Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

čtvrtek 18. února 2016

Myslete si o mě cokoli, ...


.... třeba to, že jsem cvok.
Přesně tak se totiž o mě vyjádřila dcera, která se tu zastavila v jeden lednový podvečer. Seděla jsem v obýváku, na nose brýle, na které si stále nemůžu zvyknout, v ruce jehlu se stříbrnou nití a vyšívala jsem vločky na, no nesmějte se, vánoční ubrus.
"Mami, vidím dobře? Nebo mám pocit, že si se zbláznila?"
"Ty už jsi stejná, jako tvůj táta, ten si taky myslí, že nejsem úplně duševně fit."
"Nojo, ale neměla bys radši vyšívat vajíčka nebo kočičky?"
Naznala jsem, že má dcera pravdu a že vyšívání vánočního ubrusu krátce po té, co jsem odstrojila stromeček, působí poněkud neobvykle. Dceři jsem vysvětlila, že jsem si soupravu s ubrusem a vyšívacími bavlnkami koupila koncem října v Německu a že jsem to v rámci jiných činností, jako byla oslava rubínové svatby a následné přípravy na vánoce, zejména pečení, prostě nestihla.
"Vím, že to vypadá divně, ale než se nadějeme, budou tu další vánoce. Jo, a mám ještě jeden."
"Mami, to máš pravdu, ono to uteče. Aspoň budeš připravená."
"Promiň, ale seš fakt cvok."

V neděli před obědem si přišla snacha pro Jiříčka, který tu od rána řádil spolu s holkami. Zadívala se na košík, kde jsem měla odložené vyšívání a pak řekla: "Hele, nevyšívala jsi nedávno zvonky?" "Ty už mám hotové, ted' vyšívám druhý ubrus." Usmála se a dál nic nekomentovala. Možná si myslela to, co moje dcera řekla nahlas.

Zvonky ještě nejsou kompletní

Zvonky jsou vyšité, chybí už jen zlaté hvězdičky

První ubrus je hotový, vyšívala jsem ho řetízkovým a křížkovým stehem

Vánoční ozdoby jsou vyšité, vyšívám hvězdičky, ty plné jsem si označila aqua fixem

Práce už se chýlí ke konci, zbývá několik posledních hvězdiček

Už je hotový i druhý ubrus, je vyšit stonkovým stehem

Je hotovo

Únor se překulil do své druhé poloviny a za chvilku uplynou dva měsíce od vánoc.
Těch dalších deset uletí, než se nadějeme.
Já už jsem připravená.

36 komentářů:

  1. Alenko, vůbec si o tobě nemyslím nic podobného jako dcera.

    OdpovědětVymazat
  2. Ubrusy jsou nádherné. U nás by se asi nikdo nedivil, protože já než bych je vyšila, uběhly by nejméně dvoje vánoce. A kdoví, jestli by nezůstaly někde nedodělané.

    OdpovědětVymazat
  3. Ubrusy jsou opravdu krásné. A co říká dcera, bych tak nebrala. Děti jsou všechny jak přes kopírák, nic nového nevymyslí a pochopí tě ( vás ), až budou mnohem starší, nežli v tom samém věku. Jen tak dál, držím palce do dalšího nápadu.

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, nejsi cvok. Já každý rok nadávám, že jsem měla  začít mnohem dřív. A to začínám Vánoce už v létě.

    OdpovědětVymazat
  5. Alenko, to je opravdu nádherné a ten způsob vyšívání mne zaujal. Kombinaci křížkového a řetízkového stehu bych taky zvládla. Máš na to nějakou předlohu, že? Moc chválím, UMÍŠ!

    OdpovědětVymazat
  6. Každá činnost, kterou člověk dělá je peředevším jeho volba. Kluci mi nikdy neřekli, že bych byla cvok, přestože si to možná myslí, když drabu -píši do blogu, ale nic jim přece do toho není. A už vůbec bych se divila, kdyby mi mluvili do toho, kdy co dělám. Oni to určitě  tak  zle nemysleli. Možná je v tom i kousek závisti, že to tak hezky umíš. Lidé přece dělají některé věci pomaloučku a ty tvé ubrusy jsou moc, moc pěkné. Mám ráda takové vkusně zdobené věci. Do velikonoc jim určitě ještě něco vyšiješ, ne?

    OdpovědětVymazat
  7. Ne, fakt nejsi cvok. Když tě to baví, tak proč ne? Jak říkáš, Vánoce jsou tu zase za chvíli,a alespoň budeš připravená. Každá radost je pro něco dobrá!

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: A ty ubrusy jsou boží! Na tohle nějak nemám vlohy

    OdpovědětVymazat
  9. A já myslím, že to je docela v pohodě. Za oknem sníh (někde), tak co by se nevyšívaly zvonečky, že jo. V prosinci jako když najdeš!

    OdpovědětVymazat
  10. Ranní ptáče, dál doskáče! Určitě budeš včas připravená, bez stresu. To abys v červnu začala vyšívat vajíčka, že?!

    OdpovědětVymazat
  11. Musí to byt pěkná piplačka...ale vysledek stojí za to...

    OdpovědětVymazat
  12. Třeba Alza.cz vymyslí zase další letní vánoce a ubrus se bude hodit v červnu

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Jarmilko, děkuji moc a jsem ráda, že se ti ubrusy líbí. To, co dcera řekla, docela beru, protože vím jaká je a jak to myslela. Ona totiž vyšívat neumí, i když jsem se hodně snažila jí tomu naučit. Druhá vnučka už také začíná, třeba tady zaznamenám úspěch.

    OdpovědětVymazat
  14. Pro mě je takové vyšívání objevem. A dobře že jsi se s nimi pochlubila. Vánoce budou cobydup

    OdpovědětVymazat
  15. Moc hezká a vkusná práce, také jsem odložila na neurčito, nějaké předvánoční resty a předsevzetí přidat nějaké novinky do domu, se nekonalo ale nastřiháno a oentlováno je.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Vyšívám od mládí, začínala jsem dečkami a prostíráním, pak jsem si dokonce vyšila sukni, kterou mám dodnes schovanou, i přes to, že už je mi dávno malá. Ubrusů mám vyšito několik desítek. Škoda jen, že se mi horší oči.

    OdpovědětVymazat
  17. Já bych mohl mít Vánoce pořád.

    OdpovědětVymazat
  18. Mě se moc líbí ten zvonečkový ubrus. Je krásný. Vůbec nejsi praštěná a když už bys byla, tak hezky akorát bavlnkama       

    OdpovědětVymazat
  19. [18]:Vidět a mít nějako pěknou inspiraci, je častým motivem mého brouzdání, nedávno jsem potkala " krásnou buchtu „ , jestli je i dobrá, jako je pěkná nevím, ještě jsem nezkusila ji upéci. Výhledově ji publikuji. Pěkný víkend...

    OdpovědětVymazat
  20. Ubrus bude parádní. Potom se budeš věnovat kytičkám a nebude čas na vyšívání.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Takže vítej Nejen mezi nás, kteří jsme milovníky vánoc a lineckých koleček, ale i tak trošku cvoci.

    OdpovědětVymazat
  22. Úplně ti rozumím. Taky jsem chtěla vyšívat vločky na ubrus, nebo spíš alespoň na červený běhoun, ale vůbec jsem to nestihla. A Vánoce budou coby dup, když se to vezme kolem a kolem. Akorát to nestíhám ani teď, ale snad jednou...

    OdpovědětVymazat
  23. Alenko, nejsi "cvok" , ale šikulka. Jsi v předstihu a to je dobře. Výšivka je moc hezká - jsi připravena.

    OdpovědětVymazat
  24. Vánoce jsou tady coby dup, někde výzdoby už začíná v září a tvé výšivky se budou hodit :)

    OdpovědětVymazat
  25. Moc krásné,já obdivuji kdo umí rucní práce,at je to cokoli.U nás vysívala babicka,ale me to moc netáhlo....maminka zase sila a pletla a já nakonec neumím nic . A kdyz ti to delá radost,tak proc ne vysívat vánocní ubrus pred velikonocemi?

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Taky spoustu věcí nestíhám a ruční práce jsou jen sezónní záležitostí. Až počasí dovolí jiné aktivity, nebude na to už čas. Věřím, že se k červenému běhounu někdy vrátíš.

    OdpovědětVymazat
  27. Mně připadá, že to míní vesměs jako poklonu. A že vyšíváš vánoční ubrus v lednu nebo v únoru? To se na další vánoce šikne. Já třeba pletla letní halenku v létě. Ale to je blbost, protože než jsem ji dopletla, byl podzim. Letní halenku nebo halenky je nejlepší začít plést v zimě - a naopak, zimní svetr v létě. Pletení, stejně jako vyšívání, není věc, která automaticky naskočí a trvá to pomalu.

    OdpovědětVymazat
  28. Já si o tobě myslím Alenko, že jsi velmi, velmi šikovná! K manželovi, zahradě, vnučkám a cestování - ještě tohle?

    OdpovědětVymazat
  29. Možná cvok, ale nádherná práce, opravdu!

    OdpovědětVymazat
  30. Vypadá moc hezky... a ten čas opravdu letí a nejde ho zastavit.

    OdpovědětVymazat
  31. Byly časy, kdy jsem už v lednu nakupovala dárky na vánoce, Ali, tak proč bys v únoru nemohla vyšívat vánoční ubrus?!

    OdpovědětVymazat
  32. [31]:Já toho cvoka od dcery chápala také spíš jako poklonu, už jen proto, že ona vyšívat neumí. Zvonečky jsou opravdu šité klasickým křížkovým stehem, ale protože je použita celá Moulinka o šesti nitích, vypadá to hodně plasticky.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤