Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pátek 13. ledna 2023

Fotoohlednutí za rokem 2022 - 1. pololetí

Bývalo u mně tradicí, že jsem každý rok začínala bilancováním roku, který právě skončil. Loni jsem tuto tradici porušila. Vracím se tedy s příspěvkem, kde bude více fotek než slov. A protože jsem jich vybrala poněkud víc, rozdělila jsem příspěvek na dvě pololetí. 


LEDEN

Tradice v podobě novoročního dortu porušena nebyla.

Slunce v lednu sice zapadá brzy, ale dokáže nádherně obarvit oblohu.

Vlasy, kterých jsem vždy mívala na dvě hlavy, jsem nechávala narůst,
chtěla jsem je darovat na výrobu paruk pro onkologicky nemocné. 
Berou totiž i vlasy barvené, či prošedivělé. Kvůli prodělanému covidu mi začaly padat natolik, 
že jsem se musela nechat ostříhat dříve, než dosáhly požadované délky. 
Už ale moc nechybělo. 
Takhle vypadal každý den kartáč ve vysavači. 
Dobrý skutek se bohužel nekonal a já se půl roku cpala dalšími léky. 
Jako kdybych jich měla málo.


ÚNOR

Začátek února na zahradě.

Konec měsíce v Lužických horách.


BŘEZEN

Tentokrát jsme pod stromečkem našli místo předplatného do divadla permanentku do ZOO.

Takhle krásně kvetl 1. března v ZOO jasmín nahokvětý.

Ema oslavila začátkem března 13. narozeniny. 

Zámek v Zahrádkách u České Lípy při požáru v roce 2003 přišel o střechu a obrazárnu.
Od roku 2014 je částečně přístupný.

V národní přírodní památce Peklo rozkvétají každoročně tisícovky bledulí.
 Byla jsem tu po padesáti letech.

Koncem března jsme zlikvidovali na zahradě jednu thuji.
Byla jsem jen "podrž, přines, drž to lano pořádně" a na rovnání dřeva.


DUBEN

Tradice, kterou jsme neporušili, byla návštěva Tržnice Zahrady Čech v Litoměřicích.

Ema oslavila svátek barevným dortem, který dělala společně s maminkou.

Rok 2021 jsem Velikonoce, až na pár detailů, sabotovala. Tentokrát už ne.

Dojeli jsme si k mladým na chatu, kde krásně kvetla forsytie, pro kopřivy do nádivky....

... a přivezli si vnučky.
Pobyt na chatě s rodiči není prý to "pravé ořechové".

Máme v rodině tři Jirky.
Když se sejdeme, je nás jako malých psů.

Bezděz

Jarní kvetení za zahradě a na trzích v Ředhošti.




KVĚTEN

Jiřík oslavil 10. narozeniny ve společnosti rodiny a psů.

Na zahradě jsme postavili stan, abychom zjistili jeho stav.

KD Kaštan a kaštan.

Ibišky mi dělaly radost. Po zmrzlých šly z domu na zahradu a odměnily se mi kvetením.


ČERVEN


Rozkvetly další ibišky.

Stanem to začalo a takto to pokračovalo.

Zámek Glanegg v Grödigu.

Nejlevnější pumpa po cestě kousek před Comacchiem.

První italský večer - camp Romagna v Milano Marittima.
Proto jsme kontrolovali stan, který jsem stavěli naposledy v roce 2018. 

První den na pláži s výhledem na historické centrum Vieste.

V ráji se mračí.

A v ráji také prší. A hodně!

Zvláštní hlemýžď na osvěžených listech oleandru.


Pizzomunno  (střed světa) je symbol Vieste.  Bílý, 25 m vysoký vápencový monolit, 
o němž legenda praví, že je mládencem, kterého nechaly zkamenět žárlivé mořské sirény.

Podnikli jsme spoustu výletů. Na některých místech jsme byli už před lety, další pro nás byla nová.
Deník je zatím jen psaný rukou. 

Poslední italský večer se západem slunce na Lago di Garda.

Camp Spiaggia d'Oro v Lazise - poslední ráno v Itálii.
Po více než třech týdnech se vracíme domů.

Poslední školní den. Jiřík a Bětuška přinesli ukázat vysvědčení.

Tady končí první pololetí roku 2022, převážně ve fotografiích.

Pokračování příště. :-)





44 komentářů:

  1. Alenko,na to,že je to zatím první pololetí starého roku,tak jsi ho prožila krásně.
    Dny s rodinou určitě patří mezi ty nejhezčí.Výlety,krásná dovolená v Itálii.Ani se nedivím,
    že jsi nechodila na blog,nemohla si mít vůbec čas.S padáním vlasů tě lituji,já měla covid 2x,
    vlasy mi nepadají,mám jich málo,to by bylo špatné.Ale také covid na mě zanechal následky.
    Těším se na pokračování
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. Užívám si teď zejména menší vnoučata. Jejich maminka změnila zaměstnání a já babičkuju.
      Covid je opravdu svinstvo a to padání vlasů bylo jen jedním z problémů, které byly. Ale nejvíc viditelný.
      Na pokračování už pracuju. Včera jsem měla pauzu, byla jsem ve svém rodišti, protože to bylo 100 let, kdy se narodil tatínek. Jeli jsme zapálit svíčku a položit kytičku a pak si neplánovaně prodloužili pobyt u našich přátel.
      Přeji hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  2. Alenko, přes všechny překážky jsi prožila společně s rodinou pěkné chvíle. Vnoučata nám neuvěřitelně rostou a potěší jak chtějí k babi a dědovi. Nápad s pernamentkou byl perfektní dárek. Fotoreportáž 👍,přeji Tobě a všem kolem Tebe zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, překážky jsem snad zvládla překonat, i když to bylo mnohdy náročnější.
      Vnoučata rostou, holky už mě přerostly a těm menším to nebude dlouho trvat a také budou větší než já, která roste už do země.
      Permanentka do ZOO je super dárek. Platí nám do konce února a já se obávám, že už asi všechny vstupy vybrat nestihneme.
      Děkuju za pochvalu a stejně tak i já Ti přeju hlavně zdraví. A tak i Tvým blízkým.

      Vymazat
  3. Alenko, krásné shrnutí poloviny minulého roku. Ráda jsem se prošla a těší mě, že jsi zase tady. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju za pochvalu a i přání. Víkend byl z půlky cestovní.
      Přeji Ti hezké dny ve zdraví.

      Vymazat
  4. Alenko, to je moc hezké vzpomínání na první část roku. Výlety, rodinné oslavy a krásná dovolená u moře. Moc pěkně jsi vše shrnulaVlasy doufám , už zase rostou normálně a nepadají. Po covidu měla problémy spousta lidí...tak že přeji hlavně hodně zdraví a těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuju. Vlasy se díky preparátům, které jsem užívala, zlepšily. Nicméně už nejsou na dvě hlavy. 😀
      Covid je opravdu svinstvo a já rozhodně nejsem jediná, kdo měl po něm problémy.
      I já tobě přeji hlavně hodně zdraví a hezké dny.

      Vymazat
  5. Alenko, ač si tu nebyla, žila si velmi aktivní měsíce. Na tu Itálii se tak krásně kouká, začíná se mi stýskat. Po covidu mně taky začaly padat vlasy, naštěstí to přestalo dřív, než jsem se začala opravdu znepokojovat...
    Těším se na další půlrok a přeji příjemnou sobotu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, snažila jsem se, i když to bylo občas náročné. Padání vlasů postihlo víc lidí. Když jsem denně viděla vysavač, došlo mi, že už to není normální. Dříve jsem sháněla do vlasů velké spony, najednou mi stačila malá sponka. A vlasy byly všude, kam jsem se podívala. Jen ne na hlavě.
      Itálie je naše srdcovka a já jsem šťastná, že jsme tam mohli prožit krásné tři týdny. I když občas zazlobilo počasí.
      Moc děkuju a přeju hezké dny

      Vymazat
  6. Pestrý rok jsi měla, Alenko. Vlásky mě mrzí, ale snad to vynahradila radost z těch ostatních okamžiků. Jen zírám, jak ty děti neuvěřitelně vyrostly! Ale co se divím, Míša, kterému bylo sedm, když jsem začala psát blog, má za dva týdny maturitní ples a Matýskovi, kterému tehdy nebylo ani půl roku, bude 13 a puberta s ním tříská hlava nehlava :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, byl to opravdu pestrý rok. Vlasy mně taky opravdu mrzí, chtěla jsem pomoci.
      Děti stárnou, je to tak. Vzpomínám si ještě na tvůj první blog, kdy jsi čekala Matýska. Nějak ten čas opravdu letí.
      U nás je teď, co se puberty týče, na prvním místě Ema. Dcera je z ní na prášky. Sáru čekají přijímačky na střední školu, ta už to má v hlavě celkem srovnané. Je narozená 20. srpna a šla do školy v sedmi letech. Je to znát.
      Přeju hezké dny a ať se maturitní ples vydaří. ✊

      Vymazat
  7. Bezva pokoukáníčko ! Už teď se těším na další půlrok.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. Na pokračování se už pracuje.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  8. To vypadá na hodně pestrý rok!

    OdpovědětVymazat
  9. Aleno, jsem ráda, že tě zas vidím v blogovém světě. První půlku roku si měla pestrou, těším se na fotky z té druhé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc děkuju za přivítání. Druhá půlka roku byla také pestrá.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  10. Je prima,že jste se vrátila. Mám moc ráda vaše bilance. Vnoučata vyrostla a z kukaček jsou slečny. Těším se na další fotočlánky. Jarka sev,Čechy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc děkuju za přivítání. Opravdu jsou z kukaček už slečny a trpaslíci už nejsou trpaslíky. Na dětech je vidět, jak čas neúprosně utíká.
      Přeju hezké dny.

      Vymazat
  11. Alenko, loňský rok jsi měla hodně pestrý a nechyběla ani tvoje oblíbená Itálie. Vnučky už jsou velké slečny, čas neskutečně letí. Jsem ráda, že jsi zase zpátky i když chápu, že ne vždycky je na blogování chuť. Mě to zatím pořád baví. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuju. Nedá se řici, že by mně to přestalo bavit, na blogy jsem chodila a četla si. Jen se mi nechtělo psát.
      Vrátila jsem se, ale určitě nebude frekvence příspěvků taková, jaká byla v začátcích.
      Itálie byla po dvouleté pauze, ale víc o tom bude v deníku, který je zatím jen v sešitě. Čas je opravdu neúprosná veličina a čím jsem starší, tím to utíká nějak rychleji. Vidím to zejména na vnoučatech.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  12. Ahoj Alenko, moc Tě zdravím. I já jsem si ráda prohlédla Tvoji rekapitulaci a jsem zvědavá na pokračování. Zažila jsi toho hodně. Po covidu i mě padaly dost vlasy, pomohla mě opět kopřiva. Následky mám také... Hlavně ať jsi hodně zdravá ! Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji a i já zdravím. Na pokračování se pracuje. 😀
      Padání vlasů nebyl jediný problém, ale byl nejviditelnější. Covid mě přinutil víc odpočívat, spoustu věcí nehrotit a za ničím se nehonit. Ono to v podstatě ani jinak nešlo. Po doktorech jsem chodila až do května a jsem přesvědčená, že mi tři týdny u moře hodně pomohly.
      Také ti přeji hlavně zdraví a dny v pohodě.

      Vymazat
  13. Alenko, jsem ráda, žes tradici s půlroční rekapitulací opět obnovila. Měli jste, jako vždy, pěkně plodný rok. Koukám, vnučky už pěkně vyrostly. Místa, kde jste byli v Čechách, taky znám, ale většinou to jsou roky či desetiletky, co jsem tam nebyla. Novoroční dort, zajímavá tradice, to neděláme. Pod stanem jsem byla naposled v 18 letech. Měj se i nadále fajn. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, moc děkuju za pochvalu. Rok byl pestrý a strašně rychle utekl. Z holek jsou slečny, Sára už půjde na střední školu, Ema je v 8. třídě, tu to bude čekat příští rok.
      Tradici novoročního dortu jsem si přinesla z domova a nikdy jsem nevynechala. Ani loni, kdy jsem na tom byla ještě dost bídně.
      Ve stanu přenocujeme pouze při cestách tam a zpátky. Neřídím, takže nemohu muže vystřídat. Takže aby byl odpočatý na pokračování, jezdíme po cestě do kempu. V cíli už máme zajištěný většinou apartmán. Tři týdny ve stanu bych už asi nedala. 😀
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  14. Úplně ses mi ztratila. Nechápu. V nový práci mám moc práce, nestíhám. Ale Tvůj blog je tak hezký, pohodový, musím se polepšit.
    Hezký jsi měla.

    OdpovědětVymazat
  15. Míšo, já se neztratila jen tobě. Byla jsem ztracená pro všechny a loni fakt jen popřála k svátkům.
    Měj hezké a pohodové dny a ať se to v práci zklidní.

    OdpovědětVymazat
  16. Alenko, jsem ráda, že jsi dala o sobě vědět. A těch zajímavých fotek. Doufám, že se víc rozepíšeš o Itálii. Na tu se hodně těším.
    Posílám pozdrav z Moravy a těším se na pokračování. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju za přivítání. O Itálii se samozřejmě rozepíšu víc, do deníku jsem poctivě zapisovala vše.
      Zdravím a přeju hezké dny❤️🍀

      Já už reagovala včera, ale pak jsem odpověď zřejmě neodklikla.

      Vymazat
  17. Je vidět, že ta polovina roku byla pestrá a pěkná, věřím, že i ty vlasy se dají "do pořádku". Zažili jste toho spousty a pomocí fotek se to dá hezky zdokumentovat. Je to jak kronika. Z navštívených míst asi dám na 1. místo Itálii, už jsem tam dlouho nebyla.
    Ať se daří a zdraví přeje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, celý rok byl pestrý a plný zážitků. Ať už doma, tak i v Itálii. Vlasy se dostaly do stavu, kdy už jejich padání je na normální úrovni, ale už jich zdaleka není tolik. Coby zrozenec ve Lvu jsem pozbyla svou hřívu.
      Přeji hezké dny ve zdraví.

      Vymazat
  18. Opravdu pestrá obrazová kronika. Je fajn si udělat takové shrnutí, člověk si lépe uvědomí, co se mu všechno připletlo do cesty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, moc děkuju. Já tyhle bilance dělala pravidelně, loni jsem vynechala. V podstatě jsem vynechala i běžné příspěvky. Jen jsem na blogy chodila jako nekomentující návštěvník.

      Vymazat
  19. Milá Alenko, moc ráda vás tu vidím. ❤ 🙂
    Děkuji za pěkný a pestrý první půlrok, těším se na další.
    Je mi líto vašich vlasů, ale věřím, že to bude zase dobré. Já měla Covid dvakrát a po tom druhém loni v létě, mi hodně padáky vlasy - kartáč ve vysavači vypadal stejně, ale zdá se, že teď už je to lepší.
    Hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc děkuju za přivítání. 💓 Na pokračování se pracuje.
      Můj muž měl covid také dvakrát. Zatímco poprvé byl bez příznaků, podruhé mu bylo hodně ouvej. Je možné, že jsem to prodělala také podruhé a že jsme si vyměnili role. Každopádně jsem se kvůli němu uvrhla do dobrovolné izolace, abychom tu nepříjemnou štafetu nepředávali dál. Já musela vlasy nechat ostříhat a bylo mi líto, že nemohu splnit to, co jsem si předsevzala.
      Přeji hezké dny.

      Vymazat
  20. Moc pekne fotky...V Oekle jsem.byl nekolikrat, ale nikdy vvdobe kvetu bleduli, za to tam byly koberce sasanek...A v Italii jsme byli letos na jihu, ve "soicce boty"mam o tom clanek na blogu, a jeli pres Nespol.Krasne pruzrscna voda, jen zadne muske..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo, moc děkuju. Peklo je dobré navštívit v březnu, kdy jsou bledule rozkvetlé. Byli jsme tam 24.3. a už jsme v některých místech narazili na sasanky.
      Tvůj článek o Itálii jsem si přečetla a napsala komentář. Mušle nebývají na všech plážích, setkali jsme se s tím už mockrát. Jedná pláž naprosto bez mušlí a další o kousíček dál a tam by se daly nabírat lopatou .

      Vymazat
  21. Jsem rád, že zase publikuješ.
    Opravdu pěkné fotky, těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, moc děkuju. Na pokračování pracuju, už se to trochu rýsuje.

      Vymazat
  22. Vija
    Alenko, vítej. Hezké shrnutí první poloviny roku. Prožila si toho spoustu. Itálie, sluníčko a moře, velké dobíjení ,, baterek”. Čas letí a nejvíc to vidíme na dětech. Přeji hlavně zdraví a těším se na pokračování. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji za přivítání a přání. Rok byl opravdu pestrý a strašně rychle utekl.
      Měj hezké dny ve zdraví a pohodě.

      Vymazat
  23. Teda to byl ale produktivní rok 🙂 my teda taky nezaháleli, naše svatba, další v rodině a další tři našich přátel. K tomu oslava 1. Narozenin našeho drobka. Ještě aby byl tenhle rok nejen krásný ale plný odpočinku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju. Myslím si, že nikdo z nás nezahálel. U vás se to sešlo, pět svateb v jednom roce je slušná porce. Takže nezbývá než popřát: "K zlatým kroužkům - zlaté časy".
      Krásné a pohodové dny.

      Vymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤