Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

neděle 24. ledna 2021

Bilance roku 2020 - 3. čtvrtletí

 Přicházím s dalším pokračováním, ve kterém se ohlížím za uplynulým rokem:


ČERVENEC

1. července se konečně začaly pokládat první dlaždice na rekonstruovanou terasu.

V podvečer jsem ulovila další zajímavou SPZ na výpadovce z Loun. 
Tentokrát samá čtyřka.

Náš cíl byl hrad Hněvín v Mostě a divadelní představení Noc na Karlštejně. 
Lístky jsme měli už od listopadu a opravdu se tentokrát modlili,
 aby to nebylo zrušeno, jako většina ostatních. 
Nebylo! Představení bylo kouzelné.👍👍

2. července pokračovalo pokládání dlažby. Ale nepřálo tomu počasí. 
Řemeslníci odjeli na oběd.

Po jejich návratu se začala obloha opět dramaticky mračit, uklidili si tedy nářadí a odjeli domů.
 Mezi první a druhou fotografií je rozdíl 15 minut.

3. července - takhle teď trávím dny. Po odjezdu řemeslníků uklízíme s mužem chodníky 
a vjezd do garáže, aby se to neroztahalo všude. 
Zasloužená odměna v podobě kávy a četba.

Ibišky, které se běžně pěstují v interiérech, dávám v květnu ven. 
Vyloženě jim to svědčí.

Večerní obloha na Bílé Hoře.

4. červenec - sobotní ráno. Za včerejšek toho opravdu moc nepřibylo.

Jiřík odjíždí na skautský tábor. 

Dopoledne jsme šli do nedalekého hobby marketu. Před ním byla vystavena yucca. 
Její cena mě naprosto šokovala. 
Chtěli za ní 26.990,- Kč. 
Ano, měla kmínek a kvetla, ale ta cena byla přes čáru.

5. července jsme se vypravili k dceři na chatu a také se vykoupat v rybníku.

Nechyběla ani podvečerní grilovačka.

A kukačky? Bez ksichtíků by to už asi nešlo.

Oranžové nebe po západu slunce. 

9. července - bylinkový záhon by potřeboval sklidit,
 aneb "Ty jsi má, levandulová..."

10. července jsem se probudila brzy a ve 4:35 vyfotila oblohu před východem slunce.

Obloha po západu slunce téhož dne měla zajímavé barvy.

13. července růže růžové.

15. července chybí už jen jedna dlaždice.

16. července začínají kvést hortenzie, které poškodil mráz na přelomu března a dubna.

Ale kvetou už také jiřiny, které si nějak pospíšily.

U nás se říká, že když jdou mraky od Prokopa, tím je míněno Prokopské údolí, 
bývají silné bouřky.
Byla! 

17. července další svítání.

Porovnání květů, kdy začal kvést bílý klasický ibišek a jeho syrský bratříček.  

Čekala jsem, až si k té práci lehne, V pravé ruce nástroj, v levé cigárko.
 Není se čemu divit, že jim to trvá tak strašlivě dlouho. 
Jo, a ta poslední dlaždice stále chybí.😒

18. července se Jiřík vrátil z tábora. Vykoupaný, převlečený a.. 
"Babi, nevíš, čím by to srdíčko šlo umejt?"

20. července jsem byla pilná a až se mně zima zeptá ... 😃🥒👍

21. července jsem se prošla s foťákem po zahradě a zdokumentovala si květenu.

Oleandry mi dělají radost.

23. červenec slavím narozeniny.

Maso se griluje, udělala jsem ovocný dort. 
Ten druhý, s čokoládovou polevou, mi upekla Ema jako dárek. 
Je to šikulka a to je jí teprve 11 let.

Naše děti s partnery a jejich děti. Jen můj muž se nějak vyhnul fotografování.

24. července jsem se opět probudila brzy a kochala se krásným svítáním.

Květinové dary z předchozího dne.

25. červenec - mnou vypěstované muškáty.

26. července jsem opět vstávala brzy a zdokumentovala další svítání.

V bytě mi dělá radost clerodendron, kterému se také říká blahokeř, či krvácející srdce.

27. července -  jsme od dnešního dne hlídací.

Bětuška se hodila do gala. 

Hortenzie se vzpamatovaly, kromě té modré uprostřed. Vykvetla a uschla. 

"Loudá se půlměsíc, loudá se oblohou...", mám tuhle písničku od Marty Kubišové moc ráda. 

28. července jsme vyrazili na hřiště. 
Bětka si vzala sukni, kterou pak ráda sundala. 

Venkovní teplota byla dost vysoká.


Další barevný západ slunce.

29. července bylo znovu horko, trpaslíci vyhledávali stín....

.... a neustále se dohadovali o lehátko.


30. července jsem si všimla vlaštovek, které se usadily na drátech, jako kdyby se chystaly už k odletu.

Navštívili jsme ZOO park v Zájezdu.





Odpoledne děti s tabletem....


... a babička s foťákem.

31. července se prázdniny lámou na polovinu. 
Na dvou fotografiích jsme všichni čtyři.

Doma opět vykvetla dendrobia.


SRPEN

1. srpna - zahrada kvete. 
Vzpomněla jsem si, že jsem tento syrský ibišek viděla poprvé v Chorvatsku 
v roce 1998 na jednom parkovišti ve vnitrozemí. 
Do té doby jsem ho neznala. 
Od té doby jsem jich, z prvního koupeného, vypěstovala desítky.

Opět jsme se vydali k mladým na chatu a hlavně k rybníku.

Ač bydlíme blízko letiště a já ráda lovím letadla foťákem po obloze, mám kvůli covidu smůlu. 
Ulovila jsem jedno na Křivoklátsku.

Po západu slunce přicházejí od severovýchodu mraky.

2. srpna - slíbila jsem ukázat, jak mi kvetou muškáty.

3. srpna - pohled na novou dlažbu na terase přes muškáty. 
Dům ráno ztichl, trpaslíci odešli s maminkou do Motolské nemocnice, 
kde budou mít tento týden příměstský tábor.

9. srpna jsme s kukačkami vyrazili do outletu POP u letiště. 
Sára bude mít narozeniny, dárek už si opravdu sami netroufneme vybrat. 
Včera odjeli trpaslíci s rodiči na dovolenou do Polska. 
Jedno z mála míst, kam se může. 
Původní plán byla offroadová expedice do Gruzie.

9. srpna jsem vyfotila Pepinu, o kterou se starám. 
Občas si připadám jako cvok, který žvatlá na ještěrku.

11. srpna jsem ráno poslala SMS synovi s přáním všeho nejlepšího k narozeninám
 a pak se vydala na zahradu s foťákem.



13. srpna jsme stejně jako na jaře, kdy jsme sami slavili mužův svátek, oslavili ten můj.

14. srpna se obloha zatáhla a spustil se lijavec. 
Proschlá zem vodu nestihla vsakovat, byla vyplavená i garáž...

..... a potopa v altánu. Navíc déšť smyl novou omítku na sousední garáži, 
kterou náš syn nechal opravit, abychom nekoukali na rozbitou zeď.

15. srpna na zahradě.

Už několikátá úroda kanadských borůvek.



Kvetení v plném proudu.

Pohled na mraky probouzí mou fantazii. 
Já vidím pudlíka ve výskoku :-)

17. srpen na spolužáckém srazu v Kytlici U zlatokopa.

19. srpna konečně rozkvetl první plnokvětý syrský ibišek. 
Ty dostaly kvůli stavební činnosti hodně na frak. 
Žlutý plnokvětý oleandr je jedním z posledních úlovků,
 větvička dovezena v roce 2018 z Kalábrie.

21, srpna je opět teplo.

22. srpna se konala oslava Sářiných 13. narozenin. 
Připadá mi to jako včera, kdy jsem stála v Motole a dojatě sledovala ten čtyřhodinový zázrak. Narozeniny měla už 20. srpna. 
Druhá růže byla pro dceru, která má stejné jméno jako já.


Tři Jiří - manžel, syn, vnuk a Bětuška. 

Třináctiletá

Počasí se trochu pokazilo, zalezli jsme si pod stromy a oslavenkyně na strom.

Bětuška dostala žihadlo. Byli jsme vyjukaní všichni, ale dopadlo to celkem dobře.

Domů krajinou po dešti. Z lesů už stoupá pára.

A další úlovek zajímavé SPZ.

Krásně barevný západ slunce.

25. srpna pokračujeme v oslavách. Srpen jsou takové malé Vánoce. 
Bětuška měla narozeniny už 9. srpna, ale to putovala s rodiči po Polsku. 
Udělala jsem něco jednohubek.

Dárek jsme měli vymyšlený už od konce července, kdy jí Jiřík neustále ujížděl na koloběžce.

Další gratulanti, maminky bratr s dětmi.

Ještě pořád je trochu vidět, že dostala žihadlo.

Šestiletá

A zase jiná večerní obloha.

26. srpna - kytičku jsem dostala včera dodatečně ke svátku.


27. srpna jsme se vypravili do zámeckého parku Lány. 
Prošli jsme si palmový skleník, prohlédli si zvenku zámek 
a pak se courali zámeckým parkem.



Lví fontána architekta Josipa Plečnika.


Zámecký rybník. 

Budovy zámeckých koníren.

Lavička Visegrádské čtyřky.

Věž kostela Nejsvětějšího Jména Ježíšova, který byl bohužel zavřený.

Od shlédnutí filmu Tanec s vlky, říkáme těmto balíkům "tatanka". 
Indiáni tak nazývali bizony.

28. srpen - kočičí a psí hrátky. Vítěz neurčen.

31. srpen je pro děti posledním prázdninovým dnem. Zítra jim to začne - už oběma.


ZÁŘÍ 

1. září nastoupila Bětuška do 1. třídy.
 
S bráchou mazákem, který už jde do 3. třídy.
Doprovodit jí kromě rodičů přišli i prarodiče.
Její nejlepší kamarádka si vybrala stejnou aktovku. 
Holky, to se vám povedlo. 😃

"Moc se těším."

2. září -  úplněk.

4. září je zahrada stále v plném květu.

Barevný večer na obloze

6. září jsme se vydali na výlet. Pohled z okruhu na sídliště Dědina.

Rostou! Ráda je sbírám, ale nejím.

8. září to vypadalo na hezký den, vydali jsme se na výlet.

U Kočína na severním Plzeňsku.

Klášter Plasy. Kolikrát my už kolem něj jeli? 
Tak teď se konečně do něj podíváme.
Cisterciácký klášter byl založen už v roce 1144.

Je to letos první památka, do které se jdeme podívat. 
Ve skupině je nás sedm, včetně průvodce. 
Jsme v rouškách a dodržujeme rozestupy.

Na barokní přestavbě tohoto klenotu se  v letech 1661 - 1739 podíleli J.B.Santini-Aichel,
 J.B Mathey a K.I.Dientzenhofer.


Stropy jsou bohatě zdobené freskami.

Slavné Santiniho samonosné oválné šnekové schodiště - pohled nahoru....

.... a pohled dolů.

Interiér kaple sv. Benedikta.



Kdo by očekával na klášterní věži kříž, byl by překvapen. Je tu had.



Královská kaple sv. Václava a sv. Máří Magdalény a barokní sýpka.

Věž klášterní kaple s. Benedikta. Tentokrát zvenčí.

Obešli jsme celý klášter.

9. září bylo svítání do červánků.

Můj děda byl žižkovák a nikdy jsem od něj neslyšela výraz kapesník.
 Pro dědu to byl prostě "smrkáč".😊

13. září byla stále krásné počasí, hortentzie se začaly vybarvovat.


21. září si Bětuška přišla natrhat lesní jahůdky. 

23. září jsem obcházela zahradu a říkala si, jak dlouho ještě vydrží to hezké počasí. 
Abych si tu květenu uchovala, fotila jsem jako vzteklá.

Včelka v oleandru.



24. září jsem opět upekla housky...

.... a sklidila pažitku. 
Tu jsem po vyprání nastříhala, lehce osušila a dala si jí do mrazáku. 
V zimě, jak když jí najdu.


25. září jsem byla u dcery a pomazlila se s kocourem. 

Z okna jsem vyfotila kelímky se sazenicemi převislých jahod.
Doufám, že je tentokrát opravdu budu moci předat.

26. září jsem si fotila noční oblohu, kdy se měsíc skrýval za mraky.

28. září - takhle to dopadne, když se pustím do dvojctihodných koláčů podle receptu mé druhé tchýně. Byly naplněny tvarohem, to ano. Ale povidla, o kterých jsem si myslela, že jsou doma, byl jen prázdný kelímek od nich. A sypat žmolenku navrch, se mi bez povidel nechtělo. Snědly se i tak.

29. září můj muž začíná naplňovat přísloví: "Kůň je jednou hříbětem - člověk dvakrát dítětem."
K večeři si poručil krupičnou kaši.😃

30. září jsme se vypravili na ořechy. 
Nikam daleko, jen přes Karlovarskou do míst, kdy kdysi bývalo pole. 
Dnes těmito místy vede vodovodní řad pro sídliště Dědina. 
Během let tu vyrostly náletové stromy a keře. 
Je tu i několik ořešáků. Chtělo to jít o týden dříve.



Pokračování příště.




58 komentářů:

  1. Opět jsi krásně zhodnotila další část loňského roku. Hodně květů a rozmanité fotografie krásných chvil, strávených s rodinou, což je v této době obzvlášť důležité. Krásné moc. Přeji Ti krásné a pohodové zimní dny při dalším vzpomínání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc děkuji. 💓🍀 Potěšilo mně, že se ti fotky líbí. A také moc děkuji za přání hezkých dnů.
      Reaguji až dnes, dopoledne jsem byla v Motole na endoskopii. Nervíčky pracovaly, včera jsem jen udělala tenhle příspěvek a pak už se mé myšlenky soustředily na dnešek. Jsem vzhůru od čtyř hodin. Vyšetření dopadlo dobře.👍 Jen mně bolí hlava, což se občas stává.
      Měj hezké dny a dekuji.

      Vymazat
  2. Prošla jsem si tvoji botanickou zahradu a musím dát palec nahoru. Pěkné vzpomínání na posezení s rodinou, vnoučata rostou jako z vody, ach jó, ten čas tak rychle letí. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. 🍀💓 Kytičky jsou moje radost, stejně tak jako vnoučata. U nich je problém, že čím jsou starší, tím méně si jich užívám. Hlavně kukačky, které už mají své zájmy a prarodiče jsou poněkud "out". Opravdu to strašně letí.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  3. Pěkné foto, pěkné vzpomínání na cestování i setkání s rodinou. Máš krásnou zahradu a vnoučata pro radost. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Alenko, to je krása, těch květin a dětí jako smetí ☺. Jo rostou nám, rostou, myšleno vnoučata. Moc hezké vzpomínání, pochvala za krásné záběry z výletů a také květeny na zahradě a doma. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji. 💓🍀 Vnoučata rostou jako z vody a já si uvědomuji, jak ten čas rychle letí. Vyloženě se to zrychluje, nebo mi to tak připadá. Jsem ráda, že se ti u nás a s námi líbilo.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  5. Moc se mi líbí ty tvé přehledy- takové rodinné radosti- se spokojenými dětmi, nádhernými výpěstky. Zajímavými fotografiemi z výletů, zvláštnostmi. Díky moc. Těším se na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruženko, moc děkuji. 💓🍀 Už se ty moje bilance staly na blogu jakousi tradicí. Když jsem se probírala fotkami a vybírala je, uvědomila jsem si, jak ten rok strašně rychle utekl.
      Na pokračování začnu pracovat co nevidět.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  6. Je fajn si takhle zavzpomínat :).
    Nám zrušili v lednu koncert Hanse Zimmera, přešoupli ho rovnou o celý rok, tak jsem zvědavá, jestli tu ten prevít příští rok už nebude tolik řádit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji. 🍀💓 Je to údělem stáří vzpomínat, dokonce to zaznělo v nějaké pohádce, ale nemůžu si vzpomenout ve které. I to je důsledkem stáří.
      U zrušených kulturních akcí je to taková sázka do loterie. Budou nebo nebudou? My měli loni předplatné do dvou divadel. Podmínkou bylo vyčerpat do do června. Stihli jsme jít dvakrát a pak konec. V květnu jsem vyměnila lístky na konec září a začátek října a také mi vrátili poukázky na předplatné, které prodloužili do konce minulého roku. A pak když se to znovu začínalo rozjíždět, měla jsem strach do divadla jít. Věděla jsem, že si to neužiju. Šla dcera s manželem a on pak onemocněl. Naštěstí covid to nebyl, ale stejně jsem měla blbý pocit. To další říjnové zrušili a předplatné prodloužili do letošního května. Zda se bude něco konat je otázkou. Zaregistorvala jsem, že znovu zvažují odložit olympiádu v Japonsku.
      Proti prevítovi by asi pomohlo očkování, ale u nás je to jako v Kocourkově. 😜
      Měj hezké dny.

      Vymazat
    2. Tak to je hotová předplatitelská story! A já tady dělám štráchy s jedním termínem! :D

      Vymazat
    3. Jani, my už jsme ve věku, kdy všechno máme a nic nepotřebujeme. 😂🤣 Takže dostáváme dárky v podobě předplatného do divadel, či lístků na koncerty. Proto toho bylo tolik. 😂👍 Ale i ten jeden zrušený koncert zamrzí. Budu držet palce, aby to za rok vyšlo. 👍🍀👍

      Vymazat
  7. To byl ale nabitý kvartál, řada bodů mohla být samostatnými články, např. o zámcích. Hezké je to prokládání textu kouzelnými fotografiemi oblohy, které vždy uvozují nejen blížící se východ či západ Slunce, ale i přechod k dalším událostem.

    Vnoučata jsou radost a takto se ve velké rodině scházet na zahrádce, u grilu, u rybníka stejně tak.

    Z mého pohledu bylo 3. čtvrtletí nejzajímavější, tam se zdálo, že už se konečně nadechneme, ale zase přišla covidová deka a mnohem horší než jarní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, moc děkuji. 💓🍀 Možná se k některým tématům vrátím v samostatném článku, ale nic neslibuju. Třetí kvartál jsme opravdu měli pocit, že konečně trošku žijeme, na rozdíl od toho minulého. A pak se to znovu začalo vracet. Okna našeho domu nám v letních měsících nabízí pohled na východ i západ slunce a já to občas zaznamenám.
      Vnoučata jsou radost veliká, i když dceřiny holky (kukačky) už mají své zájmy a když náhodou přijdou, sjíždí mobily a odpovídají jednoslovně. Zejména ta nejstarší. Ale jsou to naše zlatíčka.
      Musíme si vzájemně držet palce a doufat, že se zase budeme moci svobodně pohybovat a užívat si života, na který jsme byli zvyklí. Ještě to asi ale budeme muset chvíli vydržet.

      Vymazat
  8. Milá Alenko,
    to bylo pokoukáníčko! Zdravím tebe i tvá dendrobia.
    Koukám, že není smrkáček jako Smrkáček. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dorko, moc děkuji a dendrobiím pozdravy vyřídím. 💓😃
      A občas slýchám svou babičku: "Josef, neříkej tomu smrkáč, ale aspoň šnuptychl." 😊

      Vymazat
  9. Alenko, tak to je výživný přehled. Potěšila jsem se květinami, jeden by přímo řekl, žes byla v nějaké veliké botanické!
    Také vaše budovatelské úspěchy jsou navzdory pomalé práci dělníků patrné.A cestování po vlastech českých - obdivuhodné. Jen ty východy slunce, to bych nezvládla, já možná tak západy, k ránu konečně usnu a spím.A kočka, pes, vnoučátka, to je zkrátka hezký život babičky a dědy.K nim se jezdí oslavovat.
    Hezký večer Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji. 💓🍀 Zahrada se přes léto opravdu stává malou botanickou zahradou.
      To budování se nás v podstatě až tak netýká, terasa je mladých, to si vymínili, když se sem do domu stěhovali. My to respektujeme a chodíme tam jen tehdy, jsme-li pozváni. Úklid byl v našem zájmu, protože jsem nechtěla, aby se vše nanosilo na botách do domu a do zahrady. Já se v létě většinou budím s prvními slunečními paprsky. Zato v zimě je ze mně medvěd brtník, kdy dokážu spát podstatně déle. Oslavy v létě pořádáme rádi. Je na to příhodný čas.
      Měj hezké dny.👍

      Vymazat
  10. To je zase hromada fotek! :-)
    Letadla vídám v práci, teď bohužel jen ty, co přiletí nebo odletí s nákladem, soukromé či výcvikové lety. Už kolikrát jsem si říkala, že bych si mohla vzít s sebou foťák, jsou tu docela pěkné východy a západy slunce :-) Při pohledu na fotku letního teploměru se mi udělalo mdlo, jen co jsem si ty teploty představila. Myslím, že bych se měla přestěhovat někam severněji, vyšší teploty mi opravdu nedělají dobře :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liliano, dalo mi to práci vybrat fotky. Fotím opravdu vše a všude. 😃 Blízkost letiště jsme minulý rok téměř nevnímali. Letů bylo minimum a pokud nějaké byly, týkalo se to hlavní ranveje. My bydlíme pod tou vedlejší. Mně horko nevadí, asi jak stárnu, tak mám potřebu se vyhřívat. Prý jsem jako stará ještěrka. 😊
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  11. Pěkně naplněná část roku. Hezké dny měj. J

    OdpovědětVymazat
  12. Alenko,to je taková nádhera.Máš krásnou rodinu a děti je jako smetí.Užili jste si krásné chvíle.Léto jsme měli také volnější a tak si mohli podobně užívat.Moc se mi líbí takové shrnutí a docela přemýšlím,že bych si dělala něco podobného.
    A těch krásných kytiček všude a také práce,co jste udělali.
    Potěšilo mě to.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuju. 💓🍀 Minulé léto mi připadalo takové volnější, možná proto, že kukačky u nás nepobývaly, tak jako v letech minulých. Zavítaly jen na občasné návštěvy. V předchozích letech jsme hlídali všechna vnoučata dohromady. Brala jsem to jako výhodu, protože holky těm malým dokázaly vyplnit jejich volný čas. Přeci jen ti mladší ještě potřebují dohled a péči, i když už to také není tak nutné. Také se osamostatňují. Moc děkuji za pochvalu a potěší mě, když se do podobné bilance také pustíš.
      Měj hezké dny

      Vymazat
  13. Letní měsíce jste měli veselé a plné oslav - to je fajn, když se rodina sejde pohromadě. 🙂
    Naše léto bylo spíše pracovní a užili jsme si ho doma, ale i tak to bylo fajn. 🙂 Situace tady u nás je teď taková, že pokud nemusím, raději nechodím ven. Věřím, že věčně to trvat nebude, ale přesto vyhlížím jaro a léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, léto jsme si užili nejen při oslavách, ale o při setkáváních. Vynahrazovali jsme si jarní měsíce, kdy jsme se moc neviděli.
      Také teď moc nevycházíme, není důvod chodit tomu naproti. Pokud jdeme, je to do přírody či do míst, kde není moc lidí. A k tomu jedenkrát týdně na nákup a občas k doktorovi, když není zbytí.
      Moc děkuji a také se těším na jaro. 🌷🍀

      Vymazat
  14. Léto se vám vydařilo. Užili jste si vnoučat i rodinných oslav. Obdivuji krásné kytičky. Máš, jak se říká, zelené ruce.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moc dekuji. 🍀💓 Léto jsme si opravdu užili, načerpali slunce a nenergii, abychom s podzimem opět omezili kontakty.
      Výraz zelené ruce už jsem slyšela. Už to o mně kdysi někdo řekl. 😊
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  15. Alenko, moc pěkně jsi to shrnula. Tolik pěkných fotek a zážitků. I když je korona, léto jste si užili parádní.
    Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji. 🍀💓 Léto jsme si opravdu navzdory covidu užili.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  16. Zase pěkná bilance. Je na co se dívat. Z toho všeho je patrné, že léto bylo i vzhledem ke covidu relativně vydařené.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji. 💓🍀 Léto bylo opravdu vydařené, užili jsme si dětí, občasných výletů, zahrady a řemeslníků. 😃
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  17. Alenko, to je zase paráda! Tolik krásných fotek a zážitků! Ani není vidět, že byla korona. Vnoučátka ti už taky hezky rostou! Z děvčat jsou už slečny, brzy budete odhánět ženichy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, moc děkuji. 🍀💓 Snažili jsme se, abychom si léto opravdu užili, i když jsme byli stále ve střehu. Vnoučata opravdu rostou, už to nejsou ti malí cvrčci, které jsme měli neustále za zády se spoustou dotazů a která vyžadovala neustálou péči a dozor. Někdy se mi po tom zasteskne a já si uvědomím, jak to všechno strašně uteklo. Odhánění ženichů naštěstí bude záležitostí rodičů. 😊
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  18. Alenko, tohle čtvrtletí je slavící a hlavně květinové! Dnes takový kalný den a u tebe tolik barev...
    Děkuji a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju.💓🍀 Z uplynulého roku bylo tohle čtvrtletí určitě nejhezčí. 👍
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  19. Dnes jsem si to obzvlášť užila, doslova jsem si to vychutnávala. Tolik krásných květů, musíš mít úžasnou zahradu a taky taky musíš být velmi schopná zahradnice. Neskutečné, rozmanité záběry oblohy, pokaždé jiné. Zajímavé spz. Rodinná setkání, oslavy, které na mě dýchly létem, sluncem. Bětuška teda měla to očičko opravdu škaredé, štěstí, že to nebylo nic vážnějšího. A smrkáč mě fakt rozesmál. Moc krásně, bohatě prožité léto. Děkuji za takovou malou milou letní ochutnávku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bev, tak to jsem ráda, žes mohla v těch studených dnech ochutnat trochu té letní atmosféry. 💓🍀
      Bětuška dostala žihadlo do očního víčka, naštěstí jí to hned maminka s tetou ošetřily. Ovšem druhý den to oko měla zateklé celé, v následujícím už to splaskávalo. Smrkáček mě pobavil a já si vzpomněla na dědu.
      Měj hezké dny.

      Vymazat
  20. Odpovědi
    1. Pavle, máš pravdu. Jsou!! 👍🥒Kvůli mužovi jsem celé roky dělala sladkokyselé, on tyhle nerad. Takže v podstatě zavařuju nadvakrát, abych vyhověla jeho i své chuti. 😃

      Vymazat
  21. Alenko, krásné vzpomínání, krásné fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji a jsem ráda, že se ti fotky líbily. 💓🍀
      Měj hezký den.

      Vymazat
  22. Ta poslední dlaždice mě fascinovala asi nejvíc. Tak dlouho se s tím mrvili a tu poslední nebyli schopni zasadit?
    Cena juky mě taky fascinovala. Sice pěkně už rozrostlá, ale přes šestadvacet tisíc, mazec.
    Taky je vidět, že máš pořád cit pro detaily - ten SPZkovej úlovek byl skvělý!
    Skvělé i záběry oblohy, a ta bouřná vypadala opravdu dramaticky!
    Krásné kytky, skvělé papu, i přes nepřízeň cestování jsi měla zážitků dost a dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, mně vůbec fascinovala jejich rychlost. Nastoupil začátkem června a že to prý bude brnkačka. Byla, ale na nervy. A to zejména sousedů. Kvůli té rekonstrukci skončilo dlouholeté přátelství. Asi se chlapcům u nás líbilo, vydrželi do 24. července. S tou dlaždicí nespěchali, řešili sousedů plech, na kterém oni trvali, aby jim prý nezatékalo na jejich terasu. Nezatéká nikde, jen pod tím plechem. Zákony schválnosti fungují neomylně. 😃 Cena té rostliny byla šílená, chápala bych jí, kdyby se na ní rodila zlatá jablka. Ale prý každá věc má svého kupce. Tak nevím.
      Moc děkuju za pochvalu a jsem ráda, že se ti u mně líbilo.
      Měj hezké dny. 🍀💓

      Vymazat
  23. Moc se mi líbí to vaše venkovní posezení. Snad ho syn taky vybuduje při rekonstrukci domečku po mém tátovi. Vyzkouším to podle tebe a letos dám interiérový ibišek taky na balkon, třeba i rozkvete. Ale nejvíc mě dostala ta krupice. Já na ni normálně dostala chuť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, tak to moc držím palce, aby syn sezení vybudoval. Je to příjemné místo, kde trávíme spoustu času. Původně jsme do těchto míst stavěli tzv. párty stan. Po jednom vichru jsme ho sundávali z plotu, část konstrukce jím prolétla a bylo štěstí, že se nerozbil sousedovic skleník. Pak jsme koupili dlažbu a altán. Dlaždice nejsou na pevno, jsou na jen pískovém lůžku, ale jsou natolik těžké, že se nehýbají. Altán byl ukotven a měl plátěnou střechu. Když odešla, byl altán v záruce a my dostali střechu novou. V květnu 2014 přišlo krupobití, které střechu rozervalo na proužky. Pak se konstrukce zpevnila armovacím železem a muž udělal pevnou střechu. Moje pomoc spočívala v tom, že jsem natřela veškeré dřevo a zařezávala kanadský šindel, kterým je to kryté.
      Ibiškům pobyt venku prospívá, zkus ho v únoru ostříhat, na nových výhonech by měl kvést. 🌺👍
      Já krupičnou kaši nemusím, zřejmě jsem se jí v dětství přejedla. Vnouřatům a dědovi jí dělám poměrně často. 😀
      Měj hezké dny

      Vymazat
  24. Moc pěkné fotky mCo se týče ořechů, máme štěstí, že jeden máme přímo na zahrádce... Na dovolené jsme byli ubytování v Bystřici na svahu Hostýna, každý den bylo možné pozorovat celý týden pěkně západy slunce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo, moc děkuji. 🍀 Kdysi jsme na zahradě také mívali ořešák, ale zhruba před 40 lety se manželův otec rozhodl vysadit k plotu thuje, takže ořešák musel pryč. Thuje si ukrojily už notný kus zahrady.
      Západy i východy slunce miluju a když je ta možnost, tak je fotím. Nejkrásnější je to u moře, to nejsem líná a vstanu klidně v půl čtvrté, abych si to zdokumentovala. 😀

      Vymazat
  25. Ta juka je skvostná a ta cena taky.
    Byl u mne dělat terénní úpravy trávníku odborník a ten sázel do zahrad stromy za 80 někdy i 100 tisíc.
    Netuším, jak bych rozchodila tu cenu a možnost, že ten strom třeba napadne škůdce nebo ho klepne pepka.
    Ta by klepla pak mne.
    Je to krásné období, slunce, květy, spokojená vnoučata a užívali jsme si života bez hadrů na hubě.
    Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, já bych za ty peníze tu juku nechtěla. Po zkušenostech si dovolím napsat, že je to plevel, který se množí a že dá spoustu práce se já zbavit, protože koření do hloubky. Naší už tak malou zahradu z části obsadily thuje, kterými je odstíněna Karlovarská a zasadit si sem něco velkého už nejde. Naši velice dobří známí si nechali udělat zahradu na klíč. Finance na to mají, on je majitelem velice dobře prosperující firmy, takže nemusí řešit, když mu tam něco uhyne. Já byla z té zahrady fascinována, po celé ploše trávníku je závlaha a denně ze svého stanoviště vyjíždí dvě robotické sekačky, které udržují pažit v náležité výšce. V části mají přírodní biotop a všude úchvatné rostliny. Na rozdíl od nás se nemusí hrabat v zemi a zasazovat rostlinky a pak sledovat, jak rostou. Ale je to věc, která mě baví, i když jsem někdy "orvaná jako borůvka".
      Léto jsme si užili bez roušek. V autě jsme je vozili stále. Před spolužáckým srazem jsme se stavovali v Německu a tam byly v srpnu v obchodech povinné. Všude visela upozornění, dokonce i v češtině.
      Měj hezké dny 🍀💓

      Vymazat
  26. Výlety, kytičky a oslavy. My v srpnu také slavíme a to hned 5x. Helena, Petra, Zuzanka a 2x narozeniny vnuček. Musím se smát těm tvým kukačkám, já to mám doma také, puberta s nimi tříská a já říkám : "Zlatí kluci!" No a také jsme měli dva prvňáky. Dnes se mi pochlubili s vysvědčením. Letí, to letí. Těším se na poslední kvartál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, srpen je u nás nabitý událostmi. Syn, Sára, Bětuška narozeniny, my s dcerou svátek. Manžela maminka byla také srpnová. Navíc svátek sestra a neteř a narozeniny její syn.
      S holkama to opravdu tříská, hlavně se Sárou, ze které je takový podivný pavouk 😃. Doufám, že jí to přejde. Ema je jen o rok a půl mladší, tam to začíná.
      Vysvědčení dopadlo dobře, Sára měla dvě dvojky, Ema jednu a trpaslíci měli samé jedničky. U těch malých se to celkem předpokládá. Ale máš pravdu, fakt to hrozně letí.
      Na posledním kvartálu už pracuji. 💓🍀

      Vymazat
  27. Každý den se něco dělo a zdokumentováno jako v kalendáři. Myslel jsem, že řemeslo má zlaté dno a smysl pro rychlejší dobrou práci. Kytičky u tebe zdomácněly a bez nich si nedovedu Tvoje články představit. Hezký zbytek tohoto měsíce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, děkuji. Ono až při probírání se fotkami mi došlo, jak byl ten divný rok nabitý událostmi.
      Řemeslníci, to byla kapitola sama pro sebe. Byli slušní, když začali sousedé vyvádět, mohli jim oplatit stejným tónem a hrubými výrazy. Ale to se nestalo. Krom slušnosti byli neskutečně pomalí. My už si dělali legraci, že se jim u nás líbí. Trochu k tomu přispělo i počasí, které je občas vyhnalo.
      Děkuji za pochvalu mé květeny, kytky se staly součástí mého bytí.
      Měj hezké dny 💓🍀

      Vymazat
  28. Nice article guys :)

    have a nice day

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤