Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 5. dubna 2023

Italský deník 2022 - 9. část

 Pokračování předchozí části


Neděle 12. června 2022

Probudila jsem se už před šestou ranní. Takže já už budu i tady strašit od božího rána, jako doma? Chvíli jsem se převracela v posteli a pak se mi nějakým zázrakem podařilo ještě usnout. Na druhý pokus jsem vstávala po půl osmé. To už bylo lepší. Po snídani jsme, jak jinak, šli opět k moři. Znovu nás překvapilo, jak málo je tu lidí. A to byla neděle. Na lehátku v řadě nad námi byla maminka s dcerou, přibližně ve věku našich vnuček. Náš kontakt byl většinou jen „Dobrý den“ a občas pár vět. Byly z Plzně a současně byly prvními lidmi z Čech, se kterými jsme se tu setkali. A to jsme byli z předchozích pobytů na Garganu zvyklí, že tu čeština zněla odevšad. Jedinou změnou, která se na pláži odehrála, byla přítomnost animátorů, kteří se snažili přesvědčit těch pár lidí, kteří tu byli, k tělocviku. Jak na suchu, tak i ve vodě. Tedy „acqua gym“. S díky jsme jim poděkovali a zůstali na lehátkách. Ve finále cvičila jedna starší paní a dvě malé cácorky. Když jsme šli v poledne zkratkou po břehu a přes pláže, napočítali jsme na veřejné pláži pouhá čtyři ležení. Opravdu asi lidi odradil vítr, který neustával. Ten dokáže rozmluvit koupání spoustě lidí. Udělala jsem oběd, po něm jsme si dali kávu a já si pak sedla s deníkem na terasu. Přišel Iro, nechal se pomazlit a pak si spokojeně lehl. Jako doma. Po siestě jsme se vrátili zpátky k moři. Animátoři na pláži byli stále a opakovaně se snažili někoho nalákat k činnosti. Z pod deštníku plavčíka se linula hudba a muž pronesl, že v tomhle rambajzu se nedá vůbec spát.  Rozhodli jsme se, že se půjdeme po břehu projít směrem na jih, tak jako se procházela většina lidí, kteří na plážích byli.


Tady si moře ukouslo pěkný kus pláže





Potůčky, ale odkud? To jsme nezjistili

Vítr stále silně foukal a hnal ke břehu napěněné vlny. Zjistili jsme, že když je překonáme, hlouběji v moři se dá trochu plavat. Sice nám moře několikrát nafackovalo a když jsme se snažili plavat zpátky na pláž, odnášelo nás jinam. Přesto jsme na pláži vydrželi až do půl sedmé. Iro ležel u recepce a radostně nás vítal. Pozdravili jsme se s paní domácí a já se jí zeptala, kolik let Irovi je. K mému překvapení mi sdělila, že teprve osm měsíců. Klobouk dolů. Opravdu poslouchá. V porovnání s Arbi, která je o něco starší a chová se jako neřízená střela, je opravdu klidný.

Po návratu do apartmánu, sprše a večeři jsme si sedli na terasu, odkud nás po chvíli vyhnala zima. Zalezli jsme do kuchyně a kupodivu jsme nehráli karty, ale četli si.


Pondělí 13. června

Spala jsem špatně, stále jsem se budila a čas od času se dívala na hodinky, kolik že to vlastně je. Mám špatné spaní už delší dobu. Spím-li déle, rovná se to téměř zázraku. Vstala jsem ve třičtvrtě na sedm. V sedm se ozvala dělová salva na počest svátku sv. Antonína. Pamatujeme si na slávu v Peschici u příležitosti tohoto svatého. Obě městečka mají stejného patrona a soupeří a trumfují se, kdo má hezčí slavnost. Vzpomínám si na Mariu, manželku pana Luigiho, která byla z Vieste. Dokázali se ten den kvůli oslavám sv. Antonína hezky pohádat. Druhý den už byli zase jako hrdličky. Napadla mně paralela s Hradcem Králové a Pardubicemi, kde je to také tak. Po snídani jsme se opět vypravili do Vieste, do míst, kde bývaly vyhlášené trhy. Co kdyby? Když jsme byli na Garganu naposledy, bývaly ve dvoutýdenních intervalech. Trhy se opět nekonaly. 


Zeď u městského trhu

Zajeli jsme tedy na městské tržiště, které funguje denně. Pravidelně se tu prodává zelenina, ryby, sýry a místní speciality. Bylo tu však i několik stánků s jiným sortimentem, než bývá na městských trzích obvyklé. Bylo mi jasné, že tady dárky pro vnoučata nekoupíme. Nakoupili jsme rajčata a papriky. Celé město žilo svátkem sv. Antonína a podobně jako před lety chodili městem hudebníci. 




Foťák jsem sebou neměla, zkusila jsem na mobil nahrát jednu z kapel, chodících městem: 



Zastavili jsme se potom ještě v supermarketu, rozhodla jsem se, že udělám lečo, dokud k němu máme v mrazáku ještě český chléb. Koupili jsme také panini a marně se dívali po prostředku proti mravencům. Měli lecos, ale to, co bychom potřebovali, nebylo. 
Po návratu jsme se převlékli do plavek a vydali se k moři. Vítr foukal, ale už nebyl tak ostrý, jako v předchozích čtyřech dnech. Také vlny už byly menší a dalo se za nimi plavat. Po půl dvanácté jsme se sbalili a já pak udělala plánované lečo. Papriky byly obrovské a stačily mi na něj čtyři. Stejně to vyjde minimálně na dva obědy. 
Po obědě a siestě jsme, tak jako v posledních dnech, šli opět k moři. Díky vzdálenosti od rezidence toho nachodíme celkem hodně. 

Tak to jsme my dva :-)

Prázdná pláž hotelu Pizzomunno, přes kterou jsme si zkracovali cestu

Zvažovali jsme návštěvu města, ale s ohledem na svátek a očekávané davy lidí, jsme návštěvu odložili. Program měl být pouze u přístavu, jak jsme se dočetli na plakátech a ohňostroj byl plánovaný až na půlnoc. Po večeři jsme zůstali po několika dnech sedět na terase, už to bylo snesitelné. Ale o horkých večerech, které panovaly zkraje předchozího týdne, se nám mohlo jen zdát. Kolem desáté hodiny začali první nedočkavci střílet rachejtle. Soukromé ohňostroje vydržely s malými přestávkami až do toho oficiálního, který začal deset minut po půlnoci a trval více než půl hodiny.

Pokračování příště.



24 komentářů:

  1. Alenko,v tomhle chladném počasí je příjemné se přesunout někam na jih.I když ty větry
    tam jsou někdy nepříjemné.Také jsem malý spáč už od dětství.Většinou jsem si ráno četla
    a pokud jsme byli blízko k moři chodila jsem se procházet po pláži.Nádherné fotografie.
    Měj se moc hezky




    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji, hlavně za pochvalu fotografií. Vítr bývá opravdu někdy nepříjemný, ale jsou horší věci.
      Já bývala dobrý spáč, ale teď mám se spánkem problémy. Budím se v noci a ráno brzy straším. Takže, pokud nikam nejdu, tak si také ráno čtu a čekám, až se probudí muž. Ten spí stále dobře a já mu někdy i závidím.
      Měj hezké dny. 🍀🌞

      Vymazat
  2. Ta ukousnutá pláž mi připomíná naší přehradu, je v ní tolik vody, že už ukusuje břehy. Hezké obrázky, právě nám tu dochumelilo, tak je to takový balzám na nervy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, takže u přehrady hrozí, že se její rozloha zvětší. To, že včera tam u vás chumelilo, vím od spolužačky, která bydlí v Liberci.
      Snad už se počasí umoudří a přijde očekávané jaro. 🌞

      Vymazat
  3. Alenko, ukousnutá pláž a zvláštní potůčky jsou fakt zajímavé, každopádně teplé moře je hodně lákavé. Já se letos možná opět mořských vln dočkám, uvidíme. Jinak na té fotce s manželem vám to moc sluší 😀😁😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pravděpodobně to ukousnutí způsobil vítr, který několik dnů byl opravdu hodně ostrý a hnal vlny k pobřeží. Po zdroji potůčků jsme pátrali, ale bezvýsledně.
      Moře je lákavé a já ti moc přeji, aby to letos vyšlo.
      A moc děkuji za pochvalu našeho autoportrétu. 😂🤣
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  4. Já mám, Alenko, jeden časopis, kde jsi s manželem lépe vyfocená, než tyto dva stíny, heč! Nicméně to je legrace, jací jste tam habáni vytáhlí. Sleduji tvůj italský deník a ve vzpomínkách se vracím do Vieste na skvělou zmrzlinu. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jiřinko, to jsi mně překvapila, že máš Květy s naší fotkou.💓 Bylo to foceno mobilem na Hukvaldech, oba jsme byli pěkně zpocení. Redaktorka Květů chtěla nějaké fotky a vybrala si tuto. 😂🤣
      Já tyto fotky dělám úmyslně, posílám je dceři. Ona nám také posílá z cest stínohru.
      Moc mě těší, že si nad deníkem můžeš zavzpomínat na Vieste a nejen v souvislosti se zmrzlinou. Ta je v Itálii snad dobrá všude. 🍦
      Měj hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  5. Alenko další krásný den jste si užili, jen ti animátoři by mě asi také vadili...No jiný kraj...Ale fotografie jsou nádherné. Přeji Ti krásné Velikonoce v kruhu rodiny i když nám počasí moc nepřeje. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji za přání k Velikonocům. Letos je poněkud omezím, v úterý po nich odjíždíme do Jižních Čech a já nechci, aby doma zůstaly nějaké zbytky jídla. Navíc budeme sami, jedni mladí odjeli v úterý do Chorvatska, druzí dnes na chatu. Žádné velké vaření, ale mazanec zítra upeču, to by mi asi muž neodpustil. 😀 Počasí se snad konečně trochu umoudří. U nás je dnes slunečno, ale chladno.
      Animátoři byli hluční, naštěstí nebyli na pláži každý den.
      Moc děkuji za pochvalu fotografií 💓🍀.
      Měj hezké jarní dny.

      Vymazat
  6. Alenko, další hezké pokračování deníku a pěkné fotky. Měj pohodové velikonoční svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a jsem ráda, že se ti deník líbí.
      Měj hezké dny. 💓🍀

      Vymazat
  7. Alenko, ty si můj člověk, já toho taky moc nenaspím!
    Ráda jsem si přečetla další kapitoly a pokochala se mořskými fotkami. Ach...
    Užij si příjemný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji za komentář. Mně to moje nespaní zlobí, pravidelně však usínám už u zpráv v televizi. Kdybych raději spala v noci.
      Pátek i sobota byly pro mně pracovní. Pekla jsem, chystala jídlo na Velikonoce a hlavně byla v garáži, kde jsem rozsazovala muškáty, které jsem vypěstovala. Včera jsme si udělali hezký den a navštívili mladé na chatě. A dnes chystám a balím, ráno odjíždíme na jarní dovolenou na jihu Čech. Připadám si tak trochu jako veverka v bubnu.
      Hezký zbytek Velikonoc a i následující jarní dny. 🥚🍀

      Vymazat
  8. Vija
    Alenko, ukouslé moře je zajímavé, městská zeď krásně kvete, hezká barva. Měj hezký pátek. Jsme na tom podobně, mladí pryč a tím dnešek bude pracovní. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. Ukousnutou pláž způsobil vítr, který hnal několik dnů vlny k pobřeží. Bougainvillea je na jihu hodně běžná rostlina, tahle zkrášlila jinak nevzhlednou zeď.
      Měla jsem krom včerejška pracovní skoro celé Velikonoce. Ale nevadí, je za mnou vidět kus práce, aneb muškáty, kam se člověk podívá.
      Hezké jarní dny.🍀💓

      Vymazat
  9. Aleno, taky jsem se ráda přesunula k moři - tady na chalupě máme aktuálně dva stupně, na posezení na terase by to tedy nebylo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, jsem ráda, že jsem alespoň prostřednictvím fotek mohla přiblížit moře. Zimu na chalupě si dokážu představit. Včera jsme byli u mladých na chatě, byli tam už od čtvrtka a celou dobu topili. Prý tam při příjezdu bylo jako v lese. Také jsme ještě venku neseděli, ale pamatuji doby, kdy tomu tak v tomhle období bylo.
      Hezké jarní dny. 💓🍀

      Vymazat
  10. Půlnoční ohňostroj... Musel jsem pro jistotu ještě jednou zkontrolovat, že jste se nekoupali na silvestra :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Silvestra bychom se mohli koupat maximálně ve vaně. Ohňostroje jsou v Itálii poměrně často, při všech církevních svátcích a i dalších příležitostech. A protože jezdíme v červnu, většinou nás San Antonio nemine. 😀

      Vymazat
  11. Ti animatori mne trochu pripomneli kulturnibreferentku v Dovolene scAndelem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, určitá paralela tady je. Když jsme byli v Itálii poprvé, vyhnuli jsme se jim, neb jsme dny trávili na veřejné pláži. Ale ta hotelová denně ožívala hudbou. Nicméně večer co večer jsme sledovali kulturní dění v amfiteátru, který byl přímo pod naším balkonem.
      Podruhé jsme zažili jakousi dovolenou s Andělem u moře. Program animátorů začínal ráno v osm, kdy se věnovali dětem, pak pořádali různé akce na pláži, včetně soutěží a cvičení. A po siestě hodiny tance a večer program ve společenské místnosti. Tedy spíš hale. A aby si i Češi přišli na své, byla součástí týmu i tlumočnice. Tehdy se vyhnout nedařilo. 😂

      Vymazat
  12. Ta dlouhá cesta k moři by mě vadila, ale co se dá dělat. Jinak určitě spokojenost. ♥ Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  13. Pod animátory jsem si vždy představoval kreslíře, kteří mírnými modifikacemi kresby vytvoří snímky, z nichž pak vznikne kreslený film. A v Černé Hoře jsme s překvapením zjistili, že jde o předcvičují lektory pohybu. Ale co jsem i tam všiml, zájem zapojit se byl minimální. Podobně jako v základní vojenské služby jsme vůbec nebyli nadšení z ranních rozcviček, jenže těch jsme se zúčastnit museli, protože důstojníci to namátkově kontrolovali a kdo zůstal místo v posteli, byl kázeňsky potrestán.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤