29. Tak to je teda síla! Hezky jsi to rozvířila tu plodnou diskusi! Sem bychom mohli navigovat ty naše adminy, co udělali dobrého! Já se včera trápila hodinu, než jsem vytvořila v mém článku obrázkovou galerii. To vkládání fotografií je opravdu hrůza! Dvojitá práce! Já jsem optimista, tak věřím, že zas bude líp.

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: Já si myslím, že ta diskuse je přínosná. Konkrétně v tomhle případě je dobré, že si mnozí z ní mohou vzít i nějaké rady, co a jak dělat.

    OdpovědětVymazat
  31. Já se musím usmívat ... po asi desáté snaze "kopnout" na blog fotky jsem to vzdala a řekla si, že ráno bude moudřejší večera. A taky že bylo:). Nevím, co se tak zásadního změnilo, až na mírnou změnu formátu (a částečně nefungující aplikaci) jsem toho moc nepostřehla.

    OdpovědětVymazat
  32. [31]: Já vím, jsme malá soukromá firma a musel by nás vyhodit všechny, včetně sebe.

    OdpovědětVymazat
  33. Podle tématu článku vidím, kolika lidem inovace zkomplikovaly život. Jako přes kopírák - Mozilla mi nejde nainstalovat, vlastně ji už nainstalovanou mám, ale nevidím kde. Mazání taky, taky všechno pryč i s poštou. Říkám - přes kopírák. Texty blogu pořád v jednom ranci, bez odstavců. Zešedivím, pomoc v nedohlednu

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤