Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

úterý 7. května 2024

Jarní intermezzo

Odskočila jsem si nejen od psaní italského deníku, ale i od takzvaně reality všedních dnů. K Vánocům jsme dostali poukaz na ubytování v České Kanadě, konkrétně pod hradem Landštejn.  

Zahájila jsem opravdu "báječně". První večer jsem na dřevěných schodech zakopla o kobercový nášlap a spadla na kolena. Bolelo to jako čert. Jedno koleno krvavé, džíny to naštěstí přežily. Korunu tomu všemu nasadil manžel, který pronesl: "Mrzí mě, že jsem si to nenatočil".  V ten moment jsem byla schopná vraždit. Ale byla jsem ráda, že sedím. Když jsem pak druhý den odmítla jít na delší procházku, došlo mu, že mě to fakt bolí. V podstatě ještě teď. 

Mé články se většinou vyznačují spoustou textu, tato jarní mezihra je bohatá na fotografie. Ty jsou řazeny podle toho, jak vznikly. 

Pojďte se tedy s námi projít po třech krajích: Jihočeském, Jihomoravském a Vysočině:

Náměstí v Třeboni

Interiér zámku Třeboň, kde se nesmělo fotit.
Všude jinde to bylo bez problémů.

Zámek Třeboň

Erb Petra Voka
 
Zámek Třeboň
 
Rožmberská růže

Kostel Panny Marie Královny a sv. Jiljí v Třeboni

Rybník Svět

Interiér Schwarzenberské hrobky ...

... a její krypta


Schwarzenberská hrobka

Zde odpočívá slavný cestovatel Jiří Hanzelka

Kostel sv. Jiljí v Domaníně

Z tohoto kusu dřeva by lyže vyrobit nešlo

Zámek Emy Destinnové ve Stráži nad Nežárkou. 
Otevřen bývá pouze v červenci a srpnu.

Pohled na hrad Landštejn z místa, kde jsme byli ubytováni.

Hrad Landštejn

Landštejn shora

Ve Stálkově byla ještě velikonoční výzdoba. 
Nedivím se tomu, zajíc je velmi povedený

Novogotický zámek Český Rudolec

Zámek bývá nazýván "Malá Hluboká". Je o dva roky starší, než Hluboká. 
Prohlídku za 150 Kč na osobu, navíc na vlastní riziko, jsme s díky odmítli. 
Zdevastovanou památku, u které je opravená jen věž, jsme si obešli. 
Smutný pohled.

Opraví se to? Nebo to dříve spadne?

Zámek Police, který je bohužel přístupný také pouze v červenci a srpnu.
Poprvé otevřel své brány v loňském roce. 

V zámku je umístěno Muzeum RAF

Hrad Cornštejn


I tady jsme narazili na zamčenou bránu. 
V květnu je otevřen pouze o víkendech.


Hrad Bítov jsem vyfotila z okna jedoucího auta

Zámek Uherčice jsme poprvé navštívili v roce 2019 a napsala jsem na blog tento článek
Vypravili jsme se na něj hlavně proto, abychom se podívali, 
co se za uplynulých pět let podařilo opravit.

Už na prvním nádvoří bylo vidět, že opravy pokračují

Ve všech prostorách, kterými jsme procházeli, byly nádherně kvetoucí klívie. 
Oproti první naší návštěvě jsme se dostali do druhého křídla zámku, 
které tehdy vypadalo dost smutně a hrozilo, že se zřítí. 
Původní trasa byla napadena dřevomorkou 
a musely zde být vytrhány podlahy a celý prostor ošetřen. 
Uvědomila jsem si, že srovnávací fotky, až na pár výjimek, prostě nebudou. 
Nově otevřené křídlo zámku je mnohem krásnější, 
i když to starší nás v roce 2019 také ohromilo.

Andělská chodba nám doslova vyrazila dech

Jeden z mnoha lustrů na zámku, jehož interiéry byly rekonstruovány podle starých fotografií. 
Je až neuvěřitelné, že v těchto prostorách byly propadlé stropy.

Kvetoucí šeříky v zámeckém parku v Dačicích

Vnitřní dvůr zámku v Dačicích a zámecká kaple

Zámek Dačice

Ze zámeckého interiéru

Věž kostela sv. Vavřince v Dačicích. 
Prohlídku města nám znemožnilo počasí - déšť, silný vítr a zima. 
Podobně to dopadlo i se Slavonicemi.

Zde jsme bydleli. 
Prostřední a pravé okno v patře patřilo k "našemu" pokoji. Bylo tam fajn.

Barokní kostel Nejsvětější Trojice v obci Klášter

Podmínkou vstupu byla účast nejméně pěti návštěvníků. 
Zkusili jsme oslovit dva páry turistů, jdoucích kolem ... nebyl zájem. 

Tohle už je smutnější pohled. 
Na boku kostela stával klášter řádu paulánů, který byl v roce 1959 stržen. 


Erb nad vstupem do kostela

V obci Horní Pěna, kousek od Jindřichova Hradce, je soukromá ZOO Na Hrádečku






Tato a další fotografie byly pořízeny v ZOO Dvorec u Borovan





Šimpanz si lahev sám otevřel a celou jí vypil. 

Obě zoologické zahrady jsme navštívili v jednom  dni a shodli se, že ZOO Na Hrádečku vítězí. Zvířata tu mají podstatně větší prostory, je tu čisto a navíc leží v klidném prostředí. ZOO Dvorec se rozkládá u poměrně frekventované silnice a některá zvířata tu jsou v méně vyhovujících prostorách. Každopádně za návštěvu stojí obě. 

Opět jsme navštívili krásný kus naší země. Máme tu tolik památek, že není v silách je všechny vidět. Dalším poznatkem je to, že dávno už neplatí, že se u nás památky otevírají 1. dubna. O tom už jsme se přesvědčili loni, kdy jsme navštívili Jižní Čechy. 
O některých navštívených památkách určitě napíšu samostatný článek.


31 komentářů:

  1. Milá Alenko, já jsem se opravdu hodně těšila na fotky i popis vaší jarní dovolené, protože jsem věděla, kam jedete a Slavonice i široké okolí byly mnohdy naším cílem dovolených v každém období roku. Z Maříže máme doma i nějaké to nádobí, ale slouží třeba na štetce a tužky a pod. Takže mohu s radostí prohlížet tvé fotky pořád dokola a u každé z nich říkat, tady jsme byli a tohle jsme viděli a nakonec zjistit, že se mnohé změnilo k lepšímu a je to i důkaz, že pěkná dovolená se dá pořídit tady, u nás - pokud tedy Němci a Rakušáci neposílají mraky plné deště bidlama k nám.
    Co my jsme se v okolí Slavonic najezdili na kole a loni jsem objevila tu Polici a znova jsme ( vlastně inspirováni tebou ) navštívili opravené Uherčice.
    Malá Hluboká je malinko v lepším stavu, než když jsme tam občas projeli na kole my. Ale nic moc.
    Alenko, až na ten úraz - moc pěkná dovolená. A manžel? - vtipálek, jednoho podobného mám doma. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji za komentáíř. Nějakou chvilku mi to trvalo, než jsem vybrala fotografie a dala je sem na blog. Navíc se mi "povedlo" už téměř hotový článek smazat. Maříž jsme také měli v plánu cest, ale počasí a kolena byla občas proti. A navíc bych si určitě (k manželově nevoli) nakoupila nějaké hrnečky. Polici jsme také objevili náhodou, přijeli jsme totiž do Uherčic půl hodiny po začátku prohlídky a čekat tam dvě a půl hodiny na další, se nám nechtělo. Takže teď o ní víme a třeba se někdy zadaří si jí prohlédnout i zevnitř. Ráda bych se do této části naší země ještě někdy vrátila.
      Koleno ještě trochu bolí, ale normálně funguji. A manžel? Jsme spolu už skoro padesát let, ale občas je opravdu na zabití. 😀
      Měj hezké dny a opatruj se. 🍀🌸

      Vymazat
  2. Alenko,měli jste moc krásnou dovolenou.Těch památek je opravdu všude hodně a ač se člověk snaží nemůže je všechny stihnout.
    Také bych se příště ráda podívala někam na jih republiky.zatím jsme vždy na severu.Já ještě pořád nemám hotové všechny príspěvky z naší jarní dovolené.Už je budu asi více spojovat,čeká mě v červnu operace očí.
    Moc ráda jsem se podívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji. Souhlasím s tebou, že se opravdu nedá vše stihnout.
      Na jih mě to lákalo vždycky. Jezdili jsme pravidelně na Šumavu, kde bych klidně mohla dělat průvodce. Trávili jsme tam téměř celé prázdniny, což mi umožňovala práce ve školství a každé léto sedm týdnů volna a také nezapomenutelné přátelství se správcem kempu v Horní Vltavici. Cítili jsme se tam jako doma. Začátkem prázdnin jsme tam odtáhli karavan, já se pak vrátila na první týden kvůli práci do Prahy. Manžel za námi jezdil na víkendy a pak v srpnu na dovolenou a já potom zase poslední prázdninový týden musela opět kvůli škole do Prahy, protože byl "přípravný týden". Oba naši potomci zůstali Šumavě věrní a stále se tam rádi vracejí. Z Vltavice jsme vyráželi do blízkého i vzdálenějšího okolí na výlety. Pamatuji si Lipno jako příjemnou obec. Dnes je to turistický a hlavně předražený rezort. Asi si toho dost pamatuji. 😀
      Muž byl loni na oční operaci, má nové čočky a brýle má jen na čtení. Předtím mu hrozilo, že přijde kvůli vysokým dioptriím o řidičák. Teď vidí jako rys. Budu ti držet pěsti. ✊✊🍀
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  3. Alenko moc hezké fotografie z jarní dovolené. Některá místa jsme před lety navštívili, ale některá ani neznám. Je smutné, že se všude udává, jak se v dubnu otevírají památky, ale není to vždy pravda. Mě třeba zarazilo, že mnoho míst je o svátcích, sobotách s nedělích zavřených, kdy lidé cestují a zájem o prohlídky by byl. Je to tak i u nás, například Loreta. Měj se moc hezky a koleno už je snad v pořádku a doufám, že je to poslední "bolest" co tě potkala o dovolené, že už to máš vybráno na vždy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuju. Ono těch míst, která stojí za návštěvu, je opravdu hodně. Také některá neznám. Loni jsme měli naplánováno spoustu míst, která bychom chtěli navštívit, byli jsme tam v dubnu a zjistili, že spousta památek začíná fungovat až od května. A letos jsme se přesvědčili o tom, že ani ten květen není žádná jistota. S Loretou jsi mě překvapila. Je to dost nepochopitelné, že o víkendu je zavřená.
      Koleno ještě trochu bolí, v podstatě obě. To zraněné se hojí. Obávám se, že to není poslední problém. Teď čekám na výsledky jednoho vyšetření a zatím nic dlouhodobě neplánuji.
      Měj hezké dny. 🍀🌸

      Vymazat
  4. Alenko, jen zírám, kolik jste toho stihli! Vidím milá, známá místa, Na Landštejn se chceme vrátit, Český Rudolec vypadá už roky stejně...
    O Polici jsem nedávno četla, Kostel v Klášteře a Uherčice mám stále jen na seznamu...
    Doufám, že koleno už máš vpořádku.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, stihli jsme toho opravdu hodně, i když některé památky jsme viděli jen zvenčí. Ráda bych se tam ještě někdy vrátila. Police byla pro nás novinkou, vůbec jsem o ní neměla tušení. Uherčice určitě doporučuji, stojí za návštěvu. Dozvěděli jsme se, že příští rok bude věnován rodu Collalto, který byl posledním vlastníkem zámku. Kostel v Klášteře jsme viděli jen zvenčí, což mně mrzí. Dočetla jsem se, že s v něm sbíhají tři léčivé prameny, které se spojují v jeden a vyvěrají do studánky před kostelem. Došlo mi, že jsem fotku studánky zapomněla do článku dát.
      Kolena ještě trochu bolí, poraněné se dobře hojí. Už normálně funguji.
      Měj hezké dny 🍀🌸

      Vymazat
  5. Tak to je dnes pořádná nálož fotek. Opravdu krásný kus naší země jste navštívili. Já ten náš jih moc neznám. Takže moc ráda jsem si fotky prohlížela.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji. Je to opravdu krásný kus země. Jak už jsem napsala, jih mně vždy přitahoval. Pro změnu moc neznám východ Čech a Moravu jen z rychlíku. Opravdu není v silách vše procestovat a důkladně poznat.
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  6. Ali, jsem tu už podruhé a s velkým zájmem jsem si vše prohlédla a pročetla. Proč? Brzy nás čeká pobyt v podobných místech, určitě z poloviny to bude pro nás podobné, tak jsem ráda za čerstvé zpravodajství. Také máme leccos v plánu, jen raději zavřená památka než popisovaný pád. Budu se těšit na další články, budu mít možná srovnání s naším pobytem.
    Ať se daří a koleno funguje. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji a jsem ráda, že se ti fotky z míst, která brzy navštívíš, líbily. Věřím také tomu, že se ti bude v oblasti České Kanady také líbit. Souhlasím s tebou, že narazit na zavřenou památku je méně bolestivé, než pád. Už normálně funguji, i když to ještě bolí.
      Měj hezké dny. 🍀🌸

      Vymazat
    2. Po včerejšku to musím upřesnit. Psala jsem podle fotek míst, která jste navštivili a já jsem se nepodívala do mapy na Landštejn. My tedy v Č. Kanadě ubytováni nebudeme, máme dva pobyty, nejdříve jedeme ještě dál na Šumavu a pak na jižní Moravu. Některé památky a cíle mám v plánu podobně jako vy, uvidím, jaké bude počasí a co stihneme. Je to oblast památkami a turistickými místy přímo nabitá.
      Ať se daří. 👍 ☺

      Vymazat
    3. Hani, Šumava je moje srdeční záležitost. Začali jsme tam jezdit v roce 1982, kdy dceři byl rok a trávili tam později v podstatě celé prázdniny. Dodnes se tam vracíme, stejně jako obě naše děti. Pokud máte rádi památky, doporučuji navštívit Prachatice. Za návštěvu stojí hrad Kašperk, či Kašperské Hory nebo Sušice. A pokud dáte přednost přírodě, je tam toho na výběr spousta. Krásné jsou slatě, hezká je naučná cesta Povydří. Kousek od ní je vlčí výběh (mezi Srním a Antýglem), nedaleko Kvildy pro změnu výběh jelenů a rysů. Až budete přejíždět na Jižní Moravu, nabízí se návštěva Českého Krumlova, hradu Rožmberk, kláštera ve Vyšším Brodě, nedaleko od něj je Čertova stěna. A pak dál Nové Hrady, úžasné Terčino údolí. Pak krajinou rybníků do Třeboně .... pak jsou místa z mého článku. Uherčice, které také mohu doporučit už jsou v okrese Znojmo, tedy v Jihomoravském kraji. A tam je taky nepřeberně památek.
      Moc držím palce, aby vyšlo počasí a hlavně aby se vám tam líbilo.
      Měj hezké dny.🍀

      Vymazat
  7. Panejo, to je pamětihodností! Z toho všeho jsem byl snad jen ve Třeboni, protože když už mám trochu času, jezdím skoro pořád jen do Prahy :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, jih je opravdu bohatý na památky a nejen na ně. My byli v Třeboni před spoustou let, tehdy jsme to spojili s Hlubokou a Trocnovem a otrávili dceru, která s námi byla a která památky moc nevyhledává. V poslední době dává přednost rozhlednám, k nelibosti svého manžela, který trpí závratí. 😀 Ač obyvatel Prahy, stále mně to víc a víc táhne mimo ní.
      Měj hezké dny. 🍀🌸

      Vymazat
  8. Jižní Čechy, díky Vítkovcům, jsou na památky velmi bohaté. Však se o jejich panství říkalo že to je království v království a vítkovský, nebo též rod pánů z Růže byl mnohem bohatší než samotný královský přemyslovský rod. V ZOO na Hrádečku jsem nebyla, ale ve Dvorcích ano. Máš pravdu, není zrovna z největších, ale jejich sbírka kober je největší a nejucelenější u nás a možná že i v Evropě. To pro milovníky hadů. Pro mne to byl spíš velmi nechutný zážitek, neb hady nemůžu ani na obrazovce televize natož na živo za sklem ..... Na Landštejn bych se někdy ráda podívala, a pak do kláštera ve Vyšším Brodě. Byť k hrobu mého oblíbence ( v českých dějinách zatracence) Záviše z Falkenštejna není možné se dostat neb už leží v klauzuře. Ale alespoň navštívit hrob Violy Těšínské, a ostatních Voků kteří jsou zde pohřbeni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, děkuji moc za komentář. S tou bohatostí na památky souhlasím, stejně tak i s tím, že rod Vítkovců si budoval svá panství a králové se museli mnohdy "doprošovat" o jejich pomoc.
      Shodou okolností byla v obou ZOO terária uzavřená z důvodu rekonstrukce. Ve Dvorci jsme byli už podruhé, takže při první návštěvě jsme terárium viděli. S hady a podobnou havětí to mám podobně. Prostě zvířátko musí mít kožíšek. Na tohle mi nedávno odpověděla dcera: A co pavouci?"😀
      Landštejn za návštěvu rozhodně stojí. A Vyšší Brod? Byli jsme tam před lety a dodnes mně mrazí, když si vzpomenu, že při vstupu do chrámu Nanebevzetí Panny Marie se z kůru rozezněl nádherný hlas. Studentka hudby z Karlových Varů tu účinkovala při prohlídkách. V gotickém sklepení jsme viděli hrob Petra Voka a dalších. Loni jsme si chtěli návštěvu zopakovat, když jsme byli ubytovaní v Rožmberku, ale ve druhé polovině dubna byly jen objednané prohlídky v cizích jazycích. Prohlídky tu jsou až od května.
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  9. Aleno, viděli jste toho spoustu, jen škoda, že vás trochu vypeklo počasí (třeba Slavonice za procházku určitě stojí). Řadu míst znám - třeba v Třeboni jsme byli letos v únoru, ale nabídla jsi mi jiné pohledy. A něco beru jako tipy do budoucna. Český Rudolec se za těch asi 5 let moc nezměnil, ale pořád doufám, že to nakonec dobře dopadne a na celkovou rekonstrukci dojde. Když jsme tam byli mi, tak nebyl přístupný vůbec. Pokud jde o otevřené památky, tak sice v dubnu začíná sezóna, ale obvykle je první dva měsíce otevřeno jen o víkendech. My navíc jezdíme hodně mimo sezónu, takže pohled na zavřené brány důvěrně znám.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, viděli jsme toho opravdu hodně. Počasí nám trochu zhatilo plány, či spíš je změnilo. Slavonice známe, byli jsme tam v roce 2019 a prošli se jimi. Jediné místo, které jsme tehdy vynechali, byla věž kostela, kde také bylo nutné, aby zájemců bylo nejméně pět. Možná se to za těch pět let změnilo.
      O Český Rudolec se stará akciová společnost, která obhospodařuje také hospodu a pivovar. Oba tyto objekty jsou zrekonstruované. Snad se dostane i na opravu zámku.
      Příště, bude-li nějaké, raději pojedeme až v červnu, aby byla větší pravděpodobnost, že bude na více místech otevřeno.
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  10. Alenko, tak to byla dovolená plná zajímavých zážitků. Třeboň a okolí jsme také projeli, zámek Emy Destinové byl tenkrát také zavřený. Líbil se mi Jindřichův Hradec, ale tolik památek co vy, jsme nenavštívili. Krásné fotky za které moc děkuji, zaujal mě kostel v Jiljí, je nádherný. Měj se hezky, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem moc ráda, že se ti líbily fotky. Zažili a viděli jsme toho hodně. Jindřichův Hradec známe už z dřívějška, nejen zámek a hrad, ale i město. Zámek Emy Destinnové bych moc ráda viděla. Třeba se to v létě zadaří.
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  11. Alenko, tak to byla dovolená plná zážitků. Moc pěkné fotky. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji. Bylo to opravdu plné zážitků.
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  12. Alenko, to je tedy pořádná dávka zážitků. Znám jen Třeboň a Uherčice jsem teď viděla v televizi. Vše je velmi lákavé.
    Měli jste moc pěkný výlet. Budu se těšit na další zážitky.
    Pěkný konec týdne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, zážitků jsme měli opravdu nepřeberně. Uherčice za návštěvu rozhodně stojí. Dnes se návštěvníci mohou pokochat tou nádherou, kterou se podařilo obnovit a na druhé straně si prohlédnout fotky, jak zámek vypadal poté, co na něm "hospodařila" armáda a zemědělci. Dokonce mu hrozilo i zbourání. Naštěstí k tomu nedošlo.
      Měj hezké dny. 🌸🍀

      Vymazat
  13. Alenko, stihli jste toho hodně a snad už koleno nebolí. My se dlouho nikam nepodivame,máme na starost manželovu sestřenici,spadla na chatě, první rentgen prý zlomená pažní kost. Dnes rentgen druhý, prý jejej pažní kost je v pohodě,vy máte tříštivou zlomeninu kloubů😱. Takže o zábavu postaráno,74 letou bezdětnou sestřenici nemůžeme nechat v tomto případě osudu. Tak jsem ráda, že aspoň cestují na blogach👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už jsem si o tvé sestřenici přečetla na mobilu, ale tam je trochu problém vložit komentář. Tedy alespoň pro mně. Je naprosto pochopitelné, že jí nemůžete nechat samotnou a že se o ní postaráte. Věřím, že kdyby tomu bylo naopak, ona se také postará. Tříštivá zlomenina kloubu je pěkný malér, takže moc držím pěsti, aby se to, pokud možno co nejlépe, vyhojilo. ✊✊🍀
      Kolena už jsou docela v pořádku, dnes jsem si dokonce troufale klekla na podlahu, když jsem štrachala ve skříňce. O následném zvedání se raději pomlčím, ale to už není vina kolen, ale celkové chátrání tělesné schránky. 🤣
      Měj hezké dny. 🍀🌸

      Vymazat
  14. Ali, moc děkuji za tento článek. Většinu míst jsme také navštívili, a proto jsem ráda, že vidím, jak pokročily opravy Uherčic, mrzí mne, že Český Rudec je ve stejném zubozenem stavu. Těšila jsem se,.že mne pozveš do hradeb Coršejna, protože ten jsme viděli jen z lodi. Zahájit pobyt takovým nešťastným pádem je opravdu smůla. Stejně zahájil kdysi dovolenou ve Znojmě můj syn, ale tam došlo i na rozvržení kalhot pořádně sedřené kůži s krvácením. Pak mu to i mokvalo, léčili jsme to dost dlouho. Ujela mu při utíkání noha na šotolině.Ali, ještě, že sis nic nezlomila.

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Alenko, děkuji za pěkný článek, plný krásných fotek. Nechat běžné dny být, to bych teď potřeba, ale ta realita je tak tvrdá, že to nejde, takže jsem teď vděčná za každou věc, která mi pomůže na to všechno nemyslet.
    Měj se hezky. 🙂

    OdpovědětVymazat
  16. V Dačicích jsem kdysi byl. Hodně kralsné místo.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤