Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

čtvrtek 10. června 2010

Beatles - fenomén doby

Měla jsem to obrovské štěstí, že jsem zažila tu dobu.

Ty krásné roky, kdy Beatles začínali a kdy hráli všichni spolu. Hity jako Hey Jude, Help a spousta dalších ovlivnily moje vnímání hudby. Beatles byli však první a prvními zůstanou.
Po večerech jsem, jako mnoho dalších, ladila Rádio Luxembourg, abych slyšela to, co naše rádio nikdy v té době nevysílalo.
Bomba pak byla, když se do našich kin dostal první film s Beatles Perný den. Byl sice černobílý, ale bylo to něco převratného. Pak přišel druhý film Help!, který už byl barevný a i když děj byl tak nějak o ničem, vše vyvažovala hudba. Oba filmy jsem viděla minimálně desetkrát.
Na cívkových magnetofonech jsme si nahrávali jejich hudbu a nad každým "novým úlovkem" jsme se radovali. Získat nějakou desku v té době, se rovnalo téměř zázraku. Do dnešních dnů opatruji jako oko v hlavě jedno z jejich posledních alb Abbey Road.
Beatles ovlivnili nejen hudbu, ale přinesli i nový styl. Kolik kluků se jim v té době chtělo alespoň trošku podobat? Nechávali si narůst delší vlasy i když v té době riskovali nemalé problémy.

Dnes mám na CD všechny jejich alba. A stále se mi jejich hudba líbí, při jejím poslechu se vrácím do doby svého mládí, do krásných 60. let.

4 komentáře:

  1. ach jak já ti závidim!!!Já si tu dobu mohu jen představovat :( ....Abbey Road dál opatruj :) ...svá elpíčka si taky hlídám jako ostříž, nikdy bych nedopustila aby se poškrábali a už vživotě bych nedovolila cizímu člověku, aby na ně šahal DD ...no jo, jsem trošku uáááá XD .Beatles jsou můj život :) !!!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, u mě je SONB (Soutěž o nej blog) určitě máš šanci tak se přihlaš! (omlouvám se za reklamu.)

    OdpovědětVymazat
  3. Procházím stará témata týdne a tohle mi ťuklo do oka.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤