Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 20. dubna 2011

Kvetoucí jaro


Mnohokrát jsem se přistihla při myšlence, jak jsou rozdílné určité oblasti v naší malé zemi. Pocházím ze severu Čech. Ač jsou tato místa nedaleko Prahy, kde už hodně dlouho žiju, některé kytičky se na severu nikdy nevyskytovaly a naopak. Třeba čekanka, která je ve středních Čechách běžná, nikdy na severu nekvetla. Úplně odlišná je například i květena na jihu Moravy. Vzdálenosti od jednotlivých oblastí jsou nevelké, ale rozdíly značné.
O to větší bylo pro mně překvapení, že některé kytičky kvetou tady, v blízkosti od Prahy a stejné kvetou v Alpách.

Přináším proto srovnání české květeny, pořízené v přírodní rezervaci Kulivá hora a květeny, kterou jsem vyfotila v Alpách.
Prvosenka jarní kvete u nás i v Alpách. První obrázek je pořízen na Kulivé hoře a druhý je z louky u Brandenbergu.

Podléška, jak je tato květina nazývána kvete stejně v listnatém lese na Kulivé hoře a v lese u Kramsachu. Vypadá to, jako by fotografie byly pořízeny v jednom lese. Nejsou.

Sasanka hajní - první foto je opět z Kulivé hory a druhé z louky u Brandenbergu.

Fialky (violka vonná) kvetou stejně na Kulivé hoře i v lese nad Kramsachem. Dokonce i stejně voní.

Na Kulivé hoře jsem objevila koniklec luční, na ten jsme v Alpách nikde nenarazili.

V Alpách, v lese nad Kramsachem nádherně kvetl devětsil bílý. U nás jsem ho viděla na Šumavě a v NP České Švýcarsko v povodí řeky Křinice. Na Kulivé hoře nebyl.
Takže květena Kulivé hory a Alpských údolí se přeci jen v něčem liší.
Na samý závěr pohled z Kulivé hory, z místa, kde vznikla polovina zveřejněných fotografií.
Druhá polovina fotografií byla pořízena zde.

23 komentářů:

  1. Fialky hlavně krásně voní...

    OdpovědětVymazat
  2. máš vynikající znalosti rostlin, ale ty fotky ti to kazí - jsou těžko čitelné, chtělo by to něco přečíst o focení rostlin

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Já vím, že fotky jsou velice nedokonalé. Měla jsem jen malý kompakt a s ním žádné zázraky dělat neumím.

    OdpovědětVymazat
  4. Pět hvězdiček, děkuju za procházku, virtuálně jsem si čichla k fialkám, sasanka mi připomněla, jak jsem jako malá dělala herbář..

    OdpovědětVymazat
  5. Ta poslední fotka je úžasná.Úplně se vidím,jak jen tak ležím na louce,nic neřeším...Sním... :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já na kytky moc nejsem a z toho všeho se mi nejvíc líbí ten název Kulivá hora.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezké porovnání naší a alpské přírody.

    OdpovědětVymazat
  8. Všechny květinky rostou i u nás, jen s tím devětsilem, si nejsem jistá. Zdá se mi, že jsem ho snad v životě neviděla.    Jo, a fialek je u nás moc, ale vůbec nevoní. Nebo je potřeba natrhat pořádnou kytici, když si utrhnu jeden kvítek, nic necítím.

    OdpovědětVymazat
  9. Já kytičky miluju, ale odborník nejsem - poznala bych jen tu sasanku. A doma mám jen palmu (druhá už je v palmovém nebíčku), protože buď mým bývalým květinkám nedělá dobře severní strana, nebo jsem trdlo .

    OdpovědětVymazat
  10. Líbí se mi ta komparace lokalit.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Mají opravdu naprosto nezaměnitelnou vůni.

    OdpovědětVymazat
  12. Nakonec přišlo jaro. Za tyden bude koupani v moři

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Tak tam bych se mohla někdy vypravit.. právě přemýšlím o nějakém výletu blízko Prahy

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Už je jaro konečně i u nás. To koupání v moři ti závidím, musím počkat do června.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné porovnání a tvoje znalosti květeny, to tedy klobouk dolů! Moc hezké!

    OdpovědětVymazat
  16. Líbí se mi nápad srovnat dvě vzdálené lokality. Devětsil bílý i lékařský běžně roste i v Jizerkách.

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Díky za pochvalu. Kytičky jsou moje hobby. Řadím se mezi vášnivé zahrádkáře a obdivovatele přírody.

    OdpovědětVymazat
  18. Fialky budou asi všude, protože tady je máme v každém lesíku přímo ve městě...

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji, tobě taky hezké svátky. My v Německu jsme na tom trochu dnes lépe, protože na Velký pátek je tu státní svátek. Jíš dneska maso?

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Já vím, že máte volno a jen tiše závidím. My budeme mít volno v pondělí, ale o volnu jako takovém se mi bude zdát. Máme na starosti vnučky a ty nám vydechnout moc nedají. Nejsem pravověrný křest'an, abych dodržovala půst, ale maso jsem ještě dnes neměla.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: To mne jen tak napadlo. U mne to vlastně není žádný půst protože stejně nejím maso.   

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤