Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

sobota 12. ledna 2019

Bilance roku 2018 - 2. pololetí - 1. část


Pokračuji ve fotobilancování minulého roku druhým pololetím.
Téměř týden jsem proseděla nad svým archivem a vybírala fotky. Nebylo jich málo.
Prázdniny byly plné událostí a výletů, proto jsem se rozhodla, zejména kvůli "nabitému" srpnu, rozdělit druhé pololetí na dvě části.

Zvu Vás tedy na naše prázdniny


ČERVENEC

Skončila jsem krásným letním večerem posledního červnového dne, na břehu Lago di Garda.
Ráno jsme zabalili stan a vydali se na další cestu směrem domů.

Zastávka v Alpách

Walchensee
Byli jsme tu už před pár lety, kdy nám nepřálo počasí a jedinou společnost nám tehdy dělalo vodní ptactvo.
Tentokrát jsem si připadala jako úchyl na nudapláži.
Břehy byly obsypány rekreujícími se lidmi a já se tu cítila s foťákem víc než nepatřičně.

Na břehu Kochelsee

Návrat domů.
První, co jsem udělala, bylo zalití komplet všeho.
Doufala jsem, že kytky přežijí

Ráno vypadala zahrada podstatně lépe

Hortenzie mi udělaly radost

Zdaleka ne vše přežilo.
Proč zrovna tahle? Byla jedinečná svými dvoubarevnými květy

Středomořská bougainvillea je přeci jen odolnější

Levandule na chatě je také vytrénovaná na nepravidelnou zálivku

Kukačky nám udělaly radost. Obě umí, na rozdíl od své matky, plavat. A nebojí se vody

Zlatý západ

Hlídací prázdniny

Kytky kvetou ...

... a z trávníku je savana.
A to jsme na jaře koupili vertikutátor a trávník prohnojili

Ve vzácných momentech i zapršelo

Ráda fotím mraky

Pořádek musí být, aneb Sára vytvořila parkoviště pro kola

Návštěva pražské ZOO a nezbytné krmení

Meloun

To mám ale pěkné poleženíčko.
Chceš ještě něco?

Rozpětí paží gorilího samce by holky ve dvou zvládly


Tak to jsme my


Bratránci Max a Rudi jsou pěkní rošťáci

Trpaslíci se vrátili po týdnu od druhé babičky

tyle="text-align:center">


Radost mi dělají fuchsie

Tak babi, pojď už

Posezení při mých narozeninách

Zmrzlina osvěží

Na tom se fakt prima leží

Státní zámek Zákupy ...

... určitě stojí za návštěvu


Zákupy

Červencový úplněk



SRPEN

Jsou místa, kam se ráda a pravidelně vracím. V dětství jsem trávila větší část prázdnin v Českém ráji.
Táta dělal vedoucího na táboře, maminka byla v kuchyni. Vydrželo jim to do doby, kdy už jsem byla dávno dospělá.
Jako dítě jsem neustále rozšiřovala své teritorium. Nejprve okolí Zlatého údolí s rybníkem a skalními věžemi, později jiné skály, hrady a zámky. Nachodila jsem tu stovky klilometrů a jsou místa, kde bych dodnes mohla dělat průvodce.

Do Českého ráje, cesta příjemná je, dudlaj, dudlaj, dááá...

Jedééém

Suché skály ...

.. a ještě jednou z druhé strany (a proti slunci)

Skalní hrad Vranov-Pantheon v Malé Skále

Bozkovské dolomitové jeskyně


Vpravo nahoře je největší jeskynní jezero u nás

Nezaměnitelná silueta Trosek


Mezi dvěma čedičovými sopouchy, na kterých jsou věže Panna a Baba,
je vidět sloupcová odlučnost čediče, podobná jako na Panské skále

Pohledy z Baby - nahoře Vyskeř, dole Ještěd


Plumbago - olověnec

Státní zámek Veltrusy



V konírně místo koní byly kočky - ko jako ko


Daněk v zámecké oboře.
Byl jediný, kterého jsme viděli. Chovají jich tu několik set

Renesanční zámek Nelahozeves patří rodu Lobkowiczů



V jeho interiérech můžete obdivovat i díla svétoznámých malířů, jako jsou Velázquez, Rubens, Veronese, Cranach a další


Zajímavé je i nedaleké vodní dílo Miřejovice

Úroda jahod, které pěstuji už jen v nádobách. Zrají průběžně od začátku června

Bětuška oslavila 4. narozeniny

Čtyři generace

Nový dárek se musí vyzkoušet

Tradiční návštěva plzeňské ZOO


Bylo úmorné horko a my se pohybovali od jednoho automatu s nápoji k druhému

Bez mobilu ani ránu

Změní se počasí - je vidět Milešovka

Putování po západních Čechách. Vypadá to na déšť

Státní zámek Červené Poříčí

Při prohlídce interiérů na mně padl smutek. Zámek prochází rekonstrukcí, má už novou střechu.
Užívala ho Lesní správa a chovala se tu opravdu hrozným způsobem.
Byly tu i byty. Jako kdyby tudy prošli barbaři. Více zde

Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Přešticích

Státní zámek Nebílovy

I tento zámek byl za komančů zdevastován, byl tu pro změnu statek.
Také tu probíhá rekonstrukce, polovina zámku je však již opravena. Více zde

Zrekonstruované interiéry přední části


Oslava mého svátku, než nám trpaslíci odjedou du Rumunska

Dálnice D1 - zlý sen všech, kteří tudy musí jet.
Tady to ještě šlo

Naše prázdninové putování nás zavedlo na Slovensko.
Byli jsme tu naposledy v roce 1975, což je suma sumárum 43 let. Jen to počasí se moc nevyvedlo, ale je to jediné negativum. Bylo to pár krásných dnů, naplněných spoustou zážitků. Ještě, že zeť pronajal tak velkou chatu. :-)

Trenčianský a Povážský hrad

Cíl naší cesty je v dohledu

Místo našeho dočasného pobytu
e="text-align:center">
Duha nad zahradou

Za holkama přišla kočička bez ocásku.
Chtěly si jí odvézt domů, připadala jim opuštěná

Kežmarok
Vlevo budova radnice, vpravo nahoře Dřevěný artikulární kostel (památka UNESCO), kde nám bohužel zavřeli před nosem

Nový evangelický kostel

Kežmarský hrad

V interiérech hradu je i muzeum

Z jeho věže by mohly být vidět Tatry - ale to počasí :-(

Spišský hrad je jeden z největších hradních komplexů v Evropě (přes 4 ha)

Je památkou UNESCO

Pohledy z věže




Došli jsme i do dolního hradu, ale téměř nic tu nebylo. Jen jsme museli vystoupat znovu do horního

Spišská kapitula, které dominuje pozdně románská katedrála sv. Martina z let 1245 - 1273.
Tato městská památková rezervace je pod ochranou UNESCO (spolu se Spišským hradem)

Pro její velikost je problém vyfotit jí celou

Levoča - Bazilika sv. Jakuba skrývá ve svém vnitřku velkolepá díla středověkého řezbáře Mistra Pavla

Hlavní oltář je vysoký 18,62 m

Radniční věž, evangelický kostel a ulice Levoči

Radnice a věž kostela sv. Jakuba
Celá městská památková rezervace patří mezi památky UNESCO

Cestou zpět do Tatranské Štrby se začaly mraky zvedat a ukazovaly se hory. Měli jsme toho využít

Zubačkou na Štrbské pleso

Jako na Václaváku - hotely, auta, turisté

Další lákadla pro turisty a pro ty majetnější Grandhotel Kempinski, tak trochu v mlze

Z procházky kolem plesa

Hotel Patria a "hmla"

Vysoké Tatry v mlze

Zubačkou zpět na nádraží Štrba

Nízké Tatry

Demänovská dolina, kuřárna a vstup do jeskyně

"858" height="643" src="http://nd02.jxs.cz/929/298/45eb0e99c0_105316930_o2.jpg" alt="" />




Vlevo - posledních 198 schodů ven

Pod Chopkem


Pohledy z Liptovské Mary

Nebydlíme - předěláváme

Barevný východ slunce

Sáře už je 11 let


Školní zemědělský podnik v Lánech chová lamy guanako a antilopy losí

Sportujeme


ZOO Plasy chová bílé lvy, tygra, klokana a spoustu dalších zvířat

Žebraví mývali

Budoucí král zvířat se zlobí a vyplazuje jazyk

Jeho klidná sestra přemýšlí, proč ten kluk zase řve

Sportu zdar!


Co zase chceš?
Neruš mě, víš přeci, že miluju šnytlík.


Pokračování příště

17 komentářů:

  1. Navýletovali jste se hodně! Miřejovickou komorou jsme občas projížděli, zvlášť když jsme mířili s lodí na Labe. Veltrusy jsme také kdysi navštívili když jsme nocovali s lodí v Kralupech. udělali jsme si pěší výlet i s dětma právě na veltrusský zámek. Musím říct, že bych si ty plavby s chutí dala znovu!

    OdpovědětVymazat
  2. Zase jsem si zacestovala a pohladila svoje zrakové buňky pěknými pohledy. Děkuji a těším se na "další "díl" roku 2018"

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Až nad těmi fotkami mi došlo, co vše jsme během srpna stihli. Miřejovice jsem viděla poprvé a líbilo se mi tam. Ve Veltrusích jsme už kdysi byli, ale byly uzavřené po povodních z roku 2002, takže jsme jen prošli park a prohlédli si všechny stavby.

    OdpovědětVymazat
  4. Jste všichni akční až k nevíře. Potěšilo mne, že nejen slunná Itálie, ale i hoooodně míst v republice a u nejbližších sousedů jste navštívili. A moc mě potěšilo, že spoustu míst znám a spoustu bych si měla zopakovat. Moc se mi líbí všechna ta zvířátka. Podařili se vám ty největší šelmy, které jsou většinou někde zalezlé. Miluju pandu červenou a ti sloní bratranci nemají chybu., jak se zamotali chobotama. Nevím, zda bych zvládla hlídat tolik děti najednou, Možná, že v rodinném domku je to zase o něčem jiném, ale co tady v paneláku. Na zahradu daleko a bydlet s takovou grupou na chatě by nešlo. Obdivuju vás oba s manželem. Těším se na druhou část druhého pololetí.

    OdpovědětVymazat
  5. Vyvalující se šelmy kočkovité se mi líbí nejvíce.

    OdpovědětVymazat
  6. Alenko, díky za krásnou fotoreportáž, jak je vidět, nuda u vás není. Projeli jste kus světa , navštívili krásná místa.

    OdpovědětVymazat
  7. Alenko, máš mne na svědomí. Říkala jsem si, že to proběhnu, hodně jsem z toho asi viděla- houby. ˇČtu a čučím od začátku do konce. Tak rozličné obrázky je málokdy vidět. Díky za zážitek. V Demänovských jeskyních jsem byla jako žačka o prázdninách v r. 1952 a viděla jsem tam Vlastu Fialovou. Už jsem o tom psala kdysi.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je moc pěkné... Protože pendluji mezi Neratovice mi  Kralupy, mám Mirejovicky mosta zámek Nelahozeves takříkajíc u úst. Přes Český ráj jezdíme k přítelkyni na chalupu, jezdil jsem dříve i ke kamarádovi když bydlel v Turnově  prolezli jsme i méně známá místa... Pantheon od nádraží v Malé skále mám stále v hlavě... Jezero Lago Di Gada mne na fotkách přišlo pěkně jsi než když jsem tam byl. Z neznámých míst mne zaujal ten Spissky hrad, to je špica!

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za nádherný výlet dnes ráno.Opravdu nádherné fotky a máte krásná vnoučátka-rodinu.Krásné dny a díky za Blog.

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: Akční už asi bude jen minulostí. Musela jsem kvůli srdci zvolnit své tempo. Naše země je krásná a já se po ní toulám moc ráda, objevuji neznámé a vracím se na místa, která se mi "zadřela za kůži". Jsem ráda, že jsem ti mohla připomenout místa známá. Slunnou Itálii jsem pokaždé brala jako zdravotní dovolenou, ale ten můj neklid mi nikdy nedovolil proležet všechny dny na pláži. I když bylo krásně, toužila jsem poznat okolí blízké, i to vzdálenější. Loni, díky počasí, jsme toho procestovali opravdu hodně. A letos? Nevím vůbec, zda se do Itálie někdy vrátím.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Samotnou mě překvapilo, nad archivem fotek, co jsme všechno procourali. S dětmi, či sami.

    OdpovědětVymazat
  12. Super rekapitulace jako každý rok . Chtěl jsem něco podobného stvořit, ale prohrabat se všemi fotkami za rok dá opravdu dost práce .

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Moc děkuji. Já se těmi fotkami probírala skoro týden. Ema umí i jiné kousky, než stojku, měla však pauzu kvůli zlomeným rukám. Asi už teď bude opatrnější.

    OdpovědětVymazat
  14. Hodně z toho neznám (např. Nelahozeves a Veltrusy).

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Oba zámky stojí za návštěvu. Nelahozeves mě uchvátila sbírkami umění, které bych tam nečekala. Mám v plánu se tam ještě někdy podívat.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤