pátek 16. července 2010

Devátá cesta z Itálie

Čas letí jako voda, čas utíká, čas chvátá.
O času by se toho dalo napsat spousta.
Ovšem na dovolené čas utíká dvojnásobnou rychlostí - alespoň mám ten pocit.

Je sobota 10. července 2010 a my se chystáme k návratu domů.Baia di Zambrone - balení

Marina di Zambrone je zapadákov. Jiný výraz, který by se hodil více, by byl poněkud ostřejší. V letní sezoně, kdy se rekreační střediska zaplní turisty, asi trošku ožije, ale v zimě?? To se asi úplně vylidní. Dvě ulice, jeden "supermarket", prodejna ryb, zelenina, potřeby pro domácnost, trafika s rozšířeným sortimentem a prodej zmrzliny a občerstvení na nádraží. K tomu dvě pizzerie a jedna restaurace na pláži. K obchodům je to z Baia di Zambrone půl hodiny cesty do kopce.
V propozicích od CK Azzurro bylo sice slibované vybavení villaggia, ale skutečnost byla taková, že bar na pláži otevřeli až po dvou týdnech a prodej základních potravin až v pondělí před naším odjezdem.

Ale abych nebyla jen kritická. Místo je to kouzelné, ubytování bylo báječné a prostorné a nedostatky, které se vyskytly, se řešily celkem rychle. Celý areál je v zeleni, je tu spousta rostlin, které doma pěstujeme v květináčích a tady jsou to stromy poskytující stín. V nedalekém okolí jsou malebná městečka, mnohá z nich se stala cílem našich výletů.

Moře je krásné jen v dopoledních hodinách, mohlo by být i odpoledne, ale italové jsou neskutečná prasata, z lodí sypou odpadky do moře, takže odpolední příliv přinášel do zálivu St. Eufemia obrovské množství nedefinovatelných sajrajtů. Po přeplavání "komunálního odpadu", který byl u břehu, bylo moře krásně čisté. Celkem jsme se divili, že u břehu v nepořádku se vyskytovala většina koupajících se. Jak se říká - proti gustu, žádný dišputát.
Stromboli při západu slunce

Kouzelné jsou zde večery, kdy slunce zapadá do moře a za jasné oblohy ozařuje sopku Stromboli. Vypadá, že je blízko, ale je odtud vzdálená asi 60 km vzdušnou cestou.

Marinu di Zambrone opouštíme krátce před 8 hodinou ranní po stejné trase, kterou jsme jeli sem. Teplota je 22oC a je slunečno. V Pizzo najíždíme na A3, v Tarsii odbočujeme na Sibari a u první pumpy tankujeme benzín. V Sibari najíždíme na SS106  a kocháme se pohledem na Jónské moře.
Před Tarantem vjíždíme na dálnici A14 a po ní pokračujeme do Bari, kde děláme zastávku na oběd. Je slunečno a teplota je 29oC. Pokračujeme směrem na sever, občas zastavujeme, abychom se osvěžili. V Bologni najíždíme na A1, v Modeně pak sjíždíme na A22 a začínáme se domlouvat, kde budeme přenocovat.
Několikrát jsme nocovali na Lago di Garda, takže se rozhodujeme, že zkusíme přenocovat někde poblíž Verony a pokud to nevyjde, Lago to jistí. Na navigaci si zadáváme Veronu a k našemu překvapení nás odkazuje na kemp ve vzdálenosti necelé dva kilometry od centra Verony. Z dálnice sjíždíme na Verona Nord a podle navigace jedeme k centru města. Je dost hustý provoz a teplota je 35oC. Tak takhle teplo na jihu opravdu nebylo.
Verona - camp Castel San Pietro
Při jízdě Veronou poznáváme místa, kde jsme před několika roky byli. Přejíždíme po mostě řeku Adige a po neskutečně uzoučkých uličkách a serpentinách stoupáme ke hradbám. Začínáme pochybovat, že jedeme správně, když tu se před námi objevuje brána a označení Camping.
Jdeme se zeptat na ubytování. Jsme mile překvapeni chováním personálu, recepční Giulliano nám sděluje, že umí "picola česky" a současně s plánkem kempu, na kterém nám vyznačuje, kde si máme postavit stan a kde parkovat, nás informuje, že pokud sejdeme po schodech u Castela, který je hned vedle, jsme za čtvrt hodiny v centru Verony. Jsme natolik unaveni z cesty a navíc jsme už ve Veroně byli, že nakonec zůstáváme v kempu. Ale určitě tuto možnost ubytování někdy v budoucnu využijeme, protože máme v úmyslu jet s dcerou na Nabucca ve Veronské aréně.
Kemp je postaven v městských hradbách poblíž Castel San Pietro a nese jeho název.
Pro případné poutníky do Verony je tu jeho plánek i s kontakty.Camping Castel San Pietro

Neděle 11. července 2010 - spalo se špatně. Teplota v noci moc neklesla, ve stanu nebylo k dýchání a navíc ve dvě hodiny se vrátili do vedlejšího stanu holand'ané. Pán pokud nekašlal, tak chrápal tak hlasitě, že budil i mého muže, který jinak spí i v bouřce.
Balíme stan, děláme si snídani, jdeme uhradit nocleh a rozloučit se. Auto zaparkujeme na nádvoří vedle stojícího Castel San Pietro a jdeme se podívat z jeho ochozu na Veronu.VeronaVerona - Ponte PietraVerona

Je to nádherný pohled, který určitě zůstane v našich vzpomínkách. Ve Veroně jsme sice už byli, ale takhle shora jsme jí ještě neviděli. Podle věží jsme se orientovali, kde jsme kdysi procházeli.

Vracíme se k autu a kolem kempu sjíždíme serpentinami kolem hradeb zpět dolů k Adige. Veronou projíždíme zpět na dálnici A22 po které pokračujeme na Brenner.

Před Brennerem na A22
Provoz na dálnici je velice hustý, teplota je přes 30oC. Na mnoha úsecích dálnice se opravují svodidla. Dálnice ze zúžena a je tu omezená rychlost. U Vipitena zjišt'ujeme, že i přes vysoké teploty zůstává na alpských vrcholech sníh. Loučíme se s Itálií a vjíždíme do Rakouska.
Innsbruck
Sjíždíme z Brenneru na Bergiesel, dole v Innsbrucku natankujeme benzín (který je v současné době levnější než u nás) a míříme na Zirl a Seefeld. Tam kde před třemi týdny byla teplota 7oC je nyní 33oC. Pokračujeme na Garmisch-Partenkirchen a kocháme se pohledem na alpské vrcholy.Alpy u Ga-Pa Odtud pokračujeme na Mnichov, Regensburg a Rozvadov. Teplota je nesnesitelná.

Po D5 míříme domů a už s
e těšíme na vnučky a dceru, na syna, na svou postel, na svůj domov - méně už se těšíme do práce.
U Berouna jsme zaregistrovali, že je někde uzavřená dálnice, ale nezjistili jsme přesně kde. Několik aut sjelo na Loděnice a my pokračovali, abychom ihned uvízli v kopci od Loděnic. Kolony jako v Itálii, tedy mnohem horší. Po telefonátu s dcerou, která zjistila na internetu, co se stalo, je nám jasné, že v plánovaném čase doma nebudeme.
Dálnice si zase vybrala  svou daň v podobě zmařeného lidského života.
Teplota se pohybuje mezi 36 a 37oC a my se dvě hodiny posouváme pomaloučku ke sjezdu Rudná. Když se dálnice po 7 hodině rozjíždí máme divný pocit. Proč někteří jezdí jako prasata? Kam spěchají?
Doma jsme konečně v půl osmé. Z Baia di Zambrone do Prahy se zajížd'kou do Verony máme najeto 1975 km.