Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pondělí 2. ledna 2017

Rok 2016 ve fotografiích - první část


Rok s rokem se sešel a já přicházím opět s fotobilancí.
Nějak nám to všechno rychleji utíká.
Vidím to na sobě i manželovi, že už dávno nejsme ti dva mladí, plní ideálů a sil. Už jsme oba někdy unavení natolik, že trpíme nechutí cokoliv dělat. A zdraví? Oběma se nám asi poněkud horší sluch, nebo je to jen občasná neochota tomu druhému naslouchat? Ne, opravdu už hůř slyšíme, nebo spíš jeden druhému hůř rozumíme, což pak bývá základem humorných situací. A jak známo - smích je zdravý a navíc prý prodlužuje život.
To, jak čas letí, vidím i na svých dětech a zejména na vnoučatech, v jejichž společnosti pookřávám a mládnu. Nebo že bych začala naplňovat přísloví: "Kůň je jednou hříbětem, člověk dvakrát dítětem?"
Stále mně baví cestovat, objevovat nová místa a poznávat nové lidi. Nepřestává mě fascinovat každodenní přírodní divadlo v podobě východů a západů slunce, blankytně modré oblohy či mraků vytvářejících neopakovatelné obrazy. Snažím se je uchovat prostřednictvím fotek.
Miluju i to divadlo skutečné. Lístky na představení, či na koncert jsou pro mně tím nejlepším dárkem. A jsem št'astná, že se dala znovu dohromady parta, chodící na veřejné generálky a předpremiéry divadelních představení.


LEDEN

Rok 2016 jsme zahájili tradičně dortem

Večer jsme s vnučkami shlédli novoroční ohňostroj

3.ledna jsme se zúčastnili Tříkrálového průvodu ...

.... se kterým jsme došli na Staroměstské náměstí. Mrzlo a zima byla nepříjemná.
Zatímco muž s holkama odjel domů, já vytrvala a v té zimě si vyslechla "Rybovku".

Po návratu domů jsem vyfotila všechna zlatíčka. Ti mladší se vrátili z pobytu mimo Prahu.
Vyfotit je pohromadě, dá občas docela zabrat

5. leden - vyfotila jsem si stromeček, který budu co nevidět odstrojovat

Na Tři Krále napadl v Praze sníh.
Vyzvedli jsme holky ze školy "po O", aby si užily trochu zimy

Užívaly si sněhu

Nejlépe na tom byla Bětuška, zachumlaná v kočárku

Dva sněhuláci - Sára a Jiřík

7. leden - "Když se kácí les - létají třísky" a když se odstrojuje stromeček .... padají ozdoby

Před tím, než jsem zlikvidovala výzdobu dveří, zdokumentovala jsem si jí

I v přízemí se odstrojovalo. Po "tříkrálovém" sněhu zůstal tající sněhulák na terase

14. leden - řekl někdo sněženkám, kolikátého dnes je?

18. ledna se zima vrátila

Šla jsem z fot'ákem na zahradu, abych to bílé nadělení vyfotila

Sněženky, které před čtyřmi dny kvetly, sklonily hlavu.
Nebylo na nich naštěstí moc sněhu, jsou chráněny jalovcem, pod nímž rostou

20. ledna jsme holky opět vyzvedli "po O" a i s Jiříkem vyrazili za zimními radovánkami

Na nedaleké bikrosové trati se báječně sáňkuje

U vnoučat jsem si šplhla termoskou s čajem

"Babi, můžu to na tebe hodit?"

29. ledna nebylo po sněhu ani památky, vydali jsme se z Bílé Hory na Ladronku

Mraky zakrývaly zimní slunce a měly zvláštní tvary

Zakazuje se přistěhovat si do lesa vlastní postel!

Došli jsme ke Spiritce, odtud pokračovali dál ....

...... a došli až na Strahov.



ÚNOR

12. únor - pátky jsou dny, kdy chodí Ema do baletu. Už ted' trénuje postoj, zatím jen na jedné noze :-D


14. únor - holky přišly na návštěvu

17. únor - přinesla jsem si domů jaro. Zatím jen v květináči

18. únor - venku je nad nulou a z tajícího sněhu začínají vykukovat květy sedmikrásek

20. únor - i náš čertovský sněhulák začíná pod slunečními paprsky tát

26. únor - než se půjde do baletu, aneb: "Babi, můžeme na počítač?"

29. únor - než jsem šla spát, zaregistrovala jsem, že venku sněží



BŘEZEN

1. březen - sněžilo celou noc a Bílá Hora byla opravdu bílá

Na malém keříku, který jsem na podzim zasadila, byly nánosy sněhu

Jalovec byl zasypaný sněhem

Keře se pod tíhou mokrého a těžkého sněhu ohýbaly

2. března bylo Emě už sedm let

4. března - slunce už má dost síly a sníh pod jeho parsky mizí

Ema s maminčiným mobilem a kocourem Buzzem

Sára s Tarjou

10. března - bydlíme u výpadovky na Karlovy Vary a nehody tu bývají dost časté

11. března - s umytou hlavou a v turbanu, aneb Ema meditující

Sára keep smiling

17. březen - první jarní včela

25. březen - v lednu mi bylo líto vyhodit jedlové větve, které tvořily vánoční výzdobu.
Síla přírody se projevila - větve ve váze obrazily

25. březen - pečení mazanců

27. březen - nabatikovala jsem včelím voskem vajíčka

28. březen - pondělí velikonoční
Ač jsem koupila předražené německé barvy, nebyla jsem s výsledkem spokojená.
Zlaté barvy od Druchemy z dob mého mládí

28. březen - pondělí velikonoční

29. březen - okno mezi mraky



DUBEN

1. duben - pojd'te a udělejte pro babičku hezký obrázek.
Vyfotit všechny čtyři pohromadě je kumšt a když se z nich nikdo nešklebí, rovná se to zázraku.
Ale miluju je!

3. duben - zahrada už jarně kvete
6. duben - památný Říp jsem fotila z dálnice

6. duben - ranní obloha u Lovosic

6. duben - katedrála sv. Štěpána v Litoměřicích

6. duben - na loni vytvořeném záhonu se to začína zelenat

10. duben - florbalový turnaj v hale Na Třebešíně. Sára byla vyhlášena nejlepším hráčem týmu

Ema objímající a fandící

15. duben - Trojský zámek
Emu jsem nechala s dalšími potencionálními baletkami na nácviku představení pro Ruské vyslanectví
a procházela se pod deštníkem zámeckým parkem

Na představení jsem se samozřejmě šla podívat. Moc Čechů nás tam nebylo

17. duben - v Praze lze zahlédnout i kus ryzí přírody

20. duben - skleník Fata Morgana a výstava motýlů

Prošli jsme si botanickou zahradu za nádherného jarního počasí,
mnohé stromy už kvetly

Kaplička ve Vinici sv. Kláry

Pohled z lesních partií botanické zahrady na Prahu

Nedaleko horního vstupu kvetly sakury

25. dubna - při ranním pohledu na teploměr jsem si na ty sakury vzpomněla

Na sudu s vodou mráz vyčaroval ledové ornamenty

Na čerstvě vyrašených růžích zanechal mráz ledová sklíčka



KVĚTEN

7. květen - Bětuška dostala od Jiříka neštovice, ale už má nejhorší za sebou.
Musela se odložit oslava Jiříkových 4. narozenin, neb jeho bratranci je ještě neměli

7. května - srdíčka, která jsem přesadila z přední zahrady, přežila

8. květen - Airbus A380-800 společnosti Emirates.
Tento typ letadla přistál v Praze poprvé 1. května a mně se ho podařilo "ulovit" až po týdnu.
Pro své sousedy jsem tak trochu exot.
Zatímco oni si pořídili měřič hluku a neustále si stěžují na nedaleké letiště,
já si na nikoho nestěžuju a naopak letadla na obloze lovím. Mám už slušnou sbírku.

9. květen - s holkama a batohem sušeného pečiva jsme se vydali do Průhonic.
Kačeny na Labešce jsme určitě potěšili

Průhonický zámek je krásný ve všech ročních obdobích, na jaře je však nejkrásnější

Sára a Ema pletou pampeliškové věnečky

11. květen - besídka ke Dni matek ve školce. Jíříka to moc nebavilo

O to víc ho pak bavilo největší letadlo na světě Antonov An-225 Mrija,
na které jsme se po besídce jeli podívat. "Jů, to je megaobzí letadlo".
Mrzí mě, že se mi ho nepodařilo vyfotit ve vzduchu, když následující den, krátce po šesté,
se hřměním letělo nad našim domem a zářilo v paprscích ranního slunce. Úchvatná podívaná.

15. květen - odložená oslava 4. Jiříkových narozenin

Nejen dort - došlo i na sport

16. květen - další úchvatné nebeské divadlo

19. květen - sazenice pnoucích jahod, které mi zbyly

Rajčata už jsou také na svém místě

28. květen - oslava 700. výročí narození Karla IV. v Břevnovském klášteře.
Králova družina už čeká

30. květen - je-li od nás z okna vidět Milešovka, která je vzdálená více než 80 kilometrů,
značí to, že se změní počasí. Zatím to pokaždé fungovalo.
Zanedlouho už jí neuvidím, náletové dřeviny na druhé straně Karlovarské rostou rychle

31. květen - Milešovka nezklamala.
Po mírném dešti vykouklo slunce a na obloze se objevila duha

Další déšt byl vydatný

Večerní západ slunce znovu nabídl fascinující podívanou



ČERVEN

4. červen - před srazem třídy jsem zašla na hřbitov za rodiči.
Zaujalo mě, že tam ještě kvetly pěnišníky, zatímco u nás už odkvetly.
Přeci jen je tam o něco chladněji

5. červen - zlatíčka pózující ....

... a sportující

Dovolená - fotky jsou řazeny tak, jak vznikly
10. červen - dálnice před Mnichovem při cestě do Itálie.
Trochu mě vylekal obraz na zadku kamionu,
opravdu jsem měla pocit, že tam mezi dveřmi stojí dítě

Seefeld

Camping Paradiso, Casteldimezzo
Stan jsme stavěli na promoklou zem po velmi vydatném dešti

Casteldimezzo - kocour se jde podívat do kostela

Casteldimezzo - vlajka vlající na hradbách

Fiorenzuola di Focara - hodinová věž

Vieste

Janovec metlatý v kopcích nad Mattinatou

O této rostlině jsem si myslela, že je to mimóza.
Díky VendyW mohu svůj omyl napravit a uvést vše na pravou míru.
Jedná se o akácii perskou čili albízii - albizia julibrissin- odrůda Ombrella.
Díky moc, Vendy :-)
Starý, uschlý a přesto nádherný strom nad útesy Gargana

Baia delle Zagare

Peschici v zapadajícím slunci


Za příznivých podmínek jsou z pobřeží Gargana vidět Tremitské ostrovy, vzdálené 20 km

Potkat krávy na vozovce? Na Garganu docela běžně

Konvent San Matteo v San Marco in Lamis

Stignano

Pohled z Peschici na pláže

Mučenka modrá - u nás se pěstuje v květináčích, tady tvořila živý plot

Miříkovitá rostlina a pro mně neznámí brouci vytvořili hezkou aranž

Píšu deník, krmím kočky .....

Katedrála San Nicola Pellegrino v Trani

Slavnost otevírání moře v Peschici ....

.... po níž následoval úchvatný ohňostroj, který se tentokrát povedl

Moře z Monte Pucci

Rodi di Garganico

Záchranářský vrtulník, v pozadí Peschici

Pobřeží u Lido del Sole

Náš plážový ležing

Západ slunce do mraků

Konvent San Pietro ve Vico del Gargano

Poslední červnový večer


Končíme v Itálii, abychom se sem vrátili s pokračováním druhého pololetí právě uplynulého roku.
















30 komentářů:

  1. Ali, já žasnu, co krásných fotek se ti sem vešlo. To je bohatý život. Jen ta písmenka se ti nějak změnšila a když to chci zvětšit je stránka dost široká, musím posunovat. Měnila jsi písmo?
    Ty holčičky jsou opravdu parádní, očička tmavá, tvářičky pěkné, veselé.Tak vzhůru do 2. pololetí.

    OdpovědětVymazat
  2. Ruženko, s písmem a jeho velikostí jsem nic nedělala. Mně se to tady zobrazuje tak, jako obvykle.
    Holky tu byly už od včerejška, měly ještě dnes prázdniny. S Emou jsme se byli podívat na novoroční ohňostroj, Sáře se nechtělo. Dcera jí sem vezla, počkala na nás u metra a domů jsme dojeli společně. Jiřík měl taky volno, školka funguje také až do zítřka, tak se k holkám připojil. Jen Bětuška tu nebyla, má bolavé ouško. U nás nasněžilo, tak je odpoledne muž vytáhl ven, aby si užili všichni sněhu.
    Do druhého pololetí se pustím zítra.

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní výběr, jak už je u tebe standardem. Sojek a strak je u maminy taky kvanta, nemají to z Petřína a zahrady u Palaty daleko, ale i z okolních stromy zarostlých částí, je jich tam pomalu víc než tady u nás v lese . Už jsem si říkala kde si potkala u nás v přírodě černýho motýla, protože to po sobě tak dobře navazovalo. Ale pak jsem srolovala o kousek níž a bylo to jasné.Jinak co se týče toho keře, tak ona to není mimóza , ale je to  akácie perská neboli albízie - albizia julibrissin- odrůda Ombrella. Pravá mimóza má květy jako drobné žluté kouličky. Ale ty rostliny si jsou podobné listy. Zadej si ve vyhledávači albízie, mimóza a akácie a uvidíš že jsou si podobné. Všechny patří do stejné čeledi bobovitých.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezké fotky, plné pohody. Přeju, aby i rok 2017 byl zrovna tak pohodový, plný pěkných zážitků.

    OdpovědětVymazat
  5. To bylo fotek! Ale parádních, ať to byly snímky rodinné z tuzemska, nebo z dovolené ze zahraničí. Je vidět, že máš focení ráda a foťák pořád v pohotovosti a navíc tvá vnoučata jsou pro focení skvělý objekt. Na druhé pololetí v obrazech, už se těším teď.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Vendy, moc děkuji za tu albízii a v textu pod fotkou to můžu díky tobě opravit. Nezklamala jsi a já se přiznám, že jsem na tvé obrovské znalosti květeny tak trochu spoléhala.
    Straky jsou u nás vidět hodně často, sojka je vzácnější. U sousedů na půdě dokonce žijí kuny, poznám to, protože se k nám na zahradu naučily chodit a konat tu svou potřebu - potvory! Na podzim se u naší branky kuna rvala s kocourem, který přespával občas na naší rohožce. Byl to řev a kuna pak hrdě odkráčela. Kocour tulák pak vyklidil pozice.
    Podívala jsem se na tebou vypsané rostliny a jsou si opravdu hodně podobné. Mimózu se žlutými kuličkami si občas kupuju, dokáže provonět celý byt. Ještě jednou moc děkuji. [4]: Moc děkuji a přeji též rok plný pohody a hlavně zdraví.[5]: Jarko, moc děkuji. Fot'ák moc v pohotovosti nemám a tudíž mi toho dost uteče. Občas ho i zapomenu, fotka z Eminých narozenin je focená jejím malým fot'áčkem, protože ten můj prostě zůstal doma. Stane se.
    Na druhém pololetí jm už začala pracovat a pak jsem si výsledné dílo podařilo vymazat.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Strejda Gůgl a teta Wiki. Jinak bych taky moc ty rozdíly nepoznala a tohle by pro mne byl prostě keř s růžovejma květama jen jsem torchu proklikala obrázkama až jsem našla s tím jménem.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádhera...je z těch fotek vidět rodinná pospolitost, cítím z nich lásku a celé to podtrhují ta rozzářená dětská očička.
    Na Bílou horu jsem jednu dobu jezdila na veterinu, jsou tam skvělí lékaři, dali mi dohromady slečnu Farkašovou.
    Je vidět, že neřídíš, to bys potom ve 140 nestihla dělat fotky nebo leda s čelovkou na hlavě, to pak jo.
    Moc děkuji za ten půl rok, kolem března je to přesně to nejkouzelnější období, miluju tu botanickou, jak orchidejovou, tak motýlí...pak bude život zase krásně vonět.   

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkně to máš zdokumentované.

    OdpovědětVymazat
  10. Alenko, moc krásný přehled první poloviny loňského roku a nádherné fotky.
    Pokochala jsem se vnoučaty, kytičkami a památkami v Itálii.

    OdpovědětVymazat
  11. To byla smršť parádních fotek Tvůj půlrok ve fotografiích je zajímavý. Už se těším na druhou půlku. Měla jsem pocit, že loni vůbec sníh nenapadl, ale u vás ho bylo očividně dost A ta dopravní značka...

    OdpovědětVymazat
  12. Minulý rok jste měli bohatý na zážitky a to nejen s vnoučaty. Asi to byla docela fuška ty fotky vyhledat a seřadit.
    Přeji vám krásný rok 2017. Užívejte si ho ve zdraví, radosti z vnoučat a dětí.

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko s tou nedoslýchavostí po určitých letech spolužití to je fakt, někdy je lepší dělat, že člověk neslyší, aspoň se nemusí rozčilovat, že?    Tvá reportáž je skvělá, necpeš to sem denně furt dokola jedno a to samé, ale uděláš takový bezva neunuděný celý rok 2016 skoro v jednom článku. Moc se mi to líbí!

    OdpovědětVymazat
  14. Alenko, krásně jsi nám to vytřídila a seřadila. Dalo to jistě hodně práce a ještě dopsat detaily. Já jsem si na prohlížení musela udělat čas a četla jsem po částech, nechtěla jsem to ošidit. Ty Tvoje vnoučata na dvorku s míčem či na kolech jsou jako kočičky na dovolené, když jsi psala deník. Máš se co ohánět. Těším se na další pokračování, Tvá vyprávění mají šmrnc.

    OdpovědětVymazat
  15. Alenko, parádní fotky, připomněla jsi mi loňskou zimu v Praze, už si ani neuvědomuji, kolik tady bylo sněhu
    Jarní fotečky mě naladily, už s těším     

    OdpovědětVymazat
  16. Novoroční dort, to je teda nápad!
    Není nad fotky, kde jsou vidět pěkné zážitky. Zaujalo mě Vieste, vypadá úchvatně. Známí tam byli několikrát, vždycky to spojili se zpáteční cestou přes moře do Dubrovníku a přes Chorvatsko. Chválili pěknou dlouhou pláž a málo turistů, tedy klidné místo.

    OdpovědětVymazat
  17. Parádní dokument, Ali, musel ti dát spoustu práce, ale výsledek stojí za to.
    Nejvíc se mi líbí vnoučata a kočičky.   

    OdpovědětVymazat
  18. Alenko, nejprve všechno krásné v novém roce,hlavně zdraví a spokojenost.
    Tvoje fotogalerie je úžasná a pěkně jsi zdokumentovala kus života tvojí rodiny. Já také fotím, ale už druhým rokem si tvořím fotoknihu a dávám dělat, takže mám zdokumentováno jako knihu. Těším se na další díl roku 2016. Pěkné lednové dny.

    OdpovědětVymazat
  19. Věděla jsem, proč jsem si nechala článek až na noční klid. Úchvatný půlrok. A vnoučata vám rostou jako z vody...

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Natty, moc děkuji za přání a přeji též, hlavně zdraví, které je v našem věku už nejdůležitější, štěstí, pohodu, klid.
    Fotokniha je báječný nápad, také jsem o ní uvažovala. Před vánoci jsem koupila nějaký doplněk v lékárně a získala poukázku na fotoknihu, Ještě přemýšlím, jak s ní naložím.[20]: Kitty, moc děkuji. Vnoučata rostou a stárnou. Jen my kolem jsme stále mladí - duševně určitě.

    OdpovědětVymazat
  21. Celoroční přehled o aktivitách svých, ale především vnoučat. Tak to je záslužná práce, která se zúročí, až budou větší jako památka na své dětství. Zajímavá je fotografie, kde je zákaz donášky vlastní postele do lesa. Konkrétně s tímto stavem jsem se setkal, kdy byla na okraji lesa válenda. Jenom mi unikal význam použití.

    OdpovědětVymazat
  22. To je nádherný zvyk, takhle krásně si seřadit všechny fotografie i s vysvětlujícími texty, to je krása vidět, jak máš krásný, bohatý a pestrý život. Gratuluji. Jo, a vnoučátka nám rostou a nám přibývají neduhy.

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Mirku, už jsem tuhle bilanci udělala po čtvrté. Možná, že to jednou vnoučata ocení.
    Válendu jsem v lese ještě nenašla, ale narazila jsem na matrace, starý sporák a pneumatiky a další odložené věci. Ten, který si to tam "uložil", to tam těžko nesl jen tak v rukách. Pro mně naprosto nepochopitelné.[23]: Libuško, vnoučátka rostou a nebude to dlouho trvat a dospějí, jako ta tvoje. A pak už zbydou takováto alba, do kterých se pak můžu nostalgicky podívat.
    Moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  24. Ano, jezdila jsem na Animal clinic a tomu se už říká zvířecí klinika. U vás v Praze normální, ale pro nás vesničany něco nebývalého.Když jsem tam přijela poprvé, zažila profesionální chování, čistotu , hygienu, vybavení kliniky...padla jsem, to u nás není ani u obvodního doktora lidského !!!!
    Zachránili mi kočku, jezdila jsem tam dvakrát až třikrát měsíčně, projezdila stovky km, ale kočka už 6let žije
    Je tam mimochodem nádherné bydlení, měla jsem možnost to tam očumět, když jsem sháněla parkování     

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Simčo, Animal clinic je výjimkou. Běžné veterinární ordinace u nás takhle nevypadají. Když jsem tam byla poprvé, byla jsem také v šoku - tedy v pozitivním slova smyslu. Napadlo mě srovnání s poliklinikou, kam chodím a která je umístěna v paneláku a kde ordinace vznikly z bytů. Takže čekáme v ložnici, lékař ordinuje v obýváku, vedle v kuchyni má doktor se sestrou jakési zázemí.
    Bydlení tu je hezké, leč má to i své ale ... My bydlíme konkrétně přímo na Karlovarské, občas nám létají nad hlavou letadla a městská část, která má úřad na sídlišti, na nás zvysoka kašle. Sídliště je priorita.

    OdpovědětVymazat
  26. Zmapovat rok fotografiemi je nejlepší.
    Krásné vzpomínky a děti je, až dospějí, určitě ocení.Velmi zajímavá je fotografie ohňostroje v Itálii, působí prostorových dojmem, jako velký svazek klasů.Letadla také moc rád pozoruju, ale hlavně při přistání a vzletu. Je to obdivuhodné, když takový obrovský stroj se odlepí od země.

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Už dělám tyto fotobilance počtvrté a je možné, že to jednou vnoučata a možná i naše dospělé děti ocení.
    Ohňostroj byl součástí oslav "Otevírání moře" v Peschici a opravdu se moc povedl. Byli jsme tam s dočasnými sousedy z vedlejšího apartmánu, v podstatě jsme je tam vytáhli a pak jsem se shodli, že tenhle ohňostroj "strčí do kapsy" všechny novoroční ohňostroje u nás.
    Letadla pozoruju pravidelně, náš dům leží v trase vedlejší runwaye, což značí, že letadla nad námi přistávají, či stoupají dost často. Při pravidelném čištění hlavni runwaye, nebo při opravách. Občas se tam také může něco přihodit a pak to létá nad našimi hlavami. Pro sousedy trest, pro mně objekty k fotografování. Vnučky už dlouho znají letecké společnosti a poznají, kdo to letí. Vzlety mě také fascinují.

    OdpovědětVymazat
  28. Tak to je zajímavé...loni jsem byl na Broumovsku zařátkem března a překvapilo mne, že tam je sníh, když Děčénský sněžník byl bez sněhu...Holt byl i blíž

    OdpovědětVymazat
  29. Alenko, konečně se dostávám na tvůj blog, který prozkoumám a pročtu. Začínám rokem 2016 ve fotografiích a moc se těším na Krakov

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: Ono to je naprosto běžné, že někde sníh je a někde není. V centru Prahy už není od půlky ledna, u nás na Bílé Hoře ještě leží. [30]: Marti, děkuji za návštěvu.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤