Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

čtvrtek 22. března 2012

Paříž

Projít se předjarní Paříží,
myšlenky nechat volně plynout
a jen vzpomínat.
Co se za ty roky, kdy jsem tu nebyla změnilo?
Nic, jen já jsem o mnoho let starší.


Jsou nabídky, které se neodmítají.
Přijala jsem proto s obrovskou radostí možnost, podívat se znovu po mnoha letech do Paříže.
Ani na okamžik jsem neváhala. Následovalo rychlé zabalení a pak cesta přes noc.

Určitě nemá smysl popisovat jedno z nejhezčích měst. Město milenců, básníků - kolik krásných synonym by se o něm mohlo říci.

Dvě noci na cestě a tři krásné dny, kdy jsem chodila po místech, po kterých jsem už kdysi, před mnoha lety šla. Tehdejší návštěva byl splněný sen a tato byla jeho pokračováním.

Ale přeci jen došlo k jedné změně. Na Montparnasse nestál ten vysoký, dalo by se říci, mrakodrap.

Chodila jsem po známých a neznámých místech, vzpomínala, kudy jsem se pohybovala s průvodcem před 22 roky. Z hlavy jsem dolovala francouzská slovíčka a snažila se zapamatovat si, že když je to "á droite" znamená to vpravo a "á gauche" je vlevo. Zapoměla jsem toho za ty roky hodně. První den vyzbrojena mapou jsem se ostýchala kohokoliv zeptat a jen jsem poslouchala tu nádhernou měkkou řeč. Čas plynul a mě se vybavovalo stále více a více slůvek, která jsem kdysi znala. Ze slůvek se stávaly věty a já se začínala ptát.

Linka metra č. 13 stále jezdí tam, kde jsem před 22 roky bydlela. Dojela jsem na stanici Garibaldi na severu Paříže a s dávno zasunutými vzpomínkami procházela uličkami. Bylo to tam ještě divočejší, než kdysi. Dlouho jsem se nezdržela a raději se vrátila zpět do centra, kde pulzuje život a kde jsem se cítila mnohem bezpečněji. Tady jsem splynula s davy turistů, stejně nadšených, jako já.

Jeden celý den jsem strávila v Louvre. Nikým nerušena, nehoněna, jsem v klidu procházela jednotlivými expozicemi.

Čas ale neúprosně utíkal a nastal čas návratu.
Noční cesta z jednoho krásného města do druhého krásného města. Každé je jiné, každé má svou nezaměnitelnou atmosféru. Ale tady jsem doma.
Dnes ráno jsem přišla do práce. Unavená, ale št'astná.
Stále vstřebávám zážitky a utřid'uju své myšlenky.





Au revoir, Paris.


* * * * * * * * *

Tímto krátkým článkem ospravedlňuji svou dočasnou nepřítomnost tady.
V práci mě čekala kupodivu práce. Za tři dny se tam toho nakupilo tolik, že jsem ani nevmímala, jak čas letí.
Doma jsem pak stáhla fotky a potom jsem usnula.
Slibuji, že zítra se podívám k Vám všem, kam chodím ráda.
Několik dalších fotografií je v Galerii.cz.

35 komentářů:

  1. V Paříži jsem nikdy nebyla , ale slyšela jsem o ní hodně . My kdysi jezdívali spíš na východ . Každopádně to jistě byla hodně zajímavá cesta . Trochu ti závidím .

    OdpovědětVymazat
  2. To ti závidím. Taky bych se tam ráda podívala.

    OdpovědětVymazat
  3. Jeee, tak to byl teda úžasnej výlet. :) Já byla v Paříži před rokem a už teď mi přijde, že jsem tam nebyla saaaakra dlouho. Je to tam krásný, moc. :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Paříži jsem nikdy nebyla, ale manžel ano. Pořád o ní básní. Plánujeme tam sice výlet, ale nevím, zda to vyjde ještě letos.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky tise zavidim,nic ve zlem,ale ja taky miluji Pariz,byla jsem tam 1.dubna 1996,trochu jsem mluvila francouzsky(mam dokonce maturitu!!!)Taky jsem bloumala sama ulicemi,jezdila Metrem s vyrazem,ze se me ptali na cestu Krasne vzpominky.

    OdpovědětVymazat
  6. Paříž znám jen z filmů a fotek, je určitě nádherná a nedivím se, že jsi chytila příležitost za pačesy a udělala si výlet. Měli jste krásné počasí a díky za fotoprocházku.   

    OdpovědětVymazat
  7. Ali, tenhle výlet narychlo ti závidím, v Paříži jsem nikdy nebyla a kdoví, jestli se tam ještě kdy dostanu. Fotky vypadají úžasně.

    OdpovědětVymazat
  8. Z toho článku je vidět opravdové nadšení..

    OdpovědětVymazat
  9. Tiše, ale jen maličko, závidím. V Paříži jsem ještě nikdy nebyla, ale jednou snad...

    OdpovědětVymazat
  10. V Paříži jsem ještě nebyla a Francie mě nějak neláká.Také franzouskou řeč nemusím,asi jsem tam už někdy žila a mám špatné vzpomínky.Bydlíme asi 60 km od franzouských hranic,ale byli jsme jen na výletě kousek za hranicema.

    OdpovědětVymazat
  11. krásný fotky, i já se snad někdy někam podívám

    OdpovědětVymazat
  12. Paříž je na jaře nádherná. V létě je to horší, protože (tedy nevím jak poslední dobou) se všude vynořují neodbytní přistěhovalci s nabídkou zboží a policie nestíhá

    OdpovědětVymazat
  13. Tohle byla moc pěkná fotoreportáž. Věřím, že se Ti tam muselo moc líbit. Sice jsem tam nikdy nebyla, a dokonce jsem slyšela, že prý Paříž není tak nádherná, jak se tvrdí - nevím, nemůžu soudit, v mých představách je to ale romantické město.

    OdpovědětVymazat
  14. Raz by som sa tam chcela pozriet, musi to byt nadhera

    OdpovědětVymazat
  15. Alenko, tak ty sis jen tak "odskočila" do Paříže?! Obdivuji tě, to bych asi nedokázala. Obdivuji tě i proto, že sis pamatovala místa, na kterých jsi byla před 22 roky.

    OdpovědětVymazat
  16. Muselo to být krásné, jen tak si sama užívat procházku po Paříži Nebyla jsem tam, ale dokážu si to představit.

    OdpovědětVymazat
  17. Jen víc takových milých, náhlých překvapení.

    OdpovědětVymazat
  18. Alenko, v Paříži jsem nikdy nebyla. Potěšila jsem fotečkama a přečetla Tvoje zajímavé povídání.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc se mě líbil i závěr vyprávění o krásné Paříži, návrat z jednoho krásného města do druhého, naposledy jsem tam byla a lilo jako z konve několik dnů. Paříž a celá Francie oslavovala svými ohňostroji svůj velký svátek, všude byl šílený nával i přes ten déšť, my se schovaly do náruče Louvre, dodnes si pamatuji tu zvláštní atmosféru, byla tam otevřena zrovna Egyptská expozice, jen nesdílím tak docela všeobecné nadšení, o Praze, jaká je dnes, myslím starou Prahu, se dá říci, že je daleko hezčí, nazdobenější a příjemnější. Památky jsou  v Paříži, tedy nádherné, okolí Versailles, jeho zahrady to ano, ale jinak je to takový předsudek zamilovaných, uvidět ji a zemřít. Mnoho lidí si ji idealizuje. Fotky se vám moc vydařili, počasí bylo hezké, přesně odrážejí její šedivost, jen ty památky neladí s tou novostavbou, tyto architektonické skvosty ničící pohled na krásu starých skvostů mě rvou srdce, a to i u nás.

    OdpovědětVymazat
  20. Paříž, jo Paříž! Taky jsem ji prošla tak před 10 lety, ale to mi to ještě šlo. Dnes mám jen také spousty vzpomínek a krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  21. Narazila jsem na Váš blog náhodou díky Vašemu článku o Paříži. Vyfotila jste ji moc hezky a kdyby se Vám po ní zastesklo, přijďte se podívat na můj blog www.pariz-pro-pokrocile.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Úžasné fotky! Muselo to tam být moc pěkné

    OdpovědětVymazat
  23. V Paříži jsem byla před pár lety na týdenním poznávacím zájezdu a byla jsem z toho města také moc unešena Tolik nádherných míst, památek, kaváren... Člověk skoro nevěděl kam dřív koukat

    OdpovědětVymazat
  24. To se mě líbí "ODSKOČIT NA RYCHLO" já bych řekla taky "VYHODIT Z KOPÝTKA" , no jo skorodůchodkyně a důchodkyně si mohou tak vyhazovat. Jinak Ali super výlet a fandím ti   

    OdpovědětVymazat
  25. To máme společnou lásku. Byl jsem tam několikrát a chystám se tam v létě. Tentokrát raději bez auta.

    OdpovědětVymazat
  26. Moc Vám všem děkuji za milé komentáře, kterých si velice vážím.

    OdpovědětVymazat
  27. Jejda rozbušilo se mi srdíčko - za měsíc a kousek tam s bráškou jedu ). I ty ostatní fotky jsou úžasné, jééé. Strašně se těším, chvěji, stydím...

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Alenko přeji rychlé uzdravení.Přesně takhle by mě to taky lákalo,ale s nějakým ,,osobním "průvodcem, který se domluví.Hromadný autobusový zájezd (navíc s lidmi z vesnice) ,který se koná začátkem května,mě moc neláká.I když nejdřív jsem se pro něj nadchla,ale pak jsem si to rozmyslela .

    OdpovědětVymazat
  29. Krásné fotky. Vždycky jsem toužila se tam podívat.

    OdpovědětVymazat
  30. A já jsem si říkala,kde se nám touláš. Na článek budu reagovat krátce. Tu cestu ti závidím. Jak se tak dívám, nejsem sama. Vzpomínky z cest ti nikdo nemůže vzít, že?

    OdpovědětVymazat
  31. Nádhera. Tam jsem nikdy nebyla a nejspíš ani nebudu.

    OdpovědětVymazat
  32. [29]: Moc ti přeju, aby sis to tam užila, aby se ti podařilo vstřebat tu zvláštní a nezaměnitelnou atmosféru.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤