Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

neděle 10. října 2021

Podzimní fotografická výzva - 2. část

Opět se zapojuji do fotografické výzvy, kterou Jaruška zveřejnila na svém blogu.

Tentokrát na téma - Květy podzimu

Jsem milovník květin a touto dobou se s některými bohužel musím rozloučit. To je ten hlavní důvod, proč nemám ráda podzim. Na fotografiích a nejen těch mých, zůstanou květiny zachovány. 

První tři fotografie byly pořízeny ještě v září, přesněji poslední zářijový den. 

Květ agáve před zámkem v Klášterci nad Ohří

Astřičky u hradu Hauenštejn

Tato květina kvetla na kraji lesa, její název ale neznám

Tuto krásku jsem si koupila v Litoměřicích. Krásně vykvetla až počátkem října. 
Už jsem jí uklidila do domu, byla by škoda, aby namrzla.

Teď vás zvu na procházku naší zahradou, kterou jsem včera obíhala s foťákem. V podvečer jsme s mužem některé květiny přikryli bílou netkanou textilií, meteorologové hrozili mrazem. Ráno byla teplota na hraně. Dle slov vnoučat, máme na zahradě duchy.
 


Hortenzie se na podzim vybarvují






Mandevila ještě kvete a má poupata



I na růžích jsou ještě poupata






Anglický muškát už z části odkvetl


Letos chci zkusit pěstovat muškáty ze semínek. 
Některá odkvetlá květenství jsem proto nechala na rostlinách. 
Dle kamarádky jsou ty ze semínek vitálnější. 
Pro jistotu však budu i řízkovat. Semenáčky jsou vidět pod květem.

Oleandry mají ještě poupata. Otázkou je, jak dlouho ještě budou venku?


Jahody stále ještě kvetou a plodí.
 Bohužel z těchto květů už asi nic nebude.


Teď ještě takový malý bonus. Tady nejsou jen květy podzimu, jsou tu i květy celoroční. Pojďte se se mnou podívat na "Skleněnou zahradu" u Sklárny Pačinek v Kunraticích u Cvikova, jak vypadá na podzim. Byli jsme se tam podívat 4. října.






Latnaté hortenzie se nádherně vybarvily.





Adéla ještě nevečeřela. A nebo snad ano?


Mějte všichni pokud možno hezké podzimní dny. Mrazíky by měly zítřkem končit a ještě spousta podzimních květů vykvete. 


56 komentářů:

  1. Alenko ti je záplava květů. Moc se mne líbí velkokvěté chryzantémy. Na Skleněnou zahradu bych se ráda příští rok moc ráda podívala.
    Přeji ti krásné podzimní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, moc děkuju. 🍀 Skleněná zahrada stojí za návštěvu, stejně tak i Křišťálový chrám a sklárna, kde je možnost vidět skláře, včetně pana majitele, při práci. Skláři většinou končí kolem půl druhé, kdy se vypínají pece, takže dopolední hodiny jsou ideální. Na rozdíl od zahrady je to za poplatek.
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  2. Alenko moc hezky ses vypořádala s mojí výzvou a opravdu moc krásné fotografie pořídila. Děkuji ti za účast a fotografie ze sklářské zahrady se Ti určitě ještě budou hodit, ještě i na poslední "volné téma". Příští týden je téma: "Barvy podzimu" a doufám, že se Ti podaří zase něco zajímavého nafotit. Děkuji Ti a přeji ti krásnou sluníčkovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuju. 🍀 Víkend byl hektický, balili jsme do netkané textilie choulostivější kytky, nejstarší vnučka slavila svátek. Sleduji počasí, abych vše včas stihla uložit. Doufám, že nějaké ty barvy nafotím.
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  3. Alenko je to krása, včetně té skleněné. U nás už mrazíky udělaly své a upozornily nás, že začíná čas úklidu a likvidace. Vím, že ty jsi velká zahradnice, bude to ještě hodně práce. Moc zdravím. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. 🍀 U nás to bylo s mrazíky na hraně, preventivně jsme vše zabalili, dnes jsme to vybalovali, což bylo náročnější. Ale nemrzlo, jiřiny, které jsou dobrým indikátorem mrazíků, zůstaly stejné. Tu práci se zazimováním nemám vůbec ráda.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  4. Alenko, tolik krásy v jednom příspěvku.Škoda, že už to s prvními mrazíky skončí.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuju. 🍀 Mrazíky jsou důvodem, proč nemám ráda podzim. Mám spoustu květináčů se středomořskou květenou. Tam to roste jako plevel venku, já vše opečovávám a zimuju v domě.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  5. Moc hezké záběry a těch květin... velké pokoukání.
    Blahopřeji a hezký zbytek neděle. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. 🍀 Zbytek neděle byl hezký, byli jsme u dcery na oslavě svátku nejstarší vnučky.
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  6. Alenko, to je přehlídka nádherných květů, všech. Jak těch živých, tak těch skleněných. Kvete Ti toho na zahradě opravdu hodně. :o)
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji. 🍀 Těch květin je záplava a já už si několik let říkám, že to budu muset omezit. Ale pro mně je relax zabořit ruce do země a rýt jako krtek. 😂
      Hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  7. Alenko, zrovna dneska jsem na chatě musela "zničit" nádherně kvetoucí begónie, protože nevím, kdy tam pojedu a mohly by zmrznout. Bylo mi jich fakt líto, protože ještě měly i poupata. Snad se mi za záchranu odvděčí zase příští rok. Fotky máš moc pěkné, skleněné květy jsou super (samozřejmě nejen ty skleněné). Měj se krásně a moc zdravím 😃😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, napsala jsi to přesně - zničit. Spousta toho kvete, jsou všude poupata.... Přesně to je ten důvod, proč podzim patří k nejméně oblíbeným ročním obdobím. Ještě dnes jsem trhala borůvky a jahody, než to vše spálí první mráz. Věřím, že ti begónie udělají v příštím roce znovu radost. Já je nechávám ještě venku, ovšem mám tu výhodu, že jsem u toho a mohu to kdykoliv "strčit pod střechu".
      Děkuji za pochvalu fotek.🍀
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  8. Alenko, úžasné pojatý příspěvek k výzvě. Nespočet krásný květů na krásných místech.
    Děkuji za tu podívanou a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. 🍀 Květů je opravdu nespočet.
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  9. Alenko,ani se Ti nedivím, že nemáš ráda podzim,vím jak to u vás vypadá,rizkujes,vysazujes, hotové zahradnictví. Tvé fotografie květin jsou nádherné včetně těch skleněných.👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji. 🍀 Už mně znáš spoustu let, takže víš, jaký jsem zahradnický nadšenec Pro mně je podzim obdobím zmaru, kdy vše musím uklidit, zazimovat a něco u bohužel zlikvidovat.
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  10. Alenko, nafotila jsi krásné kytičky na různých místech. I ty ze skla se mi líbí.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc děkuju.🍀 Skleněná zahrada a vedlejši chrám, včetně sklárny, rozhodně stojí za návštěvu.
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  11. Aleno, ty jsi tedy těch kytiček nafotila fakt spoustu. Ty skleněné jsou moc zajimavé.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuju. 🍀 Nafotila jsem toho opravdu hodně, vydalo by to určitě na další příspěvek. 😀
      Měj hezké podzimní dny.🍁🍀

      Vymazat
  12. Alenko,moc krásné květiny a v nádherných barvách.Ty skleněné jsem viděla na vlastní oči.Skleněná zahrada je moc krásná a když namrzne prý je to vůbec zážitek.Pojedu se tam ještě podívat.
    Měj hezký začátek týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. 🍀 Děkuji za báječný tip na další návštěvu Kunratic. My se tam chystáme koncem měsíce při cestě na hroby. Dorazili jsme tam v době, kdy už skláři končili s prací, takže jsme se domlouvali, kdy je vhodné přijet. Už jsme viděli skláře v Ajeto a je to úžasná podívaná. Rozhodně tam určitě ještě zajedeme až bude opravdu mrznout. Mráz té kráse dodá ještě něco navíc. 👍
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  13. Alenko, jů to máš kytiček...A všechny krásné. Skleněnou zahradu bych taky chtěla někdy vidět. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuju🍀 a mám.🌸 Dle mého muže mám "kytek až zbytkem". Jenomže, já když tu kytičku vypiplám ze semínka nebo řízku, í nedokážu vyhodit. Hodně jich rozdám, ale stejně jich spousta zbývá.
      Skleněná zahrada určitě stojí za návštěvu, je otevřená celoročně.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  14. Alenko, to je tedy ještě pěkná zásoba kytiček. Ta skleněná zahrada je úchvatná. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju.🍀 Kytiček mám opravdu spoustu. Skleněná zahrada je krásná.
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  15. Tak to je doslova záplava květů, myslím, že každý si tu přijde na své.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, je to záplava. Jen to vše oběhnout s konví, je práce na hodinu.
      V časové nouzi zalévám hadicí a kytkám se omlouvám. 😀
      Hezké podzimní dny. 🍀🍂

      Vymazat
  16. Tolik krásných kytiček.
    I vám hezký podzim. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc děkuju. 🍀
      Hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  17. Alenko, tolik krásných květů ti dělá radost, žasnu. A ty skleněné sci-fi květy, jako z Adély :-)
    Měj krásný týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. 🍀 Jsem kytičková, je to opravdu moje radost.🌸
      Skleněné květiny v Kunraticích jsou krásné a stojí za to je vidět.
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  18. Kvítka se mi líbí moc, ale nejvíc asi ta skleněná a Adéla obzvlášť! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. 🍀 Skleněné krásky mají tu výhodu, že přežijí zimu a "kvetou" stále.
      Adéla se mi také moc líbí s jazýčkem a vyplivnutým okem. 🤣😂
      Hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  19. Pěkné zadání a bezvadné splnění. Zahradu jsem letos začala likvidovat brzy kvůli plánované operaci, ale stejně ještě hodně zbylo, to teď dodělávají holky a pořád mi ještě kvete pár floxů a astřičky. Říkám jim listopadky ale vyčetla jsem, že to jsou hvězdnice. Už se těším na příští rok, kdy si snad zahradničení užiju s novým kloubem víc a bezbolestně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bev, moc děkuju. 🍀 Já zatím odstěhovala do tepla nový ibišek, u kterého jsem se obávala, že ještě nebude otužilý, jako ty další kytky. Chápu, že jsi se do likvidace pustila dříve, mělas k tomu pádný důvod. Takže moc a moc držím palce, aby vše proběhlo v pohodě a po rekonvalescenci nebyly žádné bolesti.
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀👍

      Vymazat
  20. Snad ta barevná krása podzimního kvítí, ještě chvilku vydrží👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych to moc přála, ale už si moc nedělám iluze. Viděla jsem předpověď počasí a poněkud jsem posmutněla. Podzim je tady. 🍁🍂

      Vymazat
  21. Alenko, jsi skutečná kouzelnice na své zahrádce. Máš to hezky upravené a také popsané. Ta kytička u které uvádíš, že ji neznáš je Netýkavka žláznatá. V Kunraticích ve sklárně jsem ještě nebyl, ale ve sklárně A jeto ano. Byl to hezký zážitek z toho co skláři dovedou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, moc děkuju. 🍀 Moc děkuju také za název té květiny. Snad si to pro příště zapamatuju.
      Sklárny Ajeto jsou dvě, jedna v Lindavě, kde se dělaly hlavně věci Bořka Šípka a druhá menší je v Novém Boru. Je to spojeno s restaurací a muzeem. Takže od stolu je možné pozorovat skláře při práci, stejně tak pak shora z muzea. Obě jsou součástí stejné firmy. Takže až pojedeš do Mařenic, můžeš to spojit s exkurzí.
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  22. Překrásná přehlídka květeny ⚛ ღ ♥ ty skleněné jsou také moc krásné, to jsou opravdu šikovné ručičky. Všechny fotky se mi moc líbí. Mám také ještě na lodžii tu Mandevillu, ale já jí prostě přes zimu neuchovám. Hezký večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lani. moc děkuju. 🍀 Já mám mandevilu přes zimu na schodišti, shodí sice listy, ale takhle už přežívá spoustu let. Na Jaře obráží, vyžene nové výhony. Ven jí dávám po zmrzlých.
      Hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  23. Alenko, moc pěkné fotky. Já muškáty zaseusim příští rok koupit, protože nemám kde sazeničky přezimovat. Ale já jich zase nemám tolik. Oleandr už jsem dala do sklepa, kde je z chaty nejtepleji, ale zase je tam vlhko a mají tendenci chytat plíseň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, moc děkuji. 🍀 Já mám zatím všechno ještě venku, tedy krom nového ibišku. Ráno u nás byly necelé dva stupně. S největší pravděpodobností to budeme o víkendu uklízet. Sleduji všechny možné informace o počasí, zítra by snad také mrznout ještě nemělo. Loni jsem ukládala květenu později.
      Muškáty chci zkusit vypěstovat ze semínek, nicméně pro jistotu si je i nařízkuju. A pokud se vše ujme, bude to květinová kalamita. 😀
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  24. Alenko, to je nádhera. Tolik krásných květin jsi nafotila. Jsi skutečně moc šikovná zahradnice i fotografka. Těším se na tvé další obrázky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuju. 🍀 Kytičky jsou moje vášeň a vůbec netuším , kde jsem k tomu přišla. Vyrostla jsem v činžáku, doma jsme měli jen voděnku a pár kaktusů. A pak si naši pořídili zahrádku, ale ta byla pro mně za trest.😀
      Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

      Vymazat
  25. To je tedy sbírka, tím bys zaplnila polovinu učebnice botaniky.
    A skleněné květy jsou také úžasné, kolik musely dát práce.
    Adéla vypadá, že má hodně velký hlad :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, moc děkuju. 🍀 Je to taková moje vášeň a současně koníček. I když už si uvědomuju, že těch sil nějak ubývá.
      Skleněné květy jsou nádherné, stejně jako další díla v zahradě. Je úžasné, co se dá udělat z kousku roztaveného skla během okamžiku. V Ajeto jsem fascinovaně pozorovala skláře při jejich práci. A Adéla se opravdu moc povedla.
      Měj hezké podzimní dny. 🍀🍁

      Vymazat
  26. Alenko, to je nááádhera! Taky mám moc ráda, když kytičky kvetou a je mi líto, když odkvétají. Přeji hezké ty podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, moc děkuju. 🍀 Zítra už začne stěhování kytek zatím do garáže, v neděli nad ránem by mělo mrznout. Pokud se předpověď změní, ještě je nechám venku. Denně sleduju všechny možné weby s počasím.
      Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

      Vymazat
  27. Tedy to je podzimních květů. No nádhera.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. 🍀 Už je to takové kytičkové "poslední zvonění".
      Měj hezké podzimní dny.🍁🍀

      Vymazat
  28. Agave se u nas malo vidi, sle jsou i mrazovzdorne druhy

    OdpovědětVymazat
  29. Krása, kytičky jak malované a ty skleněné jsou krásné taky.Ta květinka na pokraji lesa, to je netýkavka žláznatá, je to příbuzná netýkavek, co se dají koupit z jara v zahradnictví.Krásné dny.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤