úterý 12. dubna 2011

Jarní Alpy

Dva kouzelné víkendové dny, strávené v Alpách, utekly jako voda.

Na vrcholcích hor panuje ještě ta pravá zima a vysoko položené lyžařské areály fungují, zatímco dole v údolích už je jaro.
I počasí nám celkem přálo.

Z Prahy jsme vyjeli brzy ráno a ve Stodůlkách jsme najeli na dálnici D5. Na Rozvadově jsme natankovali a pokračovali na Regensburg a Mnichov a odtud jsme pokračovali směrem na Rosenheim a pak po A93 na Innsbruck. Sjíždíme z dálnice na Kramsach a stoupáme do kopců.
Naší první zastávkou byl nízko položený lyžařský areál nad Kramsachem. Poslední pláty sněhu naznačují, že tady už se dlouho nelyžuje.
V okolních lesích rozkvétají podléšky a devětsil bílý. Říčky mají vysoký průtok vody, jsou zásobovány tajícím sněhem. Řeka Branderburger Ache, která je v letních měsících potůčkem, se valí dolů do údolí a její barva je kouzelně modrá.
Pokračujeme do malebné vesničky Brandenberg. Okolní louky jsou rozkvetlé sasankami a prvosenkami. Vesnička je kouzelná a za ní se vypíná pohoří Rofan, které také bývá nazýváno Branderbergerskými Alpami. Nejvyšší vrchol Rofanu je Hochiss se svými 2299 m. I v tomto období se tu ještě lyžuje.
Druhý den se našim cílem stává údolí Zillertal, které se rozkládá pod Zillertalskými Alpami.
Tyto jsou podstatně vyšší, jejich nejvyšším vrcholem je Hochfeiler s 3510 m. V Zillertalských Alpách je možné celoroční lyžování na některém z ledovců. Část území se nachází v Itálii v Jižním Tyrolsku.
Auto jsme zaparkovali v Zellbergu. Procházeli jsme údolím podle řeky, která má stejné jméno jako hory kolem - Ziller. Její tok je klidný, v širokém korytu protéká mezi horami, aby se pak vlila do řeky Inn.
V údolí mezi horami panovalo jaro. Na vrcholy kopců jezdily lanovky a jarní lyžařská sezóna byla v plném proudu.

Přijměte pozvání do jarních Alp. Pro lepší představu, kde se tato místa vyskytují, jsou zde mapky:
Rofan:
Zillertal:
Zdroj: Mapky s rozdělením Alp na jednotlivé oblasti jsou staženy z internetu.
Průměrná cena za ubytování v soukromí je cca 25 Euro za noc se snídaní.
Další fotografie z jarních Alp jsou zde.

1. Pěkná pozvánka, v Alpách je na jaře krásně.

2. Děkuju i za popisování, když na fotečky a mapky nevidím. musí to být prima pokoukání i zážitek!

3. Taky jsem siAlpy zamilovala, jarní procházku bych brala, ale stačí mi zatím to lyžování

4. Nádherný. Do Alp bych se taky chtěla podívat

5. Proč já nejsem Švýcar a nemám malou chaloupku v horách? Docela by mi to stačilo ke štěstí. Teď mám chuť na Milku.

6. Je to majestátní, ale pořád ještě z toho dýchá chlad, já bych asi byla spíš ten typ, co by tam utíkal mimo sezónu, v létě, před horkem. Víš zelené louky, kravičky se zvonci, okna plná muškátů, vlahý vánek a někde nahoře možná trocha sněhu, jen tak, pro ten pocit svěžesti. Na zimu mi stačí Bílá Hora.

7. 25 eur, to je skoro zadarmo a určitě jste si to tam krásně užili, ale upřímně řečeno, jsem už rád že sníh nevidím.

8. Alenko, ten víkend ti tedy upřímně závidím. V jarních Alpách bylo nádherně, na vrcholcích je ještě vidět sníh a dole už se začíná zelenat tráva. To musel být balzám pro oko i duši.

9. [8]: Byla to opravdu velkolepá podívaná a člověk si připadá pod horskými velikány jako malý mraveneček. V létě je tam také nádherně, občas v Alpách nocujeme. Mám ve svém archivu i nějaké "letní" fotky z našich cest na jih. Na vyčištění hlavy a odvátí špatných myšlenek to bylo ideální.

10. Muselo tam být krásně. V Alpách jsem nikdy nebyla, i když dnes tam zajet je stejně běžné jako zajet si na trhy do Pardubic...

11. [12]: Bylo tam opravdu kouzelně, úplný balzám na duši. Všechny problémy a starosti zůstaly tady a já vnímala jen vítr ve vlasech.

12. Muselo tam být krásně. Alpy jsou nádherné i když sama jsem tam ještě nebyla. V mém imaginárním plánu výletů jsou až někde za Šumavou a Krkonošema, kde jsem zatím taky nebyla.

13. [14]: Krásně tam opravdu bylo (na rozdíl od dnešního dne, který je hnusný, co se počasí týče). Šumava je krásná jak v zimě, tak i v létě. Mám jí prochozenou několikrát. Krkonoše znám jen zimní, i když na Sněžce jsem byla, ale šli jsme tehdy z polského Karpacze.

14. Tak tam jsi na víkend zmizela :). Taky bych si nechala líbit, jen my dva, bez dětí. Ach, na to si musím ještě pár (hodně) let počkat...

15. [16]: Ráda bych zmizela i na delší dobu.

16. v alpach musi byt nadherne isto ste si tam uzili vela krasi a sviezeho vzduchu

17. Moc krásné, škoda, že už nemůžu takhle cestovat, moje páteř protestuje, ale aspoň jsem se pokochala tady. Díky Alenko

18. [18]: Opravdu tam bylo nádherně. Když to porovnám s počasím, které tady panuje dnes, tak přenádherně.

19. [17]:Taky mám často pocit, že bych měla vypadnout. Aspoň na týden.

20. Je to příjemný pohled na ty kopce po té naší rovině tady. T tvých fotek úplně cítím ten horský vzduch

21. [21]: Tak tenhle pocit důvěrně znám. Někam vypadnout. Letos se mi to podařilo poprvé a opravdu jsem si to užila. Myslím, že bych si to užila i v Horní-Dolní, protože šlo opravdu jen o to, nechat doma všechny problémy a na chvilku změnit vzduch.

22. [25]: Určitě se ti to také zdaří. Jen co se vnoučata vymarodí, určitě se někam vypravíš.

23. Moc hezké zážitky, mám mnoho podobných a velice ráda na to vzpomínám, když jsme se vraceli domů člověk to hned poznal, za hranicí metrové kopřivy, místo krásných luk, dnes je to u nás stejně krásné jako třeba Bavorsku a jsem pyšná že se většina věcí mění k lepšímu a děkuji za aktuální obrázky.

24. Alpy jsou nadherne v kteroukoliv rocni dobu, ale nejkrasnejsi jsou v zime :)

25. Do Itálie na lyže odjíždí hromada našich příznivců lyžování hlavně kvůli perfektně upraveným sjezdovým tratím, vcelku ucházející vzdálenosti z ČR, lepším cenám skipasů a stejně tak kvůli poměrně stabilnímu hezkému počasí.