Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 2. března 2011

Život musí jít dál

Jsou věci, které nikdo nemůže změnit.
Nezastavíme čas, který měří všem stejně.
Neotočíme tok řeky.
Nespasíme tuto planetu.
Jsou momenty, ve kterých nezmůžeme nic.
.
Stejně tak já nemůžu udělat nic, než se zkusit ze všeho vypsat, jak mi radili mnozí v komentářích u předchozích článků, ve kterých jsem se svěřila s tím, co mě trápí.
A tak píšu a mažu a znovu a znovu. Hledám ta správná slova, výraz, který bude ten nejlepší. Ale žádný takový nenacházím. Je to moc těžké a hodně to bolí.

V neděli mi zemřela maminka.
.
Byla jsem smířená s tím, že tento okamžik jednou nastane.
Ale v tom momentě jsem byla zaskočená, nebyla jsem na to připravená. Nečekala jsem, že to přijde tak brzy.
Přišlo a jedinou útěchou mi je to, že netrpěla.

Odjela jsem už v neděli na můj rodný sever a bylo mi jasné, že žádná cesta tam, už nebude taková jako kdysi.
V pondělí nás čekalo nejsmutnější zařizování všeho. Netušila jsem, čím vším si musíme projít.
V úterý jsem zvažovala, zda jít či nejít do práce.
Bála jsem se, jak budu reagovat na soustrast a soucitné pohledy. Pak mi ale došlo, že stejně tomu neujdu, i kdybych byla doma několik dní. Stejně si tím jednou musím projít. Jsem nakonec ráda, že jsem do práce šla, protože jsem zaměstnala mysl něčím jiným.
Doma je to horší. Sedím a přemýšlím a hlavou mi jde hodně špatný film. Noci jsou bezesné, z větší části probdělé a zase ten špatný film.
.
Zítra zase odjíždím tam, kde jsem se narodila, prožila dětství a stále se tam ráda vracela.
Čeká nás ten nejsmutnější okamžik.
.
Je to všechno těžké a já se toho bojím.
Bojím se svých emocí, i když vím, že vedle mě v ten okamžik budou stát moji blízcí.
.
Ale vím, že život musí jít dál.

27 komentářů:

  1. Když byla moje maminka na operaci se srdcem, doktoři říkali, že přišla pět minut po dvanácté. Přežila to a od té doby uplynulo už sedm let. Bohu díky! Říct tím chci jen to, že mi tehdy došla pravda o tom, co pro člověka znamená slovo máma. I když si s maminkou moc nerozumím, je mi jasné, že to je ten jediný ze všech lidí, kdo je schopný mi všechno odpustit, kdo ve mně vidí lepšího člověka než jsem. Ztráta jednou příjde a bez ohledu na naše vztahy bude bolet. Je mi tě moc líto, ale máš pravdu: ŽIVOT MUSÍ JÍT DÁL! Breč, piš, dej si panáka nebo dva. Nejhorší jsou ty první dny. Pohřeb je myslím ta chvíle, kdy člověku dojde ta definitivnost smrti. Ale pak už to bude jen a jen lepší, i když ti maminka bude jistě dlouho a možná vždycky dost chybět. Bůh ti pomáhej!

    OdpovědětVymazat
  2. Je mi to moc líto. Přestože člověk prakticky od malička ví, že jednou ten okamžik přijde, nikdy na to nebude dost připravený. Emoce k takovým situacím patří. Říká se, že slzy odplavují bolest a já tomu věřím. Tak se jim nebraň, bude ti potom líp.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Alenko, občas sem nakouknu, nikdy jsem nepsala. Dnes mi to nedá.Kdysi mi utkvělo v paměti :"Smrt není zlá, těžké je umírání." Proto, jak jsi napsala, budiž ti útěchou, že maminka netrpěla. Čas tu bolest sice otupí, ale bude se vracet. Zcela nečakaná a nezvaná. V tu nejmíň vhodnou chvíli udeří takovou silou...Ne nechci tě rmoutit ještě víc, vím co prožíváš, já už jsem si to prožila. Během 2,5 roku jsem přišla o oba rodiče. Všichni, kdo tvrdí, že to chce čas mají pravdu jen zpoloviny. Nebude to tak živé, zklidní se to, ale bude to tu pořád. Ale dá se s tím žít. Je okolo nás spousta lidí a lidiček, pro které stojí za to JÍT DÁL. Do dalších dnů přeju hodně sil, emocím dej volný průchod, bude ti pak líp. Ten smutek se prostě musí odžít, když ne, pak v nás někde zůstane a páchá škody jinde (vl. zkušenost). Budu na tebe myslet Iva , taky ze severu

    OdpovědětVymazat
  4. Na to se připravit nedá. Ať si člověk myslí jak chce, že je s tím smířený a že to chápe, když je to najednou pravda a ví, že je někdo nadobro pryč a nedá se s tím vůbec nic dělat.  Naštěstí jsem to mockrát nezažila.

    OdpovědětVymazat
  5. Myslela jsem na tebe tento týden několikrát. I ta krátká pauza tady, mi u tebe přišla dlouhá a doufala jsem, že jsi v pořádku. Je mi líto, že se mé obavy naplnily. Mrzí mě moc, co tě potkalo. Vím, že tě to trápilo už dlouhou dobu, ale maminka odešla v pokoji, bez utrpení, budiž ti to útěchou. Bolest musí ven, prožij ji, plač, obejmi své blízké, dovol jim, aby ti byli oporou a společně projdete tím nejhorším úsekem cesty. Tvoje rodina se, podle tvých zmínek tady, zdá být tím správným útočištěm v dobách nejtěžších. Budu na tebe myslet.

    OdpovědětVymazat
  6. Je mi to moc líto:( Bolest zůstane, jen se ji naučíš nést...

    OdpovědětVymazat
  7. Ali, je mi to moc líto. Drž se, přeju hodně síly. Nejhorší je to vždycky do pohřbu, pak to bude odeznívat, ale pomalu a bolet to bude ještě dlouho.

    OdpovědětVymazat
  8. To je smutné. Hodně síly.

    OdpovědětVymazat
  9. Ač jsem tvojí maminku neznala, žádná slova nemohou vyjádřit tíseň, kterou teď cítím.

    OdpovědětVymazat
  10. Alenko, to je moc smutná zpráva. Stáří a umírání, není pěkná věc, ale je to součást našeho života. Maminka umřela v pokoji a už nikdy ji nebude nic bolet a trápit.

    OdpovědětVymazat
  11. Moji milí "virtuální přátelé", děkuji Vám všem za slova útěchy a věřte, že si jich opravdu moc vážím.

    OdpovědětVymazat
  12. To je smutné Drž se, na to existuje jen jeden lékař - čas. Myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
  13. Je mi to opravdu moc líto. Tady asi nepomůžou ani ty nejupřímněji pronesená slova. Jednou ta bolest je a člověk musí sám bojovat, aby ji přemohl. Ale třeba Vám alespoň trošku pomůže vědomí, že nám, co chodíme k Vám na blog, to není jedno a myslíme na Vás.

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Alenko! Píši ti se slzami v očích, protože momentálně ti moc rozumím. Smířený člověk musí být, ale připravený nikdy. Mé mamince bude v květnu 91 let, může se mi to přihodit kdykoliv, proto vím, jak je to těžké. Buď ráda, že maminka měla aspoň hezkou smrt, že netrpěla. To bychom si přáli jednou všichni. Tak hodně síly! Moc na tebe myslím i když vím, že ti to nepomůže.

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Alenko, zaskočilo mě, co Tě potkalo. Život opravdu půjde dál, i když už nebudeme celí. Maminka chybí už pořád. Aspoň že netrpěla, popřej jí klid a pokoj, zařaď si ji mezi své dobré předky a s láskou vzpomínej. Vidíš, kolik lidí s Tebou cítí a v duchu Tě podpírá, nejsi sama

    OdpovědětVymazat
  16. Upřímnou soustrast, je mi to moc líto. Na tenhle člověk se nemůže člověk nikdy připravit a já si myslím, že tak je to dobře. Vědět, kdy nás milovaný člověk opustí, by taky nebyla výhra. Já sama si takovou chvíli zatím ani nedovedu představit.

    OdpovědětVymazat
  17. To je mi moc líto. Vím, co to je, taky jsem to prožila. Nejhorší je den rozloučení, potom to pomalu, pomaličku bude odeznívat, ale maminka bude chybět pořád. Vyklízení bytu je taky moc bolestné. Přeju ti hodně síl a myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
  18. To je mi líto. Ztrátu rodičů znám jen zpola, když mi umřel táta, bylo mi 9 let, a i když je to už dlouho, vím, jak to bolí. Moje máma teď je taky nemocná, navíc má po slabé mrtvičce, takže je to o strach. A může ti být deset, dvacet nebo čtyřicet let, ztráta rodičů vždycky bolí.

    OdpovědětVymazat
  19. Ráda bych ještě jednou všem moc poděkovala za Vaše slova útěchy.

    OdpovědětVymazat
  20. Věřím že to bolí, zažil jsem ztrátu svých nejbližších několikrát...

    OdpovědětVymazat
  21. Život musi jit dal. Je smutně když drahi odcházet

    OdpovědětVymazat
  22. To mě moc mrzí. Vím, jak je člověku smutno u srdíčka! Mně tragicky zemřela maminka ve 44 letech při nezaviněném prac.úrazu na dráze v roce 1967. V posledních dvou letech jsem přišla o staršího syna (35-infarkt po prasečí chřipce) a otec (90-po pádu v koupelně si zlomil žebro,a to mu prošlo plícemi). Nejvíce mě zasáhla smrt syna, zůstala po něm přítelkyně a 4 letá dcerka. Často ho na hřbitově oplakávám. Život už na stáří spíš bere, než dává...

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Je mi to také moc líto. Když zemře člověk, který se dožil požehnaného věku, snáz se s tím ti, kteří zůstali smiřují. Ale když odejde mladý člověk, který tu ještě měl být, místo po něm zůstane navždy prázdné.

    OdpovědětVymazat
  24. Život je plavba na moři z problémů, a není zde nikde žádný přístav, lze se jenom s lodí potopit, jde jenom o to vědět, a nechybovat, jinak se naše existence rychle utopí v problémech. Nevěřte druhým, když vám říkají, že nemají problémy, je to jenom divadlo, každý má po celý život problémy! Jak uspět, o tom je plavba na moři z problémů, všude narazíte na sobecké parazity, s maskou anděla, stačí malá nepozornost, a vaše existenční loď se začne potápět z nějakého důvodu, a pokud to nezvládnete, tak vaše existence zde skončí. V nouzi poznáte, že nemáte vlastně žádné přátele, a že šlo zde jenom o pokrytecké divadlo, kdy si cizí lidé hráli na to, že jsou vašimi přáteli.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤