Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 25. ledna 2012

Sněhánky a potěšení

Praha se konečně dočkala sněhové nadílky.
Tedy, abych byla přesná, část Prahy pokryl sníh. Začalo to už včera odpoledne, kdy obloha zčernala a prudký déšt' postupně přecházel do pevného skupenství. Dívala jsem se v práci do dvora a sledovala, jak na kapoty zaparkovaných aut padaly malé krupičky ledu.
Když jsme odcházely s kolegyní z práce, naštěstí nepadalo nic. Nejela jsem domů, měla jsem sraz s dcerou u Makra.
Když jsem se na Palmovce s kolegyní rozloučila, začalo znovu něco drobného padat. Vstoupila jsem do metra a před vchodem mě něco uhodilo do očí. Znáte to úsloví "láska na první pohled"? Mé oči přitahovaly tyrkysové kožené rukavice u stánku. Tyrkys je moje oblíbená barva. Fascinovaně jsem se dívala na rukavice. Paní prodavačka vyšla ke mě a já se jí zeptala, jakou mají rukavice velikost. Prý osmičky a mám si je zkusit. Padly na mé ruce, jako ulité. Dívala jsem se na ně a prostupovala mnou radost. Chodím v zimě většinou v černé, ale snažím se k ní nosit barevné doplňky. Tyrkysovou mám už šálu, kabelku, dokonce i kozačky. A ted' vidím rukavice. Opatrně jsem se zeptala, kolik rukavice stojí. Paní odpověděla, že 199 korun a jsou tak levné proto, že jsou dovezené z Polska. Neváhala jsem ani minutu. Z peněženky jsem vytáhla dvoustovku, podala jí paní a poděkovala. Sahala po peněžence, že mi vrátí, ale odmítla jsem se slovy, aby si tu korunu nechala pro štěstí. Vběhla jsem do metra a snažila se doběhnout vozy stojící ve stanici. Dveře se zavřely těsně před mým nosem. Ještě, že nejsem Pinocchio, to bych utrpěla úraz.
Sedla jsem si ve stanici na lavici, četla jsem si zprávy na velkoplošné obrazovce a počkala na další vlak. Když jsem si v něm pak sedla, otevřela jsem kabelku a s radostí malého dítěte jsem se kochala nádhernou barvou rukavic. V jedné ze stanic v oblasti jihozápadního města jsem zaregistrovala, že venku chumelí.
Dcera už čekala u Makra. Přiřítila jsem se k ní s omluvou: "Až uvidíš, kvůli čemu jdu pozdě, tak pochopíš." Z kabelky jsem vytáhla rukavice. Dcera je ocenila a překvapilo jí, že stály jen 199 korun. "Mami, ty jsou boží. Neměli tam také červené?" Nebyla jsem schopná odpovědět, já v ten moment měla oči jen pro tyrkys, ale vím, že vedle visely oranžové a starorůžové. Slíbila jsem jí, že se tam stavím a eventuelně jí je koupím. Ruce má veliké jako já.

Sníh se sypal i cestou domů a pak celý večer. Stromy na zahradě byly obalené, jako kdyby tudy prošel Mrazík se svou berlou-mrazilkou. Vzala jsem si fot'ák a skrz okno jsem fotila bílé nadělení.

Fotografie nejsou příliš kvalitní, je to jen důkaz, že i Praha se dočkala sněhu.

Zapnula jsem na chvíli počítač, abych fotky stáhla. "No, nejsou nic moc", zkonstatovala jsem.
Přihlásila jsem se na blog, ale neměla jsem žádné myšlenky na psaní čehokoliv. Prošla jsem své oblíbené blogy a byla jsem velice mile překvapena.
Moje "krajanka" Hanka mi poslala ocenění, které koluje po blogu. Udělala mi velikou radost, že si na mě vzpoměla.
Opravdu mě to moc potěšilo.
Hani, moc děkuju.Usmívající se

Ráno jsem vyrazila do zasněžené krajiny. Na Bílé Hoře bylo asi 10 cm nadýchaného sněhu. Stromky byly zasypané a pletivo plotu zdobily vločky. Odemkla jsem branku, zaklapla a chtěla jí znovu zamknout. At' jsem se snažila sebevíc, klíč se nemohl dostat do zámku, byl v něm led. Měla jsem sto a jednu chut' to tak nechat a jít. Ale od té doby, co nás po třetí vykradli, raději zamykáme i branku. Zahřívala jsem zámek dlaní a znovu a znovu zkoušela zasunout klíč. "Sakra, vždyt' mi ujede tramvaj". Ohnula jsem se a svými astmatickými plícemi jsem dýchala do zámku. Po několika pokusech se mi to podařilo, já konečně zamkla a spěchala k tramvaji. Chodníky byly naštěstí protažené a tramvaj mi, také naštěstí, neujela.

V Holešovicích nebylo po sněhu ani památky, chodníky byly suché. Kolegové se na mě dívali s podivným výrazem, co jim tady ten blázen vykládá o sněhu a zamrzlém zámku. Pak dorazil další, který jel kolem autem a moje tvrzení o bílé Bílé hoře potvrdil.

Krize se projevuje v nedostatku zákazníků a já nemám větší část pracovní doby co dělat. Na tohle téma jsem se včera bavila s pokladní v Makru, kde bylo také liduprázdno, nepočítám-li těch několik vietnamců se sáhodlouhými seznamy a narvanými vozíky zbožím. Tam také lidé nechodí. Když v práci není šéf, krátím si čas, který tu musím trávit, brouzdáním po internetu a samozřejmě po blogu. Myslím si, že o tom ví a já zase vím, že to tak děláme téměř všichni. Ale raději moc neprovokuji. Toho času je mi však líto, dokázala bych ho využít smysluplněji. A bojím se, že bude hůř.

Odpoledne po práci jsem jela znovu na Palmovku. Paní prodavačka si mě pamatovala a dokonce věděla, jaké rukavice jsem si koupila. Nevím, jak si to vysvětlit. Možná chodí hodně málo zákazníků, tak jako téměř všude. Nebo si pamatovala mé nadšení a korunu pro štěstí? Či jí zaujal můj černý baret pošitý stříbrnými korálky, který je nezaměnitelný? Nevím, ale červené rukavice, které by chtěla moje dcera, neměla. V jiných barvách měla rukavic nepřeberné množství. Malá naděje tu však je, v pondělí má dostat nové zboží.

Tramvaj z Palmovky jela během pár minut. Pohodlně jsem se usadila a otevřela si knížku. Občas jsem se podívala ven. První sníh, který neroztál, byl v Břevnově. A jak tramvaj stoupala výš k Vypichu, sněhu bylo více. Na Vypichu jsem čekala 8 minut na další tramvaj. Bylo mrazivo a já si krátila čas focením zasněžené Ladronky mobilem. Fotky jsou ještě méně kvalitní, než ty večerní, ale dokazují, že se sněhánky v Praze udržely celý den.

Pán, který stál na protější refýži, si nutně musel myslet, že jsem se zbláznila, nebo, že jsem se přinejmenším vrátila z teplých krajin a sníh vidím poprvé v životě. Já, která jsem ze severu Čech.

Doma mě čekalo milé překvapení. Na dalším z mých oblíbených blogů u Margarity - Hanky, jsem před nedávnem objevila filmovou soutěž. Říká se, že kdo si hraje, nezlobí. Tak jsem se do h
ry pustila, i když jsem začala až od druhého kola. V duchu olympijského hesla: "Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se", jsem se tedy zúčastnila.
A dostala jsem krásný diplom.

Další milé potěšení.
Hani moc děkuju.Usmívající se

A do třetice všeho dobrého, dostalo se mému blogu ocenění od Jany.
Jani i tobě moc děkuju. Usmívající se

Všimla jsem si na několika blozích, že toto ocenění putuje jako štafeta a vím, že bych ho měla předat dál a udělat dalším lidem radost. Jen jsem si dovolila původní nápis v srdíčku upravit a doplnit ho o písmenko "F", které tam chybělo. Jsem trochu možná perfekcionista.
Mám mnoho oblíbených blogerů, na jejichž blogy chodím a vím, že toto ocenění už dostali. Zkusím tedy vybrat některé, u kterých jsem ještě ocenění neviděla. Snad je také potěším.
Hanka to nazvala pasováním rytířů a mě se její věta moc líbi, takže:
VendyW - www.worlddandie.blog.cz - byla první, se kterou jsem navázala bližší kontakt a nejen kvůli Smíchovu,
Hanka - www.sceneryphoto.blog.cz - její fotky jsou umělecká díla a já díky nim objevila další krásná místa u nás,
Janinka - www.moje-mozkovna.blog.cz - mladá maminka, báječně píše, vtipná, úžasně kreativní,
Lucie - www.adaluter.blog.cz - próza, básně - vše co napíše, čtu jedním dechem a držím jí moc palce,
Ebolin - www.jenom1.blog.cz - šikovná holčina, ze které určitě jednou něco bude a díky níž vím, že nemusíme mít strach o budoucnost.
Bylo to pro mě těžké vybírání, protože bych do tohoto seznamu mohla vypsat ještě mnoho a mnoho blogů, těch, kam chodím na návštěvu.
Předávám tedy štafetu a posílám vám toto:

Ještě jednou moc děkuju oběma Hankám a Janě, které mě potěšily.


37 komentářů:

  1. Tak tady v Krči nám sice chvilku taky sněžilo, ale bylo to s deštěm. Letos je ta zima zvláštní. Ještě jsem nevyndal ze skříně zimní boty.

    OdpovědětVymazat
  2. Na Novodvorské sníh na ulici dnes ráno nebyl, ale zato na autech, včetně toho mého a dalo mi to i dost práce z oken seškrabat námrazu a led. Každopádně sníh u mne nepatří k oblíbeným přírodním úkazům.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Bílá hora je přeci jen trochu výš. Včera byl sníh mokrý a mě parádně nateklo do bot. Dnes to přimrzlo. Zimní boty nosím už od listopadu, kdy jsem marodila a chodila zachumlaná a nabalená po doktorech.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jen koukám,je možné, že bydlíme obě v Praze? Loni jsme jezdili na běžky do Voděradských bučin,letos snad vyrazíme na Bílou horu

    OdpovědětVymazat
  5. A že bys nám ukázala taky ty rukavice to tě ani nenapadne

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Na ty běžky by to chtělo ještě trošku víc sněhu, aby si neorvala skluznice. My chodíme běžně lyžovat do Hvězdy, když je sníh.

    OdpovědětVymazat
  7. Alenko, blahopřeji k ocenění i k diplomu za umístění ve filmové soutěži.

    OdpovědětVymazat
  8. Ali,také jsem si koupila v loni v Polsku kožené rukavice á 200,- Kč, kupodivu do dneška bez kazu, na rozdíl od jiných koupených za drahý peníz u nás,které se brzy rozpadly.Tak ať ti slouží,jako mně!

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Děkuji za blahopřání. Myslím, že jsem to nepřehnala, chodím k tobě jako do galerie.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Děkuji za další ocenění, Hanka v komentáři [7]: má pravdu v tom, že ocenění patří všem.

    OdpovědětVymazat
  11. No jo, ženský se pasujou na rytíře. To jsou mi teda pěkný pořádky. To za našich otců nebývalo.   

    OdpovědětVymazat
  12. Gratuluji ke krásnému ocenění, vypadá to vážně moc hezky!

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko, moc si mě potěšila a abych tu radost násobila, i já posílám toto ocenění dál. Ještě jednou díky.

    OdpovědětVymazat
  14. Včera u nás na Jižním Městě padaly "sněhuláci". Ale vždy to rychle roztaje a já aspoň můžu dál nosit semišové kozačky Díky za podporu u mě na blogu!

    OdpovědětVymazat
  15. U nás to se sněhem do teď bylo přesně naopak. Z velkého sněžení, jsme se vždycky dočkali akorát tak velkého pršení. Poslední sníh, se ale udržel a máme přece jen na konci ledna, trošku té zimní nálady. Rukavice moc nenosím a kožené jsem měla kdysi hodně dávno, mám v kabelce jen pletené a ty si nasazuji jen v nouzi nejvyšší (když mi třeba mrznou prstíčky na foťáčku). K oběma oceněním, ti moc gratuluji!

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojky, moc ti děkuji, vyzvednu si a taky najdu nějaké rytířky . No a co se týče sněhu, tak jak jsem po nastěhování sem zjistila, Bílá hora je ještě o něco výš než je Rybník který je ne stejné nadmořské výšce jako Mníšek. Tak to by bylo aby jste tam neměli sníh vy, když ho tady máme my . Rukavice mi šila moje maminka,která doma šila pro dvě družstva v Praze a Dobříši. Určitě se budeš pamatovat, byla to jediná dvě místa kde se vyráběly rukavice a jiné kožené a kožešinové výrobky a to i na export. Byly to úžasné rukavice co nám prošly na export domovem. Pro dospělé i děti, zimní i "letní". Celá rodina byla vybavena "auťačkami", já měla úžasný komplet rukavic ke kterým mi maminka uháčkovala šálu a čepici a krásný chlupatinový náplet, a rukavice do tanečních, klasické dlouhé bílé glazé mám dodneška a dodnes je nosím. I když ztratily svou bílou nádheru, pořád se dají nosit.

    OdpovědětVymazat
  17. [11]: V rámci emancipace je možné vše. Myslím si, že generace našich otců by koukala, co všechno je možné. Já taky dost častou koukám.

    OdpovědětVymazat
  18. Gratuluji k ocenění a děkuji moc zase za to tvé, během dvou dnů už druhé .

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Jani, nemáš zač. Ona ta ocenění kolují po blozích. Včera pozdě večer dorazilo další.

    OdpovědětVymazat
  20. Hezké jak máš z té trošky sněhu radost. Mně dělá sníh spíš starosti.Naštěstí je letos Vysočina poměrně ušetřena. Ty rukavice za 199.- kaček mám taky. Byla jsem totiž v Praze.

    OdpovědětVymazat
  21. Tak to tedy koukám. Já, která jsem ze severních, vlastně severozápadních Čech, tak sníh nikde okolo nevidím a Praze je! Dnes se mne ptal bráška, který bydlí na Plzeňsku, jestli u nás mrzne. Tam prý ani nemrzne, to u nás ano. Dnes byla pěkná "kosa". A že jsi měla z těch rukavic radost? To Ti věřím a je to dobře, že sis tu radost udělala! Dobré!

    OdpovědětVymazat
  22. Jsem moc ráda, že ti diplomek udělal radost a je pravda, že si opravdu byla dobrá začít od druhého kola a i tak získat tolik bodů.

    OdpovědětVymazat
  23. [5]: Taky si říkám a kde ty rukavičky jsou? Gratuluji k ocenění a dodávám u nás také napadl nový sníh, mám fotky taky z hor, kde jsme byli v neděli. Jen čas ten mě chyběl, ale vše napravím. Dnes doženu zameškané.

    OdpovědětVymazat
  24. Myslel jsem právě na tebe, když jsem na Bílé hoře fotil. Zítra budou další.

    OdpovědětVymazat
  25. Jestli bydlíš směrem ke Hvězdě, tak jsem tou vilkovou čtvrtí prošel.

    OdpovědětVymazat
  26. [20]: Přiznávám se, že ze sněhu radost nemám. Já sem umístila ty nepovedené fotografie jen jako doklad toho, že i v Praze je sníh.

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Bydlím na druhé straně za Karlovarskou.

    OdpovědětVymazat
  28. Tyrkysovou barvu mám také ráda, je taková krásně optimistická Rukavičky musí být parádní, za tu cenu, to je skvělé. Dobře jsi nakoupila a udělala sis radost

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: Rukavice jsou opravdu hezké a ještě navíc, ta více než příjemná, cena.

    OdpovědětVymazat
  30. občas mi někdo poví, že se umím radovat i z maličkostí :) sníh mě tedy taky potěšil. prostě taková romantická atmosféra když sněží :)

    OdpovědětVymazat
  31. Praha hlásí sníh? No to je co říct. já občas vyjedu od nás, kde je sněhová kalamita, k lékaři do Prahy..a v Praze ani vločka... Gratuluji k ocenění, zasloužíš si ho.

    OdpovědětVymazat
  32. [31]: Říká se, že život by se měl skládat z drobných radostí.

    OdpovědětVymazat
  33. [32]: Sníh je jen v okrajových čtvrtích a vyšších místech. Tady dole u Vltavy v Holešovicích to za oknem vypadá jarně, jen trochu mrzne. Je tu sucho a po sněhu ani památky.

    OdpovědětVymazat
  34. Tvé nadšení a radost z něčeho nového, mě potěšila, jako bych si něco koupila já sama, moc málo kdy se mě už stává, že si koupím něco pro sebe, a na tu hezkou radost pomalu zapomínám, vždy si říkám, že již nic nepotřebuji. I tvá radost ze sněhu, tak trochu protkaná i nechutí, když by měl být tam kde by překážel pohodlí našeho žití, je moc pěkně popsaná takové to dětské, šla bych se sklouznout, ale mám teď jinou povinnost, mě na tvých článcích moc baví, dokážeš to popsat, že mám pocit, že jsem tam s tebou. Hezké tak ti přeji o víkendu mnoho inspirace pro nás a děkuji.

    OdpovědětVymazat
  35. Ještě jsem chtěla pochválit fotku číslo jedna, je docela tajemná...

    OdpovědětVymazat
  36. Moc rada si ctu na tvem blogu,mas uzasny vypravecsky dar,tak napinave i o uplne beznych vecech,ja porad cekala na dramaticky zaver!Ja si taky koupila v Polsku kozene rukavice,velmi kvalitni,za smesnou cenu,tak se ptam jak je to mozne vubec vyrabet?Hezky weekend.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤