Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

úterý 19. března 2013

Co bude?


Při pohledu z okna si říkám. co vlastně bude?
Velikonoce nebo vánoce?

Zatímco v prosinci jsme se ve většině případů přimlouvali za sníh, který by z vánoc udělal ty krásně bílé, ladovské, ted' všichni toužíme, aby už konečně zmizel. Iluze bílých vánoc se nekonala, ale bílé velikonoce zatím nemůže vyloučit žádný z meteorologů.

Příroda už z toho všeho musí být notně zmatená. Dokonce i můj vánoční kaktus znovu vykvetl.

Kaktus se evidentně zbláznil, petrklíč vedle něho už odkvetl.

Označení vánoční kaktus je tak trochu nadnesené. Loni nasadil poupata už koncem října a kvetl v listopadu. A ted', v druhé polovině března, kvete podruhé. Škoda jen, že se z jeho květů nebudu moci dlouho radovat. Už dnes jsem měla v plánu umýt část oken v domě. Místo toho jsem obíhala dům s hrablem a koštětem v ruce a už poněkolikáté proklínala bílou nadílku. Navíc mě bolí žaludek a to byl další důvod, proč se do žádné větší práce nepouštět. Okna jsem odložila na zítřek, pokud nevypukne další díl vlády paní zimy v podobě sněhových vloček. Odkladem jsem tak prodloužila kaktusu kvetení. Má takovou nepříjemnou vlastnost. Pokud se s ním pohne, shodí květy.

Sněžit u nás začalo už včera odpoledne. Nejprve sníh s deštěm, který pak nahradily sněhové vločky. Tiše se snášely k zemi, kde zůstávaly ležet. Ráno jsem vstala a z otevřeného okna zdokumentovala to nadělení. Sněžilo ještě dnes v deset dopoledne. Na naší zahradě leží sníh, který napadl koncem února. Od té doby připadlo několik dalších vrstev.
V místech, kam se dostanou sluneční paprsky, byla už vidět tráva, která je však zasažená sněžnou plísní. Už delší dobu plánujeme založení nového trávníku. Tedy, plánuju to já. Můj muž k tomu zaujal neutrální postoj.
Ted' není co řešit, zahrada je pod sněhem. Agrotechnické lhůty hoří.

Sluníčko se dnes sice pokusilo podívat se na tu hrůzu kolem, ale pak se zase raději schovalo. Lépe to nevidět.

Toto jsou obrázky z 19. března 2013.

Ta "silnička" je výpadovka z Prahy na Karlovy Vary

Mezi stromy téměř není vidět střecha Letohrádku Hvězda
Vánoce s takovouto kulisou by byly určitě romantické, ale 19. březen?
19.3.2013

Hledala jsem ve svém fotoarchivu fotky z minulého roku, nenašla jsem sice 19. 3., ale 17. 3. 2012 - jen tak pro srovnání, protože před rokem už tady bylo jaro.

17. březen 2012 - jaro v plném proudu

Kostel Panny Marie Vítězné na Bílé Hoře - 17.3.2012

17.3.2012

Přemýšlím nad tím, jestli bude letos vůbec nějaké jaro, zda se zima nepřehoupne rovnou do léta.

Jediné, komu tyto vrtochy počasí nevadí, jsou orchideje. Kvetou mi téměř všechny.



Co bude?
Budou velikonoce, jak to dokládá diplom za soutěž, kterou na svém na blogu pro nás připravila Natty. Moc děkuji za soutěž i za ocenění.

32 komentářů:

  1. Já bych kaktus určitě nechala v klidu kvést a toto okno bych se vy...

    OdpovědětVymazat
  2. Vidím, že to dnes ráno vypadalo všude stejně, nám ale během dne hodně sněhu zmizelo vlivem slunce i chvilkového deště.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky bych nechala kaktus dokvést! Tolik se snažil! A má zajímavou barvičku!

    OdpovědětVymazat
  4. Na okna se vykašli, kdo říká, že o velikonocích musí být vše v plném lesku? Myslím, že hlavně dušičky mají být čisté. Sněhu máme dobrých 20 cm, ale není to tak mimořádné, dnes bylo v našem regionálním tisku vzpomínámí na hromadnou nehodu na D1  která byla ve sněhové vánici na kopci nad námi v roce 2008. A to bylo 20.3.

    OdpovědětVymazat
  5. Co by bylo, Veliko-Vánoce . Napečeme si velikonoční cukroví, uděláme bramborový salát s řízkem, pod osení nadělíme nějaký ten dáreček, když to půjde, postavíme sněhuláka a budeme se modlit, ať ten zatracenej sajrajt konečně roztaje . Jediné pozitivum je, že nemusím dělat žádný jarní úklid, protože venku žádné jaro není a vánoční úklid už jsem dělala, takže mi to je šumafuk .

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem si říkala, jestli nesundat s hůry spíš vánoční výzdobu

    OdpovědětVymazat
  7. U nás sníh nemáme,ale prší.Nereptám,příroda dělá to,co je potřeba.Pěkně si sedˇ v teple Ali a vyšívej.Okna počkají,kaktus nebude mít stres.Orchideje máš krásné.Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  8. Já bych taky pockala s mytím oken az se pocasí umoudrí a hlavne az tobe bude dobre!Kdo uz se dívá zda jsou umytá okna!Tak jedine tchýne !Nádherne ti kvetou orchideje.Nejak se jim u vás darí!Vsechny blogarky,které navstevuji mají krásné orchideje

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Kaktus jsem opatrně sundala z parapetu a postavila ho stejným směrem, jakým stál a uvidím. Okna jsem umyla a zjistila, že z vnitřní strany byla mnohem víc špinavá, než z venku.

    OdpovědětVymazat
  10. Jarka lovila jarní květinky na hřbitově, já na chodbě kvetoucí vánoční kaktus. Má odhadem 50 let.

    OdpovědětVymazat
  11. Koukám, o co všechno jsem přišla. Gratuluju k diplomku; jak vidím jsi všestranná a ohleduplná i k tomu kaktusku. Má zvláštní bílý květ, to jsem ještě neviděla. Pak napiš, jak dopadl...

    OdpovědětVymazat
  12. [10]:Dnes svítilo i u nás sluníčko, ještěže jsem přišla domů až za tmy, okna by na mě taky určitě křičela.

    OdpovědětVymazat
  13. Nezoufej, Ali, sníh už je skoro pryč! První jarní den se náramně vydařil, bylo krásně teplo, svítilo sluníčko a obloha byla nádherně modrá.

    OdpovědětVymazat
  14. Alenko, blahopřeji k prvnímu místu a krásnému diplomu. Rovněž k umytým oknům. Snad to kaktus přežije bez úhony, moc pěkně kvete. Orchideje ti kvetou přímo nádherně. Mě kvetou také, ale samé bílé. Fialová si dává na čas. Líbí se mi ta tvoje oranžová.

    OdpovědětVymazat
  15. Nic se nemá přehánět a každá kytička je hezká a je jedno kdy kvete, ne? Stejně jsi dobrá, pilná jako včelka...Však ono tě to také přejde za pár let...

    OdpovědětVymazat
  16. Ano, je to jako vánoce a ne velikonoce, to je fakt. A ten vánoční kaktus mi taky nekvete vždy na vánoce, teď jsem se rychle na něj šla kouknout, co kdyby..., ale nic. Na ty poslední vánoce stávkoval. A my musíme jen doufat, že se dočkáme - tedy toho lepšího počasí - aspoň.

    OdpovědětVymazat
  17. [11]: Vidím, že nekvete jen ten můj.

    OdpovědětVymazat
  18. Od úterka u nás sněhu pořádně připadlo a možná, že padá ještě teď, já už se ven ani nedívám. Jenom si libuji, že nemusím do práce. Ještě před pár lety mi zvonil budík ve 4 hodiny ráno! Ali, ten vánoční kaktus má krásnou barvičku. Také mi začal kvést jeden vánoční, co mají dělat, když to vypadá, jako v zimě? Orchidejky máš také moc pěkné. Určitě se dočkáme... Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  19. I když je již podle kalendáře jaro, tak podle toho jak to venku vypadá, spíše bych šel shánět vánoční stromek a místo malování vajíček začít uvažovat jaké cukroví se bude péct.

    OdpovědětVymazat
  20. Alenko, koukám, že nejsem jediná koho to sněžení už nebaví. U nás dnes bylo -10 sníh nás tu také zavalil. Kaktus máš ale krásný, mamka má červený, řekla bych, že tenhle je vzácnější. Moc gratuluji k diplomku a přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  21. Alenko gratuluji k diplomku. U nás také nasněžilo. Včera jsem byla u kadeřnice a ta vzpomínala také na loňského Josefa - 19. 3. 2012, to prý bylo kolem 15°C. No nyní u nás také nasněženo, dnes vylezlo slunko,ale mrzne jen to praští. No a ty okna snad nehoří. Kochej se kaktusem a nádhernýma orchidejema. okna umyj třeba až po velikonocích. Dej na mě, jinak nachladneš - máš čas, jsi přece doma a sousedi, na ty kašli. Ty ti okna neumyjí. u nás myjem až se oteplí, otočíme se k nim zády

    OdpovědětVymazat
  22. Letos na okna vyloženě "kašlu". Ale zase to není takový extrém, pamatuji, že o velikonocích i dříve býval sníh. Jednou jsem dokonce narychlo jela na hory první týden v dubnu, protože napadl čerstvý sníh.

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: U nás už toho sněhu moc nepřipadlo, to co spadlo, stačilo roztát v místech, kam zasvítilo sluníčko. Jsem také moc ráda, že už nikam nemusím, vstávala jsem ve čtvrt na šest, byla jsem na tom o něco lépe.

    OdpovědětVymazat
  24. Aha, vidím, že okna už jsi zvládla...   

    OdpovědětVymazat
  25. Alenko, nechej si ta  okna, až bude teplo, ať nedopadneš jak já, pilná prdelka - minulou sobotu jsem opižlávala tu vrbku před barákem, byla zima a asi jsem prochadla. A v půlce týdne mě to dostihlo a teď jsem jak lemra, načisto hotová, s horečkou, kapesníky nestačí a na průduchách mě dusí... nestojí to za to, vážně.

    OdpovědětVymazat
  26. Nesmutněte - jaro přijde.Já jsem ho už zažila.V pátek jsem se vrátila z Itálie.Tam kvetly broskve ve velkých sadech...zrály pomeranče a citrony.Kvetly kamelie,narcisy,bramboříky, fialky....

    OdpovědětVymazat
  27. Chci jaro - chi odložit kozačky, nosit už jen podkolenky... Chci zažít pořádné jaro, ne dva týdny a hned šup léto... Ale bojím se, že to tak skončí. Také jsem se kochala fotkami z loňska, kdy bylo jaro a teď je po kolena sněhu

    OdpovědětVymazat
  28. [26]: Tak to mě mrzí, že jsi onemocněla. Já ještě na zahradě neudělala ani za korunu práce, nepočítám-li to, že jsme se včera s vnučkami snažily rozhrabat zbylý sníh. Držím palce, at' je ti co nejdříve lépe. Kaktus to kupodivu přežil.

    OdpovědětVymazat
  29. Já si sice vytáhla vajíčka z postele, že je navěsím na magnólii, ale kašlu na to, v mínus třech se mi to rozhodně nechce dělat. Jen jsem si pověsila jarní věnečky na dveře od domu, z procházky přinesla kočičky, a břízu, na to pověsím pár těch vajíček a končím. Když by ses podívala ke mě, zjistíš že tam mám fotku z 2.4.2010 se stejnou sněhovou pohromou, která byla pohromou i pro mou nohu protože jsem blbě šlápla, natáhla si vazy v kotníku takovým způsobem že z toho bylo pět neděl s nohou nejdřív v gypsu a pak epoxidu....

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤