středa 10. února 2010

Sedmá cesta do Itálie

Rozhodli jsme se, že letošní dovolenou budeme opět trávit v Kalábrii.
Když jsme před pár lety projížděli albánskými vesnicemi v pohoří Polino a cestovali po vykopávkách z období Magna Grecia, osvěžili jsme se také v Jónském moři. Pamatuji se, že to moře bylo krásně čisté.
Takže z nabídek různých cestovních kanceláří jsme zvolili rezidenci Faro Punta Stilo v Gurdavalle
Marina, která leží za pobřeží Jónského moře. Tuto destinaci nabízí více cestovních kanceláří, naše oblíbené Polycastum Viaggi jí však v nabídce nemělo. Takže si dovolenou zajišt'ujeme u CK Azzurro Brno.
U této rezidence byla zajímavá i cena za ubytování. Sice na druhou stranu, to co ušetříme za ubytování, zase utratíme za pohonné hmoty a dálniční poplatky, ale v těchto místech Itálie jsme ještě nebyli.
Na naší cestu se vydáváme v pátek 12. června 2009 po již tradiční trase Plzeň, Rozvadov, Regensburg, Mnichov a odtud po již vyzkoušené cestě na Garmisch-Partenkirchen, Seefeld, Innsbruck a přes Brenner po A22.

Na letošní cestu jsme navíc vybaveni GPS. Ale jako staromilci máme opět trasu staženou z internetu, takže můžeme porovnávat eventuelní rozdíly.
Protože v centrální části Itálie je v okolí dálnice A1 méně kempů a kolem velkých měst hrozí kolony, volíme trasu po jaderském pobřeží. Tady už máme vyzkoušeno, že je tu mnoho kempů a není problém se tu na jednu noc ubytovat. (mnoho informací o ubytování v kempech lze získat na: www.camping-italy.net a nebo na www.e-camping.net/cz/ - tyto stránky jsou v češtině).
Z A22 jedeme tradičně po A1 a kupodivu před Bolognou stojíme jen asi 10 minut. Projíždíme kolem Bologni tentokrát celkem v pohodě. Problém nastává až na A14, kdy od sjezdu San Lazaro dálnice každou chvíli stojí a to pokračuje až ke sjezdu na Cesenu. Potom už se dálnice rozjíždí. Kde byl problém nikdo neví. Potom už pokračujeme plynule a jsme rozhodnuti jet, "dokud nás to bude bavit".
Sjíždíme z dálnice v Senigallii, z internetu máme seznam kempů v celé této oblasti. Přijíždíme ke Green Campingu a jdeme se zeptat na ubytování. I když v tomto kempu jsou převážně karavany, ukazuje nám pan majitel místo, na kterém si stavíme stan. Ukládáme se k noclehu s vědomím, že máme před sebou ještě pěkný kus cesty.

Sobota 13. června 2009 - po snídani balíme stan a jdeme uhradit pobyt.Odjíždíme ze Senigallie, jedeme podél pobřeží po SS16 a na dálnici se vracíme zpět na nájezdu Ancona Sud. A odtud pokračujeme po A14 s občasnými zastávkami na odpočinek a osvěžení až na její konec před Tarantem.
Sjíždíme a pokračujeme po SS7 směr na Palagiano, pod nímž najíždíme na přivaděč k SS106. Vjíždíme na SS106 směrem vpravo a pokračujeme po ní na jih kolem Tarantského zálivu.

Jedeme stále až do Sibari, odkud pokračujeme po SS534 a dále po SS283 na Spezzano Albanese. Odbočujeme vlevo a jedeme po SS19 do městečka Tarsia a odtud po zvláštně značené SPexSS19 k dálnici A3. Na tu najíždíme na nájezdu Tarsia.
Po A3 pokračujeme až ke sjezdu Sant'Eufemia u Lamezia Terme, odtud jedeme po SS280. Je to silnice dálničního typu, která vede do hlavního města Kalábrie Catanzaro. V tunelu před Catanzarem je opravdu hodně ošklivá bouračka motorkáře. Kousek za tunelem odbočujeme na SP48 a jedeme po Viale Europa k pobřeží Jónského moře do Catanzaro Lido.
Tady se vracíme vlastně zpět na SS106, kterou jsme v Sibari opustili. Silnice SS106 (E 90) vede z Taranta do Reggio Calabria podél pobřeží, a tím, že jsme z ní sjeli u Sibari a jeli kus po dálnici, jsme ušetřili mnoho kilometrů.
V Catanzaro Lido odbočujeme vpravo na SS106 a kocháme se pohledem na Jónské moře. Do cíle v Guardavalle Marina přijíždíme v půl sedmé večer.
Dnešní cesta by se mohla jmenovat - kolem tří moří. Ráno jsme jeli kolem Jaderského moře, potom krátce kolem Jónského, z dálnice A3 jsme se dívali na moře Tyrhénské a ted' jsme v cíli u Jónského moře. Jsme docela překvapeni najetými kilometry, protože trasa centrální Itálií, která nám byla doporučena v propozicích k cestě a trasa, kterou jsme si zvolili sami, byla delší jen o 23 km.