Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

úterý 15. února 2011

Lužické hory


Pojd'te se se mnou podívat jen tak na skok do kraje, ve kterém mám své kořeny.
I když cíl návštěvy byl jiný, v sobotním odpoledni jsme si udělali krátkou vycházku do kopců, které mám moc ráda.
Některé z fotografií jsou trošku zamlžené, důvod je prozaický, mlžil se mi objektiv.

Lužické hory jsou pohraniční pohoří ležící mezi Děčínem a Libercem a vedle Krkonoš nebo Šumavy jsou to takové Popelky. Jejich malá část ležící na území Německa se jmenuje Zittauer Gebirge (Žitavské hory). Nejvyšší horou je Luž (793 m.n.m.), ležící na hranici mezi Českem a Německem, druhá nejvyšší hora má líbezný název Pěnkavčí vrch (792 m.n.m.) a třetí nejvyšší horou je Jedlová (774 m.n.m.).
Zde je velké množství lyžařských tratí pro sjezd i pro běžkaře. Ve svém mládí jsem v těchto místech zanechla mnoho "bílých stop".

Ač nevelké jsou Lužické hory krásné.
Velký Buk (736 m.n.m)
Bouřný (703 m.n.m.)
Stožecké sedlo - mnoha místními je kopec, na němž se nachází, nazýván Šébr
Pohled na Jedlovou (774 m.n.m.)
Pohled na Jedlovou - přiblíženo
Hrad Tolštejn (670 m.n.m)
Hrad Tojštejn - přiblíženo
Křížová hora (563 m.n.m)
Pod Křížovou horou
Cesta k Tolštejnu
Cesta k Tolštejnu - na obloze je srpek měsíce
Tolštejn
Lyžařský areál Mezičky pod Tolštejnem
Mezičky v detailu - bez sněhu, na to že je 12. únor a jsou jarní prázdniny - nic moc
Takhle vypadají Mezičky, když je sníh - fotografii jsem si dovolila zkopírovat ze stránek Jiřetína Slunce zapadá nad Jedlovou a nad krajinou se smrákáZápad Slunce nad JedlovouMapa Lužických hor - mapa zkopírována ze stránek věnovaným Lužickým horám. Pro zájemce o hlubší poznání je zde odkaz: www.luzicke-hory.cz

Během procházky po malém kousku tohoto kraje, se mi podařilo zdokumentovat zvláštní úkaz na obloze, který můžete vidět zde.

18 komentářů:

  1. Krásné fotky, děkuju za procházku

    OdpovědětVymazat
  2. Pod Křížovou horou, Velký buk a závětečný západ slunce jsou mými favority...

    OdpovědětVymazat
  3. Je to nádhera, krajina zádumčivá a zatím ještě melancholická, ale až dorazí jaro, chtěla bych vidět tu proměnu.

    OdpovědětVymazat
  4. Stydím se, bydlím kousek a ještě jsem ani jedno místo z fotografie nenavštívila. No, snad až děti vyrostou a bude víc času...

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:[2]:[3]:[4]:[5]: Jsem ráda, že se Vám kraj mého dětství a mládí líbí. Většinou si na své cesty fot'ák neberu, ale asi své rozhodnutí změním, abych zdokumentovala proměny tohoto kousku země.

    OdpovědětVymazat
  6. Souhlasím s tím, že je to parádní fotoreportáž. V Děčíně jsem byla, v Liberci i v Jablonci také, ale příroda je příroda. Je to tam hezčí než ve městě.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezká procházka krajem tvého mládí, krásně zdokumentovaná.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásná procházka, tyhle hory vůbec neznám, nikdy jsem v těch končinách nebyla a tak jsem ráda, že jsem je viděla aspoň takhle. A foťák ber všude - přesně jak píše Tlustjoch. Nikdy nevíš,co ulovíš

    OdpovědětVymazat
  9. Letos nám ten sníh zmizel nějak moc brzo, hory bez něj vypadají smutně a nepatřičně, ale snímky jsou moc krásné. Asi nejvíc se mi líbí cesta k Tolštejnu, přiznávám, že hrad Tolštejn, slyším poprvé v životě. )

    OdpovědětVymazat
  10. Na Mezičkách je krásně v jakémkoli ročním období. Je to mé oblíbené místo, děkuji za procházku.

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Jejda, to mě opravdu moc potěšilo, že se tady objevil někdo, kdo to tam zná. Mám celou tu oblast moc ráda, dříve jsem odtamtud nedaleko bydlela, ted' už to mám poněkud dál, ale obliba zůstala.

    OdpovědětVymazat
  12. Hory jsou krásné snad každé.

    OdpovědětVymazat
  13. Hezké fotky, rád jsem se chvíli toulal mezi hory, mezi doly

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Ten kamenný monument je rozhledna, kdysi byla dominantou kopce, ted' jí převyšují dva sloupy, které slouží pro přenos televizního signálu a pro mobilní operátory.

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Tak jsem dneska v Toulavé kameře na ČT1 viděl tu rozhlednu na Jedlové pěkně z blízka.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Jejda, to mně mrzí, já celý víkend televizi vůbec neviděla, protože jsem hlídala vnučky a mladým nejde televize.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤