Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

úterý 2. dubna 2024

Italský deník 2023 - 4. část

 Pokračování předchozí části


Úterý 6. června 2023

Probudila jsem se už v šest hodin, ale přišlo mi hloupé vstávat tak brzy. Obrátila jsem se na druhý bok a podařilo si mi ještě usnout. Napodruhé jsem se vzbudila až před půl devátou. To už se mi hodně dlouho nepovedlo. Zjistila jsem, že v noci opět pršelo. Až později jsem si uvědomila, že jsem v noci slyšela bouřku, ale zaspala jsem jí. Snídali jsme uvnitř a já po snídani šla na balkon utřít vodu z nábytku a koštětem jí vyhnat na schody. Nebyla to jen voda, ale i spousta jehličí z pinií. Pak jsem si sedla na balkon s deníkem. Podle předpovědi mělo opět pršet. Muž si telefonoval s bratrem, který byl tou dobou v Maďarsku, a ten mu řekl, že počasí tam také za moc nestojí. A navíc prý jeho kamarád je na Istrii a tam je vyloženě hnusně.

Vydali jsme se do centra koupit deštník. Jeden máme v autě stabilně, ale už je to taková chudinka. Navíc můj muž nerad chodí pod deštníkem ve dvou, takže mi ho většinou nechává a raději mokne. Prošli jsme spoustu obchodů a pochodili až na Viale dei Pini. Kousek odtud jsme před čtyřmi roky bydleli. Když jsme šli do centra, všimli jsme si, že se obloha opět hrozivě mračí a cestou zpět do apartmánu začalo pršet. Tentokrát muž nepohrdl novým deštníkem. I když remcal. Já jsem mrňavá a on je vysoký, takže chůze ve dvou pod jedním deštníkem rozhodně není ideální.




Bylo to jako na houpačce. Chvíli déšť a chvíli sluníčko. Chudáci ti, kteří tu jsou jen na týden, napadlo mně znovu. Zkusila jsem přeorganizovat balkon. Byl poměrně úzký, v rohu byla skříňka na plynovou bombu. Vedle ní se vejde jedna židle. Sušák na prádlo šel dát jen do vchodových dveří, navíc jedno jeho rameno muselo zůstat zavřené. Navíc ještě muselo být otevřená i druhé půlkřídlo dveří, abychom prošli. Další variantou bylo to, že budeme sedět ve dveřích. Připadala jsem si opět, jako když skládám puzzle.

Po obědě jsme seděli chvilku na balkoně, než nás vyhnal další déšť. Opět střídavé počasí. Jít k moři? Výsledek byl víc než nejistý. Během odpoledne přišly dvě bouřky. Z balkonu jsme sledovali, jak místní silničáři hoblují ulici, asi byl optimální čas, dělat to během siesty. Většinou Italové siestu dodržují a všude bývá klid. Tady si na ní asi moc nepotrpí. Možná si všimli, že je začátek sezóny a ulice Via della Chiesa a další, svým povrchem připomínají tankodrom.





Na vedlejší zahradě řezali nalomenou větev pinie, pravděpodobně důsledek jedné z nočních bouřek. Hrozila pádem na ulici. Obdivovala jsem prošedivělého pána, který s hbitostí veverky šplhal s motorovou pilou opakovaně do výšky, až nad úroveň střechy. A pak opět pršelo. Vzala jsem si plastovou židli, dala jí mezi dveře, kde jsem dobře viděla na čtení. Kolem šesté se vyklubalo sluníčko. Na nás nesvítilo, balkón byl situovaný jihovýchodně, ale ozářilo domy naproti. Vydali jsme se alespoň na procházku. Oba jsme doma opět zapomněli mobil, o foťáku nemluvě. Docela mě to mrzelo, bylo by co fotit.

Po večeři jsme si chvilku četli a pak opět uvnitř hráli do půl jedenácté karty.


Středa 7. června 2023

Probudila jsem se v sedm hodin, chvíli se převalovala a doufala, že se mi ještě podaří usnout. Nepovedlo se to, takže jsem po asi 20 minutách vstala, tiše zavřela dveře od ložnice a po ranní hygieně si sedla na balkon s deníkem. Jsme tu už od soboty a ještě jsme nebyli u moře, nepočítám-li nedělní procházku, abychom věděli, kam chodit.

Před osmou se ozvala sbíječka. Asi opraváři místních komunikací pokračují v započatém díle. Před naše dočasné sídlo dorazili ve čtvrt na devět. A pokud ještě někdo do té doby spal, byl probuzen. Včetně mého muže.

Po snídani jsme se konečně vydali k moři. Teplo nebylo moc závratné, ale konečně svítilo sluníčko. Obloha nad pevninou opět hrozila mraky, ale všimli jsme si, že se vůbec nehýbou. Voda byla studená. Žádný div. Po dvou dnech dešťů a teplotách 17°C to tak muselo dopadnout.






Po obědě a siestě jsme šli k moři znovu. Zatímco dopoledne nás bylo na pláži opravdu jen pár, odpoledne se to slušně zalidnilo. Zalezla jsem pod deštník do stínu, netoužila jsem po tom, abych se hned spálila. Dívala jsem se na nedaleko ležícího pána, který tu byl už ráno, když jsme přišli. Bylo mi jasné, že tu musel být i přes poledne. Barva jeho kůže o tom vypovídala více než dostatečně. Tohle asi bude hodně bolet.

Kolem čtvrté hodiny přijel na pláž pojízdný bar se zmrzlinou a ledovou tříští. Vzpomněla jsem si na Palinuro, kde bylo také něco podobného. Tehdy na pásech, na rozdíl od tohoto, který měl kolečka.



Okolo páté začal foukat ostrý a ledový vítr a od pevniny se hnaly černé mraky. Záměr zůstat na pláži až do večera padl. Pláž se začala vylidňovat, protože i slunce se skrylo za mraky. Zabalili jsme ležení a vydali se k domovu. Tam jsem se podívala na internet v mobilu a zjistila, že podle radaru jsou nad pevninou hodně silné bouřky, táhnoucí se v dlouhém pásu. Déšť ale nedorazil, asi se zastavil nad lagunou. Po večeři jsme seděli na balkóně. Konečně to bylo možné. Když se začalo šeřit, šli jsme dovnitř a opět hráli karty. Hru jsme ukončili tentokrát dříve, ráno se bude brzy vstávat.


Pokračování příště



25 komentářů:

  1. Alenko, máš pravdu, že ten, kdo byl jen na krátkodobé dovolené, moc si moře neužil. To naštve, ale příroda si poručit nedá. Těším se na další tvoje zápisky a doufám, že už budou i fotky se sluníčkem nad hlavou. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to tak. My se seznámili s manželi z Brna, kteří tam byli na týden a prohlašovali, že jsou pravidelnými hosty, ale že tak hnusné počasí tam ještě nezažili. Bohužel, občas je matka příroda proti.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  2. Aleno, koukám, že na začátku pobytu vám počasí fakt nepřálo... Jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, počasí nám opravdu nepřálo, ale vzhledem k tomu, že jsme tam byli na tři týdny, stále byla naděje na zlepšení.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  3. Je to nepříjemné,ale už bych řekla,že se počasí umoudřuje.Na výlety to taky není.Já sebou vždy vezla aspoň tři knihy.Opalování kvůli pihám na mě nebylo a pokud jsem nebyla v moři,tak jsem pořád četla.Nám naštěstí u moře nikdy moc nepršelo,za to u nás v Čechách jsme pár propršených dovolených měli.Alenko, už se těším na sluníčko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, ten první týden byl opravdu, co se počasí týče, ne příliš vydařený.
      Vozila jsem si sebou většinou deset knížek a většinou je stačila během tří týdnů přečíst. Čtečku mám už několik let a trvalo mi dost dlouho, než jsem jí vzala na milost. Během dovolené jsem zvládla přečíst čtyři díly Husitské epopeje od Vondrušky a ještě další knihy, které mám ve čtečce stažené. Se sluněním musí být člověk opatrný. Já se mu vystavuji ráno a navečer, jinak jsem zalezlá pod deštníkem. Nicméně párkrát se mi "povedlo" se někde přismahnout.
      I já zažila dost propršených dovolených. Hlavně na Šumavě dokáže pršet hodně dlouho.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  4. Ještě dřív, než si to napsala jsem myslela na ty, kteří měli dovču jen týden... Pevně věřím, že se příště dočtu, jak se počasí uklidnilo a ustálilo a vy jste si moře užívali jak se patří!
    Alenko, početla jsem si. Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bylo mi těch, kteří tam byli na týden opravdu líto, protože si moře moc neužili. Dost jich tam bylo navíc autobusem a byli odkázáni pobývat na místě, nebo se vydat někam místní dopravou.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  5. Jednoho dne určitě došlo Alenko k obratu počasí a bylo koupání i výlety a taky víc fotografií.👍 S tím deštníkem je to stejné u nás, vlastně to byla věc, když jsem se pohybovala o fran. holích. Můj muž držel svůj deštník mimo sebe a můj věčně mimo mě. Bylo mu jedno, že mám nepromokavou bundu s kapucí 🙈leje,ven se nepůjde ani omylem a bylo.🥰
    Alenko,těším se na další reportáž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, k obratu došlo, dojdu k tomu v dalších částech. Co se fotografování týče, tak jsem fotila tentokrát hodně málo. Nevím proč. Foťák jsem měla od dubna ve dvou servisech a asi jsem mu nějak odvykla. Hodně fotek bylo pořízeno mobilem, který byl většinou po ruce. Byly dny, kdy jsem na foťák ani nesáhla. Chodit ve dvou pod deštníkem, když je někdo vysoký a druhý je prcek, je problém. Když drží paraple muž, prší na mně, když ho držím já, vrčí, že má dráty na hlavě. 😂 Ale jinak jsme docela normální. 😂 Pláštěnky máme oba, jsou to takové peleríny s kapucou a už jsme v nich absolvovali hodně cest. Já chodím v dešti ráda, to je pro nás astmatiky balzám na plíce, když je vyčistěný vzduch.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  6. Alenko, moc pěkný nápad zaznamenávat vše do deníku. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, deníky píšu už spoustu let. Dříve to byly jen kusé poznámky, kolik jsme toho najeli, kde jsme byli, co jsme viděli a také kde a za kolik tankovali. Až později jsem začala být "poněkud epická". 😀
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  7. Už teď se těším na pokračování !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za komentář. Pokračování mi jde poněkud pomaleji, snažím se něco dělat na zahradě, sice to není ještě na sto procent, ale i snaha se cení. Takže si na počítač a potažmo blog tak trochu kradu čas.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  8. Alenko, to počasí dovede potrápit. A o dovolené je to o to nepříjemnější. Snad se to změnilo, dozvím se v dalších dílech...
    Já jsem měla slejvák při první návštěvě Benátek a to bylo, jako by na nás vylévali kýble vody a chodili jsme ve vodě do půl lýtek.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, souhlasím s tebou, že počasí opravdu dokáže někdy pěkně potrápit.
      V Benátkách jsme zažili vedro na padnutí, kdy jsme hledali stín a posedávali v něm a na druhou stranu i spoustu vody, kdy se chodilo po lávkách, které byly vybudovány na San Marco.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  9. Takové počasí o dovolené je k uzoufání, na druhou stranu, vedro k zalknutí asi taky není úplně to pravé ořechové. Člověk si nevybere :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jak se říká - počasí a příbuzné si člověk nevybere. 😂 Naštěstí jsme tam byli na tři týdny, takže to deštivo zkraje pobytu se dalo přežít. I když to bylo otravné.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  10. Pojízdní zmrzlináře mne vždycky fascinovali.
    Já zmrzliny zbožňuji.
    Hlavně talijánské gelato.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pojízdní zmrzlináři se vyskytují ve městech poměrně často. Nějak to k tomu létu patří. Pojízdný plážový bar jsme zažili podruhé.
      Miluju také zmrzliny, hlavně sorbet, kterému dávám přednost.
      Hezké dny vinšuju.🍧

      Vymazat
  11. Ali, v Benátkách jsem byla třikrát, ale vždy ten podobný scénář - procházky městem, cesta tam, kde jsme ještě nebyli, ale zase návrat návrat do míst, která prostě k Benátkám patří, plavby lodí... To je pro mne víc, než zmrzlina.
    Ovšem, vy za tu dobu, jste tu oblast stihli poznat i z jiné strany a tím je to zajímavější. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my byli v Benátkách už poněkolikáté. Podruhé jsme se tam plavili lodí z přístavu v Chioggii. Plavba trvá dvě hodiny a celou dobu je na co se koukat. Ostrov Pelestrina je malebný a připomíná tak trochu Murano. Pak plavba podél Lida a na druhé straně spousta ostrůvků v laguně a za nimi průmyslová část Benátek Marghera a Mestre. Už z dálky jsou vidět věže kostelů. Loď připlouvá na San Marco a pak už je na každém, aby se šel podívat na místa, která zná, či na ta, která teprve pozná. Jako se to stalo nám. Ale o tom až později.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  12. Vija
    Dočítám deník a čekám na slunečno, týden by opravdu za nic nestál. My můžeme jezdit jen o prázdninách a to déšť i vítáme. Zmrzlinář je skvělá záležitost. Těším se na pokračování. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji za komentář. Neboj, slunečno bude. 😀 Také jsme jezdívali o prázdninách, jednak děti jindy nemohly a já navíc jeden čas pracovala ve školství. Až pak jsme začali jezdit v červnu, měla jsem v práci kolegyně, které měly děti školou povinné, takže jsem pak zaskakovala během prázdnin.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  13. Alenko, to počasí jste tam měli fakt dost deštivé. Takže deštník povinně s sebou. Jsem zvyklá, že na dovolenýcj prší jen ojediněle. :-) Měj se hezky. :-)

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤