Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 7. dubna 2010

Zdraví - téma týdne

Toto téma je zvoleno podstatně lépe než téma předchozí. Dnes navíc je Mezinárodní den zdraví.
I když těch mezinárodních dní jsme si v minulosti užili až až.

Zdraví je to nejcennější, co člověk má.
Bohužel si to někteří zdraví ale neuvědomují. Na druhé straně jsou ti, kterým toto dopřáno nebylo a dali by za zdraví vše co mají. Je to však věc, která koupit nejde. Tady neplatí, že kdo má peníze, má všechno. Ano můžou si koupit lepší péči, účinnější nebo šetrnější léky, ale zdraví se koupit nedá.

Já sama jsem se svým zdravím v mládí poměrně dost hazardovala. Ale bylo to asi  tím mládím. Choroby jsem většinou přecházela, anginu jsem léčila kloktáním soli. V éře minisukní jsem nosila sukni opravdu mini a to i v nejkrutějších mrazech. A vzít si nějaké oblečení pod svetr? To nepřipadalo v úvahu, takže "frčela" holá záda. Jako mnozí další jsem v době studií kouřila, návštěvy hospůdek byly součástí studentského života (ono nebylo moc možností, kam chodit) a nějaká zdravá výživa také nepřicházela v úvahu. Tatarák byla největší lahůdka. 
Vysmívala jsem se starším a divila se jejich péči o mou osobu. Dnes se jim v duchu omlouvám a musím konstatovat, že měli všichni pravdu. Ale já v té době, až na nějakou tu chřipku a anginu, jsem byla zdravá. Dokonce se mi vyhýbaly i dětské choroby. Ty pak přišly v dospělosti. To co dítě překoná během týdne, jsem léčila několikanásobně delší dobu. A takové příušnice v 35 letech, to byl opravdu děs a hrůza.
Nebudu se tady rozepisovat o svých neduzích, některé přišly s věkem -  už musím počítat s "určitým opotřebením" a  k dalším jsem si přispěla sama.  
Člověk si začne vážit až toho, co ztrácí - bohužel (a nejde jen o zdraví).
Kromě zdraví tělesného je moc důležité zdraví duševní. Říkává se - "v zdravém těle, zdravý duch".
Každá nemoc je z 80% stavem duše - toto moudro jsem slyšela kdysi od své lékařky. Dnes díky lékům, které jsem nucena užívat a díky pravidelné prevenci, žiju přiměřeně svému věku a jsem v podstatě v lepší formě, než jsem byla po těch pitomých příušnicích.
Když už náhodou onemocním, tak se snažím dostat se co nejdříve znovu zpět do formy. Také se snažím o své zdraví dbát. Kouřit jsem přestala před 28 lety, dnes mi kouř neskutečně vadí. Dopuju se vitamíny a opravdu se snažím zdravě žít. V mládí jsem občas zavítala do nějaké té hospůdky, dnes už se "chodím rozšoupnout" do lékárny.

Takže .... na zdraví !!!

3 komentáře:

  1. ještě minulý rok jsem taky všechny angíny přecházel, kloktal jsem si solí a kloktadlem a nijak se kvuli nemocem neomezoval, vlastně bych to dělal doted kdyby to pořád šlo..ale už jsem ve stadiu pokročilý destrukce...hezký článek

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤