Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

čtvrtek 5. ledna 2017

Rok 2016 ve fotografiích - druhá část

Pokračuji v Itálii, kde jsem se s vámi loučila poslední červnovou fotografií.


ČERVENEC

1. červenec - pláž Jalillo.
Chodili jsme sem málo, často jí zalévalo moře

2. červenec - dálnice mezi Rimini a Bologní.
Stačí jen málo, chvilka nepozornosti - naštěstí to odnesly jen plechy

Večerní Lazise

3. červenec - kemp v Lazise

Ranní Lago di Garda

Cesta Alpami nabízela úchvatnou podívanou

Silnice se vinula mezi horskými štíty

Kolona před nájezdem na dálnici do Mnichova byla hodně dlouhá

4. červenec - krajina u Hudlic, jedeme za holkami na chatu

Mraky nad křivoklátskými lesy

6. červenec - západ slunce zbarvil oblohu do zlatova

12. červenec - Krakov, památník bitvy u Grunwaldu

Kostel Nanebevzetí Panny Marie

Kostel sv. Ondřeje

Wawel

13. červenec - Wieliczka

19. červenec - ibišky se mi odměnily záplavou květů

Totéž v detailu

Upír? Ne, je to Ema :-D

Oranžový západ slunce

24. červenec - skvostný dort od dcery

26. červenec - opice a opičky

Shinda a Ajabu

28. červenec - když si pavouk plete sítě, bude hezky

Jedééém

30. červenec - Evangelicko-luteránský kostel v saském Jonsdorfu

Oybin

Kelchstein (Kalich) a jeho strážce

31. červenec - na chatě v CHKO Křivoklátsko

v style="text-align:center">
SRPEN

1. srpen - opět vykvetl klerodendron

Čtenářský klub na zahradě

3. srpen - holky pronásledují kozy v ústecké ZOO

9. srpen - kostel sv. Vojtěcha v Jílovém

Daňci v Kunratickém lese

9. srpen - růže zvládly přesazení (kultivar Virgo)

11. srpen - Rabí a schody, které účinkovaly v pohádce (Jabloňová panna a další)

Prošli jsme si 7 km dlouhou naučnou stezku Povydří

Bernský salašnický pes ukázkově pózoval

14. srpna proběhla oslava narozenin Bětky, které měla už 9.8. a syna (11.8.) i svátek můj a dcery.
Dříve jsme nebyli schopni se sejít

Jako děti jsme si z těchto svíček dělali žvýkačky

Bouganvillea zvláštní barvy

16. srpen - krom toho, že Ema našla v parku na Dobříši zdravého kozáka,
sbíraly holky už první kaštany. Je to známka blížícího se podzimu
Dobříš - Héliovi koně

Hrad Vargač

Svézt se na takové mašině, cítit vítr ve vlasech ....

17. srpen - do Berouna s námi jela Sára a najednou tu byl Kapitán Amerika

Medvěd Kuba

18. srpen - dělání, dělání - to nám smutky zahání ...

Hořící obloha

19. srpen - želvy Ninja

20. srpen - Sáře je dnes devět let


25. srpen - předělávka zahrady, snad už definitivní.
Rozhodnutí k likvidaci jahodové pyramidy ve mně zrálo od návratu z Itálie,
kdy jsem sklidila necelý kbelík shnilých a plesnivých jahod, které nikdo netrhal.
Má cenu je pěstovat? Či ohýbat hřbet, když o ně není zájem?

Místo nich bude okrasný záhon s hortenziemi

Pavouk se opět činil

26. srpen - a už tě mám! Pavučiny děláš parádní

Mladí odjíždějí, Jiřík mává autobusem
e="text-align:center">
27. srpen - jak asi vysoký byl strom, po němž zůstal tento pařez?

Kostel Nanebevzetí Panny Marie na Cínovci...

... kolem nějž je starý, z větší části opuštěný, hřbitov

Střekov

30. srpen - Bílá paní Ema z Loučně

Letadla počmárala oblohu

Holky z reklamy

31. srpen - bílý lev v ZOO Plasy

31. srpen - poslední prázdninové odpoledne - zachyceno mobilem.


ZÁŘÍ

1. září - začala škola. Foto je neostré, foceno mobilem

3. září - závody trucků na okruhu v Mostě

7. září - Buzz je obhlídce - odvážný gaučák

"U trati na mně počkejte!"

Koleje, které se v dálce potkají, aneb pražský semmering


9. září - Zahrada Čech Litoměřice

Když "kvete" zelenina

Panenský Týnec - nedokončený kostel Panny Marie je magické místo

12. září - je hotovo

Odměna za práci :-D

15. září - šla jsem kolem po špičkách

Budu pěstovat už jen tyto jahody

16. září - Divadlo J.K.Tyla v Plzni

Katedrála sv. Bartoloměje

Františkánský klášter

Kopeckého sady

Interiér Staré synagogy

23. září - koník z Maranella

Autoshow Praha - tady bych si dokázala vybrat

Prototyp solárního mopedu

28. září - letadlo Ryanair a v něm dcera na cestě do Irska

Boeing 747-8B5, létající pravidelně mezi Prahou a Soulem, se chystá k odletu

Červánky

Hořící obloha u letiště

29. září - "Babi, já si zabouchla."

Malvičky - neklamná známka podzimu

30. září - z očí do očí s medvědem v ZOO Plzeň

Tygří siesta

Jedno z mála zvířat, na které si lze v ZOO sáhnout

Král zvířat


ŘÍJEN

1. říjen - sportujeme


Ještě jsme venku, ale na jak dlouho?

6. říjen - v bytě kvete krvokvět bílý

9. říjen - pro radost květy francouzského muškátu.
O zimování, řízkování a ukládání kytek jsem psala tady


LISTOPAD

1. listopad - pohled z Šébru (605 m) na Jedlovou (774 m)

Farní kostel Nanebevzetí Panny Marie v saském Leutersdorfu

2. listopad - převislé jahody ještě rostou

Tak dlouho jsem chodila fotit barevné listy borůvek, až je orval vítr

Sazenice jahod na příští rok

Zakopčila jsem růže

5. listopad - brslen evropský. Díky Vendy :-)

Muzeum sportovních vozů Lány

Krásné oči, sametové tlamičky - to jsou lamičky

Farma lam Guanaco v Lánech

Na Křivoklátě se opravuje hlavní věž

9. listopad - digestoř zlobila už dlouho. Nová, kterou jsme koupili, měla jinak vývod.
Naštěstí muž našel dlaždičky, které před lety schoval. Co kdyby? Hodily se

10. listopad - Martin přijel a zasypal zahradu. Hortenzie jsem měla přikryté netkanou textilií,
ale po prvním sněhu mi došlo, že to je špatná volba

Nestihli jsme vynosit sud s vodouem>

13. listopad - muž má narozeniny a přišli první gratulanti

14. listopad - superúplněk

18. listopad - svítání

Bětka slaví svátek, přišli jsme s holkama

19. listopad - Sára

Buzz už není raket'ák, lenoch to je!

26. listopad - "Kdo ti to píše?"

27. listopad - první svíčka na adventním věnci


PROSINEC

4. prosinec - druhá svíčka

5. prosinec na Bílé Hoře

Mikulášská nadílka v přízemí..

..a v Košířích

7. prosinec - opět kvete dendrobium

11. prosinec - při pečení cukroví odešel sporák. Kopla bych do toho

Hoří už třetí svíčka ..

.. a čtvrtá

21. prosinec - cesta na sever

Hřbitov v Rumburku byl pod ledem

22. prosinec - nová trouba si zapekla

Biskupský chlebíček

24. prosinec - jsem dealer cukroví

Vše je připraveno

Sára výjimečně v sukni

Čekání na Ježíška


Čekání podruhé ..

.. a opět jsme se dočkali

"Babi, ty máš hezkej stromek"

25. prosinec - odpolední siesta

31. prosinec - poslední den roku.
Muž jel do Motola se zánětem spojivek, který měly už dvě vnoučata.
Já si vzala fot'ák a vyfotila trávu, kterou zkrášlil mráz ..

.. a ojíněné květy hortenzie

Žádný zánět spojivek, ale střep v oku

Vše nejlepší!


Tak takový byl náš rok 2016.

37 komentářů:

  1. Užila sis krásný a nenudný rok. Jinak ten strom co neznáš odhaduji na brslen podle těch červených plodů, ale je to jen odhad.Kdybych viděla plody v detailu věděla bych víc, ale myslím že se na 80 % nepletu.

    OdpovědětVymazat
  2. Nejvíc mě nadchnul vánoční závěr rekapitulace. Třpytivé stromečky, cukrovíčko a vánočky, bez kterých si vánoční svátky nedokážu představit. Hned bych přisedla ke stolu, nechala si nalít horký čaj a ochutnala všechny ty dobroty.   

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Vendy, moc děkuji. Určitě jsem se nenudila, uteklo to všechno jako voda. Utíká mi to opravdu stále rychleji a rychleji a nedostatek času je už téměř mou součástí.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Jo, psala jsem ti odpověď. Tak jsem to trefila i na tu dálku a malou velikost

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Vendy, ještě jednou díky. V textu pod fotkou jsem to opravila. Mám v té botanice značné mezery. Ještě, že tu jsi.

    OdpovědětVymazat
  6. Jééj, to je zase obrázků s dobrotami. Normálně bych to zakázal. Jak je to zkouškové, pořád bych jedl Ale jde vidět, že se nenudíš, to je dobře.

    OdpovědětVymazat
  7. K takovým článkům se pak člověk rád vrací, viď? Docela jsi mě inspirovala. Mně by se líbilo mít z toho kraťoučkou fotoknihu, ale takový článek, to je levnější

    OdpovědětVymazat
  8. taky jsme prskali prskavky, nejvíc se mi líbí ta první fotka a ten pejsek je taky pěknej

    OdpovědětVymazat
  9. Teda vy jste toho sjezdili Letos máme v plánu hodně výletovat,tak jsi mě pár místy inspirovala.

    OdpovědětVymazat
  10. Teda vy jste vloni vůbec nezaháleli. Cestování v čase s  tvými fotkami je nádherné. Neřekla bych, že se ti líbí jízda na stroji Já na silné mašině nikdy nejela, bála bych se. Stačila mi projížďka na malé motorce     

    OdpovědětVymazat
  11. Téda, to je fotek líbí se mi jich hodně, parádní rok to byl a přeji v Novém roce ať je těch zážitků mnohem víc

    OdpovědětVymazat
  12. Alenko, byl to opět hezký přehled všech významnějších akcím mimochodem opět nádherný. Máš s vnoučaty výhodu, že mohou být na zahradě, mohou tam sportovat i relaxovat, to je fajn. Přeji ti, aby sis vše letos užívala aspoň tak, jak loni, tedy krásně se všemi zlatíčky.

    OdpovědětVymazat
  13. Udělala jsem si čas a teď si v klidu prošla váš druhý půlrok. Umíš fotky - když je to účelné, přidáš na rozměru a jsou fakt skvělé. Na to jsem nepřišla, ale nefotím italské pláže nebo kostely. I ty západy slunce a oblohu umíš. Je fajn strávit na tvým (každým) článkem hodně času. Ať vám tento rok taky dovolí zacestovat si i užít v kruhu celé rodiny )

    OdpovědětVymazat
  14. Dlouho jsem neviděla takový krásný výběr  fotografií s různými náměty. Jsi úplný profesionál. Klidně by z toho mohla být výstava- rozdělená třeba na fotky témat: rodina- děti , příroda,  zajímavá místa , cizina, zvířata, přírodní úkazy a... a co já vím, co ještě. Prostě moc hezký přehled jsi připravila.

    OdpovědětVymazat
  15. Na fotkách je vidět rodinná pohoda. Na vnoučátkách je vidět, že ten čas letí. Nedávno se narodila vnoučátka od syna a už se zapojují do her s děvčaty.   

    OdpovědětVymazat
  16. [6]: Honzo, ale to nebyl ode mně řádný naschvál. Ve zkouškovém období je dobré "obalit si nervy", ba se dokonce doporučuje sladké.

    OdpovědětVymazat
  17. Alo, děkuji za velice pracnou !!!!, za velice nádhernou výseč vašeho roku a musím tě pochválit, jsi pracant.

    OdpovědětVymazat
  18. Alenko, uplynulý rok jste měli plný zážitků, které jsi krásně nafotila a zdokumentovala Líbí se mně všechny Tvé fotografie Na druhém snímku mně zaujala atmosféra italského městečka -

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Moc děkuji za pochvalu. Snažíme se žít plnohodnotným životem, ke kterému patří kultura, cestování, zahrada a samozřejmě rodina.

    OdpovědětVymazat
  20. Holky dovedou postrašit - upíra by se i zombie polekala a těch punčocháčů s kostlivcem asi taky.

    OdpovědětVymazat
  21. Nádherné fotografie, naplněný rok. Nadchly mě Alpy, Panenský Týnec, západy slunce, dorty a děti

    OdpovědětVymazat
  22. [24]: Miloši, dovedou nejen postrašit, ale i parádně pozlobit.

    OdpovědětVymazat
  23. Další příjemné pokračování. Výběr fotek na jedničku, jsou velmi zajímavé obsahem. Na spoustě míst jsem byla a ráda bych si zopákla, díky za připomínku. Z těchto souhrnů je znát, že žijete. A z toho vyplývá, že i žít budete dlouho, vždyť vy máte zážitků jako dvacetiletí.

    OdpovědětVymazat
  24. [28]: Moc děkuju. Žijeme a snažíme se, aby to vydrželo co nejdéle. Při závodech trucků jsem si na tebe vzpomněla, stejně tak na Ježurku, protože z místa, kde jsme seděli, je vidět v dálce Litvínov.

    OdpovědětVymazat
  25. Pěkné...Zaujaly mne hlavně mračna, alpské fotky a zvířata...Eňo ňuňo...

    OdpovědětVymazat
  26. Parádní průřez předešlým rokem. Skvělá rekapitulace.

    OdpovědětVymazat
  27. Skvěle zpracovaný půlroční přehled, Ali.

    OdpovědětVymazat
  28. Divím se, že medvěda Kubu nechtěly děti domů jako domácího mazlíčka.

    OdpovědětVymazat
  29. Přání zdraví a pohody není Alenko nikdy dost. Tak ať se vám v tom roce 2017 daří

    OdpovědětVymazat
  30. [34]: Myslím si, že je pro ně hodně veliký. Mají dvě kočky a morče, což na jejich malý byt je tak akorát dost.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤