Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

neděle 25. října 2020

Podzimní intermezzo

Už jsem se mnohokrát přiznala k tomu, že nemám ráda podzim. Ano, je barevný. Ale ani ty barvičky mně nedokáží přesvědčit o tom, že je to hezké roční období. Pro mně je podzim obdobím zmaru. 

Ti kteří znají můj původní blog už dlouho, asi překvapeni nebudou. Ti další možná ano. Někteří si možná  dokonce řeknou, že jsem cvok. Budou mít do jisté míry pravdu. Mám ráda kytky a práce kolem nich je pro mně relax, i když občas, obrazně řečeno, padám na hubu. 

Tento příspěvek jsem nazvala poeticky intermezzem, kdy jsem přerušila psaní Italského deníku a kdy jsem v podstatě nestíhala téměř nic, natož chodit na počítač. A proč? Meteorologové ohlašovali ranní mrazíky a to byl pro mně signál pustit se do té nejméně oblíbené činnosti. 


Den první - neděle

 Muž sundává truhlíky z oken...

... a já stěhuji do garáže fuchsie a pak další kytky

 


Oleandry, bougainvillie, ibišky a další jsou v jedné části garáže, parkujeme v ulici. Vše jsem stihla ošetřit proti přezimujícímu hmyzu. 
V další části garáže jsou muškáty 

Den druhý - pondělí

Dopoledne jsem umyla okna, kde budou umístěny malé ibišky. Mám strýčka na vánoce. Odpoledne jsme ostěhovali část květináčů na schodiště a zbytek na chodbu. Já ty menší, muž větší. S tím největším, který mám už 47 let nám přijel pomoci zeť.

 Den třetí - úterý

Stěhuju se do garáže. Stříhám muškáty....

... a z vrcholových výhonků vytvářím řízky na příští rok



Ostříhané muškáty ošetřuji postřikem

Výsledek za první garážový den

Den čtvrtý - středa

Pokračuji ve stejné činnosti, jako předchozí den

Hromada na vyhození po druhém dni

Opět chemický postřik

První truhlíky jsou díky manželovi na svém zimovišti


Den pátý - čtvrtek

Řízkuji i klasické muškáty

Některé měly hodně velké listy

Výsledek třídenní činnosti v garáži


A je to v pytlích


Výřad jako po honu


Den šestý - pátek

Na dno truhlíku dávám pískovou drenáž...

... a pak substrát pro výsev a množení 

A pak hezky jeden řízek vedle druhého zapichuji do substrátu




Truhlíky a květináče jsou už na svém místě. Manžel je krásně uklidil

A je nařízkováno


Den sedmý - sobota

Konečně se dostávám k tomu, abych pomocí drátů trochu umenšila oleandry, chodba vypadá jako bush

Velké ibišky a mandevilla, která ještě kvete

Už můžeme chodit po schodech, aniž bychom se prodírali skrz oleandry


Den osmý - neděle

Dokončuji vyvazování oleandrů

Okno na chodbě s řízky a malými rostlinami


Bougainvillea 

Rozhodně jsem se nenudila při svém podzimním intermezzu. Spíš jsem si sáhla na dno sil, kdy jsem ještě musela vařit. I když jeden den jsem zapomněla vyndat maso z mrazáku, takže k obědu byla jen polévka s rohlíkem. 😀  
Ano, kytičky jsou vášeň. Je to radost, ale současně i starost, kdy je mnohdy člověk nucen řešit "nerudovskou" otázku. V dobách, kdy jsem ještě pracovala jako odborný ekonom, jsem často pronášela větu: "Já snad radši půjdu pracovat do zahradnictví, budu mít klid a budu na čerstvém vzduchu". 
Teď mám to zahradnictví doma.😀












61 komentářů:

  1. Zmákla jsi to perfektně.
    Ať se řízky ujmou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, moc děkuji. Ne všechny řízky se ujmou, ale i tak je jich spousta.🙋‍♀️

      Vymazat
  2. To je mi tedy krásná ukázka pracovitosti!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to sedí, od poloviny fotek jsem si říkala, že to fakt je jak v zahradnictví :-)
    Je moc fajn si sny splnit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu jako v zahradnictví, kytky máme téměř všude. 😀

      Vymazat
  4. Podzim také zrovna nezbožňuju, v zimě se dá vyrazit na hory, když někdy napadne sníh i u nás, můžeme s vnučkami jezdit na saních, ale podzim znamená jen vyhlížení Vánoc, jinak je to dost hluché období. Ještě jezdíme na chalupu, ale teplota je už jen kolem 10 stupňů, jen práce na zahradě nás trochu zahřeje :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, podzim patří k mým nejméně oblíbeným ročním obdobím. Nejenže musím zlikvidovat to, co kvete, ale navíc se zkracují dny a je to takový všeobecně smutný čas. Zimu mám radši, i když v posledních pár letech to moc zimně nevypadalo. Naposledy jsme byli s vnoučaty na saních pře pěti lety. Bětka byla ještě v kočárku. Jsem zvědavá, jaká bude ta letošní, kdybych usuzovala podle toho, jakou rychlostí padá listí, řekla bych, že je skoro za dveřmi.🍁🍂

      Vymazat
  5. Jsi super pracovitá a podpora od manžela Tě určitě těší. Jen zírám, tolik krásných květin. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji. 💕 Můj muž si už zvykl, že jsem na kytičky.

      Vymazat
  6. Fukčarinka- ani se nedivím,že nemáš ráda Alenko podzim,na druhé straně máš krásného koníčka a navíc řešení na zimu máš v podstatě luxusní. To já se rovnou loučím a do toho jednoho truhliku koupím vždy dva nové muškáty. Dala jsem se na mini zahradničení na balkoně.��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, podzim je smutné období, u mně je to navíc umocněno tím, že musím "zlikvidovat" to, co kvete. Rok co rok si říkám, že to omezím, ale zatím se mi to nedaří. Ten můj koníček se už pomalu začíná stávat posedlostí. 😀

      Vymazat
  7. Alenko, sedím tady v němém úžasu! Doufám, že máš zahradnictví :o)
    Mám rostlin, které chtějí zazimovat nepoměrně méně a dělám to hrozně nerada.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, máme jen zahradu, bohužel ne zahradnictví. I když si ze mně kamarádky občas utahují. Na třídní srazy se dostavuji s květinovými přebytky. Můj problém tkví v tom, že je mi líto nějakou rostlinku, kterou jsem vypiplala, vyhodit. Takže hodně toho rozdám.
      Zazimování nepatří rozhodně k mým oblíbeným činnostem.
      Hezké podzimní dny

      Vymazat
  8. Také jsem si říkala, že máš doma zahradnictví. Tolik kytiček znamená spoustu práce. Ale příští rok se Ti odmění až pokvetou.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, jen zahradu a navíc ne moc velkou. Ale od jara jsou všude kytky. Letním spoustu pokojovek, kterým to vyloženě svědčí. Je s tím oráce, ale současně i radost. 🌸
      Hezké podzimní dny

      Vymazat
  9. Alenko,koukám s otevřenou pusou.Ty máš úplné zahradnictví.Jsi velmi pečlivá a šikovná.
    Mně dělá starost,kam s pár truhlíkama muškátů na přezimování.Když v paneláku kam s tím.Oleandr mám už na společné chodbě,muškáty mám pořád nádherně kvetoucí a nechce se mi je ještě stříhat.
    Obdivuji tě.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji. 💕 Jsem původně holka z činžáku, doma jsme měli tchýnin jazyk a voděnku. Pak si naši pořídili zahrádku a to byl pro mně ten největší trest. Nejen, že jsem tam chodila nerada, ale ta nechuť tam cokoliv udělat, mně držela dlouho.😀
      A pak jsem přišla do tohoto domu, kde byla zanedbaná zahrada, o kterou se kdysi starala manželova babička. Ani on, ani jeho rodiče o zahradu nejevili zájem a dali mi volnou ruku. Už mě to drží 45 let.
      Oleandry a další kytky mám také na chodbě, na truhlíky mi už před lety muž udělal regály.
      Měj hezké dny

      Vymazat
  10. Ali koukám a koukám, a říkám si, že toto by manžel nedal. Mám na vnitřních parapetech vždy několik kytek v květináčcích, a minimálně 1 x měsíčně řve jak tygr, že to všechno vyháže. A já mu nato povím: Poser se, vzteklino! Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, můj muž kdysi dávno prohlašoval, že nejlepší zahrada je trávník a beton. 😀 A teď mi dobrovolně pomáhá s kytkama, bez řečí je jde zalít. Vytvořil police, kam je dávám na zimu. Člověk se během života změní. Já ho do ničeho nenutila, začal sám od sebe pomáhat.
      Hezké dny

      Vymazat
  11. To není koníček, to je vášeň.
    Jsi neskutečně akurátní, děláš to podle předpisů a výsledek kvetení je pak dokonalost sama. Smekám.
    Celý život to mám s podzimem stejně, jenže pokud se tomu člověk nepostaví, propadne pesimismu, depresi.
    Bojuji s tím, musím, je to běh životem, aby se mohla těšit i na ta krásná období, musí si projít i podzimem.
    A ty si to umíš zpestřit, skutečně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, je to vášeň, občas hraničící s posedlostí. 😀 Dělám to každý podzim a už spoustu let. A pak ta radost, když všechno kolem kvete. Asi nás bude víc, kteří z tohoto důvodu nemají podzim v oblibě. Snažím se nepodléhat špatným náladám a pesimismu. Mám těch koníčků naštěstí víc, takže také bojuju s podzimem, těšíc se na jaro. 😀🌸
      Měj hezké dny

      Vymazat
  12. Alenko,prosím, jakým postřikem ošetřuješ muškáty před zimou? Dík za odpověď. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko, koukám, jaké máš doma, vlastně v garáži zahradnictví a nechápu. A obdivuji. Pořádně sis mákla, tak ať se řízky ujmou. Já mám jen pár muškátů a připravuji jen pár řízků. Ale ty Tvé truhlíky jsou neuvěřitelné, a těch dalších kytiček co máš, to se máš i přes léto co otáčet. (Co zalévat).
    Přeji krásný týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, mám své zahradnictví v garáží, na chodbě, schodišti a v pracovně. Na jaře, když ty řízky rozsazuji, bývají i na půdě. A od půlky května do podzimu je vše na zahradě. 🌸 Řízky se ujmou, i když ne všechny. Naštěstí! To už bych si pak opravdu mohla to zahradnictví otevřít. I když jeden rok přežily skoro všechny a já nebyla schopná něco vyhodit ... ve výsledku si část muškátů odvezl švagr k sobě na vesnici a další jsem měla na budce s plynem, kde visela cedule "Muškáty zdarma". Spousta jich takto našla své majitele.😀
      A co se zalévání týče? Když si to zalévám sama, vím, co to obnáší. Ale když jedeme na dovolenou, přebírají štafetu snacha a dcera. Od obou pak slyším, že toho mám hodně.😀
      Měj hezké dny

      Vymazat
  14. Máš to jako jedno veliké zahradnictví a to dá strašnou spoustu práce všechno zazimovat. Také jsem na zahradě toto období ráda neměla už proto, že všechno odkvetlo, musí se toho, co nás přes léto těšilo, rozstříhat a vyházet. Letos jsem se zahradou skončila, kvůli problémům s bolestmi rukou a tak už tyto starosti mít nebudu. Co šlo jsem rozdala a hodně toho vyházela. Zbude mi na práci jen záhonek před bytovým domem a to jen proto, abych měla občas důvod ponořit ruce do hlíny. Tak Ti přeji Alenko, aby Ti to všechno krásně rostlo a nic přes zimu nezašlo a můžeme se společně zase těšit na jaro. To mám já osobně nejraději. Hlavně aby do jara zmizel ten neřád virus a mohli jsme zase žít volně a spokojeně. Přeji Ti krásné poslední říjnové ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruš, ty tohle znáš na vlastní kůži. Vím, že jsme si psaly, že už zahradu dál nebudeš obhospodařovat. Já také budu muset jednou asi k podobnému rozhodnutí dospět. Ale zatím mě to baví, nořit ruce do hlíny.
      Moc děkuji za přání a doufám, že to napřesrok znovu vykvete a také, že se vše vrátí do normálu a my budeme zase moci normálně žít. Dnes jsme byli s mužem v Holešovické tržnici pro věnce na hroby. Minimum lidí, v místech, kde jsou vždy davy lidí, to vše umocněné pošmourným počasím. Musíme všichni doufat, že se podaří buď najít vakcínu, nebo, že se stane zázrak.
      Měj hezké dny💕🌹

      Vymazat
  15. Tak tomu je možné říci... Zahradnictví. Dovedu si představit jaká to byla práce. Všechno podle ,,vorschriftu". Teď už podzim přežiješ :-).
    Klidné dny, Alenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji. 🌹 Mákla jsem si a mám přípravu na jaro. Nestíhala jsem téměř nic, takže teď doháním resty.
      Podzim už přežiju a budu se těšit na jaro.
      Měj hezké dny

      Vymazat
  16. To je hotové zahradnictví! Vůbec se ti nedivím, že nemáš ráda podzim, je vidět, jakou lásku a péči těm rostlinkám věnuješ :).
    Mně podzim nevadí, dnes je tam hnusně šedivo, ale mně je takhle docela dobře, dokonce jsem se přistihla, jak plácám nahlas něco o tom, že by mohlo ještě začít pršet a bylo by to dokonalý :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, věnuju se tomu s láskou a s posedlostí. 😀 Je to moje hobby a i když jsem unavená tělesně, je to báječný duševní relax.
      Dnes bylo opravdu ohavné počasí, po těch pár hezkých dnech, které jsem trávila v tom svém "zahradnictví". V takovýchto dnech je nejlépe v pelíšku s hezkou knížkou. To se mi říká, když už nemusím do práce. 😀🤣

      Vymazat
  17. Alenko, tvůj dnešní příspěvek mi vyrazil dech. Takové práce a krok za krokem, máte to vymyšlené, s tvým mužem. Já jen z balkonu vždy truhlíky odnosím na schody a na jaře to odstříhám, pěkné výhony zasadím do nové zeminy a jede se dál. Pokud něco nepřežije v dobrém stavu zimu, dokoupím.U tebe je vidět profesionalitu, jaká se nevidí. Ty oleandry ti skoro závidím, máš to jako v Chorvatsku!
    Hluboký obdiv! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji. 💕🌹 Už se takhle věnuju kytkám spoustu let, takže už mám zažité postupy, co a jak. A díky manželovi mám police a jeho ruce, kdy mi spousty kytek odstěhuje. Oleandrů mám spoustu, některé jsem si koupila, ale většina je vypěstovaná z větvičky, kterou jsem při našich cestách uzmula. 😀 Každý má na sobě cedulku, odkud je. Z Chorvatska, konkrétně z Hvaru mám také jeden.
      Měj hezké dny

      Vymazat
  18. Tak tolik muškátů nemají snad ani v zahradnictví, vůbec se nedivím, že se podzimu děsíš. Té práce kolem takového množství kytiček je strašně moc. My máme na chatě jenom pár truhlíků a většinou kupuji každý rok nové sazenice. Nemám místo, kde by mohly přezimovat. Opatruj se ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já už spoustu let nekoupila žádný muškát. Naposledy jsem si udělala radost před více než osmi roky, kdy jsem si koupila v zahradnictví v Líbeznici jeden klasický, s dvoubarevnými květy. Bylo to v euforii, několik okamžiků předtím jsem se dozvěděla, že se narodil vnouček. Takže to byla taková malá forma oslavy. 🌸 Já naštěstí místo, kam kytky na zimu dát, mám. Ale dá to práci.
      Měj hezké dny

      Vymazat
  19. Já mám podzim ráda. Vadí mi jen v případě, že dlouhodobě prší. Jinak je to pro mě ten správný čas na svíčky, čtení a různé věci, které v létě nechávám "na pak".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mně je to nejméně oblíbené roční období. A to nejen kvůli likvidaci kytek, ale také zkracujícím se dnům. Ještě, když jsem chodila do práce, tak jsem na podzim vycházela za tmy a opět za tmy se vracela domů. Další problém je ve změně času na středoevropský, trvá mi vždy minimálně dva týdny, než se mi srovnají biorytmy. Takže mám jako bonus trávící problémy, špatně spím a jsem bez nálady. Paradoxně tu jarní změnu na letní čas zvládám lépe.

      Vymazat
  20. Alenko, já mám ráda podzim a nesnáším zahradnické práce :). Pokud jde o ně, máš můj velký obdiv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, děkuji.🌹 Pro mně je zahrada relax, hlavně duševní, kdy nechávám své myšlenky volně plynout. Bohužel na podzim nevidím to pomyslné světýlko na konci tunelu, kdy vše začíná růst a chystá se kvést. Tady se to ukládá k zimnímu spánku. Zálibně spočinu okem na barvících se stromech, ale podzim, málo platné, je mé nejméně oblíbené roční období.

      Vymazat
  21. Obdivuji, Alenko Tvé pracovní nasazení a z toho všeho je vidět lásku ke květinám. Hlavně, aby se všechno uchytilo pro sadbu příštího roku. K podzimu máme každý jiný vztah a já když už zahrádku nemám, raději toho využívám procházkou a obdivováním barevnosti přírody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, moc děkuji. Kytky mám opravdu moc ráda. 💕
      Včera, i když nebylo úplně ideální počasí, jsme se prošli podzimním lesem a já do půl dvanácté zpracovávala houby. 😀

      Vymazat
  22. Panebože, ty by sis mohla otevřít zahradnictví! to je úžasné! Očividně tě ty kytky milujou, když se ti odměňují takovou nádherou - ty fuchsie jsou pohádkové a muškáty samý květ. Náročný koníček, to kytičkaření, ale krásný. Dá zabrat, ale potom ta nádhera. A pak,je vidět, že už máš všechno na tu zimu nachystáno. Že myslíš na všechno, kam dát kytičky, co s nimi dál, jestli řízkovat, kam dát ty řízky, jak se o ně starat. Zlaté ruce. Podzim je krásnej, i když je ta nádhera vlastně symbolem zániku. Ale ten zánik je jen usnutí a odpočinek do dalšího jara.
    Pěkný den, Alenko! A máš ještě něco, mimo ty krásné kytičky, máš skvělého muže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, moc děkuji. 💕 Kytky jsou opravdu moje vášeň a z kdysi užitkové zahrady, je zahrada z větší části okrasná. Vzpomínám na své dětství u babičky v Kostelci nad Labem, ta měla obrovskou zahradu, která se táhla až k Labi a kde všechno kvetlo. Tehdy mě ještě nenapadlo, že "zdědím" tuto vášeň.
      Tím, že se těm kytičkám věnuju už spousty let, v podstatě co máme děti, Mám už vypracovaný systém co a jak a v mnohém je mi nápomocen muž. I když ten dříve mojí kytičko-váseň nesdílel.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  23. Když vidím tvé zahradní zazimování, smekám, tolik práce. Krásně uklizeno, připraveno na zimu, police, truhlíky seřazené, holka ty se nezastavíš ani v zimě :o). Přeji ať vše jde podle tvého přání a na jaře bude u vás opět škatulata batulata.
    Měj klidné dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. 💕 V zimě už tolik práce není, jen občas zalít. Teď chodím denně sbírat listy z bougainvillií, protože ty na zimu opadávají. Takže u nás už je v předstihu listopad.
      Na jaře to vypukne znovu, ale to už je radostnější práce s vyhlídkou na to, jak vše znovu poroste a pokvete.
      Měj hezké dny

      Vymazat
  24. Tedy, jde vidět, že zahrádka vás velice baví a pečujete o ni s láskou :) Máte hotové zahradnictví :) Já mám podzim zase ráda, ale musí to být takový ten pěkný podzim, nemám moc ráda ten zamračený a depresivní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, moc děkuji. 💕 Baví mě to, nabíjí mě to pozitivní energií, tedy kromě podzimu, kdy se vše musí ostříhat a uklidit.
      Zamračené podzimní počasí působí depresivně, ale je lepší tomu nepodléhat. Včera nebylo počasí ideální, ale vyrazili jsme na výlet. Za hodinu a půl jsme měli vrchovatý koš hub, z lesa jsem si dovezla krásný kámen, který na jaře bude mezi kytkama. A pak jsem si nabila baterky v Liblíně při pohledech na Berounku. 👍👍👍
      A pak doma do půl dvanácté zpracovávala houby. 😀
      Hezké podzimní dny

      Vymazat
  25. To je obrovský kus práce! S tím ročním obdobím to máme každý jinak :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liliano, moc děkuji. 💕 To podstatné, co nemám na podzim ráda, mám za sebou.
      Miluju jaro a léto, kdy můžu být venku, kdy jsou dlouhé dny. Zima přináší už postupné prodlužování dnů a já se začínám těšit na jaro.
      Hezké dny

      Vymazat
  26. Alenko, jsem jak v Jiříkově vidění. Tolik květináčů a truhlíků, to bych nezvládla. Poctivě se staráš o všechny kytičky. Muškáty máš vzorově nařízkované, tak ať se jim daří a na jaře zase znova s výsadbou. Jsem viděla ty vyrovnané květináče a to množství, tak jsem si připadala jak v květinářství. Já těch mých pár muškátů vždycky nechám ve sklepě na chatě, ale tam se jim moc nedaří, ale nemám je nám převézt. Pak kupuju vždy nové. Oleandry mám dva a jednou chytly ve sklepě plíseň s musela jsem je celé ostříhat. Pak asi dva roky nekvetly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, moc děkuji.💕 Trvalo mi to týden a s hodně květináči a truhlíky mi na místo pomohl můj muž. U nás to teď opravdu vypadá jako v květinářství a chodbě máme listopad. Bougainvilie shazují listy, stejně tak i ibišky. Já měla úřed lety na oleandrech puklice, nezabíral na to žádný postřik, takže jsem musela vatičkou stírat jednu po druhé. To byla hrozná piplačka, ale zbavila jsem se jich. Některé bych asi také měla ostříhat, jsou už moc vysoké. Jenže se obávám toho, že by po ostříhání vyrazily "do šířky" a pak by byl problém, kam na zimu s nimi.
      Měj hezké dny 👍💕

      Vymazat






















  27. Alenko, máš můj obdiv. Já jsem zahradnice na baterky. Naši zahrady měli dokonce tři, ale o zeleninovou a květinovou se starala babičkac s tetou a na mně zbylo trhání plodů všech druhů ovoce od června do podzimu a pomoc při zpracování. Měl jse vždycky pocit, že si nikdy takovou velkou zahradu pořizovat nebudu a fakt na to nebyl čas, ani posmíny. Chodili jsme pořád pomáhat příbzným s těmi zahradami a na případnou naši zahrádku nedošlo. Balkon máme zasklený a kočičky tam docela rády pobývají, takže omezený počet rostlin, taktéž v bytě na parapetech. Ale u druhých se mi to moc líbí a doufám, že namísto rajčat, papriky budu pěstovat raději zase kytičky, jako dříve. Jsi hodnmá, že to rozdáváíš. Víš, že u nás v květinářstvbí jeden takový malý muškátek stojí 30-35 Kč? Mohla by sis přivydělat prodejem . Měla bys aspoň na vodu a postřik, když už nepočítáš tu práci k tomu. Promiň, ale projevuje se moje ekonomické vzdělání, že?♥☺

    OdpovědětVymazat
  28. Měla jsem,,,, nebyl čas ani podmínky -omlouvám se za překlepy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, moc děkuju za milá slova. 💕 Jsem původní profesí také ekonom, ale můj problém je, že si, tzv. nedokážu říct. Provázelo mě to celý život, měla jsem coby odborný ekonom s hmotnou zodpovědností plat menší, než pomocný dělník, který u nás myl auta a byl imrvére opilý. Moje sestra kdysi prohlásila, že by za takovýhle plat ani nevstávala. Mým šéfům v soukromé firmě to vyhovovalo. Nikdy jsem se nikam nehrnula, chyběla mi průbojnost. Svojí práci jsem odvedla a řídila se krédem mého táty, že se kdykoli můžu s čistým svědomím ohlédnout za sebe, abych viděla, co jsem udělala a nemusela se za sebe stydět. Můj táta byl taky takový. Jednou jsem slyšela výraz "dobrý vůl". Běžně jsem žehlila průšvihy druhých a tahala je z maléru. Odchodem do důchodu se nic nezměnilo.
      Určitě na kytičkách vydělávat nebudu, budu je i nadále rozdávat a dělat jimi radost. 😀
      Překlepy mi nevadí, porozuměla jsem tomu hned.
      Měj hezké podzimní dny🍁🍂🙋‍♀️

      Vymazat
  29. Alenko, valím oči, ty máš kytek víc jak v zahradnictví. Obdivuju jak je máš krásně nařízkované v truhlíkách. Taky podzim nesnáším a kor když je takové počasí jako letos. Poprvé jsem si nenařízkovala muškáty, nějak nebyl čas a ani nálada. Kytky jsem jenom ostříhala a naskládala domů, mají nové místo ve špajzu po mamce, snad se jim tam bude líbit. Ale to poznám až na jaře. Měj se hezky zdravím z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, u nás je to opravdu jako v zahradnictví. Ještě zbývá nějaká práce na zahradě, ale to hlavní je pod střechou. Počasí je odporné. Včera jsme jezdili po hřbitovech, chvilkami se dokonce po cestě objevilo i sluníčko, ale jinak bylo nevlídno.
      Určitě se tvým kytičkám bude ve špajzu líbit a přežijí zimu.
      Moc zdravím do Kožuškova 💕🐈👍🐱 a přeji klidné dny

      Vymazat
  30. Alenko, smekám před Tebou.☺ Měla jsem pár truhlíků a hrozně mě to nebavilo je na podzim stříhat. Nakonec jsem muškáty zrušila, protože nebyly kam dát v létě, natož přes zimu.
    Nyní mám dva muškáty, ale zatím hodně kvetou, tak je nechávám v zimní zahradě. Zkusím, jestli přes zimu vydrží. Když je mírná, květinky vydrží. Takto už třetím rokem mám v korytě stálekvetoucí begonky.
    Také nemám podzim ráda pro tmu a sychravé počasí.
    Alenko, přeji hezké dny. ☺

    OdpovědětVymazat
  31. Úžasné!! Tak takhle se to má dělat, já jsem stále nechápala, kde dělám chybu, že mám ty převislé muškáty tak ubohoučké a řídké a oni se musí takhle pěkně natlačit jeden na druhý a samozřejmě i ten speciální substrát udělá své. Určitě velmi časově i fyzicky náročná akce, ale když už je hotovo, tak to je tak krásně vzorně přehledné, že je na to radost se podívat. A nesmím zapomenout na zásluhy manžela, takový ochotný pomocník, to je učiněný poklad, vím o čem mluvím, ten můj by zahradu nejraději zasel jetelem a nebo vybetonoval a když má vynést na zimu do shchodů pár palem a ibišek, tak si musí pozvat kamaráda, aby mu s tím pomohl. ;)

    OdpovědětVymazat
  32. Ty sis teda mákla holka. Ale výsledek asi bude stát za to. Já mám doma orchidejky a ty moc práce nedají. Stačí trocha péče a ony se tak nádherně odmění kvetoucími stvoly. A já se tou naherou mazlím a kochám.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤