Mezi moje záliby patří historie, cestování, poznávání nových krajů a fotografování.
Před každou další cestou se snažím získat nějaké informace o místě, které navštívím.
Ráda se proto o své poznatky z cest podělím.

"Půjdu kamkoliv, pokud je to kupředu."
David Livingstone


Vítejte na mém blogu ...

pátek 14. července 2017

Bič a pryč ....


A odkud?
Od jednoho z poskytovatelů nejen internetového připojení, ale i mobilní sítě.
Vrátím se v čase do historie, kdy jsme měli internet od Telecomu a vše bylo bez větších problémů. Sice naše připojení "po drátu" nebylo nijak závratně rychlé, ale bylo. A pak se začaly zahraniční společnosti předhánět v tom, kdo co dříve koupí a Telecom se stal díky, nebo kvůli Španělům "kyslíkem". Tento název společnosti O2 používá náš soused, který se, na rozdíl od většiny z nás, v tom všem vyzná, protože sítě jsou jeho obživou.
Na jeho radu jsme tehdy požádali o převedení pod Český telekominikační úřad, který nabízel krom rychlejšího internetu i nižší ceny a navíc i volání zdarma z pevné linky. Naprosto ideální záležitost. Ovšem, jen do doby, než ČTÚ prodal nejen své sítě a vše co s tím souviselo, dalším zájemcům. Nikdo se neptal, zda souhlasíme, prostě jsme se ocitli ze dne na den příjemcem služeb poskytovaných jedním z velikých operátorů.
Jak se říká, člověk si zvykne i na šibenici.
Takže jsme si zvykli.
Platili jsme víc, internet po telefonních linkách nebyl žádná sláva. Navíc jsme platili i pevnou linku.
Rychlejší připojení bylo vyloučeno, protože to prý nejde.
Abychom alespoň trochu ušetřili, zvolili jsme variantu "dvouletých smluv", které byly přeci jen o něco málo výhodnější.
Loni na podzim nám měla smlouva vypršet, takže jsme zvažovali změnu.
Platit hodně za internet, který se seká, občas na krátko vypadne a někdy nejde vůbec, se nám moc nelíbilo.
Zašli jsme na jednu z poboček společnosti a tam jsme se informovali o možnostech, jak postupovat.
Kdy vypovědět smlouvu, či zda jí stačí jen neprodloužit?
A pak se u mně dostavilo totální zatmění mozku!
Došlo k tomu přesně v momentu, kdy jsem manželovi kývla na to, že přejdu z dobíjecího tarifu, kde jsem měla volání za slušný peníz a SMS za pár haléřů, na paušál.
A proč?
Protože se nám sníží platba za internet!
Po šestnácti letech jsem se obrazně vzdala svobody. Už si nebudu dobíjet telefon podle potřeby, budu platit pravidelné faktury na manželovo jméno.
To aby nám ponížili platbu za internet.
Člověk, který už jen s mužem smlouvu o prodloužení internetu a druhou o paušálu sepisoval, spěchal.
Už za námi čekali další zákaznící. Jednu smlouvu vytiskl, druhou prý pošle emailem.
Jen jsem se zeptala, co bude s kreditem na SIMkartě. Odečtou mi ho od platby.
A už šup šup, koukejte vypadnout, já jsem placený od toho, kolik lidí za den udělám.
Smlouva nepřišla!
Když muž neposlanou smlouvu reklamoval, bylo mu sděleno, že mu jí samozřejmě pošlou, ale za poplatek 60 korun.
To si snad dělají legraci!
Proč jsme kývli na to, že jí ten člověk pošle?
Proč jsme netrvali na tom, aby jí vytiskl a předal do ruky? Podpisy už se dělají jen přes jakési okénko elektronicky.
Proč jsme byli tak slušní, raději by se hodilo napsat blbí, že jsme nechtěli nechat čekat zákazníky za námi ještě nějakou dobu?
V předchozí větě jsem si odpověděla sama.
Muž ve finále dojel znovu na pobočku, aby se toho dotyčného, nechci být sprostá, zeptal, proč smlouvu neposlal.
Dotyčný tam nebyl, ale mužovi se povedlo to, že mu alespoň vytiskli cosi, co se smlouvě podobalo.
Bez podpisu.
Je taková smlouva platná?
První vyúčtování po uzavření dvou smluv bylo ledovou sprchou.
Internet bez slevy, telefon za plnou palbu, nikde nebyl zohledněn zůstatek kreditu.
Minuta za volání dražší a SMS účtované zvlášt' a za cenu asi tak třikrát vyšší, než předtím.
Trvalo to až do prosince, kdy při každém vyúčtování muž telefonoval operátorovi a domáhal se nápravy.
Jiní opravovali chyby toho neumětela na pobočce, protože kromě neodeslání smlouvy, nenastavil vůbec nic.
Začátkem ledna přišel dopis, ve kterém nám operátor sděloval, že nám bez náhrady zruší v únoru naší pevnou linku.
A pokud se nám to nelíbí, můžeme od smlouvy, ale jen na poskytování internetu, bez sankcí odstoupit.
Muž dlouho zvažoval, zda přejít někam jinam, několikrát volal operátorovi a zjišt'oval, co a jak. Prý nám o tu zrušenou linku o něco málo zlevní internet. Budiž.
Mysleli jsme si, že už nás opravdu nemůže nic překvapit.
Ale překvapilo.
Jeli jsme v červnu na dovolenou a po přejetí hranic se telefon odmlčel. Přesně v momentě, kdy jsem podávala zprávu dceři, že jsme opustili Česko.
Zatímco muž řídil, já z druhého telefonu volala dceři a prosila jí, at' zavolá operátorovi, aby prověřil, zda mám aktivovaný roaming. Nikdo se s ní nechtěl bavit, protože neměla přístupový kód. Marně vysvětlovala, že jsme touto dobou v Bavorsku a z nefunkčního telefonu se prostě dovolat nemůžeme. Asi by nám to bylo málo platné, protože ten kód jsme sebou také neměli.
Našim štěstím bylo, že snacha ten den byla doma a mohla dojít k nám do bytu a hledat podle popisu to, co nahrazovalo smlouvu.
Kód zavolala dceři, dcera volala operátora, operátor to prý prověřil a sdělil jí, že je roaming aktivovaný!
Připadala jsem si jako v Jiříkově vidění.
Při první dlouhé zastávce v Alpách jsem zkusila nejprve telefon restartovat.
Pak jsem zkusila ruční volbu jakékoliv německé sítě. Ani jedna ze čtyř, které se mi ukázaly, nešla nastavit.
Opět další telefon dceři a znovu její další telefonát operátorovi. Naštěstí se jí ujala jiná osoba, která to konečně opravdu prověřila. Ta zjistila, že roaming byl aktivován a 16 let bez problémů fungoval na předplacené kartě, ale přechodem na paušál byla aktivace zrušena. ???
A to jsem si myslela, že veškeré chyby toho diletanta, jsou už napraveny.
Telefon po dalším restartu konečně začal fungovat.
Byla jsem tomu ráda. Nicméně těch skoro pět hodin, kdy jsem měla fakt "nervy na pochodu", mně utvrdilo v tom, že až mi smlouva vyprší, prodlužovat jí rozhodně nebudu.
"Ale to budeme mít zase dražší internet", řekl mi muž.
A to ještě nevěděl, co přijde.
Po návratu z dovolené jsem napsala stížnost na konkrétního člověka mobilnímu operátorovi. Vztek na něj mě nepřešel celou dobu, nehledě na to, že jsem jí začala sepisovat do cestovního deníku hned po té, co telefon začal fungovat.
Sdělená bolest - poloviční bolest.
Tím, že jsem se vypsala do sešitu, přestala jsem nadávat jako špaček.
Ty tři podzimní měsíce, kdy jiní po telefonu napravovali chyby, které udělal, a čas, který jsme kvůli nefunkčnímu telefonu a stále chybnému vyúčtování ztratili, ve mně zanechaly pocit hořkosti.
Pocit, že jsem idiot, který kývl na paušál, mně v tom jen utvrzoval.
Můj muž mě od sepsání stížnosti zrazoval.
Většinou vše řeší s klidem, spoustu věcí hází za hlavu: "Vždyt' pak už ten telefon fungoval."
To ano! Ale to, co jsem protelefonovala z druhého telefonu, co provolala dcera a čas, který tomu věnovaly jak dcera, tak i snacha, už nikdo nenahradí. Navíc jsem stížnost musela sepsal jeho jménem, vždyt' smlouva je uzavřena na něj. Udělala jsem koncept, dala mu to přečíst a zeptala se, zda to podepíše. Prý ano.
Stížnost jsem osobně odnesla druhý den na poštu a poslala
jí doporučeně.
Večer mě zavolal a řekl: "Přečti si tohle."
Dívala jsem se na jeho notebook, kde měl dopis od mobilního operátora. Přeci ještě nemohli ten dopis dostat, napadlo mně. A pak jsem se nevěřícně dívala na to, že nám lakonicky sdělují, že "v rámci zkvalitnění služeb .... bla bla bla, nám zdražují internet o víc než 60%". Součástí dopisu bylo i to, že pokud nesouhlasíme, můžeme smlouvu do 14. července bez sankce vypovědět.
Vzpomněla jsem si na mužovu větu o zdraženém internetu po té, co jsem mu sdělila, že neprodloužím příští rok smlouvu.
Ejhle, oni nám to zdraží i bez toho.
Ono natáčet reklamy s jedním z našich nejoblíbenějších herců, přeci něco stojí!
Dopis od operátora byl poslední kapkou pro mého muže.
Je klid'as, ale telefonát s infocentrem ho vytočil do běla. Jedinou informaci, kterou získal, bylo jen to, že nám internet opravdu zdraží a že opravdu se nic v našem případě nezlepší a zůstane nám ADSL. Kde je to avizované zkvalitnění???
Ujistil se alespoň o tom, že by bylo lepší, pokud se tedy rozhodne smlouvu ukončit, učinit tak o nějaký ten den dříve a nečekat na 14. červenec.
Jsem technický antitalent, nerozumím tomu co je ADSL nebo VDSL. Mé technické znalosti se rovnají téměř nule. Nicméně jsem pilně vyhledávala společnosti zabývající se poskytováním internetu prostřednictvím telefonních linek a odkazy posílala manželovi na jeho email.
Vybral jinou společnost, zajel ke stávajícímu operátorovi a vypověděl smlouvu.
Pak uzavřel novou, zaplatil za nový router VDSL a domlouval se s technikem na přepojení.
Včera nás přepojili k novému operátorovi.
Zatím nic nefungovalo, prý to musí propojit oni. Podle instrukcí měl vyčkat asi tři hodiny a pak zavolat v případě, že to nebude ještě fungovat.
Mezitím zavolal už původnímu operátorovi, aby mu sdělil, že už jsme přepojeni.
Je klidný a věci opravdu řeší s rozvahou.
Jsme spolu 43 let a já ho ještě nikdy neslyšela tak řvát.
Náš původní operátor, který se zaručil, že můžeme bez jakýchkoliv sankcí od nich odejít ke 14. červenci, mu sdělil, že výpovědní lhůta internetu je prý 30 dní.
Ani se manželovi nedivím, že tak řval.
Já bych asi připojila i nějaké to peprnější slovo.

P.S. Internet od nového dodavatele nám zprovoznili včera večer. Rozpačitý

39 komentářů:

  1. Alenko, něco podobného jsem zažila s telefonním paušálem od 02, měsíční výpověď jsem dodržela, ale protože chyběly ještě  4 měsíce, dali fakturu na 600 Kč. Raději jsem ji zaplatila a konec, aby náhodou něco nedali k soudu. Internet máme od Aqua Praha- Moravanet už 9 let, kde platíme pořád stejně a přes některé potíže občasné (jednou někdo překopl kabel v Čechách tak nešel 1,5 dne internet) sedá s nimi vyjít. Přes telefon bych internet nikdyx nedávala. M?už si dobíjí Tmoc, já mám ten nejnižší paušál Vodafonu i T mob. Jen co mi dojde smlouva, jeden z nich zruším. Zatím mám mobil na dvě SIM karty, tak válčím jak se dá Ty nervy vám nezávidím, můj  paušál nechce, nepotřebuje moc volat ani psát SMS, když tak to řešíme přes můj a přes internet.

    OdpovědětVymazat
  2. Ono je to asi jedno. U O2 měl manžel problém zrušit smlouvu přímo neskutečný. Takže ono je to asi jedno kde jseš. Zloději to jsou všichni stejní. pokud nemáš zrovna někoho známého na pobočce, tak se ani nedozvíš jaké super tarify mají. Ale jen "pod pultem" ...

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle se fakt může dít jenom v Čechách... Tak jsem z toho smutná... Tolik přehmatů v jedné řadě za sebou??

    OdpovědětVymazat
  4. Po jednáních s O2 člověk mnohdy potřebuje kyslík, aby to vydýchal.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ruženko, problémy s internetem u nás nejsou až tak neobvyklé. Máme ho přes telefonní linku a s podobnými problémy, když špatně funguje, má zkušenost víc lidí. Do článku jsem zapomněla připsat, že jsme si ještě pořídili nový router, abychom měli kvalitnější připojení. Ted' si ho můžeme vystavit.

    OdpovědětVymazat
  6. AQle když jsem se chtěla odhlásit  z tarifu Tmob, tak mi nabídli najednou ten nižší a u Vod totéž. Najednou to šlo. Prvozovatel internetu nabízí i mob.tarify, ale nechtěla jsem přecházet a být závislá jen na jednom. Přestože by to možná vyšlo za méně než teď po sečtení všech poplatků za měsíc.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: No, na mě málem šli se sítí...

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Ruženko, tohle oni umějí. Jsem zvědavá, jak se mnou pochodí příští rok v září. Určitě u nich nezůstanu, volám poměrně málo a vlastně platím i za to, co nevyužiju. Kdyby mi z té předplacené částky odečítali i SMS... Ale ne, ty účtují extra.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky mám všelijaké zkušenosti a zvažuju, že z vnuceného paušálu zase přejdu na kredit. Nikdy neprovolám volné minuty, o SMS nemluvě. Velký operátor mi zrušil levný tarif jen na provolané koruny a nechala jsem se chytit na paušál. Ještě pohledám - nevidím žádné výhody. Net máme u malého, v telefonu internet nemáme a nechceme. Nejde najít tarif, kde by se platilo jen provolané, bez paušálu. Jsou to hrabalové a o nabídkářích u O2 mi ani nemluv

    OdpovědětVymazat
  10. Alenko, je to všechno jedna a ta stejná pakáž. Je úplně jedno, jestli jde o internet, telefonní spojení, kabelovku, energie, pojištění, půjčky... Všichni mají  podobnou taktiku na "lovení" obětí. Existuje jedinná obrana: Nebrat na nikoho a na nic ohledy a věnovat dost času přečtení smlouvy a podmínek, které se chystáš podepsat.

    OdpovědětVymazat
  11. Alenko,máme Podu a docela slušný balíček i stelevizí. Všude, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.

    OdpovědětVymazat
  12. Hodně smutné čtení, opírá se o nepříjemná fakta. Já jsem několikrát slyšela nepěkné diskuze o O2 a hlavně se dotýkaly hodně starých lidí, kdy pracovníci zneužívali méně pružné myšlení a neznalost, hlavně neznalost, kdy došlo k podepsání špatných smluv se závazky. A vyvázání ze závazků za pěknou raketu

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to je opravdu síla, jen všechno zdražovat a služby nestojí za nic

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Jsem si nevšimla, že bys byla motýl.

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: To byli takoví svalnatí chlapci z Bohnic...

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Jo tak proto sis hrála na motýla! Kvůli chlapcům!

    OdpovědětVymazat
  17. Ono je to asi u každého operátora stejné.

    OdpovědětVymazat
  18. A ja jsem zil v klamnem domneni jak se to po osmdesatem devatem zmenilo. To je zrejme nasledek sametu.

    OdpovědětVymazat
  19. Stolní PC a TV máme v Prostějově od Infosu přes kabel. Prý je optický s vysokou přenosovou rychlosti... hahaha... no, ale funguje. A telefon? Mám ho na Wi-Fi...

    OdpovědětVymazat
  20. Kupuji si kredit jednou za půl roku a to mi vyhovuje, nejsem moc povídací typ přes telefon.

    OdpovědětVymazat
  21. Ach jo ono každý sa ponáhla a na to,že starší ľudia potrebujú viac času a dlhšie vysvetlenie málokto berie ohlad. Ja dnešnú techniku riešim už len s detmi.

    OdpovědětVymazat
  22. Alenko, tohle trápení vám teda nezávidím.

    OdpovědětVymazat
  23. Já mám někdy 100 chutí po nich skočit i tom telefonu, dostat se tam přes drát rychlostí blesku a někomu dát po tlamě

    OdpovědětVymazat
  24. Musím se smát.Zrovna jak to tady čtu mi volá operátor.Zřejmě aby mi nabídli výhodnější tarif .To se ale nedozvím,protože tato čísla zásadně nezvedám.Začínala jsem u T-mobile a nějak se dostala i k O2 a k výhodnému paušálu,který za nedlouho zrušili a nabízeli mi pro mě nevýhodný,a skončila jsem u virtuálního operátora s dobíjecí kartou a jsem zatím spokojená.Nic měnit nehodlám,pokud nezruší výhody,které mám. Internet jsem měnila letos,protože po letitých problémech s vypadáváním mi na začátku roku došla trpělivost.O Vánocích jsem tu měla technika od poskytovatele,ale nevedlo ke zlepšení a nakonec mi po telefonu řekl,že mi majitel nabízí slevu 50% anebo okamžité zrušení smlouvy bez poplatku.Zvolila jsem druhou variantu,protože nevím k čemu by mi byla sleva,když na internetu nešlo kvůli výpadkům nic udělat.

    OdpovědětVymazat
  25. Zrovna tyto dny řeším změnu operátora. Nejdříve jsem měla paušál u O2, protože mi nevyhovoval, zkusila jsem tři měsíce u tohoto nabíjení - děs!! Nyní budu měnit operátora, O2 by při obnovení smlouvy byl mnohem nevýhodnější,volné minuty, které předtím byly, zrušili. Máte pravdu, je to jedna banda, hlavně,že stále mluví, že budou výhodnější sazby, jako jinde v Evropě.

    OdpovědětVymazat
  26. Také jsem měla dobíjecí kartu a před víc jak 2 roky jsem přešla na paušál v rámci operátora. Jsme téměř všichni v rodině naladěni "na stejnou vlnu" a díky tomu, že volám denně mamince, která si ráda povídá, bych provolala majlant, tak mi to vyhovuje. Tak uvidím.

    OdpovědětVymazat
  27. ti operátoři, to  je pěkná....

    OdpovědětVymazat
  28. Měla by si to přečíst moje žena, aby mě pořád nepřesvědčovala, že mám zrušit dobíjecí kartu a přejít k ní na paušál a fakturaci. Tak ani náhodou, jak správně říkáš byla by to ztráta svobody. Na internet máme místního poskytovatele. Máme wifi a dvě televize se 100 programy , rychlost 30 Mbit/s za cca 500 Kč/měsíc.

    OdpovědětVymazat
  29. Super je, že zatímco jsem to psal, vyskakovala mi tady reklama: Přejděte k T-Mobilu.   

    OdpovědětVymazat
  30. Doufám že se ještě objeví nějaký článek od Vás ...

    OdpovědětVymazat
  31. Alenko, přišla jsem pozdravit - nahlížím a nic

    OdpovědětVymazat
  32. [31]: Mirku, dobíjecí karta je nejlepší. Paušál by byl dobrej v případě, že opravdu hodně provoláš, ale dobíjecí karta je něco, co si ošéfuješ sám, dobiješ si, až provoláš, a ne platit každý měsíc, bez ohledu na to, jestli voláš nebo ne... Takže, jestli si ji chceš zachovat, tak to ti chválím   

    OdpovědětVymazat
  33. V tomhle je to hodně složité, protože někde prostě to pokrytí služeb není takové. Ale máte to stejné třeba i se zaměstnavateli. Já jsem kdysi sháněl brigádu, klasická dohoda o provedení práce. A po dvou dnech jsem zjistil, že je to vlastně úplně jinak, než jsme si řekli při vstupním pohovoru. Jako divil jsem se, že tam nikdo moc dlouho nevydrží, ale potřeboval jsem peníze.

    OdpovědětVymazat

MOC DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE ❤❤❤