Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pátek 12. listopadu 2010

Přátelství je vzácný dar


Jan Werich: "Přátelství je součást lidského štěstí"

Přátelství je opravdu velice vzácný dar a ne každý se může z tohoto daru radovat. Já se cítím obdarovaná a současně št'astná, protože mám skutečné přátele.
Přetrvalo přátelství, které vzniklo v době studií, i přes vzdálenost, která nás dělí.
Přátelství, které kdysi vzniklo díky dětem, které jsou stejně staré a dnes mají svůj život, stále trvá.
Přátelé jsou ti, kteří s námi sdílí radosti, ale i naše neúspěchy, naše prohry. Jsou tu, když nám je nejhůř. Víme, že se na ně můžeme kdykoliv obrátit a oni tu jsou, aby nám podali pomocnou ruku, nebo třeba jen poradili, když se cítíme špatně. A stejně tak jsem tu i já pro ně. I když se nevídáme denně, víme o sobě.
Skutečných a opravdových přátel má člověk většinou málo.
Kamarádů, kolegů a známých máme každý spoustu, ale až při opravdovém problému zjistíme, zda se jedná o přítele, nebo je to jen kamarád, který se jako přítel celou dobu tvářil.
Před lety jsem se dostala do problému a tehdy mi nejvíc pomohla dívka o něco málo mladší než moje dcera, o které jsem v legraci prohlašovala, že jí adoptuju. Pomoc z její strany přišla neočekáváně a naprosto nezištně. Zachovala se tak, že jí od té doby pokládám nejen za přítelkyni, ale mám pocit, že je mojí druhou dcerou. Pro mě je to vzácný člověk a sama ví, že kdykoli se na mě obrátí, pomůžu já jí.

Jedno staré přísloví říká: "Počasí a příbuzné si nevybíráš". Přátele si ale vybrat můžeme.

Važme si svých přátel.

4 komentáře:

  1. Alena Ludvíková18. listopadu 2010 v 8:30

    Cítím to přesně tak jako Ty. Přátelství je vzácný dar, který nám pomáhá v dobách zlých a umožňuje poznat, že nejsme na světě sami ...

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi zajímavý blog a je svůj. Ohromně se mi líbil článek o přátelství. Bez něj by život neměl cenu.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤