Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

úterý 4. ledna 2011

Existuje život po smrti?


Londyn 197
Když jsem jako malá holka trávívala hodně času u babičky, často jsem od ní slyšela o Bohu, ke kterému se ona obracela a v něhož věřila. Vyprávěla mi o duších, které se dostanou do nebe a tam žijí jako andělé, vyprávěla mi také o očistci.
Často mě brávala sebou do kostela. Spoustě věcí jsem nerozuměla a nechápala je. Asi pod vlivem babiččiny výchovy jsem měla strach z farářů. Zřejmě to bylo tím, že jsem se domnívala, že oni o mně všechno ví. Babička věřila v posmrtný život, doufala, že až jednou opustí ten pozemský, že se znovu tam někde setká se svým mužem Václavem.

Život po smrti? Existuje?
Jako takový určitě ne.
Já sama nevěřím, že duše člověka může žít dál v někom dalším, či v některé jiné bytosti, květině.
Co to vlastně je? Jak si vysvětlit pojem duše? Já vím, pod vlivem knih, či filmů určité představy o duši jsou - je to ten poslední výdech? Posmrtný život je tématem mnoha pohádek a pověstí, ale tam to tak nějak patří.
Spousta možná hloupých a zbytečných otázek, na které já neznám odpověd'.
Možná ten, kdo má v sobě víru, by mi to dokázal vysvětlit. 

Člověk přichází na svět, roste, dospívá, žije svůj život a pak stárne a odchází.
A během svého života má děti. Děti jsou takovou stopou, kterou každý z nás tady na zemi zanechá. Jsou nejen naším pokračováním, jsou i pokračováním těch, kteří už tu nejsou.
Když byly mému synovi 4 měsíce, zemřel můj táta. Jak syn rostl, začínal se mému tátovi podobat čím dál, tím víc. A to nejen vzhledem, ale i povahou. Dnes je to dospělý muž, který žije svůj život a já v něm vidím svého tátu stále častěji. Ne nemyslím si, že tátův život pokračuje. Pokračuje jen jeho stopa, kterou tady zanechal a vzpomínky, které jsou živé.
Ale posmrtný život to opravdu není.

5 komentářů:

  1. upřímně napsaný článek...

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto skvěle napsaný článek! Nedokázala bych to vystihnout líp. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nemyslím si, že by to věřící člověk dokázal vysvětlit. Oni berou jako fakt, že jim po smrti narostou křidýlka a tradá.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslim, ze diskuze ohledne posmrtneho zivota se v mnohem precenuje, lide by meli hlavne zit tady, na Zemi a uzivat si zivot plnymi dousky a pro sve dobro i dobro ostatnich se chovat tak, jak by chteli, aby se ostatni chovali k nim. A jestli je neco po smrti, mame se alespon na co tesit. Ale rvat se do krve kvuli tomu, jestli je Nebe, nebo Peklo, to ne. Musim se smat komentarum pod nekterymi clanky na tohle tema, ktere az fanaticky tvrdi, ze tato mista existuji. Jak to muzou ti lide vubec vypustit z pusy? Copak tam nekdy byli? Svet je divnej...

    OdpovědětVymazat
  5. Já nevěřím v Boha.. a vlastně ani nevím, co si mám myslet o posmrtném životě. Tohle je téma o kterém vlastně nikdo nic neví. Existují pouze čisté spekuace. Myslím si, že každý člověk má duši. Každý člověk je fyzická osoba.Takže podle mého názoru nás člověkem nedělá jenom maso a kosti, ale právě naše duše, která nás odlišuje od ostatních charakterem.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤