Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 18. ledna 2023

Fotoohlédnutí za rokem 2022 - 2. pololetí

Přicházím s pokračováním fotografické bilance předchozího roku, kdy jsem končila červnem. Nastaly prázdniny, Jiřík s Bětuškou odjeli na skautský tábor. Dům ztichl.


ČERVENEC

Zajeli jsme se podívat za mladými na chatu a vykoupat se v rybníku. 
Holky jsou obě vodní živel. 

Sklidili jsme z našich dvou keřů rybíz, udělala jsem kynutý koláč se žmolenkou 
a pak uvařila pikantní marmeládu. Na kilo protlaku jen 0,3 kg cukru.
Už se těším na linecká kolečka. 

Takhle úžasnou barvou kvetla hortenzie v ZOO.

Malý orangutan se jmenuje Pustakawan, zkráceně Kawi a krásně nám zapózoval.
V překladu jeho jméno znamená knihovník.
Ryšavý knihovník je další knihou ředitele ZOO Miroslava Bobka.

16. července jsme měli sraz se spolužáky a já cestou domů fotila z auta západ slunce.

Oslava mých narozenin.

Rozkvetlá zahrada.


SRPEN

Začátkem srpna jsme se vypravili do ZOO s dětmi.


Letos se už dočkáme první úrody fíků.


Ostružiník slibuje také bohatou úrodu.

Z naší zahrádky.

K Vánocům jsme dostali pobyt v Českém ráji. 
Cestou tam jsme si udělali zastávku v Muzeu Škoda v Mladé Boleslavi. 

Jičín

Nepřálo nám počasí. Při výletu do Prachovských skal jsme zmokli.
Schody v Císařské chodbě neuvěřitelně klouzaly. 
Přesto jsme absolvovali celý okruh, jako kdysi před lety 
a vylezli na všechny vyhlídky. 
Jen nám to dalo už víc práce.


Sobotka a Humprecht.
Od dětství jsem vzpomínala na cukrárnu na soboteckém náměstí. 
Už tam nebyla. Ale je tam milá kavárna, kde jsme poseděli a trochu se ohřáli.

Permanentka do pražské ZOO nám nestačila, 
po třech letech jsme znovu navštívili ZOO Dvůr Králové a projeli si i safari.



Lvům se v ZOO daří, když jsme tu byli před třemi lety, byla tu dvě lví koťata. 
Teď dokonce čtyři. :-)


 Bětuška oslavila na chatě na Okoři 8. narozeniny. :-)

Přípravy na Sářin velký den. 
Altán jsme prodloužili o přístřešek, protože hrozilo špatné počasí. 
Večer jsem naložila maso na grilování.

Nedávno se narodila a už je jí 15 let.

Z rajčat jsem udělala sugo. 
Jsme milovníci italské kuchyně a pizza se u nás dělá docela často.
A může se mně zima zeptat, co jsem dělala v létě.


ZÁŘÍ


Další návštěva ZOO.


Nevynechali jsme ani Zahradu Čech v Litoměřicích.

Roudnice na Labem. 
Tolikrát jsme tudy už projížděli a nikdy nezastavili.

Roudnický hrad a zámek mě trochu zklamal. 
V porovnání s Nelahozevsí, která má stejné majitele, je to jako nebe a dudy. 
Na druhou stranu je dost těžké obnovit prostory, které sloužily jako vojenská hudební škola. 
 Milým překvapením byla ochutnávka roudnického vína.  
Neměla jsem vůbec tušení, že existuje.

Zámecká babočka a pavučiny.

Česká krajina.

Na druhé straně Karlovarské vznikl během let prales.
Něco jsou náletové rostliny, o další se postarali ptáci.
Díky nim tu rostou i ořechy. 
Původně pole, pod kterým vede vodovodní řad z Petřin na Dědinu. 
Nebýt toho, určitě by tu developeři něco postavili.  


ŘÍJEN

Jak jinak, opět ZOO.
 Na horním obrázku noví obyvatelé Rezervace Dja, která byla otevřena 28. září. 
Samec Kisumu a samička Duni, dcera Moji, prvního mláděte gorily,
 které se narodilo v pražské ZOO.

Původní pavilon goril dnes nese jméno Centrum Méfou a obývá ho samec Richard se syny. 

Říká se, že pokud dělají pavouci pavučiny, bude hezky.
Říjen byl, co se počasí týká, výjimečně krásný.

Na fíkovníku se po srpnové úrodě objevily další plody.
Doufala jsem, že by ještě něco mohlo uzrát.

Arbi - v září jí byl rok.

Na výletě v lese. Muž vzal koš a já foťák. 
Houby ráda fotím a sbírám, pokud je najdu.
Méně ráda už je čistím a vůbec je nejím.

Když to podzimně foukne.


LISTOPAD

Poslední, které dozrály.

Středozemní květena je nastěhovaná na schodišti.

Přemístila jsem nejprve květiny a pak i sebe do garáže. 
Tentokrát úplně sama, protože muž spadl ze schodů a nemohl se hýbat. 
Podezření na zlomený obratel se naštěstí nepotvrdilo.
Všemu tomu předcházel celodenní déšť, který přišel 4. listopadu.
Promokla jsem až na spodní prádlo. 
Hrozily mrazy, bylo nutné kytky přemístit, i když mi nebylo dobře.
Výsledek? Dodělala jsem kytky a ulehla s horečkou a kašlem.

V bytě krásně rozkvetly vánoční kaktusy, ale poněkud brzy.
Byly poprvé celé léto venku a vyloženě jim to prospělo. 

První sníh a první mráz. 
Jahody nejsou ještě uklizené, stejně tak dva velké květináče, které jsem neunesla.

Tyhle fíky už nedozrají.

Oslava manželových 70. narozenin.
Konala se o dva týdny později kvůli mé nemoci.
I muž odklad uvítal, už se mohl hýbat. 

Ořechy jsem vyloupala až poslední listopadový den.


PROSINEC


Kostel sv. Zikmunda v Králově Lhotě. Původně gotická stavba z roku 1306.
                                                               Neplánovaný výlet 5. prosince do Dobrušky. 

1. prosince jsem si udělala do lednice těsta a měla v plánu začít péct. Zvládla jsem v pátek linecká kolečka a pak si u pečení vanilkových rohlíčků všimla, že trouba peče jen shora. Spodní těleso nehřálo. Muž zjistil, že je nefunkční. Co teď? Servis je v Chocni, pracuje od pondělí do pátku. Bylo už po pracovní době. Pomocí horkovzduchu jsem dopekla zbylé dva plechy. V jednom rohu se to připalovalo, druhý roh byl světlý. 
V sobotu ráno jsme v obchodě, který prodává výrobky Concept, získali telefon na oblastního manažera. Prý nám určitě pomůže. Zbytek víkendu jsem trávila hledáním  topného tělesa do trouby na internetu a pak už, jako krajní řešení, i hledáním nového sporáku. Říká se, že opakovaný vtip přestává být vtipem. Nám předchozí sporák odešel téměř na den přesně, jen před šesti roky. Také při pečení cukroví.
Muž vymontoval těleso a já podle tvaru a parametrů hledala náhradu. Našla jsem jí v Dobrušce, kde ovšem pracují také jen od pondělí do pátku. 
V pondělí ráno jsme telefonovali do značkového servisu v Chocni. Ač podle internetu tam měli těleso velice podobné, které se lišilo jen jedním písmenem v označení, bylo nám sděleno, že nic nemají. Ale domluví se s mechanikem a ozvou se nám. Dodnes se neozvali! A manažer? Ten nám dal telefon na servis. :-(
V Dobrušce byli vstřícní, pomohli manželovi udělat po telefonu registraci a pak se jelo na výlet. Těleso patřící do trouby Bosch manžel doma namontoval a já zvládla do večera upéct ještě jeden druh cukroví.

Večer, cestou k mladým, jsem vyfotila na Plzeňské vánoční tramvaj.

Mikulášská nadílka. I když už jsou všichni velcí, potěšilo je to.

7. prosince jsme se jeli podívat do Berouna na trhy. 
Stromek byl hezký, ale poněkud se nakláněl.

Krom několika vánočních dárků jsem si koupila dva zvonečky.
Prodávala je stařičká paní, taková krásná babička z pohádky.
Dala mi je do kelímku, aby se nepomačkaly. Vyráběla je sama.

10. prosince bylo vše hotovo, namazáno, nazdobeno. I přes ten skluz.

12. prosince se vrátila zima. Že bychom se konečně dočkali bílých Vánoc?
 


Naši mladí ustrojili stromeček o pár dnů dříve. Arbi asistovala.
A moje kočka měla v noci návštěvu. :-)
Je betonová, nikam neuteče, ovšem zmást dokáže dokonale.

Štědrý večer 

A totéž na Boží hod s druhými mladými.

ZOO v prosinci má své kouzlo.
"To je jako náš táta na gauči", ozvalo se vedle mně. 
Vyřkl to malý klučina stojící vedle mně při pohledu na ležícího Kisuma . :-)

 
Lední medvědi si užívali, klokani se slunili.

Všichni bez rozdílu vyhledávali slunce.

30. prosinec

Na zahradě vylezly sněženky.

Poslední večer roku. 
Krátce před půlnocí jsem se šla podívat na teploměr. 


Tak takový byl rok 2022 v obrazech. Veselý a občas smutný, někdy k naštvání, jindy prodchnutý radostí. Prostě pestrý. 

Tak ať se i tento nese v podobném duchu a hlavně ve zdraví nás všech.

48 komentářů:

  1. Alenko,já žasnu.Kdyby jsi neměla na blog čas ani bych se nedivila.
    Půlrok vyplněný,jak zážitky,tak hlavně prací.Když je zahrada je práce pořád.
    Je vidět,že se chvíli nenudíš,že jsi pracovitá a velmi šikovná.A jste s manželem dobří,
    minulý týden nám ukazovali známí výlet z Prachovských skal a když jsem viděla těch schodů,
    tak jsem si říkala,že by to manžel už nezvládnul.Byli jsme tam naposledy s vnoučatama a to je už pár let,
    když jsme s něma jezdili na dovču do Jinolic.Máš hezkou rodinu a líbí se mi,jak se setkáváte.
    Měla jsi celý rok krásný a přeji i tento rok naplněný krásnými zážitky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. 💓🍀 Určitě se nenudím, někdy mám pocit, že bych uvítala, kdyby den byl delší než 24 hodin. Včera jsem se dostala k počítači odpoledne, zapnula ho a dorazila dcera s holkama. Aniž bych napsala cokoliv, či se na něco podívala, vypínala jsem ho po půl osmé, kdy holky odjely. Musím si tyhle okamžiky vychutnávat, jsou docela vzácné. Malá vnoučata vídám denně, ale pamatuju dobu, kdy u nás byly holky pečené - vařené.
      Schodů je v Prachovských skalách opravdu hodně. Oproti přechozí návštěvě mi připadaly vyšší a delší. Navíc mokrý povrch a mnohdy rozdrolený pískovec, hrozně klouzaly. Mrzelo mě, že fotky jsou takové zmoklé. Ale přesto jsme si to užili.
      Do Jinolic jezdil pravidelně můj muž, jezdívaly se tam závody na silničních motocyklech a pravidelně tam startoval jeho strejda. Dívali jsme se na Jinolice shora.

      Vymazat
  2. Pěkná úrodička - plodů zahrady, květin, oslav, hub, zvířátek, výletů, paráda!
    Cukroví á la domino nemá chybu a sněženky nakonec jakbysmet :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, byl to veskrze úrodný rok. Taková všehochuť. Moc děkuju za pochvalu a za komentář.
      Měj hezké a pohodové dny 💓🍀

      Vymazat
  3. Taková roční shrnutí se pěkně čtou a pro rodinu je to učiněná pokladnice vzpomínek.
    Z fotografií je vidět, jaký máš vztah k přírodě - těch rostlin a zvířat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, moc děkuju. Nad výběrem fotek jsem se vrátila o rok zpátky a uvědomila si, jak rychle to uteklo.
      K přírodě mám kladný vztah, zahrada je moje hobby a bonus v podobě permanentky do ZOO byl báječný nápad. Muž má už teď, coby sedmdesátník, vstup za 1 Kč a já to budu mít od července také tak. 😀 Ještě máme několik volných vstupů, platí nám to do konce února.

      Vymazat
  4. Moc hezka druhá polovina roku ve fotografií,tak nevím Alenko,vnoučata šílené stárnou 🥰Máš pěknou rodinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju. Vnoučata opravdu strašně rychle stárnou. Zejména u Sáry si to plně uvědomuju. Připadá mi to jako včera, kdy jsem stála dojatá v Motole a dívala se na tvorečka, který byl na světě 4 hodiny. Dnes je to slečna, která se chystá na přijímačky na střední školu. Emu to čeká příští rok. A ti malí? Říkávala jsem jim trpaslíci, ale nebude to trvat dlouho a tím trpaslíkem tu budu já. 😀

      Vymazat
  5. Alenko, shrnula si to přesně - od všeho trochu! Jste velká rodina, oslavy jsou jistě parádní, tvé květiny pověstné a fotky ze ZOO se ti moc povedly.
    Přeji pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. Takový by měl život být - od všeho trochu. Když se sejdeme v rodinném kruhu, je nás "jako malých psů". I když bývají přípravy náročné, jsem šťastná, když se všichni sejdeme. V zimě to bývá trochu komplikace, protože prostor není největší, ale vždy to nějak pořešíme. Hospoda ve vedlejší ulici to jistí.
      Krásné a pohodové dny. 🍀

      Vymazat
  6. Alenko, krásné vzpomínání na minulý rok. Vytvořila jsi pěknou reportáž. Líbí se mi, že drží vaše rodina pospolu.
    Klidné dny přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuju. 🍀 I já přeji krásné dny v pohodě.

      Vymazat
  7. Alenko to je bohaté shrnutí. Návštěvy Zoo, práce na zahradě, výlety, rodinná setkání a oslavy, výlety... vše super. Hezké shrnutí. Přeji ti ať letošní rok máš plný radosti, zdraví milých setkání s rodinou a plný pohody a hlavně bez pádů....Mějte se všichni moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuju. 🍀 Doufám, že i ten letošní rok se vydaří, budeme se o to všichni snažit.
      Pádům se snažím vyvarovat, čím jsem starší, tím víc to bolí a hůř se zvedá ze země. 😀
      I já tobě přeji krásný rok plný zážitků a hlavně pevné zdraví.

      Vymazat
  8. Alenko, ráda jsem si prohlédla Tvoji druhou část shrnutí. Měla jsi pestrý rok, od všeho trochu. Líbí se mi hodně Tvoje návštěvy Zoo, zahradničení a vůbec všechno ! Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuju. 🍀 Rok byl opravdu pestrý a rozhodně jsme se nenudili. Do ZOO chodíme moc rádi. Nejdříve jsme chodili sami, pak s dětmi, poté s vnoučaty a teď už většinou zase sami. Na zahradu se těším, v podstatě se tím těším na jaro.
      Měj hezké a pohodové dny.

      Vymazat
  9. Rok jsi měla vyplněný vším možným- prací,výlety, chvílemi s rodinou, zahrádkařením. Bylo toho hodně. Máš na co vzpomínat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji. 🍀 Rok utekl jako voda. Čím jsem starší, tím to utíká nějak rychleji. A nebo, že už bych byla pomalejší?😃
      Měj hezké a pohodové dny.

      Vymazat
  10. Pěkný den Alenko, to je krásné půlroční shrnutí! ☺ Moc hezké fotky, krásná zahrada a výlety do ZOO. Měj se moc hezky, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, moc děkuji a přeji hezké dny v pohodě 🍀

      Vymazat
  11. Alenko, měla jsi pestrý rok, ale ta zoologická zahrada tě hodně lákala, to je na fotkách vidět. Při mých listopadových narozeninách jsem mimo jiné zjistila, že už můžu do ZOO jen za 1,- Kč. To je dárek 😀😀😀 Chodím tam ráda, ale často to není, počkám na slunečné počasí a určitě s manželem vyrazíme. Měj se hezky, pá 😊😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rok to byl pestrý a naplněný událostmi, prací a i odpočinkem.
      Takže ty jsi také listopadová? Můj muž té 70 dosáhl též v listopadu a mně to čeká v červenci.
      Do ZOO jsme chodili průměrně 3-4x ročně. Díky té permanentce jsme měli 12 vstupů, včetně parkování. Něco asi nevyčerpáme. Já se tam chci podívat, až napadne sníh. Bude to zase jiný pohled.
      Měj prima dny. 🍀

      Vymazat
  12. Zajimave, my byli.loni v zoo ve Dvore Kralove, tske pekne...Fikovnik neumrzl, jak.jsem se domnival, ale jeste nam nezaplodil...Zamek v Nrlahozevsi je i nase oblibena destinace, mame to 3km z Krakup, a bizarni skaly pri cedte z Jrakup do Nelahozevsi podrl Vltavy..V Roudnici jsme meli stsz od skoly, delame ho kazdyvrok jinde, vzdy s jezdenim na koke..Vanoce v Harrachve u priteljyniny tety, talontsm jen coz delej, i kdyz tam mrzlo az prastelo pred tim...Pisi o tech zazitcich i na blogu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo, my byli ve Dvoře Králové po třech letech. Když jsme ještě jezdívali do Tatobit na chalupu, bývali jsme tam častěji. Chalupa už je prodaná, bohužel. Pokud jsme někde poblíž, zajedeme se tam podívat.
      Fíkovník se každé jaro tváří, že nepřežil zimu, ale zatím pokaždé obrazil. Plodil loni poprvé a ve dvou vlnách. Ta první byla v plném létě, všechny fíky dozrály. Z té podzimní už jich dozrálo jen pár a je to škoda. Zkusila jsem je utrhnout a nechat dojít v bytě, ale to se nedařilo.
      Zámek v Nelahozevsi je úžasný. Pro mně největší překvapení byly originály obrazů. Zámek by mohl konkurovat kdejaké obrazárně. Roudnice by potřebovala hodně velkou finanční injekci. Ale bude to běh na hodně dlouhou trať.

      Vymazat
  13. Ali, moc pěkně zdokumentováno, je vidět, že vás ty návštěvy ZOO baví a je to inspirace i pro ostatní. Moc hezky jste slavili narozeniny a navštívili jste hodně míst, která neznám, máme to daleko. Tak přeji, ať se daří i nadále - ve zdraví. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. 🍀 Návštěvy ZOO mám opravdu ráda a už jsme jich po naší zemi navštívili spoustu. Když jsme byli na dovolené v Beskydech, navštívili jsme ZOO Ostrava, která se nám moc líbila. Z těch velkých zahrad nám do "sbírky" chybí už jen Lešná u Zlína. Ale je to v plánu. Je u nás spousta menších ZOO, které nejsou v tak široké povědomosti, ale také stojí za návštěvu.
      Je nás hodně a tím pádem je spousta důvodů k oslavám. První na řadě je teď Ema. Oslavu pořádá druhá babička, my budeme za hosty. Kdysi jsme to takhle domluvili a všem to vyhovuje. Otázkou je, jak dlouho ještě budou chtít, zejména holky, slavit s rodiči a prarodiči.😀
      Přeji hezké a pohodové dny ve zdraví.

      Vymazat
  14. Já dávám vánoční kaktusy každý rok ven už snad dvacet let. Tedy dávám všechny kaktusy, přesněji. Vánoční většinou po návratu domů do čtrnácti dnů začnou nasazovat poupata. Některé vykvetou dřív, jiné si to nechají na vánoce a další třeba až na leden. Ale ze všech kaktusů spolehlivě jako první se obalí květy rhipsalis. Už minule jsem se chtěla zeptat odkud máš ty nádherné jinobarevné ibišky? Já teď na fb sleduji jednu anglickou skupinu, ale co tam ti mají za barevnosti, to je neskutečný. A to samý jiřinkářská skupina a teď nejnověji americká s kosatci. To jsou opravdu květy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, moje kaktusy měly loni premiéru a rozhodně nebyly venku naposledy. Vyloženě jim to prospělo.
      Ibišek si čas od času koupím, některé mám už víc než 40 let. Z těch posledních jsem si jeden přivezla z výstavy v Litoměřicích a když jsem ho doma vybalovala, zjistila jsem, že ti zahradnící sídli v Břevnově kousek od Petynky.🤣😂 Další jsem koupila v Ředhošti na trzích, jezdí tam zahradnici z Teplic, vozí to přímo z Holandska a prodávají bez jakéhokoliv mezičlánku. Takže stál celých 50Kč. Někde jsem se dočetla, že jim příli šná péče nesvědčí. Občas se chovám macešsky. Tady platí asi to, že nejblbější sedlák má největší brambory. 🤣

      Vymazat
    2. Krulichovi? Oni mají taky ibišky? Já si od nich kupovala ty barevné čemeřice, ale holky mi nějak nevydržely. Ani jedna. Nevím, asi neměly ty správné podmínky nebo byly choulostivější než ty obyčejné. Já nikdy s ibišky neměla štěstí, většinou po pár letech zhebly. Ale tyhle jinobarevné mi učarovali. Co bych chtěla na zahradu je ibišek bahenní, ten má obrovské květy. Ale nikde ho nevidím prodávat a na takové akce jako jsou v Litoměřicích nebo Olomouci jsem se nikdy nedostala. Byť ten Olomouc je teď pro mne dobře dostupný vlakem tak bych to zkusila se podívat tam.

      Vymazat
    3. Vendy, jsou to Krulichovi. Přiznám se, že jsem ještě v jejich zahradnictví nebyla. Oranžový ibišek jsem si koupila v Litomřicích na výstavě a když jsem ho doma rozbalovala, zjistila jsem, že je v podstatě zpoza rohu. Dost často navštěvuju Zahradní centrum Chládek ve Střešovicích.
      Bahenní ibišky jsem měla, ale dala jsem je asi na špatné místo a udělaly mi pápá. Ale když kvetly, byly úžasné. Koupila jsem je také v Litoměřicích, mívají je tam pokaždé na Zahradě Čech v září.

      Vymazat
  15. Půlrok plný zážitků... Určitě byl fajn, i když bez nemocí a rozbitého sporáku by ses asi obešla. Ale to hezké převažovalo. Tak ať je to tak i letos

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, půlrok byl fajn. Tu nemoc jsem si způsobila sama, promokla jsem opravdu až na prádlo a navíc jsme v té době ještě doma netopili. Takže na průšvih bylo zaděláno. Sporák nebyl jediný průšvih. Ve druhém pololetí jsme kupovali nový vysavač, varnou konvici u které muž ulomil víčko a také monitor počítače, který odešel. Toho hezkého však bylo víc.
      Děkuji za přání a přeji též úspěšný celý rok a hlavně zdraví. 🍀

      Vymazat
  16. Alenko, asi jsem ve spamu 🙈.

    OdpovědětVymazat
  17. Alenko, krásné shrnutí půlroku. Ráda jsem se prošla tvými zážitky. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju a i já přeji krásný a pohodový víkend.
      Dnes jsme konečně odstrojili stromeček a zlikvidovali zbytky vánoční výzdoby..

      Vymazat
  18. Pestrý půlrok plný zážitků. Moc ráda jsem se podívala na krásné fotky, zvlášť na ty se zvířátky. 🙂
    Mějte hezký den, Alenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc děkuju za komentář a za pochvalu fotek.
      Přeji také hezké a pohodové dny.🍀

      Vymazat
  19. Těmi fotkami na mě dýchlo léto. Už aby zase přišlo. :) Do Roudnice bych se taky ráda podívala, zatím jsem jí jen projížděla a z auta vypadala jako moc pěkné město.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, moc děkuju za komentář. Já do loňska Roudnicí také jen projížděla. A to tam několik let bydlela sestřenice, která tam učila. Scházely jsme se povětšinou v Terezíně u její maminky.
      Na léto se také už těším.

      Vymazat
  20. Vija

    Alenko, pestrý půlrok, už se těším na zahradu, tvé fotky mě nalákaly, vím musím si počkat. Návštěva Zoo je pokaždé jistota spokojenosti u nás. A rodina, oslavy, být spolu je nej. Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
  21. Vijo, moc děkuju za milý komentář. Na zahradu se také těším, ale budeme si muset nějakou chvíli ještě počkat. Do ZOO chodím moc ráda, chtěla bych jí vidět pod sněhem, ale stále mi to nevychází. V pondělí jsme byli na koncertě a byla by to asi honička, včera jsme měli sraz se spolužáky na mém rodném severu. A dnes? Psa by nevyhnal. Rodinná setkání mám moc ráda, je prima, když se sejdeme.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  22. Pěkný "kapesní" průřez. Ty fíky mě zaujaly, protože když to jde, v Řecku se jimi rád láduji :-).

    OdpovědětVymazat
  23. Petře, moc děkuju. Fíky miluju, stejně tak jako dcera, nejstarší vnučka a vnouček. Zbytek rodiny je nemusí. Zůstalo jich na stromě spousta, které nestihly dozrát. Na to, že fíkovník měl plody poprvé, bylo jich opravdu hodně.

    OdpovědětVymazat
  24. Alenko, krásné zhodnocení roku. Rodina, výlety, zahrádka - rok protkaný zážitky a setkání s milými. Přeji ti hezký nedělní večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, moc děkuju za komentář. Kéž by i tento rok byl v podobném duchu.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  25. Krásně pestrý byl tvůj loňský rok. Moc se mi líbí tvůj popis u krásných zvonečků, byla to babička jako z pohádky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, moc děkuju. Ta babička byla opravdu kouzelná. Ač jsem sama už také babičkou a dokonce čtyřnásobnou, tahle krásná stará paní mně vrátila do dětství. Ten pocit se mi vracel po celou dobu, kdy jsem se na zvonečky, které jsem dala na stromek, podívala. Nějak na mně zapůsobilo její milé chování, úsměv a v neposlední řadě i to, že mi zvonečky dala do kelímku, aby se nepomačkaly. I teď se, při vzpomínce na ní, usmívám.
      Měj hezké dny.

      Vymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤