Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pondělí 10. dubna 2023

Italský deník 2022 - 10. část

 Pokračování předchozí části


Úterý 14. června 2022

Probudila jsem se v osm hodin. To už se mi hodně dlouho nestalo, abych spala tak dlouho. Po snídani jsme šli, jak jinak, k moři. Z té naší dovolené se stává poněkud jednostranná záležitost. Ale podle doktorů mám hlavně odpočívat. Alespoň se mám na co vymluvit. Opět byly vysoké vlny a moc lidí do vody nelezlo. Když jsme plavali až u bójek, kde bylo moře klidnější, zaslechli jsme češtinu. Náhoda tomu chtěla, že jsme se seznámili a prima si pokecali s manželským párem z Prahy, kteří jsou v těchto místech už po deváté. Díky nim jsme se dozvěděli, proč to máme z rezidence kilometr a ne těch slibovaných 300 metrů. Náš pan domácí se totiž pohádal s bratrem, přes jehož zahradu a villaggio se chodilo k moři. Východ z villaggia byl přímo na pláž, stačilo jen přejít přes lungomare. A proč tomu tak bylo? Bratr pana majitele je velkým milovníkem koček a náš pan majitel má Ira a navíc ubytovává hosty se psy. A ti honili kočky a navíc značkovali bratrovu zahradu. Dalo by se říci, že pohnutky pana bratra docela chápu.

Po obědě a siestě naše cesta vedla opět k moři, kde jsme to v půl šesté zabalili a vrátili se do apartmánu. Dali jsme si sprchu, hodili se trochu do gala a vydali se opět do historického centra Vieste. Hlavním důvodem bylo to, že jsme ještě neposlali pohledy a hrozilo, že budeme doma dříve, než dojdou.


Sluníčko se chýlí k západu, stíny se dlouží a my dojedli zmrzlinu


Kostel Santa Croce, který jsme navštívili minule

Vlajky na radnici


V budově bývalého rybího trhu je dnes infocentrum


Maják na SanťEufemia

My dva a čas ..... a Vieste

V pozadí kostel a klášter San Francesco



Kostel a klášter San Francesco ve večerním slunci


Pobřeží u přístavu

Věž katedrály Santa Maria Assunta, kterou jsme také minule navštívíli

Při procházce městem zavolal manželův bratr. Konečně dorazili s obytňákem do Vieste. Ubytovali se na na severní straně města v kempu na Punta Lungo, kde plánovali zůstat dva dny a pak se chystali přejet na druhou stranu, aby byli blíž k nám. Na pátek jsme se domluvili na společné večeři, protože mužův bratr bude mít svátek.

Konečně jsme také koupili prostředek proti mravencům. A kde jinde, než opět ve Sparu. Byl tu první a je rozhodně nejlépe zásobený. I když má prodejní plochu asi čtvrtinovou, oproti novému supermarketu Eurospin, který navíc disponuje velkým parkovištěm, strčí ho, co se sortimentu týče, s přehledem do kapsy. Bolely nás nohy a já si vzala na sebe trekové sandále, které jsem měla v dešti a ty poněkud ztvrdly. Chůze v nich byla nepříjemná a ve finále jsem si opatřila opět puchýře, tentokrát na dvou bříškách prstů. Připadala jsem si při chůzi jako malá mořská víla. 


Večer u Pizzomunno a červánky nad mořem

Pizzomunno z jiného úhlu

Pobřeží u lungomare Enrico Mattei

Večerní opuštěné pláže

Tamaryšek

Psí potula
Podobných volně žijících psů je na jihu spousta. 
Nejsou agresivní a jsou vděčni za každé sousto a vlídné slovo.

Večer se z většiny plážových barů stávají restaurace a kluby. 
Přes pláž tohoto rezortu jsme si zkracovali cestu.

Na zdi hotelu Pizzomunno

Po návratu jsem sandály skopla z nohou a chladila si chodidla na dlaždicích terasy. Muž byl také unavený. Podle krokoměru v chytrých hodinkách jsme ušli přes 10 km. Není divu, že nás bolely nohy.


Středa 15. června 2022

Dnes se nám láme dovolená a jak je známo, ta druhá polovina bude utíkat rychleji. Pravidlo, o kterém jsme se už mnohokrát přesvědčili.

Probudila jsem se chvíli před sedmou a kupodivu muž vstával chvilku po mně. Posezení na terase nejprve s deníkem a pak s knihou, se tentokrát nekonalo. Po snídani, tak jako obvykle, jsme šli k moři. Naše dovolená se tentokrát opravdu sestává ze dnů, kdy lenošíme na lehátkách a občas si zaplaveme. Je to takové jednotvárné. Povedlo se mi spálit si spodní část zad, protože jsem si vzala jiné plavky, které byly nižší. Kůže, do té doby nepolíbená sluncem se mi spálila při stání v moři, kdy jsme se s novými známými náramně bavili. Narazili jsme na spoustu společných témat, stejných zájmů i na lásku k Šumavě. Pán odtamtud pocházel. Navíc byl báječný vypravěč a muzikant, který toho s hudbou procestoval už hodně. A jak se říká, za všechno se platí. A já zaplatila osmahnutým pruhem pod pasem. Jako bych to neznala.

V apartmánu po sprše jsem si postižené místo natřela Panthenolem. Jak stará, tak blbá. 

Po obědě a siestě jsem si postižené místo natřela opalovacím krémem s tím nejvyšším faktorem a vzala si vyšší plavky. Snažila jsem se nevystavovat postižené místo slunečním paprskům. U moře jsme při lenošení vydrželi do půl sedmé. U recepce seděl Iro a když nás viděl přicházet, šel rovnou s námi k apartmánu. Na to, že to bylo ještě štěně, byl disciplinovaný. Vždy zůstával jen na terase. Chvíli po něm dorazil i kocour, který si na rozdíl od svého psího kamaráda, apartmán zkontroloval. 





Moje kůže reaguje se zpožděním a pruh na dolní části zad mi pořádně zrudl až večer. Takže opět Panthenol a to opakovaně. Záda mi láskyplně natíral manžel a než jsem si šla lehnout, napatlala jsem si záda sama. Naštěstí jsem na postižené místo dobře dosáhla. Vzpomněla jsem si na květen, kdy muž ležel v horečkách s covidem. Šla jsem v té době, kdy nikdo nebyl doma, pracovat na zahradu a měla na sobě tílko. Tehdy jsem si panthenol na postižená místa patlala sama pomocí silikonové vařečky.


Pokračování příště.



Ráno odjíždíme do Rožmberka, vybíráme si jeden z vánočních dárků, takže tu několik dnů nebudu. 



30 komentářů:

  1. Alenko, prožívám italskou dovolenou s tebou den po dni a snažím se připomenou si vůni moře, chuť zmrzliny a případně vína. Ty večery ve Vieste bych si dala znova. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, je mi ctí ti připomenout vůni moře, i tu chuť italské zmrzliny. Moc bych ti ty večery ve Vieste přála.
      Měj hezké dny🍀💓

      Vymazat
  2. Alenko, mám moc ráda tvůj deník. Když vidím ty uličky, ten klášter v pozadí, hned bych se šla procházet...
    Moc tě zdravím, užij si vánoční dárek - těším se na reportáž! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji a jsem ráda, že se ti deník líbí. Vieste a i další města a městečka mají úžasnou atmosféru. A ač jsme na Garganu byli minimálně po šesté, z toho dvakrát tři týdny ve Vieste, nikdy se nám nepoštěstilo vidět interiér kláštera San Francesco. Víme, že je tam škola, kam rodiče vozí své potomky.
      Vánoční dárek jsme si užili a též si "užili" rozmarů počasí.
      Měj hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  3. Alenko,co dodat.Krásné počtení a nádherné fotografie.Snad se tu toulaví psi a kočky
    mají lépe,jak v Rumunsku.To mě straší v hlavě pořád.Rumunsko je tím ale známé.
    Užij si hezky vánoční dárek,my jsme dostali od dětí také a vyrážíme za měsíc.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji a jsem ráda, že se ti deník líbí. Toulavých a opuštěných zvířat je na jihu Evropy opravdu hodně. V Itálii jim lidé přilepšují. Konkrétně kočky, které "bydlely" na zdi u hotelu Pizzomunno se měly dobře, protože měly u kontejnerů misky a pokaždé v nich něco bylo. Koťata vypadala, že jsou dobře živená.
      Dárek jsme si užili, bohužel počasí moc nepřálo. Původně jsme plánovali pobyt v Rožmberku na květen, ale manžel jde ve čtvrtek na operaci šedého zákalu (za týden pak druhé oko) a má být měsíc v klidu. Takže jsme vyrazili už teď.
      Držím pěsti, aby Vám počasí v květnu přálo.
      Měj hezké dny💓🍀

      Vymazat
  4. Užívám si Tvůj deník !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji a jsem ráda.
      Měj hezké dny. 💓🍀

      Vymazat
  5. Ali, dovedeš tomu dát tu správnou dovolenkovou atmosféru a fotky opravdu lákají k procházkám. Ono se vždy něco naskytne, jako ta spálená záda nebo odřené nohy, mě obvykle něco píchne. ☺ Přeji Ti pohodový a spokojený pobyt v Rožmberku a hlavně příznivé počasí! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za milý komentář. Já se dokážu dost často spálit, ještě o tom něco napíšu 😀. Puchýře na nohou a i modřiny po pádech k našim cestám také patří.
      Moc děkuji za přání hezkého pobytu v Rožmberku. Bohužel počasí moc nevyšlo.
      Měj hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  6. Opět krásné povídání z italské dovolené. Fotky jsou tak lákavé, že bych se do moře šla ráchat hned. Užijte si dárek v klidu a třeba i s pěkným počasím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji za milý komentář. Ráchání v moři bych ti opravdu moc přála. Doufám, že ti to letos vyjde.
      Pobyt v Rožmberku byl prima, až na počasí.
      Měj hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  7. Alenko, pěkné povídání. Mně je vždycky těch tuláků tak líto. V Řecku je to všude samá kočka a málem jsme museli prohlídnout dceři kufr, jestli nějakou nepašuje.
    Užijte si jarní pobyt. Zdravím Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji. Mně je také pokaždé líto toulavých psů a opuštěných koček. Dost často jim přilepšuji. Před lety jsem se v Kampánii starala o kočku se třemi koťaty. Byla "ubytovaná" v rozvaděči u naší terasy. První večer jsem šla nakoupit granule a kotěcí mléko. A kdybychom tehdy neměli doma kočku, asi bych si jedno z koťat odvezla. Místo toho mám asi 300 fotek a vzpomínku, jak jsem odháněla velikého, věčně hladového kocoura (snad to nebyl táta), aby těm drobečkům neublížil.
      Děkuji za přání jarního pobytu a přeji hezké dny.🍀💓 Snad už se počasí umoudří.

      Vymazat
  8. Alenko,komentář jsem psala ráno a všechny snad spadly do spamu.
    Ráda jsem si početla další den z vaší dovolené a obdivuji nádherné fotografie.
    Doufám,že se v Itálii o toulavé psy a kočky starají lépe,jak v Rumunsku.Tam to byl naprostý
    děs,nemohu na to ani vzpomínat.
    Přeji ti hezké dovolenkové dny.My jedeme v květnu také dáreček od dětí k Vánocům

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, komentáře ve spamu jsem vysvobodila. Byly tam čtyři. To se ještě nestalo. Odpověď máš už u toho prvního.
      Hezké jarní dny 💓🍀

      Vymazat
  9. Alenko, pěkné fotky i povídání. Těch pejsků je mi celkem líto. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a jsem ráda, že se ti deník líbí.
      Mně je také líto potulných psů a volně žijících koček. Bohužel jich je na jihu spousta. Nicméně nejvíc volně žijících koček jsem zažila v Paříži v parku pod Trocadérem.
      Měj hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  10. Alenko to je další nádherný článek doplněný krásnými fotografiemi. Přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji za pochvalu deníku a fotografií. 💓🍀
      Měj hezké a pohodové jarní dny.

      Vymazat
  11. Alenko, doufám,že počasí vám aspoň trochu přeje. Opět jsem si početla, sluníčko je zrádné, zvláště u moře je nám blaze a pak ty dohry.☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že sluníčko je zrádné a my jsme občas méně obezřetní a pak máme následky. 😀
      Počasí nám moc nepřálo, ale přesto jsme si to užili.
      Hezké jarní dny. 💓🍀

      Vymazat
  12. Alenko, zase milé vzpomínkové povídání a krásné fotky. Jo, k moři bych se podívala hned, ale je tam teď chladno. Nebyla jsem dva roky, snad se letos poštěstí. Měj se hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, moc děkuji za komentář a jsem ráda, že se ti deník líbí. My měli také pauzu, kdy jsme dva roky trávilo na zahradě a občasných výletech po vlastech Českých. Moc bych ti přála, aby to letos vyšlo.
      Měj hezké dny. 💓🍀

      Vymazat
  13. Alenko ráda jsem si přečetla a prohlédla Tvoje další vyprávění z Itálie. Přeju příjemný pobyt v Rožmberku. My odjíždíme v pondělí do Karlových Varů, také vánoční dárek. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za komentář. 💓🍀
      V Rožmberku se nám líbilo, jen to počasí nám moc nepřálo.
      Užijte si pobyt v Karlových Varech a moc Vám přeji, aby se počasí konečně umoudřilo.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  14. Krásné obrázky i povídání, těším se na pokračování :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. K pokračování se snad v dohledné době dostanu.
      Měj hezké jarní dny. 🍀💓

      Vymazat
  15. Hradby poblíž kostela a kláštera působí jako vojenská pevnost. Koupací dovolené nevyhledávám právě proto, že i přes mazání se tam spálím, a navíc mně připadají z hlediska "programu" hodně jednotvárné. I když samozřejmě s knihou se to dá přežít :).

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji za další pěkné povídání i fotky. 🙂

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤