Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pondělí 8. srpna 2011

Slavný den

Na začátku bych asi měla ospravedlnit mojí dočasnou nepřítomnost tady, ale nezbýval mi na blog v minulých dnech čas.
Věnovala jsem ho zcela přípravám na slavný den.
Slavným dnem byla svatba našeho syna.
Věřím, že zejména pro něj a jeho ženu to slavný den byl.

Pro naší generaci bylo tak nějak normální ženit a vdávat se. Dnešní doba je jiná. Spousta mladých lidí pokládá svatbu za zbytečnou. Můj syn však je starosvětský a já jsem tomu moc ráda. Svojí přítelkyni požádal o ruku a zasnoubili se.
Svatba byla tuto sobotu.

Předcházelo jí veliké chystání a přípravy, které jsem si svou nešikovností tak trochu zkomplikovala. Před dvěma týdny jsem si opařila obě ruce. Léčila jsem, mazala a prsty se začaly hojit, až na tři poslední. Spoustu věcí jsem musela proto dělat v rukavicích a přiznávám se bez mučení, že v rukavicích umím tak akorát uklízet, nebo plít záhonky. I když to většinou stejně dělám bez rukavic. Minulou neděli jsem se pustila do výroby domácích nudliček do polévky.
Samozřejmě v rukavicích. První plát těsta jsem krájela, ale namísto jemných nudliček jsem "vyráběla" nudle, které byly tak akorát na šunkofleky. A pak, když jsem k nudlím ještě navíc přikrojila špičku prstu z rukavic, šly dolů. Rozstříhala jsem je na jednotlivé prsty a ty navlékla na nejhůř se hojící části mých končetin. Nudle pak šly krájet podstatně lépe.

Až do středy jsem chodila do práce.
Ve čtvrtek a pátek jsem měla dovolenou, kdy jsem kromě chystání nádobí, ubrusů a dalších nezbytností, věnovala čas vaření a pečení. Celý dům byl provoněný jídlem a dcera, která v pátek odvážela ubrusy a prostírání mi řekla, že to je jak v restauraci. Maminka nevěsty měla před svatbou celý týden dovolenou a také chystala pochoutky pro svatebčany.
Vše jsem naštěstí stihla během dvou dnů, i za cenu, že spát jsem chodila hodně hluboko po půlnoci.
A zatímco já vařila a chystala, můj muž pendloval mezi Prahou a Blažimí a odvážel zásoby jídla a pití, stany, stoly, židle a další důležité věci. V pátek večer, když se vrátil, pomohl mi odnést 35 litrový hrnec s gulášem do vany, abych ho vychladila. Když jsem se ho ptala, jak to tam vypadá, řekl jedno slovo - bláto.

V sobotu ráno jsme vyrazili do Holešovic na autobusové nádraží, kam přijela moje sestra. V kufru auta dva obrovské hrnce, v jednom guláš, ve druhém polévka. Vedle sebe na sedadle jsem měla tác s masovými koláčky. Zastavili jsme ještě u obchodu a koupili sedm bochníků chleba ke guláši a pak už nás čekala cesta ke Slapské přehradě.
Auto jsme nechali u cesty, přestěhovali do přistaveného offroadu potraviny a společenský oděv.
Cesta po několikadenním dešti byla opravdu bahnitá. Jen dvě koleje v blátě, kudy opravdu projede jen offroad s velikými koly a náhonem na všechny čtyři. Jen jsem si v duchu říkala, že jsem snad ty hrnce obalila dostatečně smršt'ovací fólií a že jídlo přežije ten "tankodrom", po kterém jedeme.
Mnoho lidí bylo na místě už od pátku, další přijeli před námi. Na louce stálo několik stanů pro případ, kdyby přišel déšt'. Říkala jsem si, jak jsem byla prozíravá, že jsem ubrusy a prostírání poslala po dceři už v pátek. Děvčata vytvořila krásnou svatební tabuli.
Offroady přivážely další svatební hosty, na ohništi se "vařil oběd" a my se dívali na oblohu, která byla zamračená.
Půl hodiny před obřadem se spustil déšt'.
Zalezli jsme pod stany a přístřešky a dívali se na oblohu. V ten moment jsme všichni, kteří tu byli, doufali, že déšt' přestane. A stal se zázrak, během 10 minut bylo po dešti a nad loukou začalo svítit Slunce. Vzduch byl jako v prádelně, horký a mokrý. Důležité však bylo, že už nepršelo.
Převlékli jsme se do společenských oděvů a očekávali příjezd pana starosty, který se uvolil, že mladé oddá na louce.
A potom nastal ten okamžik, kdy jsem doprovodila svého syna před pana starostu a paní matrikářku a potom tatínek dovedl nevěstu.
Obřad byl krásný a hlavně netradiční a i pan starosta ve své řeči připomněl, že si cení toho, že se lidé berou na místech, která mají rádi a kam se rádi vracejí.
A pak ... dvakrát ano, snubní prstýnky, první políbení. Máme ženatého syna a získali jsme druhou dceru.
Přípitky, gratulace a pak se s námi pan starosta s paní matrikářkou rozloučili s tím, že je čeká ještě jeden obřad.
Ohřála se polévka, dodělalo se hlavní jídlo a my zasedli ke svatební tabuli. V ten moment zahřmělo a nad Blažimí se přehnala bouřka provázená silným deštěm. Seděli jsme ve stanu u svatební tabule a byli jsme št'astní, že počasí vydrželo přes obřad. Jak však bouřka přišla, tak také odešla. Zbytek dne už byl krásný a prosluněný.

A já doufám, že krásný a prosluněný bude společný život našeho syna a jeho ženy. A i když někdy přijde déšt', po něm zase vysvitne Slunce.

Bud'te spolu št'astní.

22 komentářů:

  1. Alenko, přeji novomanželům hodně štěstí ve společném životě.

    OdpovědětVymazat
  2. Přidávám se k přání - ať se jim vede a jsou šťastní

    OdpovědětVymazat
  3. Novomanželům přeji vše nej... Je moc hezké, když se dnes ještě lidé berou, už je to skutečně spíš výjimka.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkně se to četlo.Novomanželům přeji hodně štěstí...

    OdpovědětVymazat
  5. Když jsem se začetla do první věty, začala mne pojímat hrůza, protože stejná akce mě čeká za rok, kdy pokud všechno dobře dopadne, ožením posledního syna. Dvě svatby už mám za sebou, ty byly jen takové malé, v úzkém kruhu rodinném, tato svatba by měla být velmi slavnostní,jak si snoubenci přejí a v kostele. Momentálně jsou krátce po zásnubách... Ale vidím, že přes nepřízeň počasí u vás všechno proběhlo, jak má být, tak mi to dodalo trošku optimismu. Přeji novomanželům, ať jim to v životě vychází, ať jsou šťastni dlouho, dlouho........   

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherný článek, úplně mě pohltil Musela to být nádherná svatba Asi jsem taky tak trochu starosvětská, chci se v budoucnu určitě vdát. A svatba na louce? To zní úžasně, dala bych si taky říct!! Jen to počasí je nevyzpytatelné, ale naštěstí vám na samotný obřad vyšlo Gratuluju!!

    OdpovědětVymazat
  7. Gratuluji všem, nejen novomanželům, ale i tobě a tvému choti, že jste to zvládli. Mám tři syny. První je ženatý letos 25 let, druhý 23.9. bude 22 let a třetí je zatím svobodný 31 letý, ale žijí spolu už 4,5 roku. Kéž bych se dočkala jejich svatby! Zatím jim to vyhovuje tak, hlavně partnerce. My budeme spolu 16. září t.r. 50 let. Dovedeš si představit, jak si cením toho, když se dva lidé svážou sňatkem. Už kvůli dětem. Přeji  všem pěkný, tolerantní život.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ti tedy moc gratuluji, dvojitá tchyně . No a samozřejmě novomanželům spoustu lásky, tolerance a dětí. Počasí jste zvládli, tak to ostatní už bude hračka.

    OdpovědětVymazat
  9. Gratuluji tobě, že jsi to přežila po tom všem bez úhony, gratuluji synovi i jeho ženě, že se do toho pustili, a gratuluji že vám to vyšlo a snad i bez Itálie .

    OdpovědětVymazat
  10. Pětatčicetilitrový hrnec guláše je můj sen!

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné, hned bych se vdávala znova .

    OdpovědětVymazat
  12. Zrovna dneska v práci jsem si vzpomněla jakpak vám asi ta svatba dopadla.Tak přeci jenom novomanželům pršelo štěstí,ale podle toho jak jsi to popsala to zas tak nevadilo.I já se přidávám s gratulací

    OdpovědětVymazat
  13. Hodně štěstí, zdraví - všem vám, celé rodině. Fotečka nakonec je snová - měli by ji mít vystavenou někde na očích. Tolik něhy a lásky ať je provází celým životem

    OdpovědětVymazat
  14. No na fotce novomanželé moc vidět nejsou, myslím obličeje, ale jeho levá ruka dává jasně najevo - že už mu patří celá!-:))) Jinak máš pravdu, denně mi prochází spousta chorobopisů rukama a mohu říct, že  98 procent lidí spolu jen žije a mají děti...je taková doba. - :(

    OdpovědětVymazat
  15. Také se přidávám k blahopřání novomanželům.

    OdpovědětVymazat
  16. Alenko, moc krásně jsi to napsala, asi mi něco padlo do oka. A ten pětatřicetilitrový hrnec guláše - to si nedovedu ani představit, natož to uvařit, to jsi tedy dobrá. Jinak samozřejmě přeji mladým novomanželům jen samé krásné prosluněné dny a když někdy přejde bouřka nebo mráček, ať také nemá dlouhého trvání.

    OdpovědětVymazat
  17. Moc Vám všem děkuji za milá přání a hezká slova.

    OdpovědětVymazat
  18. Milá Alenko já zvládla doposud 9 litrový hrnec a v něm vše možné co jen tam jde uvařit.Proto smekám .Novomanželům přeji sluníčkové manželství a jak přijde déšť,nebát se -ten přece smyje jen to nedobré

    OdpovědětVymazat
  19. O svatebním dnu přece musí pršet to prší štěstí. A radost jistě nezkazí ani pár kapek deště, jistě že i já přeji vše nejkrásnější novomanželům.

    OdpovědětVymazat
  20. Novomanželům přeji krásný společný život bez mráčků. Určitě jim pršelo štěstí

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤