pátek 19. února 2010

Osmá cesta zpět

Neděle 27. září 2009
Ráno po probuzení odcházíme na snídani, potom balíme věci a nastupujeme do autobusu, který nás odváží zpět do Říma, ke stanici metra Magliana. Metrem jedeme do centra a vystupujeme na stanici Colosseo. Vycházíme z metra a před námi se tyčí monumentální Koloseum, s jehož stavbou bylo započato v letech 70-72 n.l. za vlády císaře Vespasiana a která byla dokočena v roce 80 n.l. za vlády Tita.
Jdeme po Via dei Fori Imperiali podívat se na Císařská fora a Traianův sloup. Potom se vracíme zpět a u vstupu na Forum Romanum si zajišt'ujeme vstupenky na Římská fora a do Kolosea, abychom nemuseli v Koloseu stát frontu. Vracíme se zpět ke Koloseu a při jeho prohlídce si uvědomujeme svou malost. Po prohlídce Kolosea jdeme na Římská fora, navštěvujeme Palatin, na kterém si jdeme prohlédnout dům císaře Augusta a další archeologické vykopávky. Z Palatinu je nádherný rozhled na celé Forum Romanum pod námi. Procházíme potom mezi jednotlivými památkami a chvílemi listujeme v průvodci pro lepší orientaci. Chodíme místy, kudy kráčela historie a která jsme znali zatím jen z knih a filmů.
Po prohlídce archeologického areálu odcházíme na Kapitol, kde si prohlížíme Palazzo Senatorio (Římskou radnici), která leží na náměstí Piazza Del Campidoglio (Kapitolské náměstí). Na tomto náměstí se nachází jediná jezdecká socha z doby antiky - socha Marka Aurelia. Odtud pokračujeme po Via Del Campidoglio, ze které věnujeme poslední pohled na Forum Romanum a jdeme směrem k Tibeře, kde další naší zastávkou je kostel Santa Maria in Cosmedin. V tomto kostele se nachází Bocca Della Veritá (Ústa pravdy). V nedalekém parku stojí další památky jako je chrám bohyně Vesty a Fortuny Virile.
My pokračujeme po nábřeží podívat se na Tiberský ostrov a odtud procházíme Židovskou čtvrtí k
Marcellovu divadlu a pozůstatkům Ianova chrámu. Dostáváme se pod Michelangelovo schodiště Cordonata, které vede na Piazza Del Campidoglio a přicházíme k velkolepé budově Vittoriano, která byla vystavěna na počest krále Vittoria Emanuella II.
Jdeme na Piazza Venezia a odtud pokračujeme k dalšímu klenotu Říma, kterým beze sporu je Fontána di Trevi. Chvíli posedíme u fontány a vdechujeme atmosféru podvečerního Říma a potom jdeme do fontány hodit minci, abychom se do Říma ještě někdy vrátili. Krátce se jdeme podívat na Quirinale, což je prezidentský palác a při návratu zpět k Fontáně di Trevi nakupujeme nějaké suvenýry. Odtud odcházíme na Piazza di Spagna (Španělské náměstí) na němž je další fontána od Berniniho - Barcaccia.

Vystupujeme vzhůru po Španělských schodech ke kostelu Santa Trinita dei Monti a odtud pokračujeme po Vialle della Trinita dei Monti. Krátce se zastavujemem na vyhlídce na Řím a v zapadajícím slunci se s Římem loučíme.
Potom scházíme dolů na Piazza Del Popolo a odtud jdeme opět na zastávku Flaminio. Příměstským vláčkem odjíždíme na Saxa Rubra, kde už na nás čeká autobus.
Odjíždíme z Říma a věříme, že to určitě nebyla naše poslední návštěva.
Autobus s námi pak zastavuje na odpočívadle, na kterém jsme byli včera brzy ráno.
Zážitků a dojmů bylo tolik, že to bude chtít nějaký čas, aby se "vše vstřebalo". Na dva dny v Římě určitě nikdy nezapomeneme.
Jedeme zpátky nocí po A1 a A22.

Pondělí 28.9.2009
Autobus nám zastavuje ráno na odpočívadle v Německu, po ranní hygieně a snídani pokračujemem zpět domů (s občasnými zastávkami). V Plzni se s námi loučí průvodkyně a někteří spolucestovatelé a my pokračujeme do Prahy. K Hlavnímu nádraží přijíždíme kolem druhé odpolední.