Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 1. února 2012

Nestíhám

Jak by se jinak dal nazvat nedostatek času?
Čas a k němu předpona "ne"? To by v tomto případě znamenalo nečas a to je blbost, to značí špatné počasí.
Poslední dobou mám neustále pocit, že nic nestíhám.
Tedy, abych to upřesnila, nedostatek času mám ve svém soukromém životě.
V práci je tomu přesně naopak, tam mám času tolik, že bych ho mohla "pytlíkovat" a pak prodávat.
Chodí minimum zákazníků a my tam sedíme a čekáme, až se nějaký objeví. Co my, kteří sedíme, my máme alespoň své jisté. Náš plat je daný. Ale co ti, kteří jsou závislí na tom, kolik práce udělají. Okouníme v práci. Někomu to nevadí, ale mě ano. Ten čas, který tu musím trávit bych dokázala vyplnit mnohem smysluplněji. Sedím a čas se vleče. Domů se dostávám kolem půl páté a jsem z toho nicnedělání mnohem unavenější, než kdybych celý den pracovala jako pilná včelka.
Konec měsíce značí vyučtování a uzávěrky. Včera odpoledne jsem šla domů s tím, že musím vyfakturovat manželovu práci. Poté, co přišel o zaměstnání, pracuje jako OSVČ. A já mu vystavuji papíry a dávám dohromady podklady. A jak se říká, plány jsou od toho, aby se měnily. Manžel mi oznámil, že možná přijde na návštěvu náš kamarád. Uvařili jsme si kávu, chvilku poseděli a já usoudila, že kamarád nepřijde. Odlíčila jsem se, převlékla se do domácího oděvu a zapnula počítač. Vařit jsem nemusela, manžel prohlásil, že k večeři dojí polévku z víkendu. Těšila jsem se, jak konečně stáhnu fotky z nedělní procházky po Hradčanech, jak si počtu na mých oblíbených blozích a až se náležitě odměním, uzavřu manželovi leden. Pohodlně jsem se usadila a zaslechla zvuk zvonku. Ó, jak jsem se mýlila. Kamarád dorazil. Nechala jsem počítač zapnutý a přesunula jsem se do kuchyně. Seděli a povídali jsme si do třičtvtě na osm. Kamarád se podíval na hodinky a pronesl, že jsme si krásně pokecali, ale že už musí domů, aby stihl v televizi "Ordinaci". Manžel ho šel vyprovodit dolů, já mezitím ohřála polévku a pak se vrhla k počítači. Začala jsem raději tím účetnictvím, nevěděla jsem, kolik toho tentokrát bude. Práce mi šla od ruky. Ale, jak se říká, nemá se chválit den před večerem. Při tisknutí faktur mi do tiskárny vlezly najednou všechny papíry, ozval se zvláštní zvuk a tiskárna se sekla. Vztekala jsem se u toho asi půl hodiny, než se mi podařilo tiskárnu zprovoznit.
Konečně bylo vše hotovo. V rychlosti jsem se podívala jen na pár blogů a bylo jedenáct hodin.

Ráno jsem vstala ve čtvrt na šest, tak jako obvykle. Na teploměru bylo mínus dvanáct stupňů.
Ze skříně jsem vytáhla dlouhý kabát a pod kalhoty jsem navíc natáhla legíny. Včera mě cestou do práce zábly nohy a to bylo tepleji, než dnes.
Baret naražený do očí, rolák vyhrnutý k očím, kabát téměř ke kotníkům. Vypadala jsem jako beduín, ale důležité bylo, že mi, na rozdíl od včerejška, nebyla zima.
První polovina pracovní doby mi utekla hodně rychle. Dělala jsem měsíční uzávěrku. Proč jsem tak rychlá? Měla jsem si šetřit práci, aby mi vydržela trochu déle. Ale to já nějak neumím. Druhou polovinu pracovní doby jsem trávila zase tím otravným "téměřnicneděláním". Občas jsem zabrousila na počítač, ale vzduch dnes nebyl čistý, čeřil nám ho pan šéf. Měla jsem neustále pocit, že mi stojí za zády.
Konečně, blížil se konec pracovní doby. Navlékla jsem svůj dlouhý kabát, na hlavu narazila baret, natáhla rukavice a zamířila k tramvaji. Šla jsem asi o 5 minut dříve a stihla jsem tramvaj, kterou běžně nestíhám. Libovala jsem si, jak budu o nějakou chvilku doma dříve. Vystoupila jsem na Vypichu a v mrazu čekala na "dvaadvacítku", která jezdí k nám. Než jsem se jí dočkala, přijely ještě další dvě tramvaje číslo 25. Nejprve ta, kterou většinou jezdím a pak ještě další. Chvílemi jsem zvažovala, zda nemám zavolat manželovi, aby mě cestou z práce vyzvedl na Vypichu. Pak konečně přijela očekávaná tramvaj. Domů jsem přišla zmrzlá.
A jak to dopadlo? Kromě toho, že se mi spustlila rýma? Odpoledne jsem opět "pracovala pro manžela". Dávala jsem dohromady podklady pro daňové přiznání. Fotky jsem samozřejmě ještě nestáhla, tak snad zítra.

Je čtvrt na deset a teploměr ukazuje téměř minus třináct stupňů. Začínám přemýšlet, co si na sebe ráno ještě navléknu.

26 komentářů:

  1. Ali, nejhorší je, když člověk nemá v práci co dělat a jenom zabíjí čas. To je fakt strašně únavné. Vždycky jsem byla raději, když jsem nevěděla, co dělat dřív. Doufám, že tam aspoň máte teplo a šéf vás moc nekontroluje.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Moc velké teplo v práci nemáme, ale proti venkovní teplotě jsou to lázně . Včera nás všechny pobavilo to, že šéf čekal důležitou návštěvu z Boleslavi a Volkswagenu a řešil, zda jim nebude zima. To že my tam mrzneme, je mu fuk. Připravili jsme se na to a všichni jsme si přes vyfasované fleecové mikiny natáhli prošívané vesty a dva kolegové si vzali čepice. Důležitá delegace se na salonu zdržela hodinu a ani si nesvlékali kabáty. Asi jsme trošku škodolibí, ale docela nás to pobavilo.

    OdpovědětVymazat
  3. To taky nesnáším, předstírat práci Je to jak píšeš hrozně únavné.

    OdpovědětVymazat
  4. Nečas je především jméno velmi špatného premiéra. Taky doufám, že až na mínus dvacítku v Praze nedojde. Dnešek jsem ztrávil doma v teple, ale zejtra musím k zubaři.     

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, předstírat práci je daleko únavnější než skutečně pracovat. Platí to ať sedíš v kanceláři nebo zametáš chodník. Naštěstí (nebo bohužel) mě tohle zas nějakou chvilku nemusí trápit.

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Ali, občas je potřeba popíchnout, i když to zřejmě nebude mít žádnou kladnou odezvu. Možná vás ta malá škodolibost aspoň trošku zahřála!

    OdpovědětVymazat
  7. hmm, nic nedělání občas opravdu zmáhá víc než práce, u mě to tak taky funguje (samozřejmě, když jako student myslím prací učení a vytváření bakalářky, jinak se stále neodvažuji ani pomyslet, jaké musí být ve skutečnosti pracovat).

    OdpovědětVymazat
  8. Já se málokdy setkám s tím , že bych v práci neměla co dělat ( viz můj článek Můj běžný pracovní den "), alr když se úpně náhodou stane , že opravdu není co ( když už , tak na noční ), je to protivné a vůbec to neutíká. Já si beru pro tyhle případy na noční nějakou ruční práci.

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Je to únavné a vůbec mě to nebaví. Ten čas bych opravdu dokázala využít jinak a lépe.

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Nemám nečinnost ráda - výjimkou je dovolená, kdy dokážu pár hodin relaxovat pod slunečníkem, ale pak začínám vymýšlet nějakou činnost. V práci je to hrozné. Když tam není šéf, tak luštím křížovky a přiznám se, že hraju i hry na počítači, aby to uteklo. Mnohem raději bych ale byla, kdyby tam stála řada zákazníků.

    OdpovědětVymazat
  11. Jéjda, tak to ti nezávidím. Mě se to naštěstí (nebo bohužel?) netýká, já v práci kmitám tam a zpět, a je jedno, jestli je svátek nebo Vánoce, ale výjimečně bývají dny, kdy nemám ani já v obchodě skoro co dělat. Taky mám spoustu plánů, co udělat a pořád nemám čas udělat si čas, budu to však muset asi napravitk něco trvá až příliš dlouho.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak nemít v práci práci, jsem nesnášela, není nic hroznějšího než si nějakou činnost sama vymýšlet, čas se vleče, hodinové ručičky stojí na jednom místě a člověk je umordovaný a otrávený. Zima je opravdu děsná, ráno jsme měli -15°C a jsem ráda, že nemusím do ulic, lituji ptáčky a zvířátka, které v té morně musí přečkat.

    OdpovědětVymazat
  13. Tu nudu a pomalu ubíhající čas znám z obchodu to bylo vždycky tak mezi půl dvanáctou a druhou.To byla většina lidí na obědech a nikam se jim nechtělo, to až zase když jim začala pracovní doba. A je fakt, že z toho byl lověk víc utahanej než když kmital jak napětí v síti. Dneska jsme měli o půl osmé ráno -18 a tak jsem vděčná za topení plynem. když jsme měli klasickej kotel na uhlí, tak to bylo vždycky katastrofální. Děti se nemohly dohodnout kdo půjde "narubat" ze zmrzlé hromady uhlí, mezitím to vyhaslo, zase roztápět v noci to začalu čudit takže v takovém pěkném mraze se musel otevřít barák durch, takže promrznul ještě víc....no prostě veselo...

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Přiznám se, že bych opravdu raději kmitala, než abych tu seděla. Jsem tu už tři hodiny, nikdo ještě nepřišel.

    OdpovědětVymazat
  15. Škoda, že si ten "napytlíkovaný" čas z práce nemůžeš vzít domů.

    OdpovědětVymazat
  16. Máte tam docela teplo, jsme si včera s manželelm říkali že do -15°je to tak nějak normálka a dnes u nás bylo -18°. Ale ještě to jde, hlavně memusím čekat nikde na tramvaj a domů jdu 3 minuty.

    OdpovědětVymazat
  17. Alenko, to Ti tedy vůbec nezávidím. Já bych se asi ukousala nudou. Já vím,že s tím nic nenaděláš, ale na druhou stranu buď ráda, že vám někomu nedá šéf neplacený volno, když nejsou zákazníci. Já mívala naštěstí práce nad hlavu a bavilo mne to. A zima? Ano, ta dnes ráno byla docela krutá. Byli jsme s manželem nakoupit, autobusem tam, autobusem zpět, venku minimálně a manžel myslel, že mu umrznou uši. No, v životě totiž nenosil čepici jen klobouk. Tak mu říkám, že frajeřina nezebe, ne? Hlavně, aby se Ti z té rýmy nevyklubalo zase něco...pst, už mlčím

    OdpovědětVymazat
  18. Já mám naštěstí teď času dost, protože nemusím pro prcka do školy ani ráno, ani odpoledne. Ráno u nás bylo -19, takže musí chodit sám a pořád se to drží okolo -15, takže mi cesta s mrňouskem po obědě odpadá .

    OdpovědětVymazat
  19. Měl bych dvě skromné otázky. Co je OSVČ a co ta tvoje firma prodává?

    OdpovědětVymazat
  20. [15]: Kéž by to šlo. To bych požádala manžela, aby pro ten čas přijel autem, abych nezabírala moc místa v tramvaji. Za šest hodin tu byl jeden zákazník na servisu, dva si kupovali chladící kapalinu a třetí nějaký malý díl za pár kaček. Věř mi, že bych byla ráda, kdyby té práce bylo víc.

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: OSVČ je "osoba samostatně výdělečně činná", někdo tomu říká podnikání. Sám si shání práci, naštěstí mu zůstali někteří klienti z bývalého zaměstnání. Pracuje jako servisní mechanik v oblasti elektrokotelen a el. regulace u vytápění.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Dnes při těch mrazech by mohl mít tvůj muž práce nad hlavu... víc než ty.

    OdpovědětVymazat
  23. Ali, zažila jsem obojí. Nemít do čeho píchnout je opravdu hrozně ubíjející. Naopak mít tolik práce, že nevíš co s tím, to také není žádný med.

    OdpovědětVymazat
  24. To já bych si přála někdy aspoň chvililinku v práci mít klidněji o tom, nemít do čeho píchnout, bych si mohla nechat jenom zdát!-:( Nemocných dětí přibývá víc než hub po dešti, musí se příjmout další lékař a sestry..., já pak na tu administrativu nemohu stačit - ale tady platí pravidlo - musíš!-:)

    OdpovědětVymazat
  25. [22]: Můj muž má opravdu mnohem více práce než já. Kdybych měla zrekapitulovat dnešní pracovní den, bylo by to dlouhé nicnedělání.

    OdpovědětVymazat
  26. Nejhorší je předstírat, že děláš to znám a nebo taky ztraťit se někam kde tě nikdo nenajde, že nic neděláš - viz. ranní směna v provozu při osdtávce. To bylo příšerné, plno papoňů a vlezli všude Jo a ty mrazy tak to cestování nezávidím. Já hlídala a tak jsem z domu ani moc nevylezla, jen k těm doktorům.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤