Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

neděle 6. února 2011

Pod Vidoulí

Vidoule je jeden z nejvyšších pražských kopců, vysoký 371 m.n.m. a rozkládá se na rozhraní Košíř, Jinonic a Butovic. Je to jediná stolová hora v Praze. Okolo Vidoule se rozkládá lesopark, jehož součástí je Park Cibulka. Lesopark svou rozlohou patří mezi jednu z největších zalesněných ploch v Praze. Lesem se dá projít z Košíř až do Motola. Touto oblastí také prochází železniční trat' známá jako Pražský Semmering.
Lesopark bývá častým cílem mých výletů. Kousek od něj bydlí dcera s rodinou a pro mě se stává ideálním místem, kam chodím se svými vnučkami. Když je sníh, chodíme sem i sáňkovat.
Dnes jsme vyrazili na společný výlet.
Musím přiznat, že to nebyl nejlepší nápad pro dnešní den, nebot' ještě včera ležel v Praze sníh. Na místech, kam svítilo Slunce už sníh roztál, ale ve stinných partiích ještě zůstaly zbytky sněhu a led. A ostatní místa, sice už bez sněhu, byla notně rozmáčená. Holčičky projevily nesmírné nadšení, když jsme odpoledne s mužem pro ně přišli s tím, že jdeme do lesa.
Jindy tak bezpečné místo se díky pozůstatkům sněhu a ledu a zejména podmáčené  půdě, stalo adrenalinovou záležitostí. Ono se říká, uhlídat pytel blech. Ale uhlídejte dve malé holčičky, jedné budou v březnu dva roky a ta druhá je o rok a půl starší. Když už i já málem spadla do jednoho z potoků a holky vypadaly jako dvě koule bláta, raději jsme se vrátili. Moje dcera rovnou odkládala to, v čem holky byly, do pračky.
A já jsem v lese udělala nějaké fotografie:
2011.02.05 089
2011.02.05 007
2011.02.05 010
2011.02.05 011
2011.02.05 030
2011.02.05 070
2011.02.05 072
2011.02.05 033

2011.02.05 042
2011.02.05 049
2011.02.05 054
2011.02.05 053
2011.02.05 065
2011.02.05 078
2011.02.05 088
Je to moc krásné místo, dostupné MHD a určitě stojí za podívání.

9 komentářů:

  1. Ty fotky jsou krásné a já na vás možná koukala z okna z protějšího kopce.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotky stromů a lesů. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten strom, jak požírá tu plechovou cedulku, to je něco.

    OdpovědětVymazat
  4. 37 let už žiju v Praze, ale v tomhle parku jsem pěšky ještě nikdy nebyl. Občas tam projíždím vlakem ze Zličína na Smíchov. Jen co bude trošku hezky, tak to napravím.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, jako Smíchovanda jsem hodně camrala spíš právě po Cibulkách, ale až nahoru na Vidouli nikdy.U nás to ještě jistila Klamovka, a nebo přímo v ulici bylo takový místo, říkali jsme mu políčko, ale spíš to byla taková plocha zarostlá křovím a plevelem.Pro nás IDEÁLNÍ.Tam jsme měli na každý straně alespoň dva bunkry v bezinkách.

    OdpovědětVymazat
  6. Fotky jsou pěkné, druhá je nejhezčí:)

    OdpovědětVymazat
  7. Fajn fotky, já mám lesopark přímo před domem a táhne se ke Krči... zrovna jsem se chtěl zeptat jak máš staré vnučky, taky mám v podobném věku a s ní veselo.

    OdpovědětVymazat
  8. Tady se dozvím kde kdo bydlí

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤