Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

úterý 7. ledna 2020

Bilance roku 2019 - 1. pololetí - dokončení


Dokončení předchozího článku

Při výběru fotografií pro roční bilanci jsem se poněkud více "rozmáchla". Červen byl měsíc, který byl nabitý událostmi a zážitky, takže se do předchozího článku nevešel.
Myslím si však, že si zaslouží samostatnou kapitolu v mé bilanci.
Posuďte sami.


ČERVEN

Západ slunce, tentokrát v Sasku

V plném květu, jahody ze začnou brzy červenat

V ten čas jsem pracovala na Italském deníku z předchozího roku a vybírala do něj fotky. Došlo mi, že se mi bude po Itálii stýskat. V prosinci, kdy si obvykle zajišťujeme ubytování, bylo moje zdraví nejisté. A když mi v únoru lékař dovolil cestovat, bylo už nemožné sehnat ubytování na tři týdny vcelku.
V únoru jsem byla smířená s tím, že moře neuvidím, ale začátkem června? Začala jsem hledat něco na "First moment" a nakonec našla. Šlo to rychle a během několika hodin jsme měli nejen podepsanou smlouvu, ale i zaplaceno celých 3.150,- Kč za týden pobytu.
A začali jsme se chystat...

Cesta Rakouskem po Tauernské dálnici byla tristní. V části Německa začaly prázdniny a každý kdo mohl, jel na jih

Jsme v Itálii

Tady budeme týden bydlet

Harley Davidson

Po prvním dnu, prolenošeném na pláži, jsme vyrazili na výlet.
Chioggia, nazývaná díky kanálům Malé Benátky, je největším italským rybářským přístavem.
Leží jižně od Benátek ve vzdálenosti asi 23 km



Slávky

Laguna, která se rozkládá mezi řekami Adige a Pád je domovem spousty ptactva

Ve volné přírodě tu žijí plameňáci

Jsou tu k vidění i velké lodě

Delta Pádu

U Porto Caleri je botanická zahrada, kde jsme krásně zakufrovali

Yucca měřila minimálně 2,5 metru.
Nepodařilo se pi přesvědčit manžela, aby si vedle ní stoupl pro porovnání

Krom rostlin se tu můžete seznámit i s živočichy, obývajícími lagunu

Lodí jménem Giorgione opouštíme Chioggii a plujeme do Benátek
Na dolních dvou snímcích ostrov Pellestrina

Náš cíl se blíží po zhruba necelých dvou hodinách plavby

Před přístavem u San Marco je nával a slušně rozbouřená voda

Po výstupu z lodi


Ponte dei Sospiri - Most vzdechů
Po něm odcházeli odsouzení z Dóžecího paláce (vlevo) do vězení

Místo, které nemine nikdo z návštěvníků
Dóžecí palác, katedrála a zvonice San Marco

Tříkrát lev a třikrát holub

San Marco - uvnitř je sice zákaz focení, ale ... jsem nepolepšitelná


San Vitale - původně kostel, dnes koncertní síň

Santa Maria della Salute, či zkráceně jen Salute

Je libo benátskou masku, či kabelku ve tvaru hodin nebo telefonu?

Canal Grande (Velký kanál) a Ponte di Rialto (most Rialto) patří mezi další nejnavštěvovanější místa

Zpět v přístavu


Dojmy z Benátek - úžasné město, kam jsem se strašně ráda vrátila a mohla provést svého muže po místech, na kterých jsem už byla a která se stala mou srdeční záležitostí. Davy turistů se za ty roky nezmenšily, spíš naopak. Ceny veskrze lidové - 1/2 litrová cola 2€, záchod 3€ na osobu - no, nekup to.
Ale znovu se tam moc ráda vrátím.

Pellestrina ozářená podvečerním sluncem

Chioggia

Chioggia v následujícím dni, kdy jí ozařovalo slunce

Katedrála Santa Maria Assunta a Refugium Peccatorum se sochou Madony pod balustrádou

Myslela jsem si, že je to kvetoucí fikus.
Díky VendyW a Jarmilce to opravuji - jedná se letní magnólii.
Děkuji děvčata, ještě, že Vás mám :-D

Laguna u Chioggie

Rozhledna u ústí Adige do Jadranu

Adige

Cesta podél moře

Pláž

Uteklo to, vracíme se domů.
Jediné zdržení bylo na mýtě u Tauernského tunelu

Nad Alpami se kupí mraky, počasí se kazí

U Salzburgu jsme vjeli do průtrže mračen a později do krupobití.
Měli jsme štěstí, v té době padaly v Mnichově kroupy velikosti tenisových míčků.
Když nám to třískalo do střechy a čelního skla, měla jsem strach

Celou cestu Německem lilo, až za Strakonicemi se ukázalo zapadající slunce

Pro změnu východ slunce. Pokácený smrk mi nabízí pohled na východní oblohu

Nejsem lhostejná k tomu, co se u nás děje, proto se účastním demonstrací

V době, kdy jsem netušila, že pojedeme do Itálie, jsme si zajistili pobyt na Vysočině.
Obavy z D1 nás vyprovokovaly k časnému výjezdu. Překvapivě jsem projeli jako nůž máslem.
Co teď? Ubytováni budeme až odpoledne.
Vnučky byly v jihlavské ZOO se školou v přírodě a moc se jim líbila.
Dávám jim za pravdu. ZOO Jihlava je opravdu moc pěkná.

alt="" />

Jsme v cíli
Nejvíc jsme si užili bazén

Cesty po Vysočině, ale i Jižní Moravě a též Jižních Čechách nás zavedly na spoustu krásných a zajímavých míst.

Zámek Vranov nad Dyjí

Hrad Cornštějn a Vranovská přehradní nádrž

Rumburak - stejnojmenná rozhledna a restaurace, kde se dobře jí

Hrad Bítov s krásnými interiéry a morbidními sbírkami vycpaných psů, oblečených koček a veverek.
Poslední majitel byl podivín

Bítovská hradní kaple

Zámek Uherčice

Zdobí ho nádherná štuková výzdoba.
Probíhá v něm rekonstrukce a až bude hotová, bude to jeden z klenotů tohoto kraje


Hrad Landštejn

Verše Václava Lucemburského, třetího syna krále Jana Lucemburského.
Přeložené z francouzštiny jsou vystaveny na Landštejně


Slavonice

Chrám sv. Markéty v Jaroměřicích nad Rokytnou je národní kulturní památkou

Jaroměřice nad Rokytnou

I tento zámek je Národní kulturní památkou


Telč

Kostel jména Ježíš

Zámek Telč a kaple Všech svatých

Říká se, nejlepší nakonec. V tomto případě se to vyplnilo doslova.
Nádherné zámecké interiéry nás doslova ohromily

Historické centrum Telče včetně zámku je městskou památkovou rezervací
a je zapsáno na Seznam světového kulturního dědictví UNESCO


Zahrada přežila a začaly prázdniny.
Jiřík odjel na skautský tábor, Bětka s rodiči na dovolenou
a kukačky s rodiči (a zvěřincem) na chatu

Rybník u chaty kde holky učily Uziela plavat.
Moc nadšený nebyl

Jéé, živá hračka

Taky mi nic nedopřejete, můžu aspoň ohryzat ten klacek?



Pokračování příště

29 komentářů:

  1. Nechci bejt šťoura, ale domnívám se, že to bíle kvetoucí není fíkus, ale magnólie. Jsou druhy stálezelené, které patří do skupiny letních magnólií kvetoucích v červnu. U nás se moc neprodávají, tudíž je moc lidé neznají. Napovídalo by tomu i postavení květu a listů na špičce větve kolem dokola květu. A klamou těmi svými silnými listy. Občas se tu v nabídce ukáží, ale dost sporadicky a stojej majlant. Já bych jí totiž hrozně moc chtěla...zážitků hafo, jen co je pravda!

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko děkuji,děkuji,děkuji.Je to úžasné a pěkné fotky.Moc ráda prohlížím.Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Všechno je to krásné, ty zážitky vám nikdo nevezme a je to  dobré, že máš vše vyfocené. Díky za pěknou všestrannou procházku.

    OdpovědětVymazat
  4. Máš to pěkně zdokumentované.

    OdpovědětVymazat
  5. No teda, máš to u nás! Byli jste ubytovaní 6 km od nás a nestavili jste se. Do bazénu ke Grázlům chodím do bazénu plavat

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera! Ty letní fotky mě báječně zahřály!

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Vendy, jsem ráda, že jsi šťoura, protože už poněkolikáté jsi mě přesvědčila, že jsi chodící encyklopedie, co se rostlinstva týče. Už jsem se s tímhle "fikusem" setkala několikrát, někdy je to strom jako hrom a listy to má opravdu jako fikus. Já to v textu opravím a moc děkuju. Budu si to pamatovat. Doufám, snad ...

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Ruženko, moc děkuji za krásná slova

    OdpovědětVymazat
  9. [5]: Kitty, my jsme dokonce přes Dešov jeli, ale mobil zůstal u Grasela. Osobně nemám ráda "přepadovky" a i proto nerada někoho bez ohlášení přepadám. Když jsme to objednávali, vůbec jsme netušili, kam to vlastně jedeme. Tak se na mně už nezlob.    Musím konstatovat, že bydlíš v krásném kousku naší země. Rozhraní tří krajů s památkami a krásnou krajinou je krásné místo k žití.   

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Jarmilko, moc děkuju za krásná slova a za tu magnólii. Člověk se celý život učí. Ta cena za záchod byla vysoká, ale když není jiná možnost.... se skřípáním zubů jsme opakovaně zaplatili. Tady žádná množstevní sleva neplatí.

    OdpovědětVymazat
  11. Ještě počkej a mrkni raději na net ať to zas nemusíš opravovat mě to připadlo jak magnólie, ale já neviděla nikdy kvést fíkus.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky z domova i ze světa. Svoji lásku k Itálii nezapřeš

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Vendy, mě zmátly ty listy, vypadaly opravdu jako fikus. Tvůj názor potvrdila i Jarmilka. Na net jsem koukala, ale tam jsou převážně vidět květy.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Evi, moc děkuji. Je to moje srdeční záležitost.

    OdpovědětVymazat
  15. Alenko, připoměla jsem si zde místa, která znám osobně, myšleno Vysočinu, ovšem Itálie, tvá srdcovka a foto nemají chybu. Těším se na rekapitulaci druhého půlroku 2019

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: Je ti odpuštěno, ale ve vašem případě bychom vás moc rádi přivítali. No je to pryč, zmeškali jste příležitost a Josef truchlí, že tě nemohl vidět "naživo"   

    OdpovědětVymazat
  17. Moc pěkné fotky. Itálie je také moje láska.

    OdpovědětVymazat
  18. Vše bylo opět super. Když jsem si prohlížela ty fotky z dovolené v Čechách, tak jsem si vzdychla, protože spoustu měst z nich jsem taky kdysi s manželem navštívila, jen jich nebylo tolik, protože nemáme a neměli jsme auto, ale byla to paráda. Tak jsem si to vše znovu připomněla a ráda.

    OdpovědětVymazat
  19. Díky za krásné zážitky a fotky z Itálie. Tam jsem nikdy nebyla, ale manžel pracoval ve firmě, kterou vlastnili Italové a byl na několik dní v Benátkách a přivezl několik porcelánových masek. Benátky bych ráda viděla, ale zvěsti jdou, že jsou přeturistované a vstup do centra bude zpoplatněn.

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Marti, moc děkuji. Na Vysočině jsme byli poprvé a nadchla nás svojí krásou a rozmanitostí. Pobyt jsme si zajistili v předstihu a netušili, kam vlastně jedeme. Slíbili jsme si, že se tam někdy určitě vrátíme.

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Kitty, jsem moc ráda, že je mi odpuštěno. Pokud se ke Grázlovi ještě někdy vrátíme, určitě se domluvíme na návštěvě, či společném setkání.

    OdpovědětVymazat
  22. [1]: Komentář byl ve spamu, proto reaguji až teď. I já moc děkuji za pochvalu a přeji také krásné dny

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: Libuško, jsem moc ráda, že jsem ti mohla připomenout místa, která jsi navštívila a na která ráda vzpomínáš.

    OdpovědětVymazat
  24. [21]: Majko, moc děkuji za milá slova. Benátky jsou nádherné, ale turistů je tam opravdu spousta. Loni se ještě za vstup neplatilo, nevím jak tomu bude letos. Ale i přes davy turistů stojí za to tuhle nádheru vidět.

    OdpovědětVymazat
  25. Paráda, takže letos bych ráda do Benátek a znovu do České Kanady     

    OdpovědětVymazat
  26. [28]: Renátko, i já. V květnu jedeme se spolužáky k Třeboni, což je do České Kanady opravdu jen kousek a v červnu? Už máme zaplacenou zálohu a Benátky jsou opět v plánu našich cest.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤