Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pátek 25. ledna 2013

Všechno je jinak ....

... aneb, plány jsou od toho, aby se měnily.

Dnes odpoledne jsme si měli převzít holčičky, protože jejich rodiče se chystali do Podbořan na zimní šermířskou bitvu, tak, jako mnoho let před tím. Tak zněla domluva, kterou jsme ještě upřesňovali, když si k nám dcera se zetěm ve středu večer přijeli pro holky.


Včera jsem si lámala svou blond'atou hlavu, jak vše skloubit, abychom mladé nezdržovali v odjezdu. Také jsem dumala nad tím, co uvařit. Holky jsou totiž nevyzpytatelné. V sobotu jsem vařila jejich oblíbené italské těstoviny a Sára, která je miluje, oznámila, že je jíst nebude. Ema pro změnu zase nejedla polévku. Se Sárou jsem to vyřešila šalamounsky, holé těstoviny jsem jí omastila máslem, pocukrovala a posypala tvarohem. Dokonce si i přidala. Obě zaručeně jedí kuřecí řízek s bramborovou kaší, ale už se také stalo, že Ema jedla jen tu kaši. Co uvařit? Rajskou? Nebo koprovku? Hlavně, aby to jedly.

Další problém, který jsem řešila, byl program pro holky. Přeci je nenechám sedět celý den u televize, aby se dívaly na pohádky. Počítač z preventivních důvodů při jejich příchodu vypínám. Jednou stačilo! Minulý víkend odmítly jít ven, nenalákala jsem je ani na to, že půjdeme do Boroviček sáňkovat. A tento má být ještě ošklivější počasí.



Včera jsem celé odpoledne dávala dohromady loutkové divadlo. Některé loutky by potřebovaly nové oblečení, velký král a vodník mají hlavy na stranu a kulisy už také nejsou tím, čím kdysi bývaly. Ale bude to pro ně překvápko.

Ráno jsem vstávala brzy, i přesto, že jsem šla spát ve dvě hodiny ráno. Brouzdala jsem se večer po blozích, komentovala a dokonce i někomu napsala, že se už na počítač s největší pravděpodobností nedostanu.
Ranní sprcha, pak snídaně. Teple jsem se oblékla a vyrazila na autobusovou zastávku. Na poště na mě čekal balík. Rozhodla jsem se, že ho vyzvednu raději dopoledne, abych trochu ušetřila odpolední čas. Při čekání na autobus jsem zavolala dceři, že bychom u nich mohli být tak kolem půl čtvrté. Manžel přijede ve dvě, nakoupíme, cestou domů odvolíme a pak si přijedeme pro holky.
"Mami, on ti to táta neřekl?" "A co?" "No, že já zůstávám doma a Tomáš jede sám, ona se mi totiž asi vrátila ta blbá chřipka, škrábe mě v krku a holky také začínají nějak chrchlat. Nechala jsem je už včera ze školky doma." "No vidíš, nic mi neřekl, já ted' čekám na autobus, abych se odpoledne nezdržovala s návštěvou pošty." Dcera trochu znejistěla a pak řekla, že si ted' vůbec není jistá tím, že to otci řekla. "Mami, já ted' přemýšlím, jestli jsem mu to fakt řekla, nebo jestli se mi to nezdálo, když se tu povaluju v pelíšku." Začala jsem se smát a připoměla dceři, jak jsem měla živý sen a pochovala jsem souseda. Věřila jsem svému snu do té doby, než nastoupil do tramvaje, kterou jsem jela. Živý a zdravý.
Přijížděl autobus, rozloučila jsem se s dcerou: "Kdybys něco potřebovala, tak se ozvi."
Seděla jsem v autobuse a pípla mi SMS. Dceři to nedalo, tak zavolala svému otci a ten se jí přiznal, že mi o změně plánů zapoměl říct. Holt stárneme.

Takže mé plány na víkend se mění. Samozřejmě, že pojedeme nakoupit, děláme to tak každý pátek. Pak pojedeme odvolit a svůj hlas dáme, tak jako před dvěma týdny Karlu Schwarzenbergovi. A potom zamíříme k domovu, místo do Košíř pro holčičky.
Těšila jsem se na ně, tak jako vždy a doufám, že nebudou moc nemocné. Stejně tak doufám, že i dcera se uzdraví. Bud' to poprvé nedoléčila, nebo je to jiná choroba. Ve středu byly všechny tři holky, ta velká i dvě mrňavky v pohodě. Jen Sára měla trošku rýmu.

A já? Budu mít čas na počítač, i když ... už od středy čekám na kamaráda své dcery, který nám léčí počítače. Manžel si u něj objednal novou Wi-fi a já potřebuji udělat něco s antivirem. Když jsem se vracela z pošty domů, mával mi z auta.

Musím také udělat něco s přezimujícími kytičkami. Objevila jsem totiž na fuchsiích molice, musím je zlikvidovat, než se rozletí po celém domě. Kvetou mi ibišky, orchideje, dokonce už vykvetla i klívie.

Jak se říká, plány jsou od toho, aby se měnily.

A ná závěr - tak trochu rarita.
V tomto domě bydlím od roku 1974, manžel od narození. To, co jsme viděli z okna minulý víkend nás oba trochu vyvedlo z míry. Naše ulice je úzká, je to jednosměrka, souběžná s Karlovarskou. Chodníky jsou na mnoha místech propadlé z doby, kdy se tu kopal plyn, dávala elektřina do země a budovaly se nové telefonní sítě. Po opravě chodníků voláme už několik let marně. Naše ulice je taková zanedbávaná a my si už celkem zvykli. O víkendu jsme slyšeli zvenčí hluk, manžel se šel podívat a zavolal na mě: "Pojd' sem honem, tohle jsi ještě neviděla." Měl pravdu. Naší ulicí projížděl náklad'ák, za ním jel bagr a nakládal sníh. Vzpoměla jsem si na dobu, kdy bylo naší povinností uklízet chodníky a na to, jaký jsem vždy měla vztek, když si někdy na naší ulici vzpoměli na úřadě a pak tudy projeli hasiči s pluhem za traktorem a z úzké ulice nahrnuli sníh na uklizené chodníky.

Než jsem si došla pro fot'ák, náklad'ák se sněhem mi ujel a já stačila vyfotit jen záda bagru. Přešla jsem tedy do jiné místnosti a přes stromy sousední zahrady jsem zdokumentovala nakládání sněhu.



A pro znalce Bílé Hory - už je jednoduché určit, ve kterém domě bydlím. :-D

25 komentářů:

  1. No vidíš, my jsme zase otrávení z toho, že se naše ulice udržuje až moc. Obzvláště tehdy, když nám při dvacetistupňových mrazech v půl jedné ráno najede pod okna starý rozvrzaný náklaďák a bagr a začnou dvě hodiny pracně dobývat na kost zmrzlý sníh z prázdných parkovacích míst. No a protože jsou každý den volná jiná místa, tak to takhle jde několik dní po sobě, to jsou noci jedna báseň .

    OdpovědětVymazat
  2. Ali,víš co Ti závidím - to loutkové divadlo. To je něco,co děti mají vždy rády a já hrávala kdysi s půjčeným divadýlkem pro neteře.Jsou to krásné vzpomínky. A kdybych bydlela v Čechách,taky bych volila Schwarzenberga,bytostně cítím,že je to v tu chvíli to pravé.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, přesně takovéhle loutkové divadlo máme ještě někde u babičky. :)) (A mimochodem - chválím volbu;))

    OdpovědětVymazat
  4. Ty samé loutky máme ještě po mých dětech. Váš dům je na poslední fotografii. Červenohnědá fasáda.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsme měli na leden jiné plány. Jsme doma od vánoc a kdo ví, kdy už konečně budeme úplně zdraví. Ten pocit, že člověk někomu něco úplně určitě říkal, ten mám často. Zajímalo by mě, kam ten sníh odvážejí. Asi někam k řece, nahází ho do vody a on roztaje. Ale co když mrzne a na řekách je led?

    OdpovědětVymazat
  6. Kvůli změně plánu budeš mít víc času pro sebe. To je někdy také třeba.

    OdpovědětVymazat
  7. Je mi líto, že holčičky opět stůňou. Teď už i já znám tvoji přesnou adresu, byť Prahu vůbec neznám

    OdpovědětVymazat
  8. V neděli snad má být už hezky, ale i dnes to šlo... zajímavé že na Karlově mostě byl největší mráz... asi od Vltavy.

    OdpovědětVymazat
  9. Bílou horu moc neznám, jen jí projíždím, takže tak jak to má na netu být - utajení zůstává.

    OdpovědětVymazat
  10. S molicema je nutno zatočit. Rychle.

    OdpovědětVymazat
  11. Však už z dřívějška vím, že podobnými změnami plánu tě náhody oblažují častěji.

    OdpovědětVymazat
  12. Bagr je fakt rarita! Bílou Horu neznám, takže klid...

    OdpovědětVymazat
  13. Změna je život - to platí pořád a o tom zrovna píšeš. Ty taky eště chrchláš, tak si užij klidu a teplíčka, když holkám bude "vařit" někdo, na koho si tak netroufnou... ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to vidíš, a je po plánech. Věřím, že Tě to mrzelo, to já znám. Máš krásné vnučky, okaté a buď ráda, že se s nimi ještě můžeš mazlit. Já bych tak ráda

    OdpovědětVymazat
  15. [1]: Jani, ty máš v tomhle dvojnásobnou smůlu - bydlíš v centru města, které se většinou musí uklízet a navíc ve městě, kde padá a padá. U nás se také v centru sníh odváží, ale já bydlím na okraji města a v ulici na kterou se většinou zapomíná (výjimkou bylo, když tu bydlel izraelský konzul, to se udržovalo a navíc jsme měli policejní ochranu)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak si řekni, všechno zlé je k něčemu dobré a nic se nejí tak horké, jak se  upeče.Máš pěkné vnučky a ono je to mlsání přejde, až vyrostou. Jedna ,,velká vnučka" nejí hrozinky, druhá nemusí co já vím, už si nevzpomenu, no, tak to prostě nejí, no. Trvale.

    OdpovědětVymazat
  17. Ali já si už zvykla plány rychle měnit viz. má vnoučata . Většinou se mění v tu nejnevhodnější dobu. Však si holek užiješ, škoda, že mladí si nemohli vyrazit spolu.

    OdpovědětVymazat
  18. Je doba chřipek a nachlazaní, tak se člověk těm nečekaným změnám nemůže vůbec divit. Moc se mi líbí tvé dnešní fotky. Kvetoucí klívie na pozadí zasněžené zahrady i úklidový bagřík s náklaďákem. A ano, máš pravdu, už vím, v jakém domě na Bílé Hoře bydlíš, přece růůžovém!!   

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherné loutkové divadélko. Jsi úžasná babička. Taková mi chybí. A jídlo už moc neřeším. Děti jedí 3 jídla pořád dokola, ale už to neřeším..občas udělám pokus uvařit něco jiného, a většinou to nevyjde...Ale nevadí - rostou, jsou zdravé, tak co - asi jim to svědčí (Eliška jí 3x denně už 10 let rohlík s máslem a nijak ji to neomezuje)     

    OdpovědětVymazat
  20. Ta klivie ti nádherne kvete,a hlavne ten kontrast se snehem venku. Vnucky se urcite pokochají jindy loutkovým divadlem,to snad milují vsechny deti.Tady je v oblibe krokodýl,kaspárek,policista,loupezník,Jenícek a Marenka,babicka,cernoknezník,princezna,král......

    OdpovědětVymazat
  21. Ali, to loutkové divadlo je krásné. Určitě si ho holčičky moc užijí a počkej, až začnou hrát pro tebe. My jsme tuhle s mužem vzpomínali, jak nám malá dcera hrála a jak jsme se ohromně bavili.

    OdpovědětVymazat
  22. Skoro vždycky je všechno jinak. Připomněla jsi mi, že mám taky někde na půdě loutkové divadlo, loutky byly koupené, ale všechno ostatní vyráběl kdysi můj táta pro vnuky. Teď by se to mohlo hodit zase pro moje vnučky.

    OdpovědětVymazat
  23. Klívie nám kvete jako tobě, jenom tak mezi listy. Jsou ale klívie z květy mnohlem většími. Loutkové divadlo, to sis na sebe upletla pěnký bič.

    OdpovědětVymazat
  24. Loutkové divadlo někdy dělá zázraky. Pamatuju si, jako malá, že kamarádka měla takové jednoduché loutkové divadlo a hodně jsme si s ním hrály. Bavilo mě nejvíc stavění kulis.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤