Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pátek 17. ledna 2020

Bilance roku 2019 - 2. pololetí - prázdniny


Pokračování předchozí části

Přicházím s dalším pokračováním své fotobilance za uplynulý rok.
A opět později, než jsem zamýšlela.
Nejprve měl problém počítač a pak já.
Plácám se v nějaké viróze a není se čemu divit. Polovina obyvatel našeho domu už má chorobu za sebou, stejně tak jako část rodiny mé dcery.
Teď tedy došlo i na mně.
Asi pod vlivem teploty, kdy jsem se zachumlaná u počítače probírala loňskými fotkami, došlo k tomu, že jsem jich vybrala nějak hodně. Ani jejich úprava do koláží jejich počet moc nesnížila.
Začínat znovu se mi nechtělo, ani bych na to neměla chuť, protože pobyt v posteli je lákavější.
Proto jsem se rozhodla opět pololetí rozdělit.
Prázdninové měsíce byly nabité událostmi a já fotila a fotila.
A to jsem ještě netušila, co se stane ....


ČERVENEC

Začátek července jsem věnovala zejména zahradě.
Vnučky byly se svými rodiči na dovolených, Jiřík poprvé na skautském táboře

Západy slunce a barevná obloha jsou pokaždé jiné

Plzeňská brána v Berouně




Zámek Blatná je majetkem rodu Hildprandů.
V části probíhá rekonstrukce a v interiérech je přísný zákaz focení

Zámecký park o rozloze 42 ha.
Neplatí do něj vstupenka ze zámku, jak tomu bývá u většiny památek.
Žije tu stádo velice krotkých daňků

Setkat se tu můžete i s pávy



V lese jsou obrovité duby.
Vpravo nahoře je empírový dům, který obývá rodina Hildprandů



Nedaleko zámku jsme narazili na útulnou hospůdku.
Pobavila mě zejména ukázka kabelek Jany Nagyové - Nečasové :-D

Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Blatné

Náměstí Míru v Blatné s Mariánským sloupem

Je sucho, že vadnou i kopřivy

Zahradu pečlivě zaléváme a čekáme na déšť

Kamenný most přes Skalici ve středočeské Březnici


Zámek Březnice.
Je ve správě Národního památkového ústavu

  Zámecká kaple Neposkvrněného Početí Panny Marie


V interiérech se smí fotit, výjimkou jsou soukromé zapůjčené sbírky

Čapí hnízdo na střeše zámeckého pivovaru a černá slézová růže

Z procházky zámeckým parkem

Březnické zrcadlení

Kostel sv. Františka a sv. Ignáce v Březnici

Cestu z Březnice do Příbrami lemují kapličky

Stejně je u nás doma hezky

Památník Antonína Dvořáka a novorenesanční zámek Vysoká u Příbramě

Rusalčino jezírko.
I tady se projevilo sucho

Jírovec napadený klíněnkou


V zámeckém parku je i dům, kde pobýval J.V.Sládek

Kostel sv. Máří Magdalény v Bohutíně

Ibišky mi dělají radost

Díky pokácenému smrku na sousední zahradě mám výhled i na východy slunce




Hortenziím se u nás daří

Hlídání nejen trpaslíků, ale i Uziho.
Vycházky byly sportovní, děti ujížděly na koloběžkách,
Uziel táhl a já za ním vlála

I doma to kvete


 Kytky díky zalévání vypadají hezky,
ale na trávník je smutný pohled.
Má vzezření savany


Děti se od určitého věku nerady fotí

Z oslavy mých narozenin

Něco květinových darů

Na Petynce





Opět nám to létá nad domem a já mám co lovit

Syrské ibišky začaly kvést


Poslední červencový den přišel déšť



SRPEN



1. srpna jsme s kukačkami zavítali do pražské ZOO

Něco vitamínů z vlastních zdrojů

Ibišky stále kvetou

Bětuška slaví už 5. narozeniny.
Nějak nám ta vnoučata stárnou

Děti se přišly rozloučit před odjezdem na dovolenou.
Jedou s rodiči na offroadovou expedici do Bosny


Jak jsem v úvodu napsala, netušila jsem, co se ještě stane....
Co by se stalo?
Opět jsem přešvihla povolených 40 tisíc znaků.
Co teď? Je mi nedobře, tedy spíš blbě. Když jsem opouštěla postel, abych dokončila to, na čem pracuji s přestávkami už několik dní, bylo mi podstatně líp.
Smazat vše a začít znovu?
A kdy?
Nakonec jsem náš pobyt v Beskydech nakopírovala (sice s problémy) do samostaného článku, takže naše prázdniny a potažmo srpen pokračují zde.
Jsem tak trochu pedant, fotky se snažím řadit chronologicky za sebou tak, jak vznikly. Tady holt bude malá odbočka.

Po návratu z Beskyd jsem se vrátila do normálního provozu.

 Naložila jsem maso, upekla borůvkový a ostružinový koláč.
Sára má zítra narozeniny

Přípravy nám trochu hatilo počasí.
Ještě, že jsme nevyhodili stanové díly z původního altánku.
Teď se víc než hodily

Holky slaví, ne se skleničkou, ale s mobilem

Uzimu je to fuk, hlavně, že je v suchu

Sára si ke svým 12. narozeninám přála cheesecake


Dceři se opět povedl

Je to jako okamžik, kdy jsem jí před 12 lety viděla úplně poprvé.
Jen nám trochu povyrostla :-D

Den poté, uklízíme a sušíme

To nemohlo být takhle hezky včera?:

Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Leutersdorfu

Půlměsíc - zda-li pak se toulá oblohou?

Bětuška a Jiřík se vrátili z Bosny

Teplá večeře

V ZOOparku Zájezd


Mají tu podstatně více lemurů, než v pražské ZOO.
A to nejen do počtu, ale i do druhů

V Zájezdu se počítá hlavně s dětskými návštěvníky


Navštívili jsme opět letiště

Tentokrát se nám podařilo vidět tři největší letadla, která sem létají -
Airbus A380-800 společnosti Emirates, Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar
a Boeing 747 společnosti Korean Air. Jiřík byl nadšený




I s mladšími vnoučaty jsme vyrazili do pražské ZOO

Tentokrát jsme nemuseli na letiště.
Letecká paráda se odehrává nad naší zahradou.
Ale "ulovit" se mi jich podařilo jen pár

Venku prší, vnoučata se nudí.
Spojení příjemného s užitečným.
Já si v klidu nakoupila, děda hlídal a děti se vyblbly


Poslední prázdninový den, tak jako tradičně, jsme trávili na Autodromu v Mostě

Pokračování bude, až se dám trochu do kupy.
Za případné komentáře předem děkuji a současně se omlouvám, že nebudu hned reagovat.

Všem mohu popřát to, čeho se mi teď nedostává - hodně zdraví :-D










19 komentářů:

  1. Květinová vílo, děkuji za velký článek a přeji co nejlepší zdraví. Také jsem teď pomlácená, ale to prý do týdne (dvou, tří, čtyř..) vybledne. Květinově to nevypadá, tak jsem ráda došla v obou článcích až do samého konce

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, přeji ti brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné letní fotky, které mě hodně naladily na letošní léto. Snad bude vydařené- Alenko, přeji hlavně hodně zdraví, to je opravdu to nejdůležitější   

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky letní flóry I fauny, a Březnice Blatná... Nevěděl jsem že  je tam tak pěkně, ač je to blízko mého rodného kraje

    OdpovědětVymazat
  5. Tak bohatou a pestrou nadílku krásných záběrů jsi stvořila. Máš krásnou zahradu, pergolu,  hlavně roztomilé potomstvo. Uzi je krásný mazlíček. Hlavně buď zdravá a užívej si života s rodinou.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky a léto bohaté na zážitky. Bětuška je ti hodně podobná. Nebo se mi to tak alespoń zdá.

    OdpovědětVymazat
  7. Slintám nad těmi tvými hortenziemi.... jsou úžasné.Já nevím kde je chyba, ale mě prostě nejdou a nejdou, a ibišky ať klasické nebo syrské taky paráda o oleandrech nemluvě....vnoučata nějak opravdu rostou, pamatuju si jak si na blogu psala jak o narození Bětušky, tak Jiříka a oni už jsou to předškoláci... nebo už i školáci? Tak se koukej dát brzy do kupy!

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně na mě dýchlo léto, díky!

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Kitty, moc děkuji a přeji ti, abys byla co nejdříve zase v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Jarmilko, moc děkuji za přání zdraví i za pochvalu kytek. Je to moje radost.

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Evi, moc děkuji. Zdraví je opravdu důležité a když se ho nedostává, stojí ta za .....

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Moc děkuju za pochvalu. Jsou to takové paradoxy, že člověk dojde k poznání, až když opustí místo, kde žil. Já to mám úplně stejné se severními Čechami. Až po spoustě let jsem objevila krásná místa, o kterých jsem vůbec neměla tušení.

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Ruženko, moc děkuji za krásná slova a za pochvalu flóry, potomstva a i toho psího lumpa, který mi přirostl k srdci. A to jsem dceři, když si ho pořídila, řekla, že se zbláznila.

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: Majko, moc děkuju. S tou podobou už to pár lidí řeklo a já na to pokaždé odvětím: "Chudák holka." Nějaké geny tam budou, už teď je patrné, že je po mně hodně "ukecaná".

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: Vendy, hortenzie na zimu přikrývám, muž říká, že je rozmazluju. Jsou na východní straně, takže je nespaluje celodenní sluneční žár. Hnojím je hnojivem na ně určeným, ale nikoli pravidelně, spíš, když si vzpomenu. Zeminu mám přikrytou mulčovací kůrou.

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: A já děkuji za milá slova. Podle počasí, které panuje, mám pocit, že to léto letos přijde co nevidět.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤