Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 28. července 2010

Téma týdne homosexualita

K napsání článku mě vyprovokoval jeden z pisatelů, jehož příspěvek jsem si přečetla.
Srší z něj totiž tolik nenávisti, že mě to opravdu nenechalo v klidu.


Homosexualita tady je, byla a bude.
Sama jsem zažila dobu, kdy byla homosexualita pokládána za psychickou poruchu. V dnešní době už tomu naštěstí tak není. Nikdo nemůže za svou sexuální orientaci. S tím se člověk už narodí. A pokud si někdo stále myslí, že je to nemoc, či úchylka, která se dá léčit, tak se mýlí. To by pak třeba mohl považovat za nemocné kupříkladu lidi s rezavými vlasy.
Proč je tolik nenávisti?

Jak se musí cítit rodiče, když zjistí, že je jejich dítě homosexuál? To se ho zřeknou?
A jak se musí cítit ten dotyčný, kterého se to přímo týká, když si uvědomí, že ho přitahují jedinci stejného pohlaví?
Jak se s tím sám vyrovná? Jak to sdělí svým blízkým? A jak se pak ti blízcí k němu budou chovat?
Musí to být opravdu kus odvahy to přiznat, žít s tím a vědět, kolik nenávisti, netolerance a nesnášenlivosti bude muset přetrpět.

Znám osobně několik homosexuálů a nemyslím si, že jsou nějací jiní. Jsou to naprosto normální lidé, kteří žijí svůj život, který je mnohdy lepší a kvalitnější než u smíšených párů. Nikdo z nich nemá napsáno na čele, že je "jiný". Naopak jsou to lidé přátelští, empatičtí a ochotní kdykoliv pomoci, poradit.

Můj kolega je homosexuál. Pochází z malého města a bylo pro něj strašně těžké se smířit s tím, jaký je. Zkusil to v sobě zlomit a oženil se. Z manželství, které od počátku i přes jeho snahu nefungovalo, má dceru. Z malého města odešel a dnes žije plnohodnotný život se svým přítelem.
A mě vůbec nevadí, jaký je.

Zjistila jsem však jednu věc. Homosexualita, jako taková, obecně vadí méně ženám. Muži jsou v této otázce podstatně méně tolerantní.

5 komentářů:

  1. ahoj,dobry clanok,myslim si ze na homosexualite nie je nic zle,ludia sa narodili tak ako to chce priroda...pekny den prajem

    OdpovědětVymazat
  2. Pravda. Myslím, že ikdyž dnešní mladí jsou tolerantní ve velké míře, předstoupit před babičku a vyvalit to na níc chce hodně odvahy, zcela zajisté. Protože jedna z mých babiček, křesťanka, homosexualitu třeba moc nechápe a nepovažuje ji za přirozenou...

    OdpovědětVymazat
  3. souhlasím :) já znám pár lidí,kteří na nemají pro homosexuály úplnou toleranci,a myslí si,že je to nemoc.Ale já takový přístup neuznávám :) Jsou to prostě obyčejní lidé!Pěkně napsáno :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně... to neni žádná nemoc! Tak se člověk narodí. A vlastně nechápu lidi, kteří se o to tolik staraj a nenávidí je.. vždyť je to vlastně každýho věc jaký je.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤