sobota 10. října 2020

Italský deník 2019 - 2. část

Pokračování předchozí části

8. června 2019

To moje ranní vstávání. V  několika posledních dnech se budím už  před prvními ranními slunečními paprsky. Dnes tomu nebylo jinak.

Vstala jsem a cestou do kuchyně jsem si všimla, že je teprve čtvrt na čtyři. Tak to teda ne! Napila jsem se a šla si znovu lehnout. Podařilo se mi usnout a po chaotických snech jsem na druhý pokus vstávala ve čtvrt na šest.

Dala jsem si sprchu, udělala snídani a pak probudila manžela. Po snídani jsem přendala věci do cestovní ledničky, to ostatní už bylo od večera v autě.

Z domova jsme odjížděli krátce po půl sedmé. Průjezd Prahou byl bezproblémový, cesta probíhala v pohodě. Dálnice na České Budějovice se staví, část je zprovozněná, další bude co nevidět. Muž měl trochu obavy z průjezdu Budějovicemi, ale i tady jsme projeli bez jakýchkoliv problémů. Zastavili jsme se v Dolním Dvořišti na pumpě, dotankovali nádrž, koupili rakouskou dálniční známku a odtud odjížděli přesně na minutu dvě hodiny po odjezdu z domova.

Jihočeská krajina

Cesta Rakouskem probíhala také v pohodě. Po překročení hranic jsme jeli po nové čtyřproudé E55 do Lince. Možná se z ní po dokončení prací na naší straně stane dálnice. V Linci jsme najeli na dálnici A1, vedoucí do Salzburgu. Po celou cestu  byl plynulý provoz a já se kochala pohledy na horské velikány, které jsem si fotila skrz čelní sklo. Bylo pod mrakem, dle mého muže je to ideální počasí na cestování.

A pak se to seklo na napojení dálnice A8 od Mnichova. Kamarádka, žijící v Německu, se kterou jsem byla ve spojení přes WhatsApp, mě informovala, že je Tauernská dálnice, neboli rakouská A10, totálně zasekaná a kolona má 35 km. No, nazdar! Na dálnici se neotočíte, mapu Rakouska jsme neměli. Kdybychom tu informaci obdrželi o několik minut dříve, mohli jsme se rozhodnout jinak. Máme v autě vzadu autoatlas, ale teď nám byl platný "jako mrtvýmu zimník". V Německu se totiž slavily Letnice a vypukly prázdniny. A kdo mohl, jel na jih.

Zámek Glanegg v Grödigu

Zastavili jsme se na prvním odpočívadle Tauernské dálnice. Museli jsme chvíli počkat, až se uvolní místo pro zaparkování. Vytáhli jsme autoatlas, abychom zjistili, že sjezd z této dálnice je hodně daleko a vracet se a pak hledat nějakou alternativu, by se asi nevyplatilo. Tak jsme si ještě preventivně došli na záchod, když jsme si před ním vystáli frontu. Ta na „Dámy“ byla půlhodinová. Lepší si vystát frontu a mít to vyřešené, než se někde kroutit v autě a navíc, na dálnici nelze. Ani když stojí.

Vlekli jsme se v koloně, ve které 95% aut bylo německých. Mnoho z nich táhlo za sebou karavan, spousta aut byla obytných. Stylem "rychlost pěší chůze" a stáním jsme se dostali k semaforu. Ten reguloval průjezd Tauernským a Katschberským tunelem. Mýto, ve výši 12€, jsme platili před půl třetí. Za tunely už byl provoz plynulejší.

Čekání na semaforech před Tauernským tunelem.
Je to poprvé, kdy se na dálnici setkáváme se semaforem.

A jako mávnutím proutku se za tunelem zlepšilo počasí

Mýto se platí mezi Tauernským a Katschberským tunelem.

Burgruine  Landskron

Do Villachu jsme se dostali po více než pěti hodinách. Na pumpě jsme si udělali malou zastávku a pak pokračovali dál. Italské hranice v Tarvisiu jsme překračovali několik minut před čtvrtou hodinou. Do sedmé večerní bychom měli být v agentuře, která nám předá klíče od ubytování. Budeme muset trochu přidat. Dálnice A23 do Udine byla bez problémů.

Dálnice A4 na Benátky se opravovala a ve spoustě úseků se jelo jen 80 kilometrovou rychlostí. Sledovala jsem hodinky a říkala si, že v pohodě stíháme. Podle navigace bychom měli být na místě kolem půl sedmé. V propozicích byl napsán požadavek, abychom zhruba hodinu před příjezdem zavolali delegátce cestovní kanceláře, která nám bude k dispozici. Zavolala jsem jí a řekla, že bychom měli být na místě kolem půl sedmé. Prý na nás před agenturou počká. Kde agentura je, jsem si nastudovala doma v mapách na internetu.

V Mestre jsme nenajeli na „na tangenzialu“, ale pokračovali dál po A4. Tu chybu jsme si uvědomili okamžitě, ale … byli jsme na dálnici. Z té jsme sjeli hned na prvním možném sjezdu Spinea, zaplatili mýto 19,40€ a pak se přes dvě malá městečka „prokousávali“ na pobřežní silnici SS309, která je také značená jako E55. Čas nám utíkal a kolona aut před námi dodržovala povolenou rychlost. Občas muž tuto rychlost porušil, když předjížděl několik aut. Tím zakufrováním jsme ztratili nějaké minuty. Ale stále stíháme.

A pak se vše zastavilo. Vzala jsem si telefon a volala delegátce cestovní kanceláře, abych jí oznámila, že stojíme na mostě přes lagunu. Prý počká. Došlo mi, že už jsme tudy jednou jeli, ale opačným směrem po návštěvě Ravenny. I tehdy tady byly zácpy a téměř stojící doprava. Pomaloučku jsme se posouvali, ale víc stáli. Nervozita stoupala a blbý pocit, že na nás někdo čeká, sílil. Bylo mi jasné, že do sedmi tam prostě být nemůžeme. Znovu jsem zavolala delegátce, abych se jí omluvila a vysvětlila jí, kde jsme. Prý pro nás už vyzvedla klíče, hlavně máme být v pohodě a dobře dojet. Docela mě uklidnila.

Na mostě přes lagunu

Na horním obrázku přístav Chioggia, na dolním laguna směrem k jihu

Stále ještě v koloně

Prokousali jsme se na konec mostu přes lagunu. Na levé straně kotvily obrovské lodě, na pravé se rozprostírala vodní plocha. Vepředu přijížděla po nadjezdu auta, která mířila stejným směrem, jako my. Proto ta zácpa. Jestli takhle pojedeme dál až do cíle, tak to tam budeme touhle rychlostí o půlnoci, napadlo mě. Ale pak velká část aut odbočila k novému nákupnímu centru a provoz po E55 byl opět plynulý. Zdržení 40 minut. Přejeli jsme most přes řeku Adige, odbočili z E55 a chvíli pokračovali podél jejího toku. Řeku známe z předchozích cest, kdy protéká divokou alpskou krajinou a má úžasně modrou barvu. Na dolním toku se ta barvička kamsi vytratila. Na druhou stranu jsem před odjezdem četla, že v Alpách byly velké přívalové deště, které způsobily sesuvy půdy. Možná, že jí Adige odnáší.

K agentuře, před kterou nás čekala delegátka, jsme dorazili dvacet minut po sedmé. Dveře byly ještě otevřené, ale už se nepracovalo. Domluvili jsme se, že se s voucherem zastavíme následující den. Takže tady se pracuje i v neděli. Pak jsme následovali delegátku, která jela před námi na kole. Nabízeli jsme jí odvoz, ale poděkovala s odkazem na kolo. Nejeli jsme daleko, vila Peggy, která bude na týden našim dočasným domovem, byla odtud opravdu jen kousek.

Pro každý apartmán bylo ve dvoře vyhrazené parkovací místo. Vešli jsme do domu, delegátka odemkla a okamžitě šla vytáhnout roletu a otevřela francouzské okno. Byli jsme s největší pravděpodobností prvními letošními hosty. V apartmánu bylo vlhko. Nefungoval sporák ani karma, voda tekla jen studená. Delegátka vyšla ven a přivedla starší manželský pár, který obýval vedlejší apartmán a který v domě správcoval. A zatímco správce stál a jen se díval, malá akční paní zprovoznila sporák a karmu. Také nám ještě doporučila, ať si zapneme topení, aby apartmán rychleji vysychal.

Po odchodu správcových jsme si ještě chvíli povídali s delegátkou, od které jsme získali spoustu tipů na výlety.  Bude nám po celou dobu k dispozici a kdybychom cokoli potřebovali, máme se na ní obrátit. „A to topení si pusťte“.

Naše dočasné bydlení

Přišlo mi hloupé topit v červnu, navíc to bylo první ubytování, kde jsme měli topení, nepočítám-li hotel v Římě, který je obýván celoročně. Ale v letovisku? Nakonec jsme to topeni pustili a položili na něj polštáře. Předtím, jsem je očichala, zda nejsou něčím cítit. V tom vlhku bych se tomu nedivila. Cítila jsem ale jen vůni vypraného prádla.

Vybalili jsme věci, hodně opožděně povečeřeli a pak následovala sprcha.

Když jsem pokládala hlavu na polštář, už jsem spala.

Pokračování příště.

1. Paní správcová byla osoba na správném místě. Zvláštní, že se té opravy neujal její muž, ale je fakt, že mám kamarádku, která se v takových věcech také vyzná daleko lépe než její manžel. Vůbec se nedivím, že jsi po takové cestě "padla za vlast". Zdravím ☺

1. Evi, byla to vyloženě žena činu. Koukali jsme na ní jako na zjevení. Se vším si věděla rady. 👍
      Za "vlast" jsem padla hlavně z nevyspání. Mám s tím problémy už dlouho, jakmile se začne rozednívat, já se budím. Letos jsem to vyřešila, pořídili jsme si závěsy, které jsou zatemňovací. Takže občas se stane, že ráno nestraším. Ovšem u televize, tam spím jako pařez. 😀
      Měj hezký víkend

2. Á, po tomhle vašem cestování se mi stýskalo a moc by mi chybělo, kdybys přestala s blogem nafurt...

3. Vendy, i mně se po tom cestování stýskalo. Jak po tom skutečném, tak i pak po tom psaném. Já začala s přepisováním deníku už na jaře. Nakonec jsem ráda, že jsem to nestihla a můžu tady nejen popisovat další zajímavý kus milované Itálie, ale hlavně vzpomínat.
    Myšlenky na to, že s tím seknu jsem měla před rokem. Jednak neustálé problémy blogu a pak hnusné komentáře nějakého chudáka, kterého či kterou bavilo psát je do Zprávy autorovi. Komentovat pod článkem to si netroufl/a.
    Měj hezký víkend 💕

4. Alenko,nádherné fotografie.Připomnělo mi to naše cestování do Itálie.Ty pohledy na hory mě vždy nadchly,točila jsem to na kameru.Také jsem si psala deník,ale hodně podrobně,jenom abych věděla,kde jsme cestovali.
    Děkuji za krásné fotografie a zajímavé čtení.
    Měj hezký zbytek víkendu

1. Jituš, moc děkuju.💕🌸 Já si píšu deníky už spoustu let. Původně jen v heslech, kdy jsme kde byli, kde jsme tankovali, kde jsme byli ubytovaní. My jeli touto trasou v podstatě poprvé. Kdysi jsme jí jeli v dešti, ale obráceně, tedy z Itálie domů. Nepočítám dámskou jízdu s dcerou, kdy jsme někudy v noci putovaly autobusem tam i zpět. Všechny předchozí cesty byly z Brennerského průsmyku po dálnici A22, takže pro nás tohle byla premiéra.
      I tobě hezký zbytek víkendu, i když se nám počasí pokazilo 🙋‍♀️

5. Alenko to jste měli krásnou cestu horami a určitě i nádhernou dovolenou. děkuji za krásné povídání o cestě a nádherné fotografie.

1. Jaruško, ta cesta byla hodně zajímavá, projížděli jsme hodně zajímavými místy a pro nás to byla v podstatě premiéra. Letos se to mělo zopakovat, včetně stejné trasy a tentokrát bez svátku Letnic v Německu.
      Moc děkuji za pochvalu. 💕🌸
      Krásný zbytek víkendu

6. Alenko, moc pěkně to máš opečované, jak slovem, tak obrázky. Já vždy při cestování vše sleduji a nespím a pak padnu za vlast. Hory máš krásně se sněhem. Jiřina z N.

1. Jiřinko, moc děkuju. 👍 Já neřídím, takže jsem v roli pozorovatele, občas navigátora a kecala do všeho. Ty hory se mi také moc líbily, takže jsem fotila jako o závod. Sníh se na některých udrží i přes léto.
      Měj hezký zbytek neděle

7. Alenko, obdivuji trpělivost tvého muže za volantem. Ale už jste zkušení cestovatelé a tak v tom dálničním chaosu umíte chodit. Nedivím se, že jsi okamžitě usnula. Těším se se na další zážitky.

1. Majko, mého muže to baví. 👍 Vyrostl ve vůni benzínu, když jeho strýc závodil a jeho táta mu z v začátcích dělal mechanika. Málokdy vynechali nějaký závod. Coby cestovatelé jsme slušně sehráni, i když já se v podstatě jen vezu. To usnutí nebylo způsobeno únavou z cestování, ale naprostým deficitem spánku před tím.
      Deník bude samozřejmě pokračovat.
      Měj hezké podzimní dny

8. Do Itálie jsme párkrát jeli asi před 15 až 20 lety a jestli si dobře pamatuju, tak pokaždé to byla trochu sázka do loterie, jestli někde nezůstaneme viset v zácpě. Taky cestou ráda koukám na okolní krajinu (a představuju si, že by tam byly hezké výlety).

1. Stáni, my měli na této dálnici premiéru, navíc do toho přišly Letnice a německé prázdniny. Sázka do loterie je to pokaždé, máme vytipováno několik míst, kde jsou pravidelně kolony a kde se doprava zastavuje s neúprosnou pravidelností. Velká města jako Bologna, nebo Florencie, tam je to pokaždé a také dálnice A14 Adriatica, kde se doprava zastavuje, bez jakékoliv příčiny. Poprvé jsme z toho byli dost vyjukaní, teď už nás to nepřekvapuje. Spíš by nás překvapilo, kdyby byl provoz plynulý. 😀
      Jsem na tom podobně, také si představuji, jaké by byly hezké výlety kolem silnic, po kterých jedeme.
      Měj hezké podzimní dny

9. Jsa nemotoristou, vydávám se na jih výhradně hromadnějšími prostředky. Přes Itálii už jsem jel mockrát do Řecka, ale nikdy jsem v ní nezůstal :-).

1. Petře, ani já nejsem motorista, jsem jen spolujezdec. S dcerou jsme kdysi byly ve Venetu na dámské jízdě, ovšem autobusem. Těmito místy jsme projížděli v noci tam i cestou zpět. Tentokrát jsem se mohla kochat tou nádherou kolem.
      Hezké podzimní dny

10. Alenko, krásné vzpomínání. V Itálii jsem byla několikrát, ale to už je celkem dávno. Měj pěknou neděli.

1. Marti, moc děkuji. 😊 Byla to naše už osmnáctá cesta do Itálie, kam se moc rádi vracíme.
      I tobě hezkou neděli.

11. Alenko, už mi chyběly tvoje cestovní články, jsem ráda, že pokračuješ. Těším se na další :-)

1. Jé, Libby, jsem ráda, žes mě našla.👍 Už mockrát jsem přemýšlela, zda pokračuješ dál. Musím si tě dát k oblíbeným, abych mohla znovu po pauze navštěvovat Kožuškov. 🐈
      Hezký zbytek neděle

12. Měli jste zajímavou cestu, obdivuji krásy krajiny. Můj muž by to autem nedal, vlastně ani netouží po cestování do ciziny.
    Těším se na pokračování.

1. Růženko, cesta byla zajímavá a pro nás nová. Většinou jezdíme přes Brennerský průsmyk. Já se také kochám krásou okolní krajiny.
      Všechny naše předchozí cesty byly mnohem delší, kdy jsme si vozili stan a v některém kempu přenocovali. Můj muž řídí rád a baví ho to. Ovšem otázkou je, jak ještě dlouho? Roky nám přibývají.
      Pokračování samozřejmě bude.😊
      Hezké podzimní dny

13. S chutí jsem si přečetla další díl, prohlédla si známé záběry i z našich cest. Někdy to je fakt o nervy. Evropa se přesunovala tam a zpět. Teď jsou dálnice nepochybně průjezdné...
    Alenko, měj hezkou neděli, Helena

1. Helenko, pro nás byla tato trasa v podstatě premiéra. Všechny předchozí vedly přes Brennerský průsmyk. Za ty roky už jsme si zvykli, že se to někde zastaví a nepokračuje to. Tentokrát jsem měla hloupý pocit, že na nás někdo čeká a my nevíme, kdy dojedeme.
      Teď jsou určitě ty dálnice bez problémů průjezdné.
      I tobě hezkou neděli 💕

14. Alenko, máte můj obdiv v ohledu cestovním,poslední dobou se nerada pouštím na delší cesty. Není to o covidu, ale o neukázněných řidičích na cestách. Jinak opět skvělá reportáž doplněná krásnými záběry na fotografiích.☺

1. Marti, můj muž jezdí rád a baví ho to. Ovšem otázkou je, jak dlouho? Roky nám přibývají. Souhlasím s tebou, že někteří řidiči opravdu jezdí jako 🐷 a ohrožují další.
      Jsem ráda, že se ti s námi na cestě líbilo. 💕
      Měj hezkou neděli

15. Krásné okolí vás provázelo při cestě :). Villa Peggy mi připomíná kombinaci odbočky k Mumlavským vodopádům a Mácháč v jednom :D.

1. Jani, já z těch horských velikánů byla nadšená. 👍 Odbočku k Mumlavským vodopádům neznám, Mácháč ano. Že by tu podobnost, čistě náhodnou, způsobovaly ty borovice?😊
      Měj hezkou neděli

2. To bude ono, v Harrachově jsou podobné stavby a na Mácháči zase borovice 😂.

3. Jani, vyvolalo to určité asociace. A podobnost byla na světě 🤣

16. Alenko, i cesta může být cíl. Hlavně ta Alpami. My do Itálie jezdíme přes Vídeň a Graz, tak vidíme jen kousek Alp, ale kocháme se vždycky. A ty italské zácpy důvěrně známe. Většinou to popojíždí od Udine po Benátky a krize je kolem Bologně. Ovšem tak ráda bych si tam teď postála ... ach jo.
    Krásné odpoledne. Jitka

1. Jituš, přesně tak. I cesta může být cílem. 👍 Po trase, kterou jezdíte jsem pravidelně cestovali do Chorvatska, z Grazu na hranice Slovinska, pak na Maribor... už je to spousta let. Od Udine na Benátky se dálnice opravovala, rychlost byla snížena na 80km/hod. Zda tam jsou zácpy i při normálním stavu, netuším. My tudy jeli premiérově. Přiznám se, že bych si také klidně znovu postála. 😀
      Krásné podzimní dny

17. Takové brzké vstávání, bylo asi nervozitu, před cestou. Před takovou cestou bych asi nespal aspoň 2 dny. Fotografie hor je krásná pohled a snad vykoupený tou strastiplnou cestou, která nakonec dobře dopadla i ochotou delegátky.

1. Mirku, čím jsem starší, tím hůř spím. Pokaždé mívám navíc cestovní horečku. A tady nastupuje opět přímá úměra s věkem, čím jsem starší, tím je to horší. 😀 Vše nakonec opravdu dobře dopadlo.
      Hezký den

18. Parádní fotky a i místa. Minulí rok jsme taky vycestovali do Itálie. Už si přesněji nepamatuji kam, ale jeli jsme přes Rakousko a bylo to úplně úžasné.

1. Moc děkuji. 😀 Každá cesta neznámými místy je úžasná, navíc, když je to poprvé.

19. Zámek Glanegg v Grödigu - toť vskutku skvost.

1. Děkuji za pochvalu. Takhle krásně se vypíná na dálnici kousek za Salzburgem.👍

20. Hrad je jak z pohádky.
    Ale ty italské mýtné stanice jsou strašně otravné, nechápu, proč tam také nezavedou dálniční známky. My máme zkušenosti s Brennerským průsmykem a tam se také vždy jen popojíždělo. A protože je to známá věc, když jsme tam byli autobusem za lyžováním v Dolomitech, jelo se v noci, abychom se těm kolonám vyhnuli.

1. Miloši, moc děkuji. 👍 My si na mýtné stanice už zvykli. Na Brenneru jsme se jí dost často vyhýbali a jezdili údolím Wipptal podél řeky Sill a přes malebná městečka, jako je Matrei. Někde jsem četla, že už je průjezd tudy zakázán. Původně sem mohla jen auta a motocykly, ale v posledních pár letech tu jezdila i obytná auta a karavany. Zajímavá cesta, která nabízí pohled na hory, možnost prohlédnout si Europabrucke a v neposlední řadě krásná městečka a levné pohonné hmoty. Jeli jsme tudy naposledy v roce 2018.

21. Tak trochu s potížemi, ale zvládli jste cestu na jedničku. Pořídila jsi nám spoustu krásných obrázků, bylo opravdu na co se koukat. Nejvíce se mi také líbil ten zámek. To je opravdu skvost.

1. Libuško. moc děkuju.👍💕 Cestu jsme zvládli i přes kolony převážně Němců a posléze zacpaný most přes lagunu.
      Možná i díky postávání a pomalé jízdě se mi povedlo vyfotit zámek Glanegg. Kdyby byl provoz normální, kdoví, jak by fotka dopadla.
      Měj hezký den 🌹

22. To byla docela náročná cesta, ale fotky jsou krásné. Těžko napsat, která se mi líbí nejvíc.
    Těším se na pokračování.
    Klidný den!
    Hanka

23. Hani, moc děkuji. 🌹 Jsme zvyklí cestovat, ale s podobnou zácpou jsme se ještě nesetkali. Všechno musí být jednou poprvé.
    Měj hezké dny

24. Spím velice obdobně a když je stres, ještě hůř. Obdivuji každého, kdo vypne hlavu, flákne sebou o gauč a spí.
    To jsem nikdy neuměla a umět nebudu, hlava si jede svou.
    Obdivuji tvého muže, jet sám a v takové zácpě, šikula.

1. Simi, mně už to moje nespaní docela štve. Spát chodím pozdě a ráno mě budí první paprsky slunce. Někdy závidím mému muži, že tak dobře spí. Kde tedy zaručeně usínám, je před televizí. 😀🤣 V mládí jsem se posmívala rodičům, kteří sedíc před bednou, sklonili hlavu a během chvilky oba spali. Jsem na tom stejně.
      Můj muž řídí rád a baví ho to. Pro mě neřidiče je to výhra.
      Měj hezký den

25. V posledních letech létáme, ale dřív se jezdilo autem. Ani já neřídím a netoužím po tom, mám strach a jsem čím dál tím horší . Manžel řídil rád a hlavně v noci, prý že je menší provoz. To sice byl, ale já se celou cestu klepala. U Mnichova bývá velký provoz o italských dálnicích nemluvě, opravuje se vždycky někde kousek. Ale jinak jsou pohodlné. Severní Itálii miluji, klidně bych tam bydlela, i když Toskánsko není k zahození 😉 Těším se na další díl!

26. Růženko, já se bojím létat. Po dvou ne zcela povedených letech mám nějaký blok. Takže jezdíme. Můj muž nerad jezdí v noci, nosí brýle a asi mu to vadí. Jednou jsme putovali z Gargana domů a plánovali si naší pravidelnou zastávku na nocleh. Druhý den se konalo finále mistrovství ve fotbale v Berlíně, kde hrála Itálie. Takže, kdo mohl, jel na sever. Stan, který vozíme na přenocování jsme měli, ale v oblasti Lago di Garda, kde často nocujeme, jsme byli brzy. Muž rozhodl, že to zkusíme někde výš. Vše bylo obsazené. Zkusili jsme tedy Aldrans, poblíž Innsbrucku, ale nic volného nebylo. Zvažovali jsme, že si tedy odpočineme někde na benzínce, ale nakonec jsme v dešti pokračovali dál nocí. Bylo fakt špatně a u Mnichova byla ošklivá bouračka. Policie nám baterkami ukazovala, kudy jet. Bylo to kolem půlnoci a my odtud, směrem domů, stavěli na všech pumpách, abychom se protáhli venku a hlavně se probrali. Oba jsme cucali nějaký energetický nápoj a k tomu bonbóny pro řidiče, které nás měly zachovat v bdělém stavu. Na Rozvadově ještě v té době byly kontroly, muž se ptal pohraničníků, zda neví o nějakém noclehu. Pobavilo je to a sdělili, že v tuto hodinu snad nějaký nevěstinec. Takže jsme pokračovali dál se zastávkami. Nejhorší úsek byl od Berouna k nám. Věděla jsem, že nesmím usnout, abych udržela muže bdělého. Doma jsme byli po šesté ranní. Ani jsme se nemyli a vlezli si do postele. Jak jsme byli nadopováni všemi těmi prostředky, nepovedlo se nám usnout.... Takže od té doby při cestách na jih a zpět nocujeme ve stanu. Non stop cesta nocí už nikdy více. 😀
    Italské dálnice jsou opravdu pohodlné a hlavně je to hustá síť dálnic. Na spoustě míst jsou další čtyřproudé silnice, kde se dobře jede. My byli s mužem na severu poprvé, já předtím byla s dcerou na týdenní dámské jízdě v Caorle.
    Toskánsko rozhodně není k zahození, je to naše srdeční záležitost. 💕👍💕
    Měj hezké dny.

27. Cesta nebyla bez problému, ale zvládli jste ji. Těším se na další pokračování. ☺

28. Nikolko, děkuji. Jsme už celkem zkušení cestovatelé.😀
    Pokračování bude.

29. Obdivuji tvého muže, jak bravurně zvládá takovou cestu. Můj manžel je podstatně mladší a už několik let o dovolené řídí ségra. Manželův způsob jízdy, neustálé dotazy na každé křižovatce kam má jet nás dost stresovaly.:-( A to jezdíme jen tady po Čechách (a Moravě).
    Snímečky Alp jsou nádherné!👏👍
    Přeji krásné sobotní odpoledne.🌞

1. Emi, moc děkuji. 💕 Můj muž řídí rád, ale taky občas neví kudy dál, či odbočí jinam. To se asi stane každému. 😀 Já neřídím, jen se vezu a dost často si fotím zajímavá místa podél cesty.
      Alpy jsou opravdu krásné a navíc fotogenické.
      Měj krásné podzimní dny

30. Tato cesta byla ve stylu "člověk míní, ale zákony schválnostsi mění".
    Naštěstí to zpoždění nebylo až tak veliká, dalo se odhadnout, že dojedete možná až někdy kolme půlnoci.
    Jestli bylo chladno, zatopila bych, bez ohledu na to, jestli je červen nebo ne.
    Ale jestli se vám spalo dobře, tak netřeba topiti :-)
    Krásné fotky.

1. Přesně tak. Kdybychom tušili, že se v Německu slaví Letnice a nebo kdyby mi kamarádka dala o něco dříve echo, zvolili bychom jinou trasu. Na druhou stranu by asi nevznikly tyto fotky. 😀
      Chladno nebylo, topili jsme kvůli vlhkosti, která v apartmánu byla. Vše bylo mokré, byli jsme určitě první, kdo přijel v této sezóně první. Všeobecně v této oblasti je obrovská vzdušná vlhkost, kdy z jedné strany je moře a z druhé laguna. Špatně tu schly plavky a osušky.
      Spalo se dobře, nechali jsme povytaženou roletu a ve dveřích byla jen síť proti hmyzu.
      Moc děkuji za pochvalu fotek a přeji hezké podzimní dny. 🌹

31. Tak jsem znovu procestovala tu vaši dovolenou a bylo možná dobré to zdržení už kvůli těm fotkám. Díky za roztýlení, Alenko.♥

1. Ruženko, moc děkuju. 😀 Máš pravdu, že byl čas fotit si horské velikány.
      Měj hezké dny

32. Tak jste to nakonec stihli dost pěkně, jen takové malé zpoždění. Všechny fotky jsou krásné a ty s horami v pozadí jsou úchvatné, něco takového bych si taky jednou moc ráda vyfotila. Těším se na další díl. :)

33. Fotky parádní, ale cestu v takové koloně teda vůbec nezávidím!

34. Miluju tvoje fotky hor z dálnice. Je to nádherná podívaná.