čtvrtek 28. ledna 2010

Druhá cesta do Itálie

Protože se nám v minulém roce v Itálii moc líbilo, bylo rozhodování o další dovolené snadné.
Rozhodli jsme podívat se na druhý břeh Itálie - to znamená na pobřeží Jaderského moře. S dost velkým předstihem jsme si vybrali ubytování na Garganu a to v oblasti Isola di Varano.
Zhruba měsíc po uhrazení faktury za pobyt, nám zavolala paní z CK, u které jsme pobyt zaplatili, že v katalogu mají chybu a že budeme muset platit ještě plážový servis, bez ohledu na to, zda ho budeme využívat, či nikoliv. Chvilku jsme váhali, cítili jsme to jako malý podraz, ale vzhledem k tomu, že už byl duben, jsme nakonec svolili. Měli jsme obavu, abychom ještě v tuto dobu sehnali nějaké adekvátní ubytování v této oblasti a to na 3 týdny.
Z Prahy vyjíždíme v pátek 17. června 2005 po již známé trase přes Plzeň, Rozvadov, Mnichov.
Ačkoliv jsme již v tomto roce byli dvakrát v zimě v Innsbrucku a cestu jsme měli tzv. najetou, podařilo se nám "neodbočit" a vlítli jsme do Mnichova. Hned na první křižovatce se ale vracíme zpět. Pokračujeme na Innsbruck, Brenner a po dálnici A22 a A1 jedeme na Bolognu. Stejně jako minulý rok je před Bolognou zácpa. I kolem Bologně se posouváme v kolonách šnečím tempem. Na sjezdu San Lazaro na dálnici A14 se konečně rozjíždíme, ale naše radost netrvá dlouho. Zase stojíme! Je zhruba půl 6 večer, tak padá rozhodnutí, že bychom se měli podívat po nějakém noclehu. Sjíždíme proto na Imolu. Usuzujeme, že když se tu jezdí závody F1, mohl by tu být nějaký kemp, kde bychom mohli přenocovat. Projíždíme Imolu sem tam a zase zpátky, pátráme po kempu. Je tu spousta hotelů, které jsou však z větší části zavřené, zavřená je i benzínová pumpa, která funguje jen jako automat. Město je jakoby bez lidí. Asi to tu ožívá jen při závodech F1.
Pokračujeme po SS9, která je nazývána Via Emilia a je souběžná s A14 na Faenzu, kde by podle našeho autoatlasu měl být kemp. Dosahujeme stejného výsledku jako v Imole. Na konci Faenzy se ptáme v restauraci na kemp a pak vybaveni namalovanou mapkou se vracíme zpět do města. To, co bylo na mapce sice nalézáme, ale do kempu to má hodně daleko. Téměř v centru Faenzy na břehu řeky Lamone je velké parkoviště, na kterém stojí obytná auta. Proto, abychom si tu postavili stan, tu není prostor. Pod parkovištěm je sice louka svažující se k řece, ale nikde není žádné zázemí. Silně pochybujeme o tom, že by obyvatelé obytných aut byli natolik vstřícní, že by nás pustili na WC a umýt se. Představa, jak se myjeme v řece a z druhého břehu nás pozorují místní obyvatelé, není příliš lákavá. Vracíme se tedy zpět na SS9 a jedeme dál do Forli.
Hledáním kempu a kolonami na dálnici jsme ztratili poměrně dost času a začíná se šeřit. Vzdáváme ubytování v kempu a rozhodujeme se pro hotel. Ubytováváme se ve Forli.

Sobota 18. června 2005 - po snídani jedeme z Forli směrem na Cesenu a přemýšlíme co dál. Na Garganu máme být až v 16 hodin, času máme poměrně dost. Rozhodujeme se, že se podíváme do Republiky San Marino, která je téměř po cestě.
Prohlídku San Marina, které je velice kouzelné a stojí za návštěvu, jsme stihli asi za 4 hodiny a zjistili jsme několik zajímavých detailů. Na rozdíl od Itálie je tu podstatně levnější zlato, alkohol, pohonné hmoty a další. Využíváme toho a tankujeme plnou nádrž.
Pokračujeme směrem na Rimini a jedeme na dálnici A14, po které pokračujeme na jih. Je nádherné počasí, po pravé straně míjíme městečka, po levé straně máme moře, občas projedeme tunelem. Na mnoha místech jaderského pobřeží je spousta míst k rekreaci, ale do cíle naší cesty nám stále kus chybí.
Dojíždíme na sjezd Poggio Imperiale, kde sjíždíme z dálnice a jedeme na Gargano. Přes Marina di Lesina pokračujeme na Isola di Varano, kde ve Villaggiu 5stelle je náš cíl a odkud budeme podnikat výlety do okolí.