Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

sobota 2. března 2024

Kus temné historie

 Byl podzim 1981, kdy přišla kamarádka s očima navrch hlavy. "Teď mě volala Líba, prý mají sestřičky zakázáno chodit od tramvaje zkratkou." A pak mi řekla, že se po Motole pohybuje vrah, který prý už zabil několik žen. Dceři bylo v té době půl roku a já se s kočárkem a tříletým synem courala často po Hvězdě či Ladronce a občas šla sadem do Motola. "Radši už daleko nechoď", doporučila mi kamarádka. 

Na tohle vše jsem si vzpomněla, když jsem v televizi viděla první část krimi seriálu Metoda Markovič: Hojer.  Seriál začíná právě tímto případem, kdy se policii zpočátku nedařilo zjistit pachatele. Objevil se úchyl, který sestřičky pronásledoval na ubytovnu, ale ten měl na inkriminovanou dobu alibi. Až po čase policie pachatele odhalila, v podstatě náhodou. 

Při jeho výsleších vycházela na povrch další hrůza, zavražděná žena v Motole byla už pátou a naštěstí poslední jeho obětí. Ne, nebudu prozrazovat děj. Všeobecně známý příběh nejbrutálnějšího sadistického vraha a kanibala Hojera, se dočkal filmového zpracování. Seriál klade důraz na psychologickou složitost Hojerova charakteru a na morální dilemata spojená s jeho činy. Významnou postavou je major Jiří Markovič, jehož metody jsou využívány k odhalení a dopadení sériového vraha. Nabízí se pohled do složitosti a výzev, kterým čelí práce policejního vyšetřovatele. Markoviče ztvárnil velice autenticky Petr Lněnička.

Zdroj fotografie: Internet

Metoda Markovič: Hojer byl oceněn na mezinárodním festivalu Serial Killer jako nejlepší seriál ve střední a východní Evropě. Petr Uhlík v roli Hojera byl autenticky odpudivý a uvěřitelný a místy z něj šel strach. Jeho herecký výkon je široce oceňován. 

Zdroj fotografie: Internet

Četla jsem, že se připravuje další seriál Metoda Markovič, který bude věnován vyšetřování spartakiádního vraha Straky. I k tomu se váže vzpomínka. U nás v knihovně pracoval bývalý policejní vyšetřovatel, který už byl v penzi. Před tím kromě své práce dělal odborného poradce u filmů a seriálů, věnujících se kriminálním činům. V souvislosti se Strakou se zmínil, že při jedné z rekonstrukcí měli všichni odjištěné pistole. Prý ve skrytu duše doufali, že se přihodí něco, kdy budou moci zbraň použít.

Šestidílný seriál je zatím k vidění na Voyo a já pevně doufám, že se časem objeví i na běžném televizním programu. Určitě stojí za to, ho vidět. 



33 komentářů:

  1. Alenko, až mě zatrnulo, že jsem seriál propásla, zatím jojo (Voyo), tak tomu programu říkáme ještě nemáme, nechceme. Nicméně na ten seriál se těším, nicméně vědět, že se pohybuješ místy nebezpečnými, není o co stát. Mě stačilo jedno přepadení, dá se říct za bílého dne v naší ulici, to je už takových 20 let zpět. Dlouho jsem se pak zastavovala a nechala osobu za mnou projít kolem mě, nesnesla jsem, když šel někdo za mnou, vlastně ani dnes to nemám ráda, těžko se však tomu vyhnout. Alenko, doufám, že se zotavuješ, bude líp jak zdravotně, tak počasím. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jsou všelijaké zážitky v životě a některé ani nejsou veselé. Ještě jsem neslyšela, že by nějaká žena přepadla a znásilnila chlapa. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, ani já ne 😀

      Vymazat
  2. O seriálu jsem zatím jen četla, taky nemáme Voyo. Jsem na něj zvědavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, věřím tomu, že se seriál za nějaký čas objeví na Nově.
      Měj prima dny. 🍀

      Vymazat
  3. Na tento typ seriálů se už nekoukám, protože bych se bála vylézt ven. Přeji ti moc hezké dny a hlavně zdravíčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já mám v oblibě knihy s tímto žánrem a dívám se i na televizi, či zajdu na nějaký film do kina.
      Moc děkuju za přání zdraví a přeji též hodně zdraví, zejména tvému manželovi. 🍀🙏

      Vymazat
  4. Alenko, děkuji za připomenutí, o seriálu jsem něco málo četla, ale zatím jsem neviděla.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, hodně se o tomto seriálu v poslední době píše. Zatím jsem nečetla žádný negativní článek, dokonce i potomci Jiřího Markoviče konstatovali, že "vidí" svého tátu.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  5. Voyo nemáme, takže budu muset počkat, ale určitě se na něj podívám.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, rozhodně to stojí za vidění. Nově se to tentokrát opravdu povedlo.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  6. Jsem na ten seriál docela zvědavá. Zatím je jen na VOYO a to si neplatím. Jinak bych se také bála chodit v místech, o kterých bych věděla, že se tam něco stalo. I u nás ve městě jsou místa, kterým se vyhýbám v určitou dobu. zatím se tam sice nic nestalo, ale pověst těch míst není nic moc v určitých obdobích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, pevně doufám, že se za nějaký čas seriál objeví i na neplacené platformě.
      Co se týče nebezpečných míst ... sousedku přepadl nějaký člověk na kraji naší ulice. To už bych nemohla vystrčit nos z baráku.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  7. To že se konečně natáčí parádní seriály mi kazí radost to, že jen na placené platformy. Byť Prima je po půl roce většinou přepošle na veřejnost tak Nova si je drží jen na Voyo. A že bych si něco platila jen kvůli jednomu nebo dvěma seriálům to se na to vykvajznu. Takže bohužel, tenhle seriál ke zhlédnutí jinde nebude. Teď se jen Nova uvolila mimořádně k výročí uvolnit první řadu Ivety. O druhé řadě už rovnou ohlásili že jí neuvolní....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já pevně doufám, že se to za nějaký čas objeví. Možná, až si bude chtít Nova vylepšit sledovanost. Veškeré recenze, které jsem četla, jsou pozitivní.

      Vymazat
  8. Alenko, asi to bude zajímavé, ale také si nedopřávám krimi seriály. Mně stačí běžný život.
    Měj se pěkně. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, za shlédnutí to stojí každopádně. Já mám tento žánr v oblibě, nejen co se týče filmů a seriálů, ale i knih. Začalo to už v dětství, kdy vycházela série Smaragd, která měla vždy zelený přebal a i listy v knize byly zelené. Rodiče měli tento žánr v oblibě a knihy kupovali. A já jsem od mlada vášnivý čtenář, který přečetl snad vše, co bylo doma v knihovně. I když to asi nebylo pro mně v tom věku nejvhodnější. 😀
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  9. Kdysi před lety jsem se zařekl, že nebudu sledovat vysílání soukromých společností, a nařídil jsem si, že mi nebude chybět. Tak mám o něco víc času na jiné nepředloženosti :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, já sleduji i ty soukromé stanice, rozhodně ale ne všechny.
      Čas je velice vzácná a také drahá komodita.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  10. Alenko zdravím, já tv sleduju opravdu jen vyjímečně, tak to neznám. Taky jsem zažila opravdu hnusné věci, tak mě to ani neláká. Přeju Ti hodně zdraví a měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já televizi sleduji a u toho pletu či vyšívám. Alespoň nemám tak intenzivní pocit, že jsem "zabila" čas koukáním na bednu.
      Za přání moc děkuji a přeji též zdraví a hezké dny. 🍀

      Vymazat
  11. Se zájmem jsem si článek přečetla. Po pravdě, Voyo nemáme a ani nechceme. Já už tak málo pouštím televizi, občas jen přítel. Není to kvůli šetření, ale nějak je těch kriminálních případů v posledním čase hodně. Jsou případy, které si člověk pamatuje celá léta a to je i případ spartakiádního vraha. Někde jsem četla, že prý snad někde žije pod změněným jménem.
    Přeji klidný a úspěšný vstup do měsíce března. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my si Voyo začali platit před lety, hlavně proto, aby manžel mohl sledovat sportovní přenosy, které TV nevysílá.
      Spartakiádní vrah Straka opravdu žije pod novou identitou.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  12. Alenko, už jsem o seriálu četla a viděla reklamu, ale Voyo nemáme a ani o něm neuvažujeme. Máme programů dost na O2 televizi, ale ten seriál mě zaujal. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, o seriálu se teď opravdu hodně píše a vysílá se na něj reklama. Podle mého názoru je to za poslední roky to nejlepší, co Nova vytvořila.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  13. Alenko, děkuji za váš článek. Tento seriál bych taky ráda viděla, a tak doufám, že se ho časem dočkáme v televizí.
    Mějte hezké dny. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, doufám, že se seriál objeví časem v běžném televizním vysílání. Už jen proto, že je velice úspěšný a oceňovaný a byla by škoda, aby ho viděla jen ta část, která si platí Voyo.
      Měj hezké dny.🍀🌹

      Vymazat
  14. Viděla jsem jeden díl seriálu, a opravdu pěkně natočené, byť příběh je to opravdu děsivý. Ale na druhou stranu je důležité, aby se takové seriály točily, protože tak nezapomínáme, co za "lidi" je schopno chodit mezi námi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, příběh je opravdu děsivý. V roce 1981, kdy Hojer zavraždil svou poslední oběť, panovaly hrozné fámy. Sestřičky z Motola měly zakázanou zkratku od tramvaje, spousta lidí, které jsem znala, v Motolské nemocnici pracovala. Navíc se to rozšířilo mezi lidi a ti pak to šířili dál.
      Když jsem se dívala na první část, vzpomínky na tu dobu se vrátily.
      Souhlasím s tebou, že je to pěkně natočené. Dokonce bych řekla, že je to asi to nejlepší, co v poslední době Nova natočila.

      Vymazat
  15. O tomhle seriálu jsem hodně slyšela, až se na něj budu moct kouknout jinde, než na placeném kanálu (máme dva a stačí :D), ráda se na něj podívám. Už jen proto, kolik jsem toho o panu Markovičovi slyšela a četla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, určitě stojí za to, ten seriál vidět. Je to velice dobře zpracované. 👍👍 A já doufám, že to za nějaký čas bude k vidění i na neplacené platformě.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤