Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pondělí 14. února 2011

Zvláštní jev

V sobotu jsem si na cestu za maminkou do Lužických hor vzala sebou fot'ák. Možná mě motivovalo Slunce, nebo nějaké vnuknutí, které mi říkalo: "Vezmi si ho sebou".

Každopádně nelituji, protože kromě nádherného okolí mého rodiště se mi podařilo nafotit zvláštní jev na obloze. Myslela jsem si, že je to duha, ale pak mi došlo, že to duha být nemůže, i když to na první pohled tak vypadalo. Druhý den jsem viděla v novinách podobné fotografie, jaké se zdařily mně a také zdůvodnění. Jedná se o tzv. "haló efekt". Je to odraz Slunce ve zmrzlých krystalech vody, navíc tyto krystaly musí mít tvar šestibokého hranolu nebo destičky. Tento úkaz se objevuje, když se má zhoršit počasí. Což doopravdy vyšlo - po Sluncem zalitém sobotním dni, se počasí zkazilo.
2011.02.12 041
Vrchol Jedlové - kdysi byla jeho dominantou rozhledna, dnes je to sloup pro mobilní operátory - pokrok nezastavíme.
2011.02.12 079
2011.02.12 080
2011.02.12 083
2011.02.12 086
2011.02.12 087
Ještě že jsem měla sebou ten fot'ák.

23 komentářů:

  1. Ahooj. Moc Tě prosím o Tvou pomoc.

    OdpovědětVymazat
  2. Jů, vidím je tam, červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá.. je to úžasný, mám z toho chuť tančit v lese a svolávat duchy dobrých sil! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Perfektní! Jak to, že se některým lidem daří mít foťák tam, kde je to potřeba? Já ho často nemám, nepočítám-li ten v mobilu. Ten ale neudělá tak slušnou fotku.

    OdpovědětVymazat
  4. [6]: Já si ho většinou taky neberu, když jedu k mamince. Ale to sluneční počasí mě zlákalo k tomu, abych si ho vzala. My pak ještě po návštěvě udělali vycházku do kopců, tak budou v brzku ještě další fotky.

    OdpovědětVymazat
  5. 1. a 4. fotka jsou kouzelné, taky stále řeším problém nepřítomnosti foťáku... když on je tak velkej a mě se prostě nechce se s ním tahat

    OdpovědětVymazat
  6. A to já svůj malý kompaktík nosím pořád sebou, ale něco takového, co jsi vyfotila ty, jsem ještě nikdy neviděla.

    OdpovědětVymazat
  7. No opravdu, ještě že jsi ten foťák měla. Taky jsem si myslela, že na té první fotce je kousek duhy. Tenhle úkaz jsem asi ještě nikdy neviděla, ani jsem nevěděla, že se mu tak říká.

    OdpovědětVymazat
  8. O tomhle jevu slyším prvně. Ona ale duha vlastně vzniká taky odrazem světla, ale v kapičkách vody. No, a co když je to polární záře ?

    OdpovědětVymazat
  9. Ona je to vlastně taková mražená duha. Nádhera!

    OdpovědětVymazat
  10. Kouzelný úkaz... ještě ho vidět ve skutečnosti musí být opravdu zážitek. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě, že si ten foťák vzala!! Je to fakt hezký:) já málokdy narazím na tak hezkou přírodu

    OdpovědětVymazat
  12. O tom jsem ještě nikdy neslyšela a nic podobného ani neviděla. Vida, jak se každý den dozví člověk něco nového, ještě se mi nestalo, aby tomu tak nebylo...

    OdpovědětVymazat
  13. Fotky jsou nádherné. Foťák nosím téměř stále u sebe, i když jdu jen do obchodu. Kamarádka vždycky říkávala: "Nejlepší záběry se naskytnou, když zrovna nemáš foťák:" Už mnohokrát jsem jí dala za pravdu a foťák se stal nezbytnou výbavou.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné! Jsem zase o něco chytřejší, protože jsem netušila, co všechno se může vyfotit a také bohatší o opravdu unikátní fotečky!

    OdpovědětVymazat
  15. Pěkné fotky. Vysvětlení tohoto efektu na www.astro.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Bez foťáku ani do obchodu! Já takhle prošvihla pár krásných záběrů...

    OdpovědětVymazat
  17. Hezky jsi ten halový efekt zdokumentovala.Nejsou příliš časté, takže velké štěstí pro bystrého pozorovatele

    OdpovědětVymazat
  18. Pěkné fotky, na té první máš ještě jiný optický jev - irizaci. Jde vidět na okrajích těch oblaků, takové duhové zbarvení. Viz. odkaz, který jste zde už někdo napsal (ukazy.astro.cz). Jinak ten halový jev je 22° parhelium a opravdu vzniká na ledových krystalcích typu destička...Jinak halové jevy jsou u nás pozorovatelné i 120x do roka. Stačí se jen koukat nahoru

    OdpovědětVymazat
  19. Usually I do not post on articles, but I would like to say that this blog really forced me to do so! Thanks, really nice article.
    http://www.isdress.org

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤