Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

neděle 28. března 2021

Pohled k nebi - fotografická výzva

Dáša na svém blogu publikovala 15. března tuto výzvu  a já v komentáři potvrdila svou účast. Netušila jsem, jak to bude tentokrát těžké. Pohled k nebi, sledování nebeského divadla, které je stále stejné a přesto pokaždé jiné. Od půlky března však převládala neustále stejná barva a já už začínala být přesvědčena o tom, že mé fotky se stanou přehlídkou devíti odstínů šedi. Snahu jsem měla. Foťák připravený v kuchyni, abych mohla zaznamenat nějakou změnu na obloze. Pokud mě viděli sousedi, rozhodně nabyli dojmu, že mi už z pobytu doma, obrazně řečeno, poněkud kape na karbid. Ale ten kdo počká, prý se dočká. V pátek jsem si vzala k práci na zahradě foťák a občas zvedla hlavu k obloze. A pak jsem se zvedala od záhonů, brala přístroj do ruky a fotila. Na včerejšek jsem měla v plánu vydat se někam do prostoru, kde nebudou překážet domy a kde bych mohla zdokumentovat zapadající slunce. Po půl páté se setmělo, oblohu zatáhla černá mračna a pak se spustil déšť. Jako by nestačilo, že foukal silný vítr, který ohýbal stromy a keře. Na druhou  stranu se vlivem větru obloha velmi často měnila.


Téma první - mraky

Moje fantazie stále pracuje na plné obrátky a já si často představuji  mezi mraky různé obrazy:

Hora - tato fotografie byla pořízena 19. března 2021

Nebeský polibek vznikl 26. března 2021.

Řady mraků se krásně seřadily 27. března 2021.


Téma druhé - slunce

Ráno 20. března 2021. Malinká tečka v levé horní polovině, je slunce. 
Stále ještě zimní. V noci napadl sníh, dopoledne už nastalo jaro. 

26. březen 2021 -  Paprsky deroucí se z mraků....

... a pak velký pes na obloze, který ví, kde je slunce.


Téma třetí - pohledy z okna 

Všechny fotky byly pořízeny 27. března 2021.

Tmavé mraky ozářené sluncem a mezi nimi kousek blankytu.

Bělohorský podvečer, od severu se obloha vybírá.

Tmavomodrý svět, aneb večer na Bílé Hoře.

Bonus na závěr

Podařilo se mi také "ulovit" něco, co není moc často vidět.
U nás se traduje, že pokud je vidět Milešovka, změní se počasí. 
Občas je vidět mezi domy sídliště Dědina. 
Vzdálená přibližně 90 km vzdušnou čarou. 
Až obrazí stromy, už vidět nebude. 

61 komentářů:

  1. Tuto fotografickou výzvu jsem zaznamenala na několika blozích :-) Je zajímavé pozorovat, jak každý zachytí něco jiného - obloha je totiž tak proměnlivá. Napadlo mě, že bych také něco vyblejskla, ale usoudila jsem, že by se mi to nevlezlo do edičního plánu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lili, já díky loňské výzvě poznala pár báječných lidí tady na blogspotu. Přešla jsem z Blog.cz a začala plavat v nových vodách. Výzva byla pro mně velké plus. 🍀

      Vymazat
  2. Alenko, výzvu jsi zvládla na jedničku. Fotky se ti opravdu povedly a poslední fotka s Milešovkou je hodně zajímavá, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuju. 💓🍀 Milešovka je občas vidět a já díky neustálému hlídání změn na obloze, jí stihla vyfotit.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  3. Alenko, moc hezké fotografie jsi vybrala. Všechny jsou velice zajímavé a zaujala mě fotka nazvaná Tmavomodrý svět i ta Milešovka. Zvládla jsi výzvu perfektně. Krásné jarní dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuju. 💓 Pochvaly od Tebe si moc vážím, protože vím, jak báječně fotíš.
      Měj krásné jarní dny. 🍀

      Vymazat
  4. Jak mi to připomíná mé pobíhání od okna k oknu a sledování, jak se venku vyvíjí obloha. A hned jak se nějak výrazněji pozměnila scenérie, tak jsem fotila rovnou z okna, nebo vybíhala z domu a fotila jako divá. Těch fotek bylo celkem asi stopadesát, ale stálo to za to, moc mě to bavilo. :D
    Ty jsi nafotila krásné nebeské divadlo. Nejvíc se mi líbí polibek a pak večer na Bílé Hoře, modré východy a západy mám nejraději, ale tentokrát jsem žádný neulovila. Velmi pěkný je i ten pohled na vzdálenou Milešovku. Páni, devadesát kilometrů to už je nějaká štreka a je tak krásně vidět, jako by stála za humny. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bev, teď vidím, že jsem nebyla sama, kdo pobíhal kolem oken a fotil. Zpočátku jsem měla obavu, že nebudu mít co do výzvy dát, ale ve finále se nade mnou počasí slitovalo a poslalo mraky. 😀
      Milešovku se mi občas podaří "ulovit", teď už jen v měsících, kdy jsou stromy bez listí. Nějak nám za ty roky povyrostly.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  5. Aleno, pěkné fotky. Nej je asi tmavomodrý svět a ta Milešovka. A i u nás se včera pěkně řadily mraky - až mi bylo líto, že já už mám zveřejněno :)
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc děkuju. Tmavomodrý svět jsem fotila až po té, co jsem článek měla už rozepsaný. Nechybělo moc a nebyl tam.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  6. Alenko, parádní fotky. Já nevidím nikdy nic, nemám tu oblakovou představivost. Moc pěkný výzva.
    Krásný jarní týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. Já mám, a nejen co se mraků týče, docela slušnou představivost. Baví mě mraky pozorovat, zejména když se vezu v autě. To pak jede fantazie na plné obrátky.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  7. Alenko, podařily se Ti krásné fotky. Moc se mi líbí "polibek" a Milešovka.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rlženko, moc děkuju a jsem ráda, že se ti fotky líbí.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  8. Alenko, výzvy jsi se zhostila moc dobře. I parádní komentáře se mi líbí. Přeji pěkné jarní dny. M.

    OdpovědětVymazat
  9. Alenko, tvé nebeské fotky se mi moc líbí! Jen zírám na tu Milešovku!!!
    A neboj, i můj muž, než jsem mu vysvětlila, o co jde, tak jen na procházkách kroutil hlavou :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. Tentokrát jsem měla štěstí v tom, že byl foťák v pohotovosti kvůli focení oblohy. Milešovka nebývá vidět dlouho.
      Můj muž se také divně díval, když jsem si ještě v pyžamu otevřela okno a fotila oblohu. 😀 Po vysvětlení to pochopil.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  10. Milá Alenko,
    pes, který ví, kde je slunce?? No tak to Azora budu muset poprosit, aby mi ho našel! Protože moje slunce se někam schovalo - a je tma! O_O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dorko, je to pes díky mé nejmladší vnučce. Byla se mnou na zahradě a ptala se, proč fotím oblohu. A jako správná ženská to samozřejmě chtěla vidět. Já ten tmavý mrak nazvala kancem, ale Bětka mi vysvětlila, že je to pejsek, který čichá, kde je sluníčko.
      Tak snad už ten pejsek se dočichal až tam k tobě.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  11. No, vida, poručíme větru, dešti, na Bílé Hoře, krásně jsi to pojednala, Alenko, a nej je ta Milešovka na dosah.Měli jsme v Horních Počernicích kamarádku ( než se přestěhovala do Milovic ) a ta zas měla výhled na Bezděz a Ještěd.
    Moc tě zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, měla jsem obavu, že moje výzva bude laděná do šeda. Nakonec se nade mnou počasí smilovalo a umožnilo mi vyfotit něco jiného, než šeď. Z konečné tramvaje bývá vidět Říp, když je jasno, je to jako kdyby se vypínal v Dejvicích. 😀
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  12. Alenko,tvůj pohled k nebesům se mi moc líbí.Myslím,že jsme si všechny přály v poslední době co nejvíce mraků na obloze.Zjistila jsem i když jsem to už trochu věděla,že u nás krásných mraků moc není.Také převládá bílo.Myslím,že se více mračí ve vyšších polohách.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. U nás byla obloha přehlídkou šedi, až v pátek ráno zblankytněla. První fotky byly jen bílé, až později se objevily mraky. Asi mně tam nahoře má někdo rád. 😀
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  13. Alenko, krásné fotky,krásné nebe máš. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuju a jsem ráda, že se ti fotky líbí. 🍀

      Vymazat
  14. Pes je skvělý, tmavomodrý svět stejně tak a opravdu žasnu, že z Prahy může být vidět Milešovka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, moc děkuju. 🍀 Milešovka je vidět za jasného počasí opravdu jen občas, stejně tak i Říp z konečné tramvají. Býval vidět i z okna, ale vysadili jsme na zahradu tůje, takže ty zabraňují ve výhledu.

      Vymazat
  15. Milešovka od vás je něco podobného jako Fudži z Tokia :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, moc děkuju. 🍀 Zajímavé srovnání s Fudži.

      Vymazat
  16. Máš neuvěřitelně pozitivní fotky a báječný komentář. Podchytila jsi navíc i atmosféru, kterou člověk vnímá na půl oka a když jí někdo naservíruje, nestačí valit oči.
    Děkuji za nebeskou prohlídku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moc děkuju. Jsem ráda, že jsem tě mohla trochu vtáhnout do mé představivosti. 🍀 Nebeské divadlo se nikdy neomrzí.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  17. Krásné fotky! Ta Milešovka !!!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuju. Milešovka byla bonusem u pro mně, moc často vidět nebývá.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  18. Alenko, to je krása nebeská. Mraky také moc ráda pozoruji, ale já jich do zveřejnění mého příspěvku moc neviděla, až nyní se u nás objevují. Takže se kochám Tvými úžasnými fotkami a moc se mi líbí ten polibek. Výzvu jsi zvládla báječně, mám radost.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuju a jsem ráda, že se ti fotky líbí.🍀 Mraků opravdu mnoho nebylo, objevily se až v pátek, díky větru, který je přihnal. Já už byla smutná z toho, že není co fotit do výzvy.
      Měj hezké dny. 👍

      Vymazat
  19. Nebeský polibek a hafan nemají chybu! 😊 Jako malá jsem ráda hledala v mracích postavy, teď už ale není čas a vlastně ani příležitost jen tak si lehnout do trávy a pozorovat nebe...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. Hafan je tam díky Bětušce, já ten mrak původně nazvala kancem. To by tak poetické nebylo. 😀 Hledání v mracích mně od dětství neopustilo. Nejvíc mi ta představivost funguje po cestách autem, kdy občas nějakou větou či konstatováním toho, co vidím, šokuji svého muže.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  20. Snové koukání, díky, moc se mi fotografie líbí. Kdysi jsem z balkonu u nás Milešovku taky viděla, stromy vyrostly a pohled e ztratil.
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju. Od nás bylo z oken vidět i na Říp, ale před zhruba 40 lety jsme k plotu zasadili tůje a od té doby se múžeme dívat na poměrně vysokou zeleň, která se roztahuje i do šířky a pomalu si ukusuje další kousek zahrady.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  21. Alenko, ano bylo to tentokrát těžké, ale ujala si se výzvy skvostně. Moc hezké výstavní fotky. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, myslela jsem si, že to bude brnkačka, ale ta jednotvárná obloha mě z toho dokonale vyvedla. Naštěstí se nade mnou v pátek slitovala. 😀 Moc děkuji za pochvalu fotek.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  22. Ona vlastně ta hora na první fotce je taky Bílá hora. Je to docela zábava, hledat obrázky v mracích a pojmenovávat je. Fotky krásné. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. Takže je to bílá hora z Bílé Hory. 😀 Mně to pozorování mraků baví už od dětství.
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  23. Dobrý počin a dobré fotky. Mraky vypadají nádherně na velké obrazovce, je škoda, že obrázky nejsou větší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kutile, moc děkuji. Fotím ve vysokém rozlišení 4896x3672 pixelů, ale na blog fotky zmenšuju. Původní blog měl omezenou kapacitu galerie, ze které se fotky nahrávaly na blog. A já u toho zmenšování zůstala i tady. 😀

      Vymazat
  24. Alenko, moc pěkné fotky. V té obloze se vždy schyluje k nějakému dramatu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, moc děkuju. Obloha občas bývá hodně dramatická. 😀
      Měj hezké dny. 🍀

      Vymazat
  25. Alenko,moc hezky zachycené změny na obloze. ☺

    OdpovědětVymazat
  26. Marti, moc děkuji.
    Měj hezké dny🍀💓

    OdpovědětVymazat
  27. Jak je vidět, i mraky nám mohou něco připomínat. Moc krásné fotky, Alenko.
    Hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, moc děkuju. 🍀 Ráda se dívám do mraků a vidím tam spoustu věcí. 😀
      Přeji hezký den.

      Vymazat
  28. Alenko, Ty máš mráčků obláčků! Milešovku vidím ze zcela jiného úhlu, km od ní máme asi 30, je vidět stále. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, mráčků a obláčků jsem nakonec zachytila hodně. Milešovka je od nás vidět při jasné obloze a to jen občas. Přeci jen je to o něco dál něž od tebe. 😃
      Měj hezké dny

      Vymazat
  29. Máš opravdu fotografické oko, paráda ♥♥

    OdpovědětVymazat
  30. Moc pěkné fotky, Milešovka je skvělá!

    OdpovědětVymazat
  31. Zda se že příliš pozorujeme s fotografujeme zemi s na oblohu Mořině malo..

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤