Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

sobota 2. října 2021

Podzimní fotografická výzva - 1. část

Jaruška na svém blogu zveřejnila výzvu a já se do ní přihlásila. Výzva je rozdělená do čtyř témat a tím prvním je: 

Loučení s létem

Už mnohokrát jsem se přiznala k tomu, že podzim patří k mým nejméně oblíbeným ročním obdobím. Ale na druhou stranu je úžasně fotogenický.  Vybrala jsem fotky, které vznikly v průběhu září. To bylo letos mimořádně krásné a teplé. Jeho dny byly téměř letní. 

Fotografie jsou seřazeny chronologicky, podle toho, jak byly pořízeny.

Ostružiny kvůli chladnému srpnu začaly zrát až v září

Zavítali jsme do Litoměřic na Zahradu Čech

Jehlicovité jiřiny

Anglický park u zámku Velké Březno

Bedly

Trubač od sousedů. 
Dostala jsem v červnu sazenici od kamarádky, 
zpočátku se jí dařilo, ale potom to začalo vadnout a shazovat listy. 
Uvidíme, jak to dopadne na jaře.

Opuštěná lavička v zámeckém parku na Sychrově

Kontryhel po dešti

Večer v Lužických horách, foceno za jizdy autem.

Vnoučata měla 27. září ředitelské volno. Byli jsme se rozloučit se hřištěm.

Pole je zorané, za ním České Středohoří

Pohled na Krušné hory z Hasištejna

Věž se 117 schody

Ohře

Zámecký park v Klášterci nad Ohří

Slunce klesá, známka podzimu. 
Z cesty lesem na hrad Hauenštejn.

Pohled z věže Hauenštejna na Klínovec

Zapomenutá jablíčka

Poslední fotografie byly pořízeny 30. září. Krásný slunečný den, ale už byla cítit zima. Následující ráno, na spoustě míst u nás, mrzlo.

Nemám ráda jakékoliv loučení. Ať je to s létem, milými lidmi, či krásnými místy. Při výběru fotek do výzvy jsem si uvědomila, jak rychle září letos uteklo. 

Mějte hezké podzimní dny.  🍂🍀🍁


64 komentářů:

  1. Alenko, povedené fotky jsi nám ukázala. Září uteklo jako voda, ale bylo krásné, teplé. Kéž by i říjen byl slunečný. Koukám, co jste toho během měsíce zažili. Máš krásná vnoučata.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuju. 🍀 Uteklo nám to opravdu moc rychle. Podnikli jsme spoustu výletů, o prázdninách jsme se věnovali víc vnoučatům, takže září bylo výletní. Původní plán byla Itálie, ale kvůli covidu jsme zůstali v našich luzích a hájích. Děkuji za vnoučata, je to naše radost. Tihle se ještě nechají vyfotit, ale holky od dcery se fotit nechtějí.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍂

      Vymazat
  2. Alenko, máš pravdu, září uteklo a máme tu říjen ☺. Loučení jakékoliv také nemám ráda, ale vzpomínkové proč ne. Vybrala jsi moc hezké fotografie, naše vnoučata focení již odmítají a když, tak ne na blog babičko!☺ ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já mám pocit, že vše utíká nějak rychleji. Čím jsem starší, tím to víc letí. Možná jsem trochu zpomalila a déle mi vše trvá, ale každopádně je září za námi.
      Děkuji za pochvalu fotek. 💓 Trpaslíci se ještě fotit nechají, ale s kukačkami je to horší. Už jsou obě větší než já a mlátí s nimi puberta. Musí si tím projít.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍂

      Vymazat
  3. Alenko, výzvy ses zhostila na jedničku s hvězdičkou a moc krásně jsi popsala loučení s létem a doplnila nádhernými fotografiemi, které mi udělaly velikou radost. Děkuji Ti za účast v této části výzvy a těším se na další fotografie, pokud se přidáš i příští týden, kdy to bude o květech podzimu i když už jich moc není. najdou se... Přeji Ti krásný sobotní večer a příjemnou neděli. U nás to nějak začíná foukat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já moc děkuju za milý komentář. 🍀💓 Jsem ráda, že jsi na blogu výzvu zveřejnila a já slibuju, že se zúčastním i dalších kol, tedy pokud si nesrazím hlavu. Dnes jsem blbě upadla na schodech, při pohledu diváka by to byl báječný gag do grotesky. Bolí mě celý člověk. U nás bylo celý den hezky, sice ráno chladno, ale jinak počasí, které by mohlo ještě nějaký ten čas vydržet.
      Měj hezké dny.🍂🍀

      Vymazat
  4. Alenko, moc pěkně jsi pojednala téma z Výzvy 01. Ostatní jsme si napsaly jinde. Výlety se podařily, počasí vám přálo... Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuju. 🍀 Doufám, že se vám včerejší výlet také vydařil. Já si dnes namlátila na schodech, už jsem to psala v komentáři Jarušce. Jak stará, tak blbá.
      Měj hezké dny. 🍂🍀

      Vymazat
  5. Alenko,tvé pojetí loučení s létem se mi moc líbí.Zahrnula jsi sem vše,co do léta patří a doplnila krásnými fotografiemi.Je vidět,že se nikdy nenudíš.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiruš, moc děkuju. 🍀 Zář ve znamení končícího léta a my si ho užili opravdu víc, než prázdninových měsíců.
      Rozhodně se nenudím, naopak mám občas pocit, že nestíhám.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍂

      Vymazat
  6. Alenko, krásné loučení s létem. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju. 🍀
      Neděle by byla hezká, nebýt mého pádu na schodech, podotýkám že doma.
      Měj hezké dny. 🍀🍂

      Vymazat
  7. Alenko, mluvíš mi z duše. Ale rozloučila ses moc hezky! Opravdu parádní fotky!
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. 🍀 Opravdu nemám ráda loučení. Ale rozloučila jsem se a mohu se začít těšit na to, že se to příští rok bude znovu opakovat.
      Měj hezké dny. 🍂🍀

      Vymazat
  8. Alenko, září nám opravdu přálo co se týká počasí. Rozloučila jsi se krásnými fotkami.
    Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc děkuju. 🍀 Letošní září bylo opravdu krásné, co se počasí týká. Ve srovnání s prázdninami vyhrálo na celé čáře.
      Měj hezké dny. 🍂🍀

      Vymazat
  9. Hezky jsi to končící léto nafotila. Podzim mám ráda, ale jen v té první fázi, kdy je spousta barev a obloha je krásně modrá (tedy když se dny povedou), takový ten pozdní, sychravý už vnímám hůř.
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. 🍀 Podzim patří k mým nejméně oblíbeným ročním obdobím. Díky krásnému zářijovému počasí jsem si moc nepřipouštěla, že už je podzim tady. Jen padající listí, odkvétající květiny a studené noci mi naznačují, že je podzim tady.
      Měj hezké dny. 🍂🍀

      Vymazat
  10. Moc hezké fotky, Alenko.
    Září bylo neobvykle teplé i u nás - mám podzim moc ráda, pokud je tak krásný, jako ten letošní. Ale jinak se těším, až bude zase jaro a všechno pěkně pokvete. 🙂
    Přeji vám hezké podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc děkuju. 🍀 Září se tentokrát opravdu mimořádně vydařilo a díky počasí nám prodloužilo léto.
      I já přeji hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  11. Nádhera. Alenko, dostala jsi mne svými krásnými fotkami. Krásně jsi se s létem rozloučil. Mám resty. honem pospíchám k Jarušce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, moc děkuju. 🍀 Pochvaly fotek od tebe si moc vážím, protože vím, jaká jsi fotografka. Už se těším, až uvidím tvou podzimní výzvu.
      Měj hezké dny. 🍁🍀

      Vymazat
  12. Alenko, fotky na téma loučení s létem máš různorodé a moc pěkné. Máš pravdu, září uteklo jako voda 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuju. 🍀 Jsem ráda, že se ti mé loučení s létem líbilo. Září je za námi, říjen v běhu. Obávám se, že uteče také tak rychle.
      Měj hezké dny. 🍂🍀

      Vymazat
  13. Ostružiny mám rád.
    A ať se ti trubač vzpamatuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, prý jsou hodně zdravé. 👍 Na trubač je smutný pohled, dnes jsem ustřihla další uschlý kus.

      Vymazat
  14. Aleno, moc hezké fotky babího léta, které se letos fakt vydařilo. Já tohle roční odbobí miluju a pro mne by září mohlo být celý rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc děkuju. 🍀 Letošní září se opravdu vydařilo, bylo výjimečné.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  15. Alenko - moc pěkné fotky.
    Zdá se mě, že to léto tak nějak rychle uteklo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lydie, moc děkuju. 🍀💓 Letos to opravdu nějak rychle uteklo. A než se nadějeme, jsou tu vánoce. 😀
      Měj hezké dny. 🍀🍂

      Vymazat
  16. Aleno s podzimem to máme stejné,taky ho nemusím.
    Ale když se všechno barví na focení je to fajn.
    Měj pohodové a klidné podzimní dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libby, pro mně je podzim synonymem smutného času, protože musím přestěhovat a zazimovat většinu kytek, některé zlikvidovat. O to víc se pak můžu těšit na jaro.
      Opravdu jediné, co mně s podzime smiřuje jsou jeho barvy.
      Měj hezké podzimní dny 🍂🍀

      Vymazat
  17. To jsou nádherné fotky. Docela bys mohla udělat výstavu z té nádhery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, moc děkuju a jsem ráda, že se ti fotky líbí.
      Ve čtvrtek jsem si na tebe cestou do Krušných hor vzpomněla.
      Měj hezké a pokud možno zdravé podzimní dny💓🍀🍂

      Vymazat
  18. Pěkné fotky, ta úroda je skvělá ⚛ ღ ♥ jehlicovité jiřinky se mi moc líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, moc děkuju. 🍀 Jehlicové jiřiny mám také ráda, ještě jich na zahradě pár kvete, ale na víkend se má rapidně ochladit.
      Přeji hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  19. Alenko, každá fotografie vystihuje průběh celého září a povedlo se to za jedna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, moc děkuju za hezkou známku 😀 a jsem ráda, že se ti fotky líbí.
      Hezké podzimní dny.🍁🍀

      Vymazat
  20. Moc krásná místa. Přes Klášterec jsme projížděli na cestě do Františkových Lázní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, moc děkuju. 🍀 My Kláštercem také několikrát projížděli. Tohle byla naše první zastávka, která opravdu stála za to. Třeba si to ještě někdy v budoucnu zopakujeme.
      Měj prima podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  21. Jsou to moc krásné fotky a místa, která vůbec neznám, je to daleko. Já spíš nemám ráda zimu, od určité doby, tedy zimy ve městě. Máš velmi hezké záběry a září fakt uteklo, ale celkově tento rok letí abnormálně rychle.
    Přeji příjemné podzimní dny, u nás je dnes krásně, ale fouká. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. 🍀💓 Pro mně je zase daleko tvůj kraj, který je také krásný. Týden v Beskydech byl krátký na to, abychom ho poznali blíž.
      Souhlasím s tebou, že to letí strašně rychle. Člověk se párkrát otočí a týden je pryč.
      U nás bylo také hezky, chvíli jsme s mužem pracovali na zahradě, ale vyhnal nás déšť. Včera jsme byli na severu a bylo také hezky, i když se občas objevil mrak, byla příjemná teplota.
      Hezké podzimní dny v pohodě. 🍀💓🍁

      Vymazat
  22. Krásné letní loučení! Dnes je venku sice pěkná futéř, ale v závětří na sluníčku na balkoně to ještě léto úplně neodpískalo :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju. 💓🍀 My byli včera na severu a bylo tam příjemné počasí. Sem tam nějaký mráček, ale sluníčko má ještě sílu a hřálo. Dnešek vypadal nadějně, ale začalo foukat a pak i pršet.
      Měj prima podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  23. Opravdu velmi půvabná zákoutí. Přeju další povedené snímky.

    OdpovědětVymazat
  24. Alenko, hezké je Tvoje loučení s létem. Pestré, od všeho něco a líbí se mě všechno. Já podzim miluju, když je hezky i když není... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  25. Leni, moc děkuju a jsem ráda, že se ti mé loučení líbilo. 🍀💓 Podzim opravdu moc nemusím, i když je velmi fotogenický.
    Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

    OdpovědětVymazat
  26. Alenko, pěkná reportáž na Jaruščinu "výzvu". Skvělé fotografie na různé téma se mi líbí. Hezké podzimní dny přeje M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuju. 🍀🍁
      Přeju také hezké a pohodové podzimní dny. 🍂

      Vymazat
  27. Podzim v tvém vydání je nádherný. Nejvíc se mi líbila fotka Ohře. Je v ní kus romantiky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, moc děkuju. 🍀🍂 Ohře je hodně romantická řeka, zejména v horní části toku.
      Měj hezké podzimní dny. 💓🍁

      Vymazat
  28. Krásné fotografie. Líbí se mi moc ta opuštěná lavička :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. 🍀💓 Ta lavička mě také oslovila.
      Hezké podzimní dny.🍂🍀

      Vymazat
  29. Krásné fotky, nejvíce se mi líbí ten večer v Lužických horách ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, moc děkuju. 💓🍀 Fotila jsem to za jízdy a sama jsem byla překvapená, jak to dopadlo.
      Hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  30. Ta naše krajina je kouzelná, rozhledny, zámky, parky, vodní plochy a lesní plody. Naštěstí slovenští medvědi je ještě neobjevili :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, souhlasím s tebou. U nás je spousta krásných míst.
      Medvědi mě pobavili.😂🤣😂

      Vymazat
  31. Alenko, moc pěkné léto, od každého něco. Je vidět, že jsi si to užila.
    Těším se na podzim. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, děkuji. U nás bylo září bohaté na výlety. Prázdniny věnujeme vnoučatům a v září si to vynahrazujeme. Jako bonus vyšlo tentokrát nádherné počasí.
      Já podzim moc nemusím, před chvílí jsem sklidila rajčata, zítra budu buď stěhovat kytky do domu, nebo je jen přikrývat. Tohle období nemám ráda.
      Měj hezké podzimní dny.🍁🍀

      Vymazat
  32. Krásné fotky, pěkně zachycen začátek podzimu...

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤