sobota 6. února 2010

Pátá cesta do Itálie

Po dobrých zkušenostech s agenturou Polycastrum Viaggi si s dostatečným časovým předstihem zajišt'ujeme ubytování v rezidenci Vigna del Mare v městečku Palinuro v Kampánii. V této oblasti Itálie jsme ještě nebyli.
Je pátek 16. června 2007 a my vyjíždíme po známé trase Praha, Plzeň, Rozvadov, Regensburg a Mnichov. Pro tento rok však děláme změnu, nebot' na dálnici z Mnichova na Innsbruck se provádějí stavební práce a jezdí se jen jedním pruhem a tvoří se zde dlouhé kolony.
Jedeme proto přes Mnichov na Garmisch-Partenkirchen. Trasa přes Mnichov je perfektně značená, stačí jen sledovat ukazatele na Ga-Pa nebo na dálnici A95. Po této dálnici jedeme až do Eschenloge, kde končí a přes Oberau pokračujeme do Garmisch-Partenkirchenu. Odtud na Mittenwald, kde překračujeme hranice do Rakouska. Cesta je to malebná, kolem nás se tyčí Alpy, ve stráních je občas nějaké stavení. Pokračujeme na Seefeld a odtud sjíždíme k Innsbrucku.
Abychom si kvůli 8 km dálnice kupovali dálniční známku pokládáme za zbytečnost. Sjíždíme proto ze silnice B177 u Zirlu na B171, která vede po opačném břehu řeky Inn než dálnice a do Innsbrucku přijíždíme kolem letiště.
Za letištěm odbočujeme vpravo na B174 a projíždíme kolem nádraží WestBanhof. Za nádražím opět vpravo na Brennerstrasse, která má označení B182. (Po této silnici se dá pokračovat až do Itálie, vede souběžně s dálnicí A13 a v Itálii je značena jako SS12 - tuto trasu lze doporučit pro ty, kteří nespěchají, rádi se kochají krajinou, nebo mají nějaký cíl v Brennerském průsmyku. Cesta po této silnici je romantická, vede stejným směrem jako dálnice a to až k Veroně. Na rozdíl od dálnice však projíždí všemi městy a městečky.)
My na Bergieselu jedeme k naší oblíbené pumpě, natankujeme plnou nádrž a po krátkém občerstvení najíždíme na dálnici A13 a dále Brennerským průsmykem do Itálie, kde pokračujeme po A22 a A1 na Bolognu, kde jsou opět kolony.
Najíždíme na A14, po které jedeme směrem k Jaderskému moři. Letos se chystáme udělat další změnu v trase na jih. Polycastrum Viaggi nám v propozicích zaslala několik různých tras a nás zaujala cesta z jaderského pobřeží centrem Itálie. Rozhodli jsme se, že tuto trasu vyzkoušíme.
Z dálnice sjíždíme v Ceseně a jedeme na Cesenatico. Projíždíme docela zajímavou oblastí. Je to naprostá rovina na úrovni mořské hladiny a jsou zde soliska. V Milano Marittima se ubytováváme v kempu Pineta.

Sobota 17. června 2007 - odpočatí vstáváme, po snídani balíme stan a protože pokladna v kempu má otevřeno od 8.30, jdeme se podívat na chvilku na pláž. Toto villaggio leží na okraji pláže a kam oko dohlédne jsou vysoké hotely a řady a řady deštníků.
Vracíme se zpět k autu, zaplatíme za nocleh a odjíždíme z Milano Marittima po SS254, z níž najíždíme na E45. Je to čtyřproudá komunikace jako dálnice, ale je bezplatná. Má oproti dálnici místy horší povrch, ale vede nádhernou krajinou. U městečka Bagno di Romagna z ní na chvíli sjíždíme, staví se zde most, tak pokračujeme po silničce SP138, která se kroutí po úbočí kopce.
Na E45 se po chvíli vracíme. Jedeme kolem říčky a z mapy zjišt'ujeme, že je to Tevere (Tibera), řeka, která protéká Římem. U Poggiola je na této řece vytvořené umělé jezero Lago di Montedoglio. Tok Tevere se kroutí krajinou a my ho pak ještě několikrát přejíždíme.
Jedeme dále okolo Perugie a Terni a v Orte najíždíme zpět na dálnici A1, po níž pokračujeme kolem Říma dále k Neapoli. Před Neapolí sjíždíme na A30 a v Salernu najíždíme na A3.
Sjíždíme na sjezdu Battipaglia, pokračujeme po SP45 na Agropoli a odtud jedeme po SS18 do Vallo Scalo a odtud po SS447 jedeme k pobřeží. Po této silnici pokračujeme přes Ascea a Caprioli do města Palinuro. Tato cesta po pobřeží je naprosto příšerná. Kroutí se, má místy veliké převýšení, aby zase vzápětí "padala" dolů k moři, projíždí uzoučkými uličkami městeček, kam se mnohdy vejde jen jedno auto. V několika místech se mění v prašnou jednosměrnou stezku. Navíc v sobotu, když se střídají turisté, je to zážitek. Během pobytu jsme pak zjistili, že jsme mohli jet jinou cestou, ale tuhle trasu jsme měli staženou z plánovače tras na internetu.
Dojeli jsme do Vigna del Mare. Rezidence je rodinná a majitelé jsou velice milí. Takže máme před sebou tři týdny na relaxaci a poznávání míst v blízkém i vzdálenějším okolí.