Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

sobota 19. ledna 2019

Bilance roku 2018 - 2. pololetí - 2. část

Pokračování předchozí části.



ZÁŘÍ

První dny měsíce se počasí pokazilo. Začalo to propršeným víkendem, kdy se rapidně ochladilo. Na déšť jsme čekali všichni celé léto. Školákům alespoň nemuselo být líto, že tam zase musí. Kukačky moc nadšené nebyly, už věděly do čeho jdou.
Jiřík se těšil, ale u prvňáčků se s tím počítá.

Šla jsem už potřetí před školu s foťákem

Škola nese jméno generálporučíka Františka Peřiny,
bojového letce, který žil v naší čtvrti

Zaříjová zahrada v květu

Vypravili jsme se, tak jako už tradičně, do Litoměřic na Zahradu Čech.
Bylo to slavnostnější





Kromě květin, keřů a stromků si můžete koupit i koi-kapra.
To vše na zahradě může být.
Horší už je to s různými pouťovými šunty, kterých je tu rok od roku víc

Josef Laufer
Má obrovské charisma, přišel mezi diváky a vítal se s nimi jako s přáteli..

.. a stále úžasně zpívá


Nejen v Litoměřicích, ale i u nás to krásně kvete

Tis na sousední terase, focený z cca 20 m.
Stále se s novým foťákem učím a občas jsem překvapená, co dokáže

Lovím letadla, zejména ta, která nám létají nad zahradou

Občas ulovím i nějaké vysoko na obloze

Co takhle půlměsíc?

Školáček sportující

Barokní kostel Panny Marie Pomocnice v Chlumku u Luže..

..je kulturní památkou naší republiky


Blížíme se k cíli

Zámek Nové Hrady

Bývá nazýván "České Versailles"

Více se o něm můžete dozvědět zde



Ptala jsem se, zda vánoční kaktus kvete. Průvodkyně nevěděla, v té době tu nebývá

<
br />

Pohled do soukromých prostor majitelů zámku

Barokní sýpka..

.. v níž je ve třech podlažích muzeum motokol a motocyklů


Navíc je ve čtvrtém podlaží divadlo

Pohled z okna na zámek



Obě tyto klisny jsou potomky legendárního Koroka

Zámecká farma
Všimli jste si, jaký má laň něžný pohled?


Zvěř v oboře se lidí opravdu nebojí

Křížová cesta v anglickém parku

Na vrcholu kopce kdysi stával hrad


V italské zahradě je zajímavá vodní kaskáda

Začíná se ochlazovat, je tu podzim

Hrad Bezděz


Lužické náměstí v Rumburku.
Krátila jsem si čas při čekání na spolužáky


ŘÍJEN

Měsíc, kdy se mi změnil život.
Musela jsem si uvědomit, že už nikdy to nebude takové, jako to bylo dosud. Byla jsem nucena hodně věcí přehodnotit, zvolnit své tempo, absolvovat spoustu lékařských vyšetření a hlavně si vše srovnat v hlavě.
Nejdůležitější ale bylo, dosáhnout smíření s daným stavem a znovu začít fungovat.

Foukej, foukej větříčku

Lidice

Tady na mně padl strašný smutek

Růže z Lidic


Takhle vypadaly Lidice před 10.6.1942


Zámek Dobřichovice

Výstava fotografií Petra Vápeníka




Berounka pod zámkem



Holubí sněm



Bílá hradba mraků

Prostřední rybník v Horním Jáchymově

Chodila jsem kolem něj a snažila se urovnat myšlenky.
Moc to nepomáhalo, tak jsem raději fotila


Zpět na chatu jsem šla lesem

Zbytek rodiny byl pilný

Barvy podzimu

Brdský západ slunce

Hortenzie se na podzim vybarvily

Poslední jahůdky

Jen díky manželově pomoci jsou oleandry a bougaivillee na svých zimovištích

Venku už je minimum květin

Truhlíky a květináče jsou v garáži a mě čeká každoroční zazimování a příprava sadby na další rok

Tentokrát to trvalo podstatně déle.
Navíc jsem došla k poznání, že s tlakovým holterem se pracovat nedá

Zbytky kvetení k vyhození

Ranně barokní kaple sv. Ducha v Liběchově

Čertovy hlavy jsou 9 metrů vysoké a vytvořil je Václav Levý v letech 1841 - 1846

Hrad Jestřebí

Mraky jako pápěří

Cesta na sever a beránci na obloze

V Lužických horách

Silnice podle pravítka

Nejvyšší hora Lužických hor Luž (793 m), před ní rozhledna Hrádek ve Varnsdorfu


Lužické panorama - vlevo Luž, vpravo Jedlová

Jedlová (774 m)

Obloha se mračí

Mraky a světlo

Bubák nad Českou Lípou


LISTOPAD

2. listopadu večer mi dcera poslala tuto fotku.
Ema si zlomila obě ruce. Aby lépe srůstaly, měla je v sádrách dvakrát ohnuté


Vybičovala jsem se k maxi výkonu a za dva dny uštrykovala pončo, aby měla co na sebe

Pohoštění k manželovým narozeninám

Původně jsem chtěla vytvořit pár drobných dárků pro spolužačky,
ale pak jsem vločkám a zvonečkům propadla

Namočit do škrobu, přišpendlit na korek ..

.. a je hotovo

První mráz

Tradičně kvete o měsíc dříve

Snad do vánoc změknou

Barevné svítání

Společenský kocour


PROSINEC

Ke dlouhým zimním večerům svíčky patří

Začátek prosince byl bílý


Zdobení domu ..

.. a pečení cukroví


Trpaslíci si tu trochu sněhu museli užít

Hele babi, jakýho mám sněhuláka

1. adventní neděle

Pokračuji v pečení

Po srazu se spolužačkami jsme se jeli podívat na českolipský vánoční strom


Mikulášký večer, kdy jsem šla zazvonit, abych trpaslíky trochu vyděsila. Povedlo se

Nadílka poprvé ..

.. a podruhé

Lavor plný kokosek

2. adventní neděle

Už nepeču, jen mažu a zdobím

Jako v cukrárně


13. prosince jsme se před koncertem Asonance stavili na Saromáku

Lidí tu byly mraky


Prosincový úplněk

3. adventní neděle

Muž pokácel, tentokrát definitivně, stříbrný smrk před domem.
Vytvořila jsem dekorace na hroby

Vršek jsem ozdobila v kuchyni.
Na špičku jsem dala anděla, kterého háčkovala jedna ze spolužaček.
Obě jsme měly podobný nápad a obě své výtvory přinesly ve stejné tašce. :-D

Domácí nudle, jsou prostě domácí

Před vánoci opět nasněžilo


Peču vánočky ..

.. a tady je výsledek

Ještě ozdobit stromek

Ema už bez sáder

4. adventní neděle

Stromek rozsvítíme zítra

Největší hrnec, který mám.
Ne všichni totiž jedí rybí polévku

Jeden štrůdl necháme doma, druhý povezeme k dceři

Dealer cukroví

Holky se nemohou dočkat

Vše je připraveno

Vánoce jsou tu a Sára, hned jak mohla, se převlékla z nenáviděné sukně

"Hele, myslíš, že pod tím stromečkem je taky něco pro nás?"
"Jdu to prověřit".

Boží hod

a druhé vánoce, tentokrát doma

Mami, v těch nových šatech je horko

Zkoušení nových dárků

Vánoce byly divné. Trávila jsem osamělé večery a štrykovala.
Proč? Manžela postihla střevní chřipka, už na Štědrý večer mu začalo být nedobře.
Výsledkem jsou dvě čepice a šála.

Upekla jsem oblíbené sýrové tyčky


Na zdraví!










19 komentářů:

  1. Hele.my jsme v září chodily jedna druhé ve stopách! Na Nových Hradech jsme byly s dcerou a Bobulí, jen tedy venku, dovnitř s kočárkem to není nic moc, to až příští rok až bude Bobulka ještě víc vnímat a líp se v chození ovládat. A na Petrově výstavě jsem byla v září dokonce dvakrát, hned ten první víkend s Padesátkou a pak když byly svátky tak ještě jednou jsem si tam zajela za sluníčka. Druhý den jsem jela na Karlštejn a tam jsem na tebe, respektive na tvého potomka myslela, protože bylo vinobraní a pod hradem byla turnajová aréna a tam se pořádali  rytířské turnaje a souboje v historickém šermu. Tak jsem si říkala jestli se taky nezúčastnil. Na té Zahradě Čech bych šla po těch clerodendronech! Jestli budou mít v Německu tak si ho koupím. K tomu cukroví, ty pyramidky jsem taky dlouho dělávala a ořechy musí být každý rok!   

    OdpovědětVymazat
  2. Do té Zahrady Čech, bych se měla přijet taky podívat, takové akce zbožňuji. A ten zámek Nové Hrady, vypadá úžasně. Nebyla jsem tam, ale některé ty fotky mi přijdou tak povědomé.

    OdpovědětVymazat
  3. I druhou polovinu roku jste si užili, až na ty zdravotní problémy. Nevím, na co reagovat dřív .

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, ty tvoje přehledy jsou vždy nádherné, máš ode mne velkou pochvalu, nejen za ty krásné fotky, ale za to všechno, co dokážeš a co všechno jsi vytvořila. Vidím, že jsi měla nebo snad máš ještě zdravotní problémy, tak přibrzdi, ono to pak už jinak nejde. Vím, o čem mluvím a tak ti přeji hlavně to zdravíčko. Koukala jsem, jak už je Jiříček velký, připadá mi to, že se nedávno narodil. A taky mi bylo moc líto Emičky. Já jsem měla před 2 roky jednu (levou) ruku v sádře a pravou v ortéze, to chudinka Ema na tom byla hůř. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  5. Obdivuju tebe i tvého muže, co všechno stíháte a dokážete vytvořit. A taky radím, pozor na zdraví, zvolni. Jen koukám, jak vám vnoučata rostou jako z vody. Rozšiřujete jim obzory, za to vám budou jednou vděčná.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: My tam byli 21. září, bylo krásné podzimní počasí. Interiér zámku je zajímavý, v jedné části se smí fotit, ve druhé, kde je sbírka nábytku Umělecko-průmyslového muzea se fotit nesmí. Ale děti to moc nebaví. Muže samozřejmě potěšily hlavně ty motorky, byl ve svém živlu a já si zase pohladila koně a pokecala se starým štolbou, který čekal na nějaká děvčata, která měla přijít "provětrat" koně. Muž se mnou do stájí nešel, zůstal venku. Má z velkých zvířat respekt.

    OdpovědětVymazat
  7. Opravdu krásné fotky, jseš moc šikovná. Zaujal mě zámek Nové Hrady, je nádherný, tak díky za tip na letošní léto Takové množství vánočního cukroví, úplně jako v cukrárně

    OdpovědětVymazat
  8. Napsala jsem dlouhý komentář, chválila tvé tvoření,nabádala tě ke zvolnění té pracovitosti, pak jsem na něco tukla a je to pryč. Jsem nešika.   

    OdpovědětVymazat
  9. Společenský kocůr a linecká kolečka.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Moc děkuji za pochvalu. Nové Hrady opravdu stojí za návštěvu, kterou určitě doporučuji.

    OdpovědětVymazat
  11. Tož krásný fotky opět hlavně No e Hrady včetně obory. A vánoce.. Jinak letos i přes náběh na začátku září se nakonec  léto zhouplo do zimy v listopadu takřka že dne na den.. SV. Martin byl ještě teplý ale týden potom.

    OdpovědětVymazat
  12. Na Zahradě Čech už jsem dlouho nebyla, vlastně od té doby, co nebydlím v Ústí nad Labem, odkud to bylo kamenem dohodit, tedy 35 let. Na Jestřebí, v Lidicích a na Berounce jsem taky kolikrát byla. Ale ten čas tak letí! Ema klasika, zase zlomeno. Jen nechápu, jak si natolikrát dovede zlomit obě ruce, copak dělala, chudinka? Chlebíčky jsou hodně lákavé, hned bych si po několika sáhla. perníčky a cukrovíčko vymazlené, a hlavně, je toho tolik! I těch nudliček. A těch talířů u společného stolování. No fakt jsi kabrňák, kam se na tebe hrabu.

    OdpovědětVymazat
  13. Alenko, měla jsi pestrý rok, moc krásně zdokumentováno. Já se jaksi k bilanci ne a ne dokopat, nebo spíše soustředit.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Nové Hrady jsou krásné místo a to se týká nejen zámku. Cestu tam jsem měla naplánovanou už spoustu let a vyšlo to až loni.

    OdpovědětVymazat
  15. Alenko, já smekám.Tolik zážitků a krásných fotografií Já o shrnutí roku přemýšlím už od prosince, prošla jsem už tolik fotek a pořád se nemohu rozhodnout Žasnu, kolik toho stihneš Vůbec mně nepřipadá, že bys se zmírnila s pracovitostí. Na mnoha místech, které jste vloni navštívili jsme také byli - neznáme Lužické hory a východ Slovenska. V Nových Hradech jsme byli několikrát s vnoučaty, a to i na půdě s čarodějnicemi a ve sklepě- pekle.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Dášo, víš, že jsi to byla ty, kdo mě inspiroval k vytvoření první bilance. Nápad se mi líbil, nechala jsem se inspirovat.

    OdpovědětVymazat
  17. Na tvých fotkách vždy vidím, jak naši republiku (a především Čechy) málo znám. O Itálii ani nemluvě :).

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Mám to naprosto stejné. Jsou místa, která důvěrně znám a mám je prochozené či projeté a pak ta, která jsou pro mně zemí neprobádanou. Vůbec neznám severní Moravu. O jihu mám, díky kamarádce v Brně, trochu povědomost a pár míst jsem tam poznala.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤