Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

neděle 6. února 2011

Tak trochu jiný pohled na Prahu


Většina návštěvníků Prahy zamíří na Pražský hrad, na Staré Město Pražské, na Vyšehrad a nebo třeba na Petřín. Praha však není jen město s památkami, domy, ulicemi a dopravním ruchem. Nabízí i místa, kde se dá trávit příjemně čas odpočinkem, nebo procházkami. Jednou z těchto klidných zón je i Vidoule, o které jsem se na svém blogu už zmínila.
A protože se jedná o kopec, vlastně jedinou stolovou horu v Praze, je z jejího úpatí moc hezký výhled na Prahu.
Pohled je trošku atypický, protože na něm nejsou vidět Hradčany, které "zakrývá" Petřín.
2011.02.05 090
Při východu z lesa se otevře tento výhled na Prahu2011.02.05 091
Dominantu tvoří Žižkovský vysílač2011.02.05 092
Strahovský (dříve spartakiádní) stadion, věže jsou odvětrávání Strahovského tunelu a v popředí je nová výstavba - kdysi tu stával plavecký bazén2011.02.05 093
Žižkovská věž - trochu přiblíženo2011.02.05 096
Televizní vysílač, pod ním Spiritka a v popředí nová výstavba v Košířích2011.02.05 097
Poslední pohled z cesty

A takových krásných míst je v Praze více.

16 komentářů:

  1. Začínám mít Prahu čím dál tím víc ráda. Vždycky jsem si přála bydlet někde v menším městě, poblíž přírody. Ale v Praze se dají dělat také krásné procházky. Na Vidouli jsem ještě nikdy nebyla, tak děkuji za tip. Dnes jsem se zrovinka procházela po Petříně

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Tak to jsme se tam možná potkaly. Já tam byla dnes odpoledne taky.

    OdpovědětVymazat
  3. I když nejsem rodilý Pražák, (kdo v Praze je), jsem tu už 37 let. Mám Prahu hodně rád a vždycky, když se sem odněkud vracím, moc se těším. I od nás z Prahy 4 máme docela pěkný výhled. Někdy půjdu udělat pár fotek. Teď se tady bojíme, že Krčskou stráň bude hyzdit tubus metra trasy D. Snad na to ještě dlouho nebudou peníze!

    OdpovědětVymazat
  4. hej, zírám na fotky... tam to znám!

    OdpovědětVymazat
  5. Co se týče "přírodní" prahy, mám nejraději šárku, ikdyž je tam někdy dost rušno..

    OdpovědětVymazat
  6. Jak jsem už psala včera, já na Vidouli koukám z druhé strany, od televizní věže, až po Ladronku a Motol. Fotky jsou krásné, mrzí mě, že nemám foťák, tedy digitální, abych si mohla blog oživit něčím tak pěkným. Fotky z kinofilmu, na které jinak nedám dopustit, se cpou na monitor těžko.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]:[3]: A já tam nebyl a trčím tady. :(

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: pokud máš scener, jde to jednoduše a rychle. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Prahu jsem nikdy nějak extra ráda neměla... Brno je lepší :P

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Brno je krásné, o tom už jsem se tady i zmínila. Každé město má své kouzlo. Tím, že já žiju v Praze, hledám a nacházím krásná místa tady. Ty jako Brňačka zase máš ráda to svoje město. Mám v Brně několik kamarádů a byla jsem tam mockrát. Každý máme své oblíbené místo, město, kraj.

    OdpovědětVymazat
  11. Ta zasněžená Praha je vážně krásná, vypadá tak vzdušně a svěže. Asi se tam budu muset zase někdy podívat... :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tudy jsem si nechtěně díky stávce mhd udělala výlet...

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤