Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

středa 18. července 2012

Projekt MOSTY


Na tento projekt jsem narazila náhodou na dvou mých oblíbených blozích.
Daniele, která tento projekt vymyslela, děkuji a dovolím si přispět také se svou "troškou do mlýna".

.
Mosty jsou spojnice nejen mezi dvěma břehy, ale i mezi lidmi.
Přiznám se, že většinu podobných projektů míjím, povětšinou z důvodu naprostého nedostatku času, ale tento mě zaujal a já se rozhodla, představit tu něco málo z mého bohatého archivu. Pokládám totiž blog také za určitý druh mostu. Je to něco, co nás spojuje. Neznámí lidé se setkávají, spojují se a vzniká zde i přátelství.
.
Jako obyvatelka Prahy jsem chtěla uveřejnit, jak jinak, fotografii nejkrásnějšího mostu, který v mém městě je. Ale ... zjistila jsem, že všechny fotky Karlova mostu jsou nekvalitní, či jsou fotografovány při povodni.
Návštěvníci mého blogu ví, že ráda cestuji po Evropě, proto jsem se rozhodla představit tři velice zajímavé evropské mosty.


Florencie - most v popředí je Ponte Vecchio (Starý most), který je nazýván Mostem zlatníků. Byl postaven v roce 1345.
.


Tower Bridge v Londýně - jeho prostřední část je zvedací. Byl otevřen v roce 1894.
.


Europabrücke - dalniční most se čtyřmi jízdními pruhy, který je ukázkou stavitelství, se klene nad údolím řeky Sill v Rakousku. Jeho výška je 190 m a délka 820 m. Byl vybudován v letech 1960 - 1963.
.

31 komentářů:

  1. Florentský je hned po Karlově jednička. Taky jsem po něm šel a ex mi tam koupila zlatej řetízek s koněm.  

    OdpovědětVymazat
  2. Som rada ďalšej účastníčke projektu. Z týchto troch mostov som mala možnosť prejsť sa len po Tower Bridge v Londýne a Europabrücke som videla iba z vlaku. Mosty vo Florencii, hlavne ten Most zlatníkov, poznám z pohľadníc. Takže zbierka mostov sa obohatila o ďalšie tri pekné mosty.

    OdpovědětVymazat
  3. Most Europabrücke mě překvapil. Tehdy to určitě nebylo jednoduché, postavit takovýto most. I dnes by taková stavba byla náročná, myslím si.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné mosty. Ten poslední se mi kupodivu líbí, i když je v přírodě.

    OdpovědětVymazat
  5. Naprosto s tebou souhlasím. Blog je skvělá komunita, kde se lidé, kteří by se v reálu nikdy nepotkali (nebo neseznámili) můžou spřátelit a ještě se vypsat na svou vlastní webovou stránku. Ideál :)

    OdpovědětVymazat
  6. Videla jsem vsechny tri, ale Ponte Vecchio e per me numero uno. Ne, ze se tam prodava zlato, ale ta historie a navic Florencie e bella e historica. Signora sa. No dobiamo parlare, ma sapiamo Neumim tak dobre italsky jako signora, ale snazim se

    OdpovědětVymazat
  7. Vidíš, jak jsou mosty nakažlivé! Líbí se mi všechny tři, dokonce i ten poslední moderní, jak napsala Vendy, se  krásně vyjímá v přírodě.

    OdpovědětVymazat
  8. Alenko, vybrala jsi krásné mosty a těžko říct, který z nich je ten nejhezčí.

    OdpovědětVymazat
  9. To je moc dobrý projekt. Vůbec mě to nenapadlo a přitom jsou z toho takové nádherné fotky. Dám to hned na akční blog do týdenního zpravodaje.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsou krásné všechny tři, Florencie ale má jedna z hvězdičkou. I když ten poslední je ukázkou skvělé práce. Ale ve srovnání z dobou vzniku a danými stavitelskými podmínkami ho dalece předbíhají Ponte Vecchio i Tower Bridge .Ale ten Karlův za podvodní bych taky ráda viděla

    OdpovědětVymazat
  11. Náhled na Florencii s "mostem zlatníků" jsem do svého příspěvku chtěl také dát, jenže byla tehdy dost mlha a fotka byla nekvalitní, vaše je moc pěkná.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Nejen, že se něco dozvíme, ale také objevíme nové, pro nás dosud utajené a přitom zajímavé blogy.

    OdpovědětVymazat
  13. Ponte Vecchio je romantika sama o sobě,šli jsme přes řeku Arno po tomto mostě.Ta spousta turistů a obchůdků se zlatem je nezapomenutelný zážitek.Záběry z tohoto MOSTU jsou ve filmu PARFÉM.Druhý je taky krásný,historický a třetí most má výhodu svého okolí,kter mu dodá na kráse.

    OdpovědětVymazat
  14. [1]: Karlův most je naší "srdeční záležitostí. Jsi na tom lépe než já. Já po Ponte Vecchio šla už několikrát, ale zatím mi nikdo nic nekoupil.

    OdpovědětVymazat
  15. V Čechách plno zajímavých mostů, budu muset vyhrabat nějakou publikaci o nich.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Souhlasím a už se těším na nějaké mosty z tvého archivu.

    OdpovědětVymazat
  17. Alenko,to jste fotili Ponte Vecchio z Michalangelova náměstí nahoře?Tam je nádherně,vidíš celou Florencii jak na dlani.

    OdpovědětVymazat
  18. Ještě musím dodat,že příběh Parfém je vymyšlený,ale tady to byla třeba povinná četba na gymnáziu,Lidi,kteří četli knihu,říkali,že ke konci skutečně cítili parfém.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Fotila jsem to z Michelangelova náměstí a souhlasím s tím, že odtud je opravdu Florencie jako na dlani. Výhled je nezapomenutelný.

    OdpovědětVymazat
  20. Ten Florentský most je Super! Ještě jsem ho neviděla! A na to stáří vypadá nádherně!

    OdpovědětVymazat
  21. Maruška-Fukčarinka18. července 2012 v 21:12

    Florencie to vyhrává i u mne.

    OdpovědětVymazat
  22. [15]: To mne ještě milovala a dnes bych od ní dostal akorát... domysli si.   

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Most je opravdu krásný a hodně zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  24. Alenko, viděla jsem projekt, dnes i výsledky, ale jsem pro "lidské mosty", stavby mi jsou cizí, zato lidská srdce velmi blízká. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  25. Srdečně zdravím, nejvíce se mi líbí fotografie s rakouským dálničním mostem.

    OdpovědětVymazat
  26. Alenko, už o tom píšeme na Akčním blogu. Co se děje na Blog. cz pro nejen blogery milující fotografování http://akcni-blog.blog.cz/1207/fotograficke-zajimavosti-na-blog-cz

    OdpovědětVymazat
  27. Vybrala jsi pěkné a zajímavé mosty, Ali, a napsala i moc hezké úvodní povídání.

    OdpovědětVymazat
  28. Je to hezký projekt a pěkné mosty. Je to zase něco nového, co má pěknou myšlenku. Tower bridge jsem také měla tu možnost vidět a okouzlil mě.

    OdpovědětVymazat
  29. Také mě ten projekt zaujal, ale s mým mostem jsem přišel pozdě

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤