Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pondělí 20. února 2012

Hlídací víkend

Tak je za nami.
Víkend, kterému říkáme s manželem hlídací, což znamená, že máme na starosti vnučky. Možná by bylo vhodnější, napsat víkend pracovní, protože s těmi cácorkami, se téměř nezastavíme. O televizi, či zapnutí počítače si můžeme nechat jen zdát. Zvládám s nimi pouze uvařit.
Své vnučky milujeme. Snad zvýšená míra zodpovědnosti a i náš věk, způsobují, že jsme vždy vyčerpaní. Ale i přes to vyčerpání to děláme rádi. Vím, zní to jako paradox, ale já ve společnosti těch dvou malých holek zapomínám na veškeré starosti a užívám si jejich společnost.
Vymýšlela jsem program na víkend. Zvažovala jsem, že bychom mohli všichni jít do ZOO, kde byla masopustní taškařice. Další variantou programu byla návštěva Mořského světa. A pak Stránov.
V sobotu se na Stránově znovu hrála Marketa Lazarová. Plakát, který zval na tuto akci, jsem umístila na blog přibližně před měsícem. A čím víc se akce blížila, tím větší bylo moje váhání, zda jet, či zůstat doma. Váhání navíc umocňovalo počasí, které panovalo. O minulém víkendu bylo u nás -20°C a já snad poprvé viděla zamrzlou Vltavu mezi Čechovým a Štefánikovým mostem.
A pak nastala obleva. Bylo mi jasné, že na Stránově bude bláto. Jet? Nebo nejet?
Meteorologové navíc na sobotu předpovídali déšt'. Sledovala jsem pravidelně předpovědi počasí, na internetu se dívala na rozličné servery s předpověd'mi počasí a stále váhala. Jet nebo nejet? Navíc obě holky trochu pokašlávaly. Konzultovala jsem s dcerou, zda mají zůstat doma, nebo zda mohou jít ven. Prý mohou klidně ven.

Při zmínce, že bychom mohli jet na Stránov, začala starší vnučka trochu protestovat. Má návštěvu Stránova spojenou s tím, že se jí tam na podzim při šermířské akci zranil táta. A ona to tehdy viděla.
Nakonec jsme jeli. Vnučce jsme vysvětlili, že táta bude ted' "jen loupežník" a svému strýci může pak říct "Ahoj Pivo", což se jí líbilo. A navíc, když nebudou chtít, vůbec se na hru nemusí dívat, děda s nimi půjde na procházku. "No tak jo", pronesla.
Na nájezdu na dálnici začalo drobně pršet. Pršelo jen malou chvilku, ale během cesty na Stránov drobně sprchlo ještě dvakrát. Cesta k zámku byla střídavě blátivá a pak ledová v místech, kam se nedostalo slunce.

Poslední kapičky deště spadly při prologu Markety na nádvoří zámku.
Holčičky se s námi podívaly na prolog a pak ještě na kousek prvního obrazu a potom svorně prohlásily, že se jim to nelíbí. Děda vyrazil na procházku a my s dcerou si užívaly kulturní zažitek. Po představení jsme se sešli všichni před zámkem. Holkám jsme koupili dřevěné meče, které "nutně" potřebovaly, rozloučili jsme se s jejich rodiči a jeli zpátky do Prahy.
Starší začala v autě strašně kašlat. Dva týdny marodila, nechodila do školky a ted' po týdnu chození, začala kašlat znovu. No nazdar! Snad se to nezhoršilo kvůli těm dvěma hodinám venku.

Doma Sára odmítla med, čaj naštěstí vypila a měla celkem i chut' k jídlu. Doufala jsem, že to nebude nic vážného.
Noc prokašlala. Naštěstí budila jen mě, mladší sestra spala jako dudek. Chodila jsem jí ohřívat čaj a moc jsem se nevyspaly, ani ona, ani já. Ráno trochu chraptěla, ale nekašlala. Odpoledne přijela dcera. Sára jako zázrakem nekašlala a ani nechraptěla. Dceři jsem řekla, že začala kašlat už cestou ze Stránova a pak prokašlala noc. Ano, jsem plašan. Vzpomínám si na dobu, kdy jsem přijížděla k sestře a dcera mi v autě spala. První, co jsem vždy žádala, byl teploměr, protože dcera mívala po spánku červené tvářičky. Pokaždé jsem samozřejmě nic nenaměřila, ale jistota je jistota. Prostě plašan.
Dcera je naštěstí normální. "Mami, uvidíme ráno, jestli bude zase kašlat, tak jí nedám do školky." Holky večer odjely, já uklidila zbytek hraček, které byly roztahané po celém bytě a pak jsem chtěla stáhnout fotky ze soboty. Uvařila jsem si kávu a pustila si po dvou dnech televizi, abych se podívala na zprávy. Manžel si po večeři vedle četl. Probudila jsem se na gauči se skloněnou hlavou, na stolku stál hrnek s vychladlou kávou.
Ráno jsem mluvila s dcerou. Sára znovu v noci kašlala, tak jí dcera nechala doma.
Viděla jsem navečer "holky" přes Skype, až na ten kašel vypadá moje vnučka dobře.
Snad jí kašel co nejdříve opustí a já jen doufám že to nezpůsobila vycházka po okolí Stránova.

Cesta vedoucí někam do polí nad zámkem
Mračilo se mračilo, ale později cestou domů po dálnici dokonce svítilo sluníčko
Představení Marketa Lazarová bude věnován samostatný článek.

23 komentářů:

  1. To nic nebude , jen se malá nadýchala studeného vzduchu a po nemoci je trochu zchoulostivělá. Kdyby jste šli do ZOO , dopadlo by to stejně. Doporučuju , nerozmazlovat příliš. Pokud není těžký astmatik , nebo alergik , nebo nemá poruchu imunity , tak bych to moc neřešila. Imunita se vyvíjí u dětí asi do 4 let věku , proto bývají ty nejmenší děti tak často nemocné.Pokud je příliš zhýčkáme - co se přehnaného úklidu a věčného balení do svetrů v teplém počasí týče, jejich imunita bude oslabena trvale. Proto doporučuju , nepřehánět to s dezinfekčními přípravky ani s přílišným oblékáním , není -li to třeba . Všechny moje 4 děti takto vyrostly a nemocný byly a jsou velmi zřídka .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Hani, ona je celkem otužilá. S rodiči jezdí od svých 10 měsíců pod stan, koupe se v potoce. Spíš si myslím, že se ten předchozí kašel ještě nedoléčil a ted' se jí to vrátilo. Já sama jsem astmatik a bylo mi jí líto, když se dusila, dávila a nemohla popadnout dech. Ono v Praze kašle během zimy většina dětí.

    OdpovědětVymazat
  3. Kašel se vytratí, už se otepluje.

    OdpovědětVymazat
  4. Když chodí děti do školy a školky je nějaký kašel a rýma na pořadu dne často, protože sotva se zbaví jednoho, už na ně skočí to druhé. A teď je takové divné počasí, kdy se asi bacilům velmi dobře daří. Snad to s vnučkou nebude tak zlé a bude moct zase brzo ven i do kolektivu.

    OdpovědětVymazat
  5. Ali, vůbec se ti nedivím, taky jsem takový plašan, jak vnučky zakašlou, už šílím. Tvoje vnučka bude určitě brzy v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám zkušenost, že jakmile se začne topit, hlavně, kde je ústřední topení, je susší vzduch a navíc přecházení z tepla do zimy způsobí vysychání sliznice nosohltanu a to jsou pak rýma a kašel poměrně časté. Nemusí ani být ,,něco" na průduškách, jen to dráždí ke kašli. Přes léto ani nezakašlu, ale jak ,,povídám"...

    OdpovědětVymazat
  7. Stránov  znám, je to moc hezký,trochu zašitý zámek. Že jsou na něm kulturní akce jsem nevěděla,až teď od tebe. Byla jsem tam v letním období, v zimě tam je asi pěkná kosa. Dětských nemocí jsem si se synem užila a také jsem byla plašan. Plašani mají těžký život! Pořád se sebou bojuju.

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Ono jde těžko zdokumentovat depresivní počasí jinak, než depresivní fotkou. Také si přeji brzké vytracení kašle.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi jsou babičky trochu víc vyplašené, než byly jako mámy.Ne že by byly lehkomyslné, ale berou to jinak.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Já byla vyplašená už jako máma a ted', co jsem babičkou jsem ještě vyplašenější.

    OdpovědětVymazat
  11. S malými dětmi člověk nikdy neví.....rýma a kašel jsou na programu dne každou chvilku...tak držím palečky, aby jste mohli brzo zase na nějaký výlet

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem zase zaplatil procházku po Praze nepříjemnou rýmou.

    OdpovědětVymazat
  13. To musel být ale náročný víkend! I naší babičce dává hlídání mé mladší jedenáctileté sestry zabrat, a to také proto, že už jí začínají puberťácká léta a to, co z ní občas vypadne za slova, to je panečku něco

    OdpovědětVymazat
  14. Já chci taky hlídací víkendy, už se těším, až budu babičkou, to permanentní hlídání je někdy dost náročné .

    OdpovědětVymazat
  15. Fotečky jsou opravdu takové víc než melancholické...bylo vskutku "pěkné" počasí.

    OdpovědětVymazat
  16. Bude líp. Šárka taky zase pár dní kašle, je astmatik. Trošku ji podezírám, že si nefouká pravidelně spreje. Jenda zakašlal v noci asi 3x. Asi je to tím počasím.

    OdpovědětVymazat
  17. Nesmis to prehanet se starostmi,deti ve skolce nebo skole hned neco chyti a zrejme mela vnucka oslabeny organismus a potom ty prechody teplo v byte venku zima a hned se kasel zhorsil.Pokud nema horecku,tak pobyt na cerstvem vzduchu jedine prospeje.Ale kdyz uz jsi s dcerou mela starosti,tak s vnuckami dvojnasobne,to je logicke!

    OdpovědětVymazat
  18. Alenko, já Ti rozumím. My, babičky jsme opravdu horší než maminky. To je v pohodě. Změna počasí je zase náhlá a pro ty citlivější je to vždy horší. My s manželem to vždy poznáme podle bolesti páteře. Zvykli jsme si, co nám zbývá. Já věřím, že bude vnučka brzy zase OK.

    OdpovědětVymazat
  19. Myslím že tou procházkou to nebude, malá už měla zřejmě "zaděláno" a kašlala by tak jako tak.

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Álo, plašanům je těžké radit. Já se bála už o své děti a vnuček se moje obavy znásobují.

    OdpovědětVymazat
  21. Myslím, že procházka za kašel nemůže. Je toho teď všude, počasí si s námi hraje silné mrazy teď, déšť, mlhy. Určitě je troch z předešlé nemoci oslabena, ale ven by asi chodit měla, aspoň chvilku. Ono zas přehnané balení a hýčkání nedělá dobře. Mám také problémy s průdušky a každou zimu to těžce přetrpím, ale i tak se snažím chodit ven. Doufám, že se brzy uzdraví a kašel už jí nebude trápit. Fotky jsi cestou udělala moc krásné.

    OdpovědětVymazat
  22. To ty změny teplot... S vyčerpaností i radostí to znám, když mám schůzku nebo výpravu s rarášky. Naprosto nevyspaná, ale přešťastná .

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤